ZNW-spel |
nietmeer
|
Bromsnor werd opgetrommeld om een opengebroken kluis op het booreiland te onderzoeken.
toetsenist, achterdek, broodplank |
|
Emmo Stamgast
 WMRindex: 69.581 OTindex: 28.666
|
Bij gebrek aan piano speelde de toetsenist op het achterdek op een broodplank
eendekooi schaakstuk carambole |
|
nietmeer
|
Ik heb nog nooit een carambole met een schaakstuk en twee damstenen gemaakt in een eendenkooi.
toetje, usb-kabel, kilt |
|
Emmo Stamgast
|
Toen ik mijn kilt omhoog deed trof ik tot mijn verrassing geen USB-kabel aan, zodat ik mij met een toetje moest troosten.
aileron broodmes sleepkabel |
|
BatFish Oudgediende
 WMRindex: 8.218 OTindex: 24.898
|
Voor een lekker toetje, moet je even de usb-kabel terug in je laptop steken en deze whisky reclame even bekijken van een team dat laat zien wat Schotten onder hun kilt hebben... spierpijn, vetbol, espressokopje |
|
Sjaak
Moderator
 WMRindex: 21.688 OTindex: 57.592
|
@Emmo: Toen de sleepkabel achter een aileron bleef steken, heb ik hem met een broodmes door moeten snijden, anders was het zweefvliegtuig vast neergestort. @BatFish: In een vetbol kun je geen spierpijn hebben, ook al is-ie groter dan een espressokopje. treuzelkont, stopstreep, hagelbui |
|
Emmo Stamgast
|
@Sjaak: dubbelop, toe maar De treuzelkont bleef voor het stoplicht wachten tot de hagelbui over was. Koolmees zweetsokken kano |
|
yes_my_dear Oudgediende
 WMRindex: 1.205 OTindex: 17.061 S |
De koolmees die net met een grote sprong van de kano afging heeft gigantische zweetsokken.
Snelbinder, houtversnipperaar, leeuwin |
|
nietmeer
|
Met een houtversnipperaar onder de snelbinder fietste de leeuwin naar de savanne om een groter leefgebied te creëren voor haar familie.
airco, vergrootglas, kladje |
|
Emmo Stamgast
|
Toen ik met een vergrootglas een kladje in de brand stak moest de airco overuren draaien.
konijn stetson bruinwerker |
|
nietmeer
|
Een bruinwerker, die in weinig meer was gekleed dan in een Stetson en een leren string, toverde een konijn uit zijn handtasje.
onderkaak, bami, klabak |
|
Emmo Stamgast
|
De onderkaak van een klabak vermaalde de bami
zwezerik koeievlaai periscoop |
|
Mamsie Oudgediende
 WMRindex: 46.556 OTindex: 97.015
|
Hij wilde met de periscoop boven de koeienvlaai uitkijken maar bleef hangen bij een onverschillig weggegooide zwezerik die in de weg lag.
karnemelk, kiespijn, voorzichtigheid. |
|
Emmo Stamgast
|
het getuigd van voorzichtigheid bij kiespijn te spoelen met karnemelk
krukas zonnepaneel sterreschot |
|
Mamsie Oudgediende
 WMRindex: 46.556 OTindex: 97.015
|
Toen hij met zijn sextant klaar stond om sterren te schieten bleek hij gericht te zijn op een zonnepaneel en mikte iemand met een ouwe krukas een lading sterreschot in zijn gezicht.
rothumeur, gratie, video. |
|
Emmo Stamgast
|
Nadat ik de video over de aanstaande verkiezing gezien had kreeg ik een rothumeur, maar ondanks dat gaf ik toch gratie aan de voorzitter van de EU
koelvloeistof schijnbeweging hangslot |
|
Sjaak
Moderator
|
De goochelaar maakte een schijnbeweging en haalde daarna triomfantelijk het hangslot uit het vat koelvloeistof voor het verbaasde publiek.
vlaggenmast, examen, slaatje |
|
nietmeer
|
De vlaggenmast wist een slaatje te slaan uit het examen van één van zijn baasjes, want die was geslaagd en dus mocht de vlaggenmast worden opgetuigd.
worm, ontbinding, broekzak
Laatste edit 17-05-2014 14:51 |
|
Emmo Stamgast
|
De worm ging in mijn broekzak tot ontbinding over  schoothondje piekenier gangwissel |
|
Sjaak
Moderator
|
Het schoothondje van de piekenier zat te studeren hoe die verrekte gangwissel bij vrachtwagens werkt.
schrobber, knaas, botervloot |
|
Emmo Stamgast
|
De knaas stak me in het achterwerk toen ik met een schobber de botervloot vulde
oog zwemband slijpschijf |
|
Sjaak
Moderator
|
Toen ik lekker relaxed op mijn zwemband in het water dreef, viel mijn oog op de dreigend naderende badmeester met een draaiende slijpschijf in de aanslag.
prikkertje, blokfluit, ijskast |
|
Emmo Stamgast
|
Ik speelde lustig op mijn blokfluit terwijl in de ijskast een prikkertje met kaas stond te wachten
fluitketel kotszakje duikboot |
|
Sjaak
Moderator
|
Ik ruilde op de rommelmarkt een fluitketel in tegen een kotszakje voor onderweg in de duikboot, want je kan niet weten.
kater, grasperk, binnenkant |
|
Emmo Stamgast
|
De kater struinde over het grasperk om de binnenkant van de volière eens nader te bekijken.
kruisband stelschroef hertenbok |
|