hr
jaargang -23 - laatste artikel 25-4 18:00 - 74450 artikelen - nu online 17 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek


1 2 3 4 5 6 7 [8] 9

Kabinet gevallen

03-03-10 19:38:58
Madarian
Oudgediende


WMRindex: 2.597
OTindex: 5.605
Het probleem is niet de islam. Het zijn al die personen die de islam misbruiken / misinterpreteren. En in die 'kopvoddentax' zit wel een logische gedachtengang. Je bent moeilijker te identificeren...

03-03-10 19:46:58
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
We zullen zien, in elk geval blijf ik me verzetten tegen het gedachtegoed wat de PVV uitdraagt.

03-03-10 20:20:06
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
KPUC: waarom blijf je de term racisme gebruiken? Sinds wanneer is islam gebonden aan ras?

Ik heb me daar bij de Balkan ook altijd zo over verbaasd. Ze hebben het steeds over Serviers, Bosniers, Kroaten en Moslims. Kan een Servier geen moslim zijn? Of een moslim Bosnier?




03-03-10 20:30:27
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Omdat de waanzin van de PVV kan gaan leiden tot racisme. En dat doet het al, kut-Marokkanen is al een vrij vaak gebezigde term, vandaar.

Je zult in Servië weinig Moslims vinden, net dat als je in Kroatië bijvoorbeeld weinig Orthodoxen maar veel Rooms Katholieken zult vinden. Bosnië is een mix van diverse godsdiensten.

Men spreekt daar liever over een Islamitische Serv of Kroaat en een Bosnische Moslim.

Hopelijk stuur je nu niet aan op de Ottomaanse overheersing want dat is geschiedenis.

Iets meer over Bosnië.

03-03-10 21:06:38
pfft
Erelid


WMRindex: 647
OTindex: 1.017
Kpuc: de term kut-marokkanen was al ingevoerd voordat Wilders er was. Maar bedoel je niet dat het nu ook veel in de politiek en in het nieuws wordt gebruikt misschien?

03-03-10 21:10:53
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Pfft, het wordt veel op straat en in huiskamers gebruikt. Met de opkomst van Wilders wordt die term overigens nog meer gebruikt.

Ik zal t zo zeggen, wie niet inziet dat met de PVV de kans op meer onrust groter wordt moet nog eens diep in het hart gaan kijken. Wie dan nog niet inziet hoe link de PVV is is in mijn ogen verloren.

03-03-10 21:29:24
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
De herkomst van het begrip kut marokanen: De term werd gemeengoed toen het televisieprogramma TweeVandaag in maart 2002 een onderonsje tussen de Amsterdamse burgemeester Cohen en wethouder Rob Oudkerk uitzond. Op 6 maart, de avond van de gemeenteraadsverkiezingen, bespraken beiden het electorale succes van Pim Fortuyn. Ze waren zich er niet van bewust dat hun gesprek werd vastgelegd. Oudkerk zei bij deze gelegenheid: "...het zijn wel kut-Marokkanen . .

Overigens was vanavond weer de family guy aflevering van Southpark op TV. Die zou verplichte kost moeten worden op alle scholen hier. Nergens zie je beter de afweging toegeven, kop in het zand (letterlijk) of vrijheid van miningsuiting verdedigen dan hier. Met alle cliche's erop en eraan.

(NB.: ik voel me niet verloren . . . ik denk juist dat er eindelijk een stukkie licht komt en voorkomen kan worden dat een probleem dat al decennia steeds groter wordt, uiteindelijk tot een onbeheersbaar probleem uitgroeit omdat politiek correcte dogma's bespreking en aanpak verboden. Het is nog niet te laat, maar dat gaat het wel worden als de anderen blijven volharden in hun ontkenningen van de problemen).

03-03-10 21:46:53
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Zucht, nogmaals zucht, problemen worden niet ontkend, de manier waarop de PVV ze denkt te kunnen oplossen is gewoon te ziek voor woorden.

Edit, in mijn ogen is een PVV-stemmer de weg kwijt en verloren, hoe iemand zich er zelf onder voelt is niet mijn probleem.

03-03-10 21:50:02
pfft
Erelid


WMRindex: 647
OTindex: 1.017
Kpuc: Je hebt in dit opzicht gewoon gelijk. Ondanks dat ik vind dat de PVV enigszins nog goede punten heeft. Ik zou over dit punt verder geen discussie gaan voeren, want ze zien het toch niet.

@Invisible: En een uitzending van TweeVandaag zorgt er inderdaad voor dat een term snel ingebrugerd wordt. Get real man!

03-03-10 22:03:58
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Pfft, ze hebben goede punten, maar die hebben de meeste andere partijen ook al in het programma. Het enige wat de PVV zou kunnen toevoegen is een hoop gebral en dom geleuter zonder enige oplossing.

03-03-10 22:51:04
is-toch-zo
Erelid


WMRindex: 408
OTindex: 2.411
Ik hoorde net op de radio dat de pvv gaat als een raket, dat gaf me weer een beetje hoop. Ik hoop dat ze als een raket blijven gaan. De meeste raketten maken bij de start veel lawaai, zorgen voor 'opschudding' en stijgen heel snel. Maar al vrij snel zie of hoor je er niets meer van.:ja:ja
Kpuc: Volgens mij zijn heel veel mensen op dit moment de weg kwijt, ik hoop dat het gezond verstand hier binnenkort weer de overhand krijgt. En dat mensen zich niet meer laten leiden door xenofobie en andere onderbuikgevoekens.

03-03-10 23:02:30
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
We gaan de gevestigde politiek helemaal gek maken, wow Sietse, en nu eens wat meer inhoud?

Istochzo, ik heb gerede vrees dat Nederland gek is geworden, tijd om te verkassen als dit doorzet, ik schaam me nu al om Nederlander te zijn en als die akelige mensen van de PVV toch de overhand gaan krijgen in dit land, dan kots ik nog harder op dit land :S

04-03-10 07:24:35
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Riante positie nu voor Wilders: het enige dat hij en PVV de komende maanden moeten doen is.... niets!

Ik denk dat de verkiezingen in juni gedomineerd gaan worden door proteststemmen. Mensen die normaal niet meer zouden gaan stemmen vanwege de rotzooi van de politiek. Mensen die de bekering van anderen niet geloven omdat ze na Fortuin gezien hebben hoe echt die bekering was. Mensen die het ontkennen van de problemen mn ter linkerzijde zat zijn. Vooral SP zal klappen krijgen naarmate Kant vaker zegt dat Wilders het probleem is.

En hoe meer ze vitten op Wilders, hoe meer mensen ervan overtuigd zullen raken dat dit de keuze is die ze moeten stemmen om die kliek in Den Haag eens een lesje te leren...

Dit maakt het voor zijn opponenten niet makkelijk om het zachtjes te zeggen.

Hoe de PVV dan echt staat zal pas een verkiezingsronde later helder worden, als ze het waar hebben moeten maken.

04-03-10 07:36:53
RonHunter
Oud Moderator


WMRindex: 6.448
OTindex: 7.547
S
Toegegeven; mooie overwinning voor een partij. Ondanks dat ik ze nooit zou steunen. Maar wat worden wij er wijzer van? Niets. Niemand wil met de PVV in zee gaan of ze moeten water bij de wijn doen waardoor ze kiezers verliezen de volgende keer of alles wordt onbestuurbaar omdat niemand toe wilt geven. Dit wordt een lange weg te gaan voor Nederland, zeker als dit doorzet naar juni volgend jaar.

04-03-10 07:42:04
linctus
Oudgediende


WMRindex: 1.339
OTindex: 17.058
@ madarian

Ik moet even op jouw post reageren. Welke zaak kun jij opnoemen dat er een misdaad is gepleegd dat de misdadiger niet geïdentificeerd kon worden omdat hij of zij een hoofddoek droeg? Een bivakmuts werkt beter. Daarbij kun je een gezicht gewoon herkennen als iemand een hoofddoek om heeft. Kortom kopvoddentaxt complete onzin.

04-03-10 12:20:01
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Quote pfft:
@
@Invisible: En een uitzending van TweeVandaag zorgt er inderdaad voor dat een term snel ingebrugerd wordt. Get real man!


bedoel je dit spottend? in dat geval ken ik er nog wel twee. Zo sprak Ruud Gullit in een intervieuw over Bobo's. Omdat dit begrip onbekend was vroeg de reporter wat dat dan zijn: bonds bonzen. De hoge pieten van bonden dus die vnl borrelend te zien zijn. Het woord is sindsdien een algemeen ingebrugerd begrip.

TWeede: ieder nadeel heeft zijn voordeel. Moet ik nog meer zeggen?

04-03-10 16:56:13
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Invisible, het spijt me maar dat klopt ook al niet ;)

Bij bobo (afkorting van bondsbons) lezen we dat weliswaar Ruud Gullit deze term populair maakte na het behalen van de Europese titel, maar dat sportjournalist Joop Niezen het woord al tien jaar eerder in Voetbal International gebruikte. En als je nog dieper graaft dan zul je het in het Surinaams tegenkomen als zijnde sufferd 8O

04-03-10 17:06:22
Madarian
Oudgediende


WMRindex: 2.597
OTindex: 5.605
Quote linctus:
@ madarian

Ik moet even op jouw post reageren. Welke zaak kun jij opnoemen dat er een misdaad is gepleegd dat de misdadiger niet geïdentificeerd kon worden omdat hij of zij een hoofddoek droeg? Een bivakmuts werkt beter. Daarbij kun je een gezicht gewoon herkennen als iemand een hoofddoek om heeft. Kortom kopvoddentaxt complete onzin.
Ik doel meer op het veiligheidgevoel van de gemiddelde Nederlander dan een echte misdaad. Een persoon met een hoofddoek is wat lastiger te herkennen dan iemand die dat niet heeft.

04-03-10 17:10:58
Delenn
Oudgediende


WMRindex: 3.059
OTindex: 36.772
S
ik kan mensen met een hoofddoekje anders heel goed uit elkaar houden hoor*8
je herkent mensen aan de ogen (waarom anders een zwart balkje?) en de botstructuur. Dat laat een hoofddoekje allemaal vrij, dus herkenning gaat er niet op achteruit:nee
Petjes en capuchons waardoor de ogen minder goed te zien zijn, dát zorgt voor verminderde herkenning en dus minder veiligheid(sgevoel)

04-03-10 17:13:05
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Gunst, je moet ook nogal bang zijn van een vrouw met hoofddoekje op. Als jet het over een burka hebt dan zeg ik oké, dat is gewoon te vaag en er kan een vent met een bomgordel onder zitten, en daar hebben we er veel van in Nederland, amai 8)

04-03-10 18:44:29
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Je kunt beter naakt over straat
dan ben je voor iedereen altijd
goed herkenbaar..

tenzijn GW met een appendix belasting komt..

is ook best wel discriminatie vind ik
niet iedereen heeft een slurf..

04-03-10 18:52:08
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Ach ja, Heraux, als er een verbod op hoofddoekjes komt moet er ook een verbod op nudisme komen ;)

04-03-10 18:53:26
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
KPUC: dank voor de bobo les.

Ik vermoed dat de term rond marokanen ook wel al langer gebruikt werd, maar dankzij OUdkerk zo populair werd net als bobo door Gullit

In het verlengde van dit topic: Agnes Kant is ook gevallen... Ik denk dat ze wel gelijk heeft dat het verlies aan haar gekoppeld zal blijven, al denk ik dat ze er niet volledig schuld aan is. Ze hebben vorige keer veel gewonnnen door proteststemmen van hen die de kliek zat waren en die hebben nu een alternatief. Wel is ze te dogmatisch en door constant te roepen dat Widlers het gevaar is omdat dit de correcte domgatische SP benadering is, vervreemd ze velen van zich die denken: klets jij maar, je ziet dus de problemen niet, dus gaan wij wel naa riemand die ze wel ziet....

04-03-10 18:53:43
Luna
Moderator


WMRindex: 23.879
OTindex: 45.412
S
Er zijn al landen met dat verbod toch, Zwitserland geloof ik ofzo en Frankrijk.

04-03-10 18:54:12
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Ik vind alle beide nix - zodra een baby geboren is -is ze/hij al strafbaar..

jaja.. woordenspel - maar dadelijk worden de kinderen gekweekt met broek en jas..

You never know how mental people can be

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 4 5 6 7 [8] 9

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven