ZNW-spel |
nietmeer
|
@Emmo: aangepastMet een krompasser werd de maat van het mastspoor genomen terwijl een olifant de nieuwe mast achter zich aansleepte. stelschroef, drankmaatje, gedrag |
|
Emmo Stamgast
 WMRindex: 69.585 OTindex: 28.668
|
Ik heb met een stelschroef het gedrag van van mijn drankmaatje aangepast
zwemblaas cumulus vreetschuur |
|
nietmeer
|
In de vreetschuur zei iemand dat een zwemblaas van een goudvis kan knappen als er een grote cumulus nimbus (ook wel cumulonimbus genoemd) aan het zwerk verschijnt.
avondrood, weerschijn, vorstverlet |
|
BatFish Oudgediende
 WMRindex: 8.221 OTindex: 24.904
|
"Avondrood brengt water in de sloot" zegt men, maar de weerschijn van de maan op het water vertelt mij dat we morgen geen vorstverlet zullen hebben.
bloemkool, poster, microfoon |
|
Emmo Stamgast
|
toen ik achter de microfoon een bloemkool probeerde te eten zag ik op een poster dat dit levensgevaarlijk was.
knoeiboel zandkorrel straatnaam |
|
nietmeer
|
Een ambtenaar met een brein als een zandkorrel had een knoeiboel gemaakt van de tekst op het bordje met onze straatnaam.
meervoud, tilapia, stoeptegel |
|
Emmo Stamgast
|
Het meervoud van tilapia is niet stoeptegel
zweefmolen karper poffertjeskraam |
|
Mamsie Oudgediende
 WMRindex: 46.556 OTindex: 97.017
|
Toen ik de poffertjeskraam uitkwam zag ik dat er een vent in de zweefmolen zat die een enorme karper bij zich had.
geweldsdelict, kusje, lachbui. |
|
Emmo Stamgast
|
Na het plegen van een geweldsdelict kreeg de pleger een enorme lachbui en gaf het slachtoffer een kusje
brontosaurus bietensalade straalmotor |
|
nietmeer
|
Als je gegrilde brontosaurus eet samen met bietensalade, ga je af als een af een straalmotor.
zandstrand, gletscher, torretje |
|
Mamsie Oudgediende
|
Op het zandstrand liep een torretje dat met een gletscher meegeschoven was.
sandaal, schandaal, vandaal. |
|
Emmo Stamgast
|
Toen de vandaal zijn sandaal uittrok veroorzaakte dit meteen een schandaal
bloemkool zwemmerseczeem marsmaantje |
|
Sjaak
Moderator
 WMRindex: 21.688 OTindex: 57.598
|
Weet je wat helpt tegen zwemmerseczeem? Inwrijven met sap van een bloemkool die geteeld is op een marsmaantje.  troela, dingetje, jeweetwel |
|
Emmo Stamgast
|
Die troela deed haar dingetje met jeweetwel
dromedaris kookles vulkaan |
|
nietmeer
|
Tijdens de kookles leerden de leerlingen hoe je een dromedaris kun grillen op de hitte van een vulkaan.
Afwasmachine, vuilcompactor, hulpje
|
|
Sjaak
Moderator
|
Ik kan wel een hulpje gebruiken om de oude afwasmachine in de vuilcompactor te proppen.
slagingspercentage, wrijvingscoëfficient, bergtop |
|
Emmo Stamgast
|
Door een te hoog wrijvingspercentage werd het slagingpercentage van het diploma sleetje rijden van de bergtop beperkt.
winterband stookhok acetylcholine |
|
Mamsie Oudgediende
|
Toen hij in het stookhok liep te zoeken naar zijn ouwe winterband, kreeg hij zo benauwd dat hij een acuut tekort aan acetylcholine begon te krijgen.
suikerspin, glucosemeter, theelepeltje. |
|
Emmo Stamgast
|
Nadat ik een suikerspin at mat ik met een glucosemeter het suikergehalte, waarna ik een theelepeltje insuline moest innemen
olifant staartvlak bijenplaag |
|
Mamsie Oudgediende
|
Toen de olifant zag dat er en bijenplaag was ging hij ervandoor maar toch werd hij nog even venijnig in zijn staartvalk gestoken.
schoolfoto, jongleur, gezichtsverlies. |
|
Emmo Stamgast
|
Het was gezichtsverlies voor de jongleur toen het bleek dat hij niet op de schoolfoto stond
glijmiddel breinaald kofferdam |
|
nietmeer
|
De kofferdam was zo smal dat tussen schip en damwand nog geen breinaald gestoken kon worden, zelfs niet met een overdosis glijmiddel.
baileybrug, pindakaas, pannenset |
|
Emmo Stamgast
|
Toen ik de baileybrug overgestoken was maakte ik in mijn nieuwe pannenset pindasaus van een potje pindakaas
Kauwgom klompvoet karrepaard |
|
nietmeer
|
Ik heb nog nooit een karrenpaard met een klompvoet in de kauwgom zien trappen.  asperges, onkruid, stroomkabel |
|
Sjaak
Moderator
|
Nadat de boer een blootliggende stroomkabel had beetgepakt, zag hij de asperges voor onkruid aan.
sluipschutter, atmosfeer, klachtenbalie |
|