ZNW-spel |
Mamsie Oudgediende
 WMRindex: 46.556 OTindex: 97.019
|
Eén van de leukste ideen van de laatste tijd is wel het plan om iedereen met pasen een speciaal blog te laten maken, zodat er een mozaiek van leuke vehaaltjes ontstaat. Hulde voor de bedenker!  paaseitje, zout, eierdopje. |
|
allone Oudgediende
 WMRindex: 53.061 OTindex: 95.548
|
omdat het paaseitje van chocola is, zijn zout en eierdopje niet nodig
haas blaas gaas
|
|
BatFish Oudgediende
 WMRindex: 8.221 OTindex: 24.904
|
De haas met de volle blaas kreeg een enorme schok toen hij tegenhet geëlectrificeerde gaas aan plaste  wekkerradio, leesbril, slachtafval |
|
Sjaak
Moderator
 WMRindex: 21.688 OTindex: 57.598
|
Ik moest eerst mijn leesbril uit het slachtafval vissen om op de wekkerradio de tijd af te kunnen lezen.
zaadjes, krent, paraplu |
|
Mamsie Oudgediende
|
Ik had wat zaadjes van zijn zonnebloemen aan de buurman gevraagd maar die krent gaf me er maar twee en dat terwijl hij gisteren wel de hele dag mijn paraplu had mogen gebruiken!
asperges, recept, vraag.
|
|
Sjaak
Moderator
 WMRindex: 21.688 OTindex: 57.598
|
Of je ooit asperges op recept kunt krijgen bij de apotheek, is nog maar de vraag.
Eieren, föhn, dynamiet |
|
nietmeer
|
De eerste die eieren gaar kan krijgen met een föhn, zorgt voor dynamiet op de redactie van de krant.
vierkantje, Nessie, hazenpad |
|
Mamsie Oudgediende
|
Toen Nessie een paasei had gelegd, bleek het tot haar grote verbazing een vierkantje te zijn en van de schrik koos zij toen het hazenpad.
kunstgebit, chocolade, koffiemolen. |
|
nietmeer
|
Omdat de eieren van chocolade te hard waren om met een kunstgebit te eten, deed de tandarts ze eerst even in de koffiemolen om ze kleiner te maken.
verhalen, gedichten, plaatjes |
|
BatFish Oudgediende
|
Ik vond gister bij het opruimen van de zolder mijn oude poesie-album vol verjhalen, gedichten en plaatjes.
tapas, snooker, madeliefje |
|
nietmeer
|
Toen tijdens een partijtje snooker de tapas werden geserveerd, stootte mijn maat de hapjes zo hard van het bord dat ze tussen de madeliefjes terecht kwamen.
typemachine, radiatorfolie, boodschappentas |
|
Mamsie Oudgediende
|
Mijn boodschappentas is eigenlijk nét te klein om daar bij de boodschappen ook nog een antieke typemachine en vijf rollen radiatorfolie in de frotten.
fysiotherapeut, binnenstad, afspraak. |
|
nietmeer
|
De fysiotherapeut maakte de afspraak dat hij geen patiënten uit de binnenstad zou behandelen.
wipneus, sproetjes, vlechtjes |
|
Mamsie Oudgediende
|
Als iemand mij als kind gekend zou hebben, zou hij/zij weten dat ik toen vlechtjes droeg en een wipneus en sproetjes had die ik trouwens nog steeds heb.  betaalkaart, moorkop, honger. |
|
BatFish Oudgediende
|
Ik verrekte van de honger maar op de chip van mijn betaalkaart zat niet eens meer genoeg voor een moorkop. blaasontsteking, hogedrukreiniger, kwakzalver  |
|
Mamsie Oudgediende
|
Wie een blaasontsteking heeft moet niet naar een kwakzalver gaan, die met een hogedrukreiniger de boel denkt schoon te spuiten, maar naar de huisarts waar urine nagekeken kan worden en een kuurtje voorgeschreven.
Tvprogramma, scepsis, rust. |
|
botte bijl Oudgediende
 WMRindex: 90.824 OTindex: 39.090
|
voor innerlijke rust moet je dat tv-programma met scepsis bekijken
brandnetel, feestmaal, valeriaandruppels |
|
Emmo Stamgast
 WMRindex: 69.585 OTindex: 28.668
|
Van een beetje brandnetel kun je een feestmaal maken, maar je moet wel valeriaandruppels bij de hand houden.
weiland zeiljacht ochtendhumeur |
|
Mamsie Oudgediende
|
De stuurman had zo'n ochtendhumeur dat hij zijn zeiljacht zonder op te letten in een weiland afmeerde.
kauwgom, scheet, verontwaardiging. |
|
botte bijl Oudgediende
 WMRindex: 90.824 OTindex: 39.090
|
toen jantje met een grote kluit kauwgom in zijn mond aan tafel verscheen en ook nog een grote scheet liet, uitte zijn oma haar verontwaardiging.
navigatie, verdwalen, joker |
|
Emmo Stamgast
|
als je zonder navigatie wilt verdwalen, moet je de joker inzetten
paasei klompvoet zweetklier |
|
nietmeer
|
De stinkende, pestende paashaas was een echte zweetklier die een paasei beschilderde als was het een klompvoet.
verzorging, dementie, doofheid |
|
Mamsie Oudgediende
|
Op het gebied van dementie, bijkomende doofheid en de daarbij nodige verzorging, zijn velen van ons gepokt en gemazeld.  autoritje, pecangebakje, koffie. |
|
Emmo Stamgast
|
Toen ik tijdens het autoritje koffie dronk viel het pecangebakje op mijn schoot
vlieger kropgezwel cantate |
|
Mamsie Oudgediende
|
De cantate was prachtig maar alleen de tenor klonk of hij ergens een kropgezwel in zijn keel had, zijn stem fladderde als een losgeschoten vlieger.
haaknaald, trampoline, hekwerk. |
|