ZNW-spel |
allone Oudgediende
 WMRindex: 53.083 OTindex: 95.570
|
als je met een bijl op het hakblok aan het werk bent, moet je wel je hoofd er bij houden..
klap kater kast |
|
Mamsie Oudgediende
 WMRindex: 46.556 OTindex: 97.023
|
In zijn haast rende de kater met een klap tegen de kast aan.
koppijn, regenbui, gedachte. |
|
allone Oudgediende
|
en zijn eerste gedachte was "heb ik nou zo'n koppijn door die regenbui?"
hooiberg haarborstel hemelbed |
|
Mamsie Oudgediende
|
Toen ik in het hemelbed lag te slapen en droomde dat ik in de hooiberg lag, bleek het dat ik bovenop een haarborstel lag.
boerderij, penthouse, marathon. |
|
allone Oudgediende
|
omdat het hem niet lukte de marathon af te lopen, rustte hij uit bij een boerderij, ipv in zijn penthouse
flat fiasco verenpracht
Laatste edit 18-03-2014 20:07 |
|
Mamsie Oudgediende
|
Een Geelvleugelara in een kleine flat houden is ondanks de verenpracht toch een groot fiasco. huisdieren, restaurant, ochtendkrant. |
|
nietmeer
|
In de ochtendkrant stond dat huisdieren niet meer voor twaalf uur worden geserveerd in het restaurant.
duo, kwartetspel, sextant |
|
Sjaak
Moderator
 WMRindex: 21.695 OTindex: 57.610
|
Mag ik uit het kwartetspel van jou van de navigatiemiddelen het sextant en van de mensengroepen het duo?
sloperij, bezemsteel, zakspiegeltje |
|
nietmeer
|
Na de aanrijding nabij Zweinstein was de zwerver bij de sloperij met een zakspiegeltje op zoek onder de oude auto's naar de bezemsteel van Harry Potter.
stifttand, huzarenslaatje, toverstok |
|
botte bijl Oudgediende
 WMRindex: 90.824 OTindex: 39.090
|
de oude dame brak haar stifttand bij het eten van een huzarenslaatje omdat een onverlaat daar een keiharde toverstok in had verwerkt
Ford Anglia, magie, duiken |
|
nietmeer
|
Met magie kan zelfs een oude Ford Anglia in een beukwilg duiken.
vitriool, ideologie, idioterie |
|
Mamsie Oudgediende
|
De idioterie van vroeger, toen rivaliserende dames uit nijd elkaar vitriool in het gezicht gooiden met dramatische gevolgen, past gelukkig niet meer in de hedendaagse ideologie.
springplank, kweekvijver, talent. |
|
nietmeer
|
Elk beginnend talent dat zich nu nog in de kweekvijver bevindt, wacht op de juiste springplank om hogerop te komen.
sofa, chaise-longue, bedbank |
|
Sjaak
Moderator
 WMRindex: 21.695 OTindex: 57.610
|
Ik heb de sofa geprobeerd en de chaise-longue, maar de bedbank ligt toch het beste.
vleermuis, koekoek, stroopwafel |
|
Mamsie Oudgediende
|
In de schemering hoorde ik in de verte een koekoek en zag ik een vleermuis overvliegen terwijl ik in de tuin lekker een stroopwafel zat te eten.
verrekijker, microscoop, zonnebril. |
|
nietmeer
|
Je moet nooit naar de zon kijken met een verrekijker en ook niet met een microscoop, zelfs niet met een zonnebril.
bloesemblaadjes, bezem, voegmortel |
|
botte bijl Oudgediende
|
de ijverige werkster veegde de bloesemblaadjes met een bezem van de muur, en vernielde die muur omdat de voegmortel van die muur nog niet droog was
stoofpot, abrikozen, pitten |
|
Mamsie Oudgediende
|
Het is natuurlijk prima om alle afgevallen bloesemblaadjes weg te vegen met de bezem, maar pas wel op dat je niet zo hard schrobt dat je de voegmortel tussen de tuintegels wegboent.
Als je een stoofpot met abrikozen wilt maken moet je wel goed opletten dat je eerst alle harde pitten verwijdert.
extraatje, humor, lente.
Laatste edit 20-03-2014 17:12
|
|
botte bijl Oudgediende
|
@Mamsie: we kruisten elkaar (bijna 40 seconden) het trouwe personeel nam het piepkleine extraatje met humor, ook omdat het lente was en mooi weer vandaar dat ik mijn woorden nog een keer geef stoofpot, abrikozen, pitten |
|
nietmeer
|
De kok zat te pitten terwijl de stoofpot met abrikozen aanbrandde.
schrijfmap, compost, vademecum |
|
Mamsie Oudgediende
|
Ik heb uit mijn studietijd nog een schrijfmap bewaard met ouderwetse recepten uit het Vademecum der Pharmacie dat in die tijd toonaangevend was in de apotheek en in de tuin ligt plotseling een onverklaarbare hoop compost.
vaccinatie, menigte, gelach. |
|
nietmeer
|
Een poging tot algehele vaccinatie der mensheid door een enkele arts is een hard gelag wat door de menigte met hard gelach werd gadegeslagen.
gelagkamer, duikboot, marstempo |
|
Mamsie Oudgediende
|
Ik kwam in een kamer vol gelach, dat bleek de gelagkamer te zijn van een omgebouwde duikboot en ik besloot me in marstempo naar de toog te begeven.  schrikreactie, fiets, bed. |
|
nietmeer
|
Je kunt je vast wel mijn schrikreactie voorstellen toen ik afgelopen nacht een oude fiets in mijn bed vond. Maar ach, op een oude fiets moet je het leren, nietwaar?
paal, lat, plankenkoorts |
|
BatFish Oudgediende
 WMRindex: 8.222 OTindex: 24.904
|
Het staat als een paal boven water dat je plankenkoorts kunt onderdrukken door de lat wat minder hoog te leggen.
paalhakken, nonnenkostuum, vijgenblad |
|