ZNW-spel |
Mamsie Oudgediende
 WMRindex: 46.556 OTindex: 97.023
|
Toen ik de koelkast aan het schoonmaken was vond ik daar tussen het rookvlees mijn lang vermiste schaar en ook mijn nagelknipper terug.
tennisbal, sambal, ballet. |
|
nietmeer
|
Voordat ik weer naar het ballet ga, neem ik altijd een broodje tennisbal met sambal.
werkbezoek, meetlat, verkeersbord |
|
BatFish Oudgediende
 WMRindex: 8.222 OTindex: 24.904
|
De staatssecretaris van Verkeer en Waterstaat bracht een werkbezoek aan de N59 waar zij met een meetlat controleerde of het verkeersbord hoog genoeg hing.
helpdesk; noordpool; klapband |
|
Sjaak
Moderator
 WMRindex: 21.695 OTindex: 57.610
|
Ik belde de ANWB helpdesk maar, want ik stond zonder reservewiel met een klapband op de Noordpool.
plaatstaal, kubus, schrootjes |
|
bsur Erelid
 WMRindex: 922 OTindex: 5.822
|
De Dutch Design Chair is een kartonnen kubus, met plaatstaal- of schrootjes-motief bedrukt.
werkdruk, ontlasting, strooigoed
|
|
nietmeer
|
Als gevolg van een hevige werkdruk, stopte mijn ontlasting bijna helemaal maar een paar flinke handen strooigoed brachten de zaak weer op gang.
advocaat, tong, band |
|
BatFish Oudgediende
 WMRindex: 8.222 OTindex: 24.904
|
De advocaat moest op zijn tong bijten toen hem werd gevraagd wat voor band hij had met zijnclient.
nootjes, tempel, lotuswortel |
|
nietmeer
|
In de oude tempel werden gebrande nootjes geserveerd bij het sap van verse lotuswortel.
steunkousen, geheugensteuntje, voetensteun |
|
Londen Senior lid WMRindex: 252 OTindex: 91 Wnplts: geheim
|
De oude dame had een geheugensteuntje nodig om zich te herinneren dat ze haar voeten op de voetensteun moest plaatsen om haar steunkousen aan te trekken.
wiel, lamp, kabelbaan |
|
nietmeer
|
Het grote wiel dat de kabel van de kabelbaan aan moest drijven bleek maar net genoeg vermogen te hebben om een lamp te laten branden.
deurklink, klinknagel, klinker |
|
Mamsie Oudgediende
|
Hij probeerde met zijn duimnagel de deurklink te openen maar die zat met een klinknagel vastgeklonken door de klinker die de deur gereviseerd had.
sluipwesp, hardloper, jogger. |
|
Londen Senior lid WMRindex: 252 OTindex: 91 Wnplts: geheim
|
de sluipwesp prikte de jogger, omdat hij de hardloper niet kon bijhouden.
pluim, rook, pyromaan |
|
Mamsie Oudgediende
|
De pyromaan rook tevreden aan de rook die in een pluim omhoogging en gaf zichzelf een pluim voor zijn geslaagde aktie.
standje, onderwijzer, sex. |
|
nietmeer
|
@Londen:  Toen de leerlinge het woord seks als sex schreef kreeg ze van de onderwijzer een standje. @Mamsie: Netjes hè? Kostte wel moeite.  Moeite, moeder, moedeloosheid Laatste edit 14-03-2014 16:39 |
|
Mamsie Oudgediende
|
De jonge moeder kreeg een post-natale depressie waarbij de moedeloosheid maar met moeite bestreden kon worden.
televisie, slaapkamer, verbetering. |
|
Sjaak
Moderator
|
We hebben de televisie van de slaapkamer verwijderd en dat is voor de nachtrust een hele verbetering.
cadeaubon, remspoor, kannibaal |
|
Mamsie Oudgediende
|
Toen de kannibaal een cadeaubon op de weg zag liggen, remde hij hiervoor zo hard dat er een remspoor achterbleef.
boete, bloedvlek, pleistertje.
|
|
nietmeer
|
Diezelfde kannibaal kreeg een boete voor onnodig remmen en gaf de verbalisant daarop een zodanige knal voor zijn hoofd dat de daardoor ontstane bloedvlek niet door een simpel pleistertje weggewerkt kon worden.
lengte overdaad grootheidswaanzin
Laatste edit 14-03-2014 22:15 |
|
Mamsie Oudgediende
|
Hij had een overdaad aan zelfoverschatting en dat bezorgde hem tot in lengte van dagen een hoge mate van grootheidswaanzin.
koksmes, buitenhuisje, broodplank. |
|
Sjaak
Moderator
|
In ons buitenhuisje ligt al een broodplank te wachten op een koksmes.
bladgroente, graspol, speklaag |
|
nietmeer
|
Toen de kok in plaats van bladgroente een graspol serveerde, verdween mijn speklaag als sneeuw voor de zon.
keuken, factuur, verwarmingsmonteur |
|
Mamsie Oudgediende
|
Nadat de verwarmingsmonteur bij werkzaamheden in mijn keuken een fractuur had opgelopen bleek zijn factuur vergezeld te gaan van een schadeformulier.
verzekering, rapport, school. |
|
Sjaak
Moderator
|
De scholier gaf me de verzekering dat zijn rapport inderdaad van zijn school afkomstig was.
wandeling, bosbessenjam, acrobaat |
|
nietmeer
|
De bosbessebjam die ik gemaakt heb van de vruchten die ik tijdens een wandeling bij Dodewaard heb geplukt, bleken dermate besmet, dat ik sindsdien als een acrobaat boven de pot hang.
Studentencorps, moederkoorn, shantikoor |
|
Sjaak
Moderator
|
Zowel leden van het studentencorps als van het shantikoor kregen darmkrampen, doorbloedingsproblemen, waardoor vingers en tenen afsterven, en hallucinaties door de giftige alkaloïden die door de schimmel moederkoorn worden geproduceerd.
leer, haarspeld, hondenriem |
|