ZNW-spel |
Sjaak
Moderator
 WMRindex: 21.688 OTindex: 57.598
|
Speciaal voor mensen zonder armen is er een pot ontworpen, waarvan het deksel een mondstuk heeft.
kruitvat, slaapkamer, tunneltje |
|
Emmo Stamgast
 WMRindex: 69.585 OTindex: 28.668
|
Vanuit de slaapkamer liep een tunneltje naar het kruitvat
stoomlocomotief kaneel balpen |
|
nietmeer
|
Toen de man zijn vrouw in de slaapkamer aantrof met een ander, werkte dat als een lont in het kruitvat en de boel escaleerde zodanig dat vrouwlief sindsdien in een tunneltje onder het spoor slaapt.
wijsheid, wijsvinger, wegwijzer |
|
Emmo Stamgast
|
Het getuigt van wijsheid om een wijsvinger als wegwijzer te beschouwen
heideveld speenkruid floppydisk |
|
nietmeer
|
Op het heideveld vond ik naast een veldje speenkruid een weggegooide floppydisk.
College, collega, collage |
|
Emmo Stamgast
|
Mijn collega maakte tijdens een college foto's, waarvan hij later een collage maakte
smeerpoets olifant treinmachinist |
|
nietmeer
|
Een olifant scheet op de rails en de treinmachinist mocht de rommel van die smeerpoets weer opruimen.
ramp damp stamppot |
|
Emmo Stamgast
|
er kwam damp van de stamppot en daardoor werd een ramp voorkomen
horloge fluitenkruid prooi |
|
nietmeer
|
De beoogde prooi werd opgeschrikt door het geluid van het tikken van een horloge maar misschien kwam het ook wel omdat een onverlaat op de stengel van fluitenkruid blies.
spreekwoord, juichkreet, gefluister |
|
Emmo Stamgast
|
Dankzij een spreekwoord werd een juichkreet tot gefluister.
tierelantijn brood koraalrif
Laatste edit 29-04-2014 13:39 |
|
nietmeer
|
Ik hou niet van tierlantijntjes aan mijn brood omdat het dan net een koraalrif lijkt.
zwembad, broodplank, papiersnijder |
|
Emmo Stamgast
|
Toen ik in het zwembad met de broodplank de schoolslag leerde viel er een papiersnijder op mijn hoofd
tanga kropgezwel signaalhoorn |
|
nietmeer
|
De tanga sprong me spontaan van de reet toen een kraai met een kropgezwel kraste als een schorre signaalhoorn.
bamboe, olijf, beunhaas |
|
Emmo Stamgast
|
De beunhaas gebruikte een bamboe mandje om een olijf te vangen
sloopkogel koraalrif pantograaf |
|
nietmeer
|
De tekenaar schetste met behulp van een pantograaf de plaats waar de sloopkogel het booreiland moest raken teneinde het koraalrif te ontzien.
diepvrieszakje, sjabloon, boekensteun |
|
Emmo Stamgast
|
@Grouse: heb je al opgezocht wat een pantograaf is? )De sjabloon werd in een diepvrieszakje gestopt en daarna met een boekensteun overeind gehouden. strijkbout wieg schroefaslager |
|
nietmeer
|
@Emmo: Ik ken het als een tekenaap. Een hulpmiddel bij het verschalen van tekeningen. Die heb ik nog wel gebruikt. Maar later zag ik dat het ook een stroomafnemer kan zijn. Mijn zin klopte dus.  Toen de schroefaslager geheel naar zijn grootje was, zat er niets anders meer op voor de stuurman dan met een strijkbout het hemeltje van de wieg van zijn zoontje in het roefje te strijken. magneetklep, HACCP-richtlijnen, sleufgoot Laatste edit 02-05-2014 23:41 |
|
Emmo Stamgast
|
@Grouse: Tekenaap ken ik weer niet. Zo leer je steeds weer bij  Een magneetklep voldoet niet aan de HACCP-richtlijnen, en wordt daarom via een sleufgoot afgevoerd stroomvoerder kerkklok bijl |
|
nietmeer
|
Toen de kerkklok onder een hoge spanning stond, sloeg de koster de stroomvoerder met een bijl doormidden.
molex, cortex, solex |
|
Emmo Stamgast
|
Toen de molex werd aangesloten op mijn cortex kon ik mijn Solex niet meer besturen
sleepcontact konijn kriebelhoest |
|
nietmeer
|
Een konijn met kriebelhoest kreeg het niet voor elkaar het sleepcontact juist aan te sluiten.
passe-vite, plancha, planeetmenger |
|
Sjaak
Moderator
 WMRindex: 21.688 OTindex: 57.598
|
Grouse is bij de P aangekomen in het vreemde-woordenboek, getuige de woorden passe-vite, plancha en planeetmenger.
Krullebol, slaapzaal, chipszakje |
|
Emmo Stamgast
|
De krullebol zat in de slaapzaal op een chipszakje te blazen
kolibri overweg riftvallei |
|
nietmeer
|
@Sjaak: Het zijn heel gewone keukentermen hoor  De kolibri is het enige vogeltje dat honing uit de bloemen kan halen en overweg kan met de stijle hellingen van de riftvallei waar deze bloemen groeien. verticuteerhark, rozenmest, kantenvijl Laatste edit 05-05-2014 09:54 |
|
Emmo Stamgast
|
@Grouse: ik mis 'n woordje....toen ik met de verticuteerhark de rozenmest probeerde te verticuteren moest ik hem eerst aanscherpen met een kantenvijl. mastspoor krompasser olifant |
|