hr
jaargang -23 - laatste artikel 24-4 12:00 - 74446 artikelen - nu online 22 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek


1 2 3 4 5 6 [7] 8 9

Kabinet gevallen

01-03-10 17:27:37
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Is toch zo: je hebt gelijk, ik heb te vroeg geoordeeld en exact dat gedaan wat ik anderen verwijt. Mea Culpa... Verklaarbaar, wel omdat hier al velen die wel degelijk in de linkerhoek zitten dezelfde dingen hebben geroepen (en nog veel meer, het is onderhand een flinke collectie) en het zelfde zeggen door jou dus gemakkelijk ook daarbij ingedeeld werd, maar niet goed te praten. Verschil is wel dat ik dit openlijk toegeef.

Wat het laatste deel van je antwoord betreft: daar gaat het denk ik niet om. Het gaat niet om wat rellen op straat etc,. Het gaat wezenlijk om hoe Europa er over 30 jaar uit ziet. Is er dan nog vrijheid van meningsuiting, hebben vrouwen dan nog gelijke rechten? Kunnen homo's nog de deur uit?

Ik denk dus van niet omdat de meerderheid hier ten lande niet bereid is voor die waarden te vechten en te eisen dat een ieder hier die waarden erkend en praktizeert.



02-03-10 05:38:18
is-toch-zo
Erelid


WMRindex: 408
OTindex: 2.411
@Invisible: Ik kan je denkwijze best volgen, maar ik zit zo niet in elkaar.
Ik ga niet uit van het goede van de mens, vaak kom je dan bedrogen uit. Maar ik weiger ook uit te gaan van slechte stereotypen, het zal voor ons altijd moeilijk blijven vreedzaam naast elkaar te leven, maar toch blijf ik daarna streven.
En ik ben van mening dat we daarbij niemand moeten uitsluiten. Daarmee wil ik niet zeggen dat we verkeerde dingen moeten goed praten, integendeel, rechtvaardige(lees strengere) straffen zijn volgens mij nodig om een leefbaar Nederland te houden of terug te krijgen. Maar dan wel rechtvaardig en streng voor iedereen. Om een fijn land te hebben waar mensen prettig en veilig kunnen wonen heb je de steun en inzet van alle inwoners, gasten en oudgedienden, hard nodig.

02-03-10 14:38:57
Roclan
Senior lid

WMRindex: 470
OTindex: 104
Wnplts: Hilversum
S
@Invisible: Ik denk dat dat jou probleem is: vooroordelen. Je heb zelf gezegd dat je goede hardwerkende Marokkanen kent(die ken ik zelfs niet), maar toch wil je ook die beledigd hebben. Waarom?

Als je gaat zeggen dat je ze niet beledigd wil hebben, slaat dat nergens op want dat is wat Wilders constant aan het doen is. Op een politiek correcte manier het keihard beledigen van een religie met miljarden aanhang. En jij bent propro-Wilders, dus je vind het goed om ze beledigen, maar waarom.

- Waarom wil je mensen die goed zijn beledigen, leg dat eens uit.

- Vind je dat buitenlanders alle Nederlanders moeten beledigen omdat ze tientallen moskee's in de fik hebben proberen te steken?(waar gebeurd)

- Of moeten we misschien toch met twee maten meten omdat de buitenlanders niet van hier zijn, en wij Nederlanders alles mogen en hun niks?

02-03-10 15:17:05
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Gaan we weer: weer die fout om te stellen dat Wilders alle moslims wil beledigen. Luister toch eens wat de man zegt, kijk eens wat hij schrijft. Waarom dit halstarrige volhouden van een leugen? Het lijkt wel een dogma onderhand zo taai is het.

De rest van je betoog: moet ik daar op ingaan? Hoe vaak moet ik nog zeggen dat ik niets tegen wie of wat dan ook heb MITS men zich conformeert aan de hier geldende grondrechten inzake vrijheid van meningsuiting, discriminatie etc. Dus geen rellen omdat een cartoon je niet aanstaat, geen benadeling van vrouwen in het erfrecht, aparte loketten etc.

Wie zich conformeert is hier welkom. Wie dat niet wil maar eist dat wij ons aanpassen, nota bene in eigen land, die moet vertrekken naar een plek waar zijn normen leidend zijn. Net zoals wij, ik niet naar een land moet gaan waar ze lak hebben aan mijn normen en ik daar niet moet gaan eisen dat zij veranderen.

NB: tientallen moskeeen in de fik proberen te steken en het is nergens gelukt? Lijkt niet erg waarschijnlijk, noem ze eens? En dan nog: als dit waar is en wij allen zouden niet proberen de daders te pakken en te straffen, maar intengendeel niets doen of het zelfs goedpraten dat ze het deden, of zelfs eisen dat een ieder die de branden veroordeelt respect voor die brandstichters moet hebben, dan zou je inderdaad alle nederlanders moeten veroordelen. Denk maar eens na over de strekking daarvan.

02-03-10 18:40:55
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Inmiddels 1.750 stemmen waarvan meer dan een kwart voor PVV en de volgende landelijke partij de VVD op 10%.

Onveranderd dus en dat zal hier en daar hier hard aankomen heb ik het idee..

02-03-10 19:24:24
Roclan
Senior lid

WMRindex: 470
OTindex: 104
Wnplts: Hilversum
S
Nou Invisible, oproepen tot de Koran verbranden of verscheuren is een van de grootste beledigingen die je kan doen richting moslims. Moet ik nou echt een lijst met quotes voor je vinden die hij allemaal richting moslims heeft gedaan? Ik denk dat je het heus wel weet waar Wilders op uit is.

De moskeen En dit is maar van 1 maand he :P

02-03-10 19:26:31
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Geloof me, Wilders praat met een dubbele tong, van die kopvoddentax heeft de eikel totaal geen spijt en staat er ook echt achter, te smerig en die vent moet maar eens leren dat zulke achterlijkheden te zot zijn voor woorden. Ik verdenk m ervan dat m ooit syfilis heeft opgelopen en het niet heeft laten behandelen, anders wordt een mens niet zo gek.

03-03-10 07:48:23
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
@Roclan: flinke lijst, had ik niet verwacht. Enige nuance: Als ik een uur ga zitten kan ik er 1 maken van incidenten en uitspraken jegens de westerse varkens. En die niet alleen veel erger zijn, maar ook door de overheden ter plekke worden gesteund en niet vervolgd. Verschilletje met het brandstichten hier, wat wel vervolgd wordt (of zou moeten worden als ome agent het niet te druk heeft met het flitsen van mensen die 4 km te hard rijden op een lege A weg... :[ )

Waar Wilders op uit is heeft hij vaak genoeg openlijk gezegd: de grondrechten zoals wij die kennen beschermen en eisen dat een ieder die die rechten niet wil erkennen buiten de deur blijft c.q. buiten de deur gezet wordt. Waarbij uitdrukkelijk vermeld, meermalen, dat zij die zich wel conformeren aan de grondrechten hier gewoon kunnen blijven met behoud van eigen geloof.

De linkse kerk, gesteund door moslimorganisaties blijven echter maar roepen dat Widlers alle moslims het land uit wil hebben ook al zijn ze nog zo vrijheidsgezind, geintegreerd etc. Een aantoonbare leugen die constant nagepraat wordt als zijnde waar, ook hier op het forum (vooral door hen die de PVV stemmers voor napraters uitmaken.......)

@KPUC: de hoofddoeken kwestie is m.i. een blunder, maar het slaat zo lijkt het wel aan bij veel kiezers die het ook als symbool zien van de onderdrukking van vrouwen door de Islam. Ik denk alleen: is dat nu al die ophef waard, zijn er dan echt geen belangrijkere dingen zoals besnijdenis, shariapraktijken in erfrecht, beknotting van vrijheid van menigsuiting door rellen en dreigen met moord etc?

Wilders zegt dat dat zijn speerpunten zijn, maar die schoffelt hij zo zelf onder door op randzaken te gaan vitten. Jij noemt dat achterlijk, ik noem het gewoon dom. Maar het lijkt erop alsof het wel politiek gewin oplevert...


03-03-10 11:38:43
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Wat je dus zegt is eigenlijk dat de PVV niet slim bezig is en dat minder slimme mensen dat grif geloven. Goh, we zijn het een keer eens.

03-03-10 12:52:54
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Was ook een te mooie voorzet om niet in te koppen of niet soms :) :)

We zijn het wel eens dat het niet slim was van PVV. Op dit punt althans, niet veralgemeniseren.

Tweede deel: minder slimme mensen geloven dat grif. Maak jij er van. Andere optie: het is zeer waarschijnlijk dat juist de slimmeren het hier mee eens zijn omdat in die rangen het verwerpen van discriminatie en de symbolen ervan sterker leeft. Zo kan je het ook uitleggen :D

Gellukig zijn er meer partijen die stommiteiten begaan. Agnes Kant met haar visie dat Wilders het probleem is. En die daarmee aantoont nog steeds enkel van uit de correcte dogma's te denken. En niet te zien wat ook een flink deel van haar kiezers wel degelijk ervaart en die dus nu denken "klets jij maar met je oogkleppen op, wij stemmen deze keer wel iemand die wel ziet wat er leeft" . .

Een Pechthold die verklaard niet met VVD te willen regeren als die PVV niet uitsluit Hoe kan je als democraat nog op die partij stemmen nu ze zo de meest elementaire democratische regels vertrapt?

Waarbij die laatsten wel in de correcte hoek zitten en dus niet de pers halen zo

03-03-10 12:54:06
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Mwah, lees de Telvaag en Elsevier en je hebt je rechtse uitlaatkleppen.

03-03-10 13:03:01
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Klopt, mn Elsevier is behoorlijk rechts. Heb dat blad ook opgezegd inmiddels. Je kan ook overdrijven.


03-03-10 17:56:22
Roclan
Senior lid

WMRindex: 470
OTindex: 104
Wnplts: Hilversum
S
Invisible je negeert mijn hele vraagstelling en verdraait het tot: jij denkt dat Wilders alle moslims het land uit wil hebben.

Ik heb het over de volgende punten:

- Waarom wil je mensen die goed zijn beledigen?

- Vind je dat buitenlanders alle Nederlanders moeten beledigen omdat ze tientallen moskee's in de fik hebben proberen te steken?

Het gaat hier dus om het beledigen van miljarden mensen waarvan de grootste gedeelte een normaal leventje lijd. Waarom doe je dat en wil je daarmee verder gaan?

Een antwoord van je zou kunnen zijn "ik haat alles wat mijn gedachten niet deelt", "ik haat alles wat vreemd voor me is", "ik vind het leuk om mensen te beledigen", "ik ben eigenlijk een pestkop", "van mijn geloof moet ik dat doen" of iets in die trant...

Ik ben gewoon nieuwsgierig.

03-03-10 18:04:29
Roclan
Senior lid

WMRindex: 470
OTindex: 104
Wnplts: Hilversum
S
Ook vraag ik me af.

Als jij mocht kiezen tussen twee antwoorden:

Degenen die zich niet aan onze grondrechten willen houden zijn:

- Islamieten.

of

- Het kan iedereen zijn gezien mensen in alle hoeken wel van elkaar verschillen, dus islamieten, christenen, joden, jehova's, zigeuners, polieke activisten, mileuactivisten, atheisten, eigenlijk iedereen kan het wel zijn.

Welke keuze zou je maken?

03-03-10 18:18:57
Roclan
Senior lid

WMRindex: 470
OTindex: 104
Wnplts: Hilversum
S
Sorry voor de derde post(mocht iemand zich eraan storen)

Hier een aantal quotes, heb er nog veel meer hoor dus mocht je meer willen, gewoon vragen.
Voor het geval dat je net aan het typen bent dat jullie PVVers niet willen beledigen:

"Ik vind wel dat er minder moslims moeten zijn in Nederland.
Ik vind de ideologie van de islam abject, fascistisch en fout."Geert Wilders, Het Nieuwsblad (Vlaams), 9 februari 2008

"De Nederlandse cultuur is duizend keer beter dan de islam."
Geert Wilders in Spits, 9 november 2006

"De islam is Het Kwaad zelf."
Geert Wilders, HP/De Tijd, 12 december 2007

"De profeet Mohammed is een enge duivel die we in Nederland niet moeten aanbidden."
Geert Wilders, Het Nieuwsblad (Vlaams), 9 februari 2008

"Onze cultuur een betere is dan die van veel immigranten."
Geert Wilders, HP/De Tijd, 12 december 2007

"De islam is een gewelddadige religie. (…) Het zit in die gemeenschap zelf."
Geert Wilders, Volkskrant 7 oktober 2006

“De Koran is een fascistisch boek dat oproept tot geweld. Verbied de Koran.”Geert Wilders, Volkskrant 8 augustus 2007

Deze moest er ook nog even bij(hij is leuk, beetje hitler maargoed):

"Veel fundamentele problemen in Nederland, zoals infrastructuur, files, huisvestingsproblemen en de verzorgingsstaat, kun je rechtstreeks
toeschrijven aan migranten."

03-03-10 18:30:54
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Hoewel ik meen dat in de vele vele voorgaande stukken de antwoorden staan pak ik ze even puntsgewijs erbij

Quote Roclan:

- Waarom wil je mensen die goed zijn beledigen?


Ik vermoed dat je hier bedoeld dat die spotprenten alle moslims beledigen. Heb je ooit overwogen dat dit beledigd voelen een belediging is van onze opvattingen over vrijheid van meningsuiting? Dat het niet meer vrij kunnen spreken en eventueel caricaturiseren omdat er een groep is met lange tenen, een belediging is van die vrijheid? Een vermoording ervan feitelijk omdat wij ons hier in eigen land moeten inhouden omdat er anders rellen komen en fatwa's uitgesproken worden?

Hier is de regel dat je naar de rechter stapt als je denkt dat iets onrechtmatig is. Niet dat je rellen gaat schoppen of daarmee dreigen. Of ze logisch vinden ook al zou je zelf niet eraan meedoen.

Quote Roclan:

- Vind je dat buitenlanders alle Nederlanders moeten beledigen omdat ze tientallen moskee's in de fik hebben proberen te steken?



Lees nog eens wat er staat, zoals jij het hier stelt staat dat er beslist niet. Vraag dus verder gelaten voor wat ie is.

Quote Roclan:

Het gaat hier dus om het beledigen van miljarden mensen waarvan de grootste gedeelte een normaal leventje lijd. Waarom doe je dat en wil je daarmee verder gaan?


Alweer: het niet kunnen accepteren dat in een vrijheid van meningsuiting situatie er cartoons geplaatst kunnen worden is een belediging van onze normen en waarden en tevens een bewijs dat men niet geintegreerd is en die normen niet accepteert. Wat weer koren op de molen van PVV is overigens. Mogen wij in ons eigen land onze eigen normen naleven? Dank je.

Quote Roclan:

Een antwoord van je zou kunnen zijn "ik haat alles wat mijn gedachten niet deelt", "ik haat alles wat vreemd voor me is", "ik vind het leuk om mensen te beledigen", "ik ben eigenlijk een pestkop", "van mijn geloof moet ik dat doen" of iets in die trant...


Haten doe ik niets, maar wel ben ik anti dogmatisme en dogmatici die enkel hun eigen waarheid zien , van de ander respect eisen en in 1 moeite door die ander aan alle kanten beledigen door zijn normen en waarden niet te accepteren en te respecteren.....

Je tweede stuk: wat moet ik daarmee? Iedereen kan de grondrechten overtreden. Iedereen kan ook weigeren ze te accepteren. Ik stel dat wie doelbewust weigert ze te accepteren, hier niet thuishoort maar ergens heen moet waar zijn normen de wet zijn. In ieder geval nooit kan eisen dat de anderen respect voor zijn lak aan de rechten houding hebben en accepteren dat hij doorgaat met het discrimineren van zijn vrouw etc.

Geloof wat je wil, maar eis niet dat anderen die dingen ervan respecteren die in strijd zijn met wat zij als hun hoogste goed zien en in de grondwet hebben vastgelegd. Accepteer dat je je moet aanpassen of vertrekken. Het is niet anders, er is geen tussenweg van een beetje discrimineren etc.

03-03-10 18:39:20
Roclan
Senior lid

WMRindex: 470
OTindex: 104
Wnplts: Hilversum
S
Die spotprenten heb ik het niet over, ik heb het over het constante beledigen door keiharde beledigende uitspraken van een 'volksvertegenwoordiger' in Nederland.
Ik vind dat de moslims nog mild reageren hierop. Eigenlijk zouden ze allemaal moeten vertrekken en Nederland zielig en alleen overlaten waarna vervolgens het hele economie en samenleving naar de tering gaat.. want ja, wie zijn de volgende schuldigen.

03-03-10 18:56:55
Roclan
Senior lid

WMRindex: 470
OTindex: 104
Wnplts: Hilversum
S
In concludeer tevens uit jou bewoordingen, dat het beledigen van grote groepen mensen een norm en waarde is van Nederland. Dan zal ik maar een beetje beginnen met integreren.

"Ik vind dat alle immigranten een betere cultuur hebben dat Nederlanders"
~ Roclan - WMR - 2010

"Het atheïsme is het kwaad zelf"
~ Roclan - WMR - 2010

"Nederlanders zijn net mieren, ze zitten overal, van Apeldoorn tot Emmen en van Weert tot Middelburg, gelukkig planten ze zichzelf minder snel voort dan de betere immigranten"
~ Roclan - WMR - 2010

oh man, ik begin al van mezelf te walgen.. maar ik zal echt moeten integreren :r

Leuke manier van omgang met elkaar wordt het als we straks allemaal geïntegreerd zijn :D

Niet meer "hallo" en "goedendag", maar "kopvod" en "biggekop"

03-03-10 19:05:08
Madarian
Oudgediende


WMRindex: 2.597
OTindex: 5.605
@Roclan: Wilders weet hoe het moet? Laat het maar eens zien! Al die andere politieke partijen hebben hun kans gehad, en blijken na de verkiezingen zo goed als al hun beloftes te zijn vergeten! Er was totaal geen daadkracht in de politiek. Veel belangrijke beslissingen werden doorgeschoven naar het volgende kabinet. En daarna nog een keer. Weer acht jaar verder.

Als de PVV er een zooitje van maakt, dan mag hij over vier jaar (of eerder) z'n biezen pakken. En als Wilders ervoor kan zorgen dat de criminaliteit EINDELIJK een keer (harder) wordt aangepakt, dan scheelt dat al een slok op een borrel...8) En er zijn genoeg criminelen die schuilen achter de islam. Niet elke moslim is een crimineel en niet elke crimineel is een moslim. De goede moeten daarbij helaas weer lijden onder de kwaden...

03-03-10 19:11:13
Roclan
Senior lid

WMRindex: 470
OTindex: 104
Wnplts: Hilversum
S
Ja okey, zo heb ik ook gedacht Madarian, van laat het hem maar doen en verknallen zoals de rest... maar ik ben heel bang voor de reacties van het buitenland, waar onze economie grotendeels op berust. Als zij ons boycotten omdat wij een gek aan de macht hebben, gaan we terug naar de stenen tijdperk omdat we geen olie meer hebben. Zou toch heel zonde zijn om alles wat we na 1945 hebben gebouwd weer te verliezen in 4 jaar.

03-03-10 19:14:08
pfft
Erelid


WMRindex: 647
OTindex: 1.017
vallen kunnen ze, opstaan heb ik nog nooit gezien.

03-03-10 19:20:47
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Normaal gesproken ga ik op iedere reactie in, maar voor Roclan maak ik maar een uitzondering. Wie zo moedwillig verkeerd interpereteert en dingen in de mond legt . .
lees eerst eens goed, doe de oogkleppen af en dan praten we verder. Tot die tijd zie ik er van af.

03-03-10 19:21:41
Madarian
Oudgediende


WMRindex: 2.597
OTindex: 5.605
@Roclan: Aan het huidige zooitje politieke partijen hebben we ook helemaal niets. Die weten helemaal niet wat er bij de gemiddelde Nederlander speelt. Of als ze dat wel weten, dan laten ze die links liggen. Als Pim Fortuyn nog had geleefd, dan had hij m'n stem (in ieder geval éénmalig) gekregen.

En je bent bang voor de economie? Dat is toch al in elkaar geklapt, en Winders heeft daar weinig tot niets aan hoeven bijdragen...8)

Edit: En binnenkort gaat het nog erger klappen. Er moet steeds harder gewerkt worden voor hetzelfde geld. Op een gegeven moment MOET de economie wel volledig klappen als het zo door blijft gaan...

03-03-10 19:32:35
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Zucht, angst, en nog eens angst, en een opstoker, dat leidt tot haat en nu draai ik bij, ik mag echt hopen dat die geblondeerde scherprechter hard wordt aangepakt en ook daadwerkelijk wordt veroordeelt wegens haatzaaien, het beledigen van heel wat Nederlanders en het aanzetten tot racisme!

03-03-10 19:37:22
pfft
Erelid


WMRindex: 647
OTindex: 1.017
@Kpuc: Hopen dat later niet blijkt dat ze een enorme blunder hebben begaan met het veroordelen van Wilders:P Ik blijf erbij dat niemand over andere mensen heen moet lopen, wat nog wel gebeurt. In dat punt, waar het gaat om het stoppen van zulke praktijken, ben ik voor de PVV:) T gaat me dus idd meer om allochtonen die dat doen.. In de bepaalde wijken waar die praktijken voorkomen, zij het toch meestal allochtonen die het doen.

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 4 5 6 [7] 8 9

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven