hr
jaargang -23 - laatste artikel 25-4 18:00 - 74450 artikelen - nu online 24 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek


1 2 [3] 4 5 6 7 8 9

Kabinet gevallen

22-02-10 19:38:10
Relpa
Oudgediende


WMRindex: 3.482
OTindex: 10.385
S
'Sucker-bet' Ikke 8)

22-02-10 19:41:49
Ikke
Oudgediende


WMRindex: 888
OTindex: 29.466
S
Quote FireStorm:
niet te zeker van je zaak zijn he :P


Even helemaal afgezien van de standpunten van de PVV, denk je serieus dat Geert Wilders een regeringsleider zou kunnen zijn? Ik moet er niet aan denken. Ik ben een groot fan van directe communicatie, maar in de politiek/diplomatie is het belangrijk dat je voorzichtig en genuanceerd te werk gaat, als je iets wil bereiken. Ik heb Geert Wilders tot nog toe alleen nog maar horen polariseren. Niet echt een geschikte eigenschap voor een mogelijk minister-president.

Stel dat de PVV (een van) de grootste partij(en) wordt en Geert inderdaad aan het roer komt. Hij moet dan een coalitie vormen met partijen die eigenlijk helemaal niet met de PVV willen regeren (de PvdA en het CDA kunnen elkaar ook niet luchten, kijk maar eens wat daar mee gebeurd is). Internationaal wint hij ook geen Nobelprijs voor de vrede met zijn uitspraken. Dan raakt Nederland globaal geïsoleerd terwijl het kabinet een drukvat ver over zijn limiet is.

Als dat gebeurt, ga ik met een doos popcorn voor Politiek 24 zitten :P

22-02-10 19:44:51
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Voorlopig heeft de PVV te weinig aanhang om uit te groeien naar een partij in de coalitie. De aanhang groeit dan wel maar zal blijven steken als de "ik twijfel-kiezer" een keus heeft gemaakt.

22-02-10 19:46:18
Luna
Moderator


WMRindex: 23.879
OTindex: 45.412
S
Ik lees net weer de punten door, maar ik irriteer me er kapot aan :O

22-02-10 19:48:12
Ikke
Oudgediende


WMRindex: 888
OTindex: 29.466
S
Of de ik-twijfel kiezer neigt net naar de kan van de PVV, omdat 'de rest' daar ook op stemt...

22-02-10 19:48:28
pietjevlip
Oudgediende


WMRindex: 2.358
OTindex: 21.468
Op zich wel mooi dat de PvdA een partij die aangeeft dat over vrijwel alles te praten is bij voorbaat uitsluit terwijl ze bij de vorige verkiezingen zo zaten te zaniken dat de SP (mede-linksers) genegeerd werd 8-)

Ja, dat was wisselgeld, maar het toont wel weer dat 't draaikonten zijn en blijven :P

@Luna: niet doen, helpt niet :nee

22-02-10 19:49:32
Ikke
Oudgediende


WMRindex: 888
OTindex: 29.466
S
De SP is trouwens erg druk aan campagne aan het voeren hier 8O Ik heb vandaag in totaal 6 SP bestelbusjes en 1 SP touringcar gespot :o

22-02-10 19:49:56
pietjevlip
Oudgediende


WMRindex: 2.358
OTindex: 21.468
Al dat kostbare belastinggeld (A)(A)(A)

22-02-10 19:51:30
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Ikke, dat bedoel ik ook, kan beide kanten op maar ik denk niet dat er al te veel mensen overstag gaan.

22-02-10 19:52:29
Ikke
Oudgediende


WMRindex: 888
OTindex: 29.466
S
Vergis je niet in de mate waarin mensen kuddegedrag vertonen. Ik ga er niet van uit dat heel veel zwevende kiezers PVV gaan stemmen, maar ik sluit het ook niet helemaal uit.

22-02-10 19:52:48
Relpa
Oudgediende


WMRindex: 3.482
OTindex: 10.385
S
Mogen 'andere' mensen binnen de PVV überhaupt wel meningen naar buiten brengen ? :?

Weet alleen van een paar die genadeloos op hun plaat zijn gegaan in hun pogingen 'de voorman' voorbij te streven 8O 8-)

22-02-10 19:54:08
pietjevlip
Oudgediende


WMRindex: 2.358
OTindex: 21.468
Andere mensen binnen de PVV... welke andere mensen Relpa? Voorzover ik weet hebben ze 1 lid, de voorzitter :P

22-02-10 19:57:19
FireStorm
Senior lid

WMRindex: 162
OTindex: 297
Quote Ikke:
Quote FireStorm:
niet te zeker van je zaak zijn he :P


Even helemaal afgezien van de standpunten van de PVV, denk je serieus dat Geert Wilders een regeringsleider zou kunnen zijn? Ik moet er niet aan denken. Ik ben een groot fan van directe communicatie, maar in de politiek/diplomatie is het belangrijk dat je voorzichtig en genuanceerd te werk gaat, als je iets wil bereiken. Ik heb Geert Wilders tot nog toe alleen nog maar horen polariseren. Niet echt een geschikte eigenschap voor een mogelijk minister-president.

Stel dat de PVV (een van) de grootste partij(en) wordt en Geert inderdaad aan het roer komt. Hij moet dan een coalitie vormen met partijen die eigenlijk helemaal niet met de PVV willen regeren (de PvdA en het CDA kunnen elkaar ook niet luchten, kijk maar eens wat daar mee gebeurd is). Internationaal wint hij ook geen Nobelprijs voor de vrede met zijn uitspraken. Dan raakt Nederland globaal geïsoleerd terwijl het kabinet een drukvat ver over zijn limiet is.

Als dat gebeurt, ga ik met een doos popcorn voor Politiek 24 zitten :P


tenzij ze meer dan de helft van de stemmen krijgen:P

22-02-10 19:57:43
Relpa
Oudgediende


WMRindex: 3.482
OTindex: 10.385
S
@pv, *8 Af en toe hoor je iets over een 'uitspraak' die één van de mensen rond de leiding van de PVV gedaan zou hebben en wat dan achteraf 'een beetje dom' bleek O+ 8-)

22-02-10 19:58:49
gothic
Erelid


WMRindex: 1.818
OTindex: 5.537
@FireStorm: Ik verwacht eerlijk gezegd niet dat dat heel erg realistisch is8O

22-02-10 20:01:11
FireStorm
Senior lid

WMRindex: 162
OTindex: 297
als je kijkt op de website van de PVV en naar de PVV visie kijkt dan stuit je gelijk al op belastingverlaging. Keiharde aanpak criminaliteit. Meer aandacht voor onderwijs en gezin. kwaliteitsverbetering lerarenopleiding. De immigratiestop punten kan natuurlijk niet missen, die is perfect! In ieder geval iedereen ze eigen mening.

22-02-10 20:03:36
FireStorm
Senior lid

WMRindex: 162
OTindex: 297
Quote gothic:
@FireStorm: Ik verwacht eerlijk gezegd niet dat dat heel erg realistisch is8O


heel onrealistisch maar wel super als het gebeurd haha ;)

22-02-10 20:04:14
gothic
Erelid


WMRindex: 1.818
OTindex: 5.537
@FireStorm: Als hij aan de macht komt ga ik emigreren. Dat beloof ik

22-02-10 20:04:31
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Firestorm, en waar wil de PVV dat geld vandaan toveren?

22-02-10 20:08:22
Relpa
Oudgediende


WMRindex: 3.482
OTindex: 10.385
S
Kpuc, Pvv wil gewoon elke verdachte van een 'First-offense' gelijk laten kiezen: nekschot of verplichte emigratie naar land van keuze 8)

*Dan hebben ze de rest van dat peper-dure gerechtelijk apparaat ook niet meer nodig* (A) [/sarc] :S

22-02-10 20:11:30
FireStorm
Senior lid

WMRindex: 162
OTindex: 297
Quote Kpuc:
Firestorm, en waar wil de PVV dat geld vandaan toveren?


Het is een vooruitblik kan nog jaren duren natuurlijk.

22-02-10 20:12:33
Ikke
Oudgediende


WMRindex: 888
OTindex: 29.466
S
Quote FireStorm:
als je kijkt op de website van de PVV en naar de PVV visie kijkt dan stuit je gelijk al op belastingverlaging. Keiharde aanpak criminaliteit. Meer aandacht voor onderwijs en gezin. kwaliteitsverbetering lerarenopleiding. De immigratiestop punten kan natuurlijk niet missen, die is perfect! In ieder geval iedereen ze eigen mening.


Ik stel voor dat we alvast een tweede Nederlandsche Bank gaan bouwen dan. Ik denk niet dat de ene die we nu hebben genoeg is om aan die vraag naar geld te voldoen.

Belastingverlaging klinkt leuk, maar hoe gaan we dan de rest betalen? AOW, arbeidsongeschiktheidsuitkeringen (ik denk niet dat dat een bestaand woord is 8-)), enzovoorts. Keiharde aanpak criminaliteit lijkt ook geen slecht idee. Maar belangrijk is ook om te kijken naar de effectiviteit van een straf afhangt van de zwaarte. Hele hoge straffen klinken goed, maar ze hebben niet veel meer effect terwijl ze ons wel voor hogere kosten stellen. Die we dankzij de belastingverlagingen niet kunnen betalen. Meer aandacht voor onderwijs ben ik het mee eens, maar daarin is de PVV niet uniek. Meer aandacht voor gezin. Liever niet, Rouvoet heeft er al voor gezorgd dat de overheid haar neus meer dan voldoende door de brievenbus steekt. Immigratiestop, tsja. Zullen we dan maar helemaal stoppen met geven om onze medemensen?

Ieder zijn eigen mening inderdaad. Maar jij hebt geen mening. Jij hebt alleen Wilders' mening. Althans, je papegaait alleen maar wat de PVV roept.

Quote FireStorm:
Quote Kpuc:
Firestorm, en waar wil de PVV dat geld vandaan toveren?


Het is een vooruitblik kan nog jaren duren natuurlijk.


Dus jij steekt je volledige vertrouwen in een partij met een nogal "geld, mag ik je voorstellen aan balk?" ingesteld verkiezingsprogramma die geen idee heeft of ze hun plannen wel waar kunnen maken. Want ze weten niet waar het geld vandaan moet komen.

22-02-10 20:14:38
FireStorm
Senior lid

WMRindex: 162
OTindex: 297
Quote Ikke:
Quote FireStorm:
als je kijkt op de website van de PVV en naar de PVV visie kijkt dan stuit je gelijk al op belastingverlaging. Keiharde aanpak criminaliteit. Meer aandacht voor onderwijs en gezin. kwaliteitsverbetering lerarenopleiding. De immigratiestop punten kan natuurlijk niet missen, die is perfect! In ieder geval iedereen ze eigen mening.


Ik stel voor dat we alvast een tweede Nederlandsche Bank gaan bouwen dan. Ik denk niet dat de ene die we nu hebben genoeg is om aan die vraag naar geld te voldoen.

Belastingverlaging klinkt leuk, maar hoe gaan we dan de rest betalen? AOW, arbeidsongeschiktheidsuitkeringen (ik denk niet dat dat een bestaand woord is 8-)), enzovoorts. Keiharde aanpak criminaliteit lijkt ook geen slecht idee. Maar belangrijk is ook om te kijken naar de effectiviteit van een straf afhangt van de zwaarte. Hele hoge straffen klinken goed, maar ze hebben niet veel meer effect terwijl ze ons wel voor hogere kosten stellen. Die we dankzij de belastingverlagingen niet kunnen betalen. Meer aandacht voor onderwijs ben ik het mee eens, maar daarin is de PVV niet uniek. Meer aandacht voor gezin. Liever niet, Rouvoet heeft er al voor gezorgd dat de overheid haar neus meer dan voldoende door de brievenbus steekt. Immigratiestop, tsja. Zullen we dan maar helemaal stoppen met geven om onze medemensen?

Ieder zijn eigen mening inderdaad. Maar jij hebt geen mening. Jij hebt alleen Wilders' mening. Althans, je papegaait alleen maar wat de PVV roept.


Ik zeg 't voort8)

22-02-10 20:14:47
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Brat, dan mogen ze het FO-beleid wel wat aanpassen, zware vermogensdelicten en fraude in de top mogen daar dan ook wel onder vallen ;)

22-02-10 20:16:28
FireStorm
Senior lid

WMRindex: 162
OTindex: 297
Quote Kpuc:
Firestorm, en waar wil de PVV dat geld vandaan toveren?


subsidies misschien?:p

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 [3] 4 5 6 7 8 9

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven