ZNW-spel |
Mamsie Oudgediende
 WMRindex: 46.556 OTindex: 97.023
|
Het carnaval is weer voorbij, dus leg je nonnenkostuum en de schoenen met paalhakken maar in de kast naast het vijgeblad dat je vorig jaar droeg.
koffiebeker, fietstocht, waterlijk. |
|
nietmeer
|
Toen ik met een koffiebeker aan de waterkant even zat uit te rusten van mijn fietstocht, kwam plotseling een waterlijk langsdrijven.
automatenkoffie, galstenen, promotie |
|
Mamsie Oudgediende
|
Toen mijn man promotie maakte, heb ik op het feestje ter ere hiervan maar geen automatenkoffie gedronken omdat ik daarvan altijd last van mijn galstenen krijg.
flatulentie, gezelschap, vooringenomenheid. |
|
BaardInDeKeel Lid WMRindex: 17 OTindex: 23 Wnplts: Borgerhout
|
Karel wilde mij geen gezelschap houden vanwege zijn vooringenomenheid dat ik last zou hebben van flatulentie. discriminatie, DJ, bibliotheek |
|
Mamsie Oudgediende
|
Dat de hippe DJ in de statige bibliotheek van het deftige gemeentehuis de toegang geweigerd werd, vond ik in feite pure discriminatie.
hagelslag, sneeuvlokken, advertentie. |
|
allone Oudgediende
 WMRindex: 53.083 OTindex: 95.570
|
in de advertentie stond dat, als het hagelslag van @venzje regent, de sneeuwvlokken van ieder ander merk smelten bel klokkenluider stoplicht |
|
Mamsie Oudgediende
|
Omdat het stoplicht defect was regelde de klokkeluider hoog in de kerktoren het verkeer door middel van signalen met de kleinste bel.
gevaar, wetenschap, sigaret.
|
|
BaardInDeKeel Lid WMRindex: 17 OTindex: 23 Wnplts: Borgerhout
|
De wetenschap heeft uitgewezen dat wie sigaretten heeft meer gevaar loopt om ze ook te roken. kabouter, Fransman, omwalling |
|
allone Oudgediende
|
De Fransman zei dat hij bang was dat zijn kabouter gestolen zou worden, vandaar die omwalling..
ridder, touw, roos |
|
Mamsie Oudgediende
|
De verliefde ridder klom langs het touw naar boven in de kasteeltoren om een roos te geven aan zijn beminde jonkvrouwe.
bollenveld, file, voorjaarsweer. |
|
allone Oudgediende
|
met dit mooie voorjaarsweer staat iedereen in de file om de bollenvelden te gaan bekijken
bloemencorso menigte beschuit
Laatste edit 22-03-2014 13:29 |
|
nietmeer
|
De menigte wilde één deelnemer aan het bloemencorso uitfluiten maar omdat Bolletje gratis beschuit uitdeelde, kreeg niemand het voor elkaar om te fluiten.
paasei, kerstbal, zomerstop |
|
BatFish Oudgediende
 WMRindex: 8.222 OTindex: 24.904
|
Tijdens de zomerstop zond SBS6 een documentaire uit hoe je van je paasei een kerstbal kunt maken.
canvas, klei, instapkaartLaatste edit 23-03-2014 16:11 |
|
Sjaak
Moderator
 WMRindex: 21.695 OTindex: 57.610
|
De canvas koffer, gevuld met klei, stond niet vermeld op de instapkaart.
kippenpoot, baardaap, aardbol |
|
nietmeer
|
Een baardaap die zojuist de hele aardbol rond was gevlogen, stond op zijn gemak aan een kippenpoot te knagen terwijl hij op zijn koffer wachtte.
douane, zandstrand, tandbederf |
|
Sjaak
Moderator
|
Er probeerde iemand met een stuk zandstrand in zijn mond door de douane te komen, maar dat resulteerde in tandbederf door overmatige slijtage.
tractor, kwaadsprekerij, knaagdier |
|
nietmeer
|
Volgens het plaatselijke actiecomité, dat kwaadsprekerij nog nooit heeft geschuwd, heeft een onbesuisde boer op een tractor alle holletjes van het zeldzame knaagdier korenwolf omgeploegd.
roddeltante, televisiezender, actualiteit |
|
Sjaak
Moderator
|
Die dame die tegenwoordig op die commerciële televisiezender de actualiteit met ons doorneemt, is een echte roddeltante.
kletskoek, bakkerij, kamer |
|
allone Oudgediende
|
bij de bakkerij verkochten ze zelfgebakken kletskoek, dus heb er een paar mee naar mijn kamer genomen
asperges fornuis middag
|
|
Mamsie Oudgediende
|
Op een mooie middag in het voorjaar zet ik de pan op het fornuis om heerlijke verse asperges te koken.
eetlust, groente, voorkeur.
Laatste edit 25-03-2014 20:58 |
|
Londen Senior lid WMRindex: 252 OTindex: 91 Wnplts: geheim
|
Door mijn grote eetlust heb ik niet voldoende aan 3 ons groente en 2 keer fruit, dus gaat mijn voorkeur uit naar grotere porties.
steelpan, winkelier, fiets |
|
nietmeer
|
De winkelier sprong, gewapend met een steelpan, op de fiets om achter de winkeldief aan te gaan die een pan had gestolen.
verantwoordelijkheid, lijntrekker, baaldag |
|
Mamsie Oudgediende
|
Hij was een lijntrekker met weinig gevoel voor verantwoordelijkheid die op de gekste momenten tuisbleef omdat hij een baaldag had.
voorjaarsbloemetje, vrolijkheid, regenbui.
|
|
nietmeer
|
Toen de tuinman het eerste voorjaarsbloemetje zag weg spoelen in de regenbui, verdween zijn eerdere vrolijkheid als sneeuw voor de zon.
president, kaas, pantserdivisie |
|
Mamsie Oudgediende
|
De president was helemaal dol op Franse kaas en al helemaal op de camembert van het merk "Président" en hij stuurde een pantserdivisie op weg om hier een hele vooraad van de halen.
koelkast, badkamer, geur.
Laatste edit 26-03-2014 10:30 |
|