ZNW-spel |
Mamsie Oudgediende
 WMRindex: 46.556 OTindex: 97.023
|
Als je je paraplu even aan de rozenstruik hengt, heb je de handen vrij om even een stukje kaas te proeven.
gebit, waterglas, wekker. |
|
Sjaak
Moderator
 WMRindex: 21.695 OTindex: 57.610
|
Ik vergiste me en drukte op het waterglas met mijn gebit en stopte de wekker in mijn mond.
verjaardag, uitstel, dochter |
|
allone Oudgediende
 WMRindex: 53.086 OTindex: 95.574
|
door het uitstel viert Sjaak de verjaardag van zijn dochter vandaag pas..
feest allemaal geluid |
|
Sjaak
Moderator
|
@allone:  Ze komen allemaal op het geluid van het feest af. taart, rietje, visite |
|
allone Oudgediende
|
en de visite krijgt taart, en ranja met een rietje, ook Sofietje... veel plezier @Sjaak - ben blij dat alles weer goed is  muziek dans tuin Laatste edit 02-03-2014 12:22 |
|
Mamsie Oudgediende
|
Vanwege de feestvreugde was de visite van@Sjaak een beetje in de bonen, ééntje at zijn taart met een rietje en probeerde de limonade met een gebaksvorkje te drinken.In de tuin werd ook muziek gemaakt en een nieuwe dans uitgeprobeerd. voorjaar, zonnetje, gevaar. Laatste edit 02-03-2014 12:23 |
|
allone Oudgediende
|
als het zonnetje in het voorjaar al lekker schijnt, is er geen gevaar dat je straks verbrandt
zomer vakantie idee |
|
Mamsie Oudgediende
|
Ik heb zo het idee dat we deze zomer wel weer met vakantie willen!
trekhaak, luifel, kampeerstoelen. |
|
allone Oudgediende
|
met de sleurhut aan de trekhaak.. en dan heerlijk op de kampperstoelen onder de luifel van de koffie genieten  voorpret nageboorte export |
|
bsur Erelid
 WMRindex: 922 OTindex: 5.822
|
De aanstaande ouders hadden volop voorpret om de nageboorte voor de export te bestemmen.
gemeenteraadsverkiezingen, gebit, mezzosopraan |
|
Mamsie Oudgediende
|
De plaatselijke gemeenteraadsverkiezingen werden opgeluisterd door het optreden van een afgeserveerde mezzosopraan die bij de hoge C tot algemene hilariteit haar gebit eruit blies.
stembiljet, zanglerares, auditie. |
|
botte bijl Oudgediende
 WMRindex: 90.824 OTindex: 39.090
|
het verloren stembiljet was van een zanglerares die haast had vanwege een auditie.
biefstuk, reuzel, veganist |
|
lepeltjes Oudgediende
 WMRindex: 2.486 OTindex: 5.862
|
Toen de reuzel uit me kop liep adviseerde een veganist dat ik beter enkel biefstuk moest eten.
stroom, vuiligheid, spruitjesLaatste edit 03-03-2014 03:19 |
|
Sjaak
Moderator
|
Bij het braken verliet een dikke stroom op gemalen spruitjes gelijkende vuiligheid zijn voorovergebogen lichaam.
knots, praalwagen, brandblusser |
|
Mamsie Oudgediende
|
Toen de praalwagen in de fik vloog kwam de brandweer met een knots van een brandblusser het spul weer blussen.
ontmoedigingsbeleid, vrolijkheid, nijptang. |
|
Sjaak
Moderator
|
Het ontmoedigingsbeleid werkt op de vrolijkheid als een nijptang op het scrotum.
zonnehoedje, bezemsteel, grasmaaier |
|
Mamsie Oudgediende
|
Ik had een zonnehoedje opgezet toen ik met de grasmaaier het gazon ging maaien maar helaas struikelde ik hierbij over een rondslingerende bezemsteel.
twijfel, stembiljet, keuze. |
|
BatFish Oudgediende
 WMRindex: 8.222 OTindex: 24.904
|
Ik heb nog steeds grote twijfel of ik mijn stembiljet moet gebruiken om mijn keuze voor de gemeenteraad weer te geven, of dat ik er een hoedje van zal vouwen.
balkon, administratie, spuitbus |
|
Sjaak
Moderator
|
De huisbaas was ontstemd omdat de student zijn administratie met een spuitbus op het balkon had gedaan.
huppelkutje, dorpsstraat, aswoensdag |
|
Mamsie Oudgediende
|
Het domme huppelkutje hoste nog vrolijk door de dorpsstraat, wat op aswoensdag toch niet meer gepast was.
gemeentereiniging, bier, hoofdpijn. |
|
nietmeer
|
De mensen van de gemeentereiniging kregen steeds hoofdpijn van de zware lucht van verschaald bier in de straat.
feestneus, zakdoek, druiper |
|
Mamsie Oudgediende
|
De onfortuinlijke feestneus had tijdens het carnaval door verkouheid een druiper gekregen, die hij met zijn zakdoek probeerde droog te poetsen.
kraamvisite, gebarentaal, lawaai. |
|
BatFish Oudgediende
 WMRindex: 8.222 OTindex: 24.904
|
De krijsende baby maakte zoveel lawaai dat de kraamvisite zich alleen verstaanbaar kon maken met gebarentaal.
bultrug, vulkaan, koraalrif |
|
Sjaak
Moderator
|
De bultrug raakte ingesloten tussen het koraalrif en de nieuw gevormde vulkaan op de zeebodem.
kattenvoer, bleekwater, kwallenbeet |
|
Mamsie Oudgediende
|
Vanwege de ernstige kwallenbeet raakte hij dusdanig in de war dat hij het kattenvoer aanzag voor muesli en het bleekwater voor een frisdrankje.
eieren, lunchpauze, bagagedrager. |
|