ZNW-spel |
Mamsie Oudgediende
 WMRindex: 46.556 OTindex: 97.023
|
Weet jij wat de overeenkomst is tussen een hondje en een knaagdier?
geschiedenisles, jeugdpuistjes, etterbakkies. |
|
RockOpa Oudgediende
 WMRindex: 6.377 OTindex: 4.540 S |
Tijdens de geschiedenisles probeerden de etterbakkies hun jeugdpuistjes uit te drukken, ze waren duidelijk bezig met hun eigen geschiedenis.
crimineel, handjeklap, rechter |
|
botte bijl Oudgediende
 WMRindex: 90.824 OTindex: 39.090
|
de corrupte crimineel probeerde zelfs of de rechter bereid was tot een vorm van handjeklap
rechter, linkshandig, voetbal |
|
Mamsie Oudgediende
|
Wie linkshandig is zal niet met het rechter, maar met het linkerbeen voetbal spelen.
modelbouwbeurs, zonneschijn, auto. |
|
Sjaak
Moderator
 WMRindex: 21.695 OTindex: 57.610
|
Om de zonneschijn een beetje te vermijden gaan we met de auto naar de modelbouwbeurs.
blokje, poederdoos, grammofoon |
|
Mamsie Oudgediende
|
En op de antiekbeurs vond ik een houten blokje, een antieke poederdoos en een ouwe grammofoon, compleet met slinger en toeterluidspreker.
gelukje, bedragje, koopje. |
|
Sjaak
Moderator
|
Op het rommelmarktje van Madurodam had ik een klein gelukje in de vorm van een leuk koopje, dat ik voor een klein bedragje op het kopje kon tikken.
Pruimtabak, schaamblosje, bierpul |
|
nietmeer
|
De man die het sap van zijn pruimtabak in de bierpul spuugde kreeg een klein schaamblosje omdat hij de pul voor een kwispedoor had aangezien.
biljartlaken, stopcontact, deegwieltje |
|
Sjaak
Moderator
|
Om het biljartlaken rimpelloos op het biljart te spannen sloot de inventieve kroegbaas een elektrisch deegwieltje aan op een stopcontact.
paraplu, zandkasteel, droogmolen |
|
Mamsie Oudgediende
|
Onder Moeders paraplu zaten we een zandkasteel te bouwen terwijl aan de droogmolen de was hing nat te regenen.
schop, bloempot, violen. |
|
Sjaak
Moderator
|
Door de harde schop tegen de bloempot vlogen de violen in het rond.
Kassalade, bommelding, palindroom |
|
Mamsie Oudgediende
|
Ik had vannacht een nare palindroom over een parterretrap waar een bommelding rondslingerde waardover ik struikelde en zo met mijn neus in de kassalade met tuinkruiden viel terwijl in de winkel de kassalade open was blijven staan.
tijdnood, honger, keuken. Laatste edit 24-02-2014 17:32 |
|
Sjaak
Moderator
|
Uit pure honger en tijdnood beet ik een hap uit de keuken.
Carnaval, bezem, graafmachine |
|
Mamsie Oudgediende
|
Met carnaval ga ik me verkleden als graafmachine en mijn broodmagere buurvrouw gaat als bezem.
foto, jaartal, vondst. |
|
De Paus Oudgediende
 WMRindex: 13.983 OTindex: 20.073 S |
Wij hebben in Vaticaanstad nog een vondst gedaan, in de bibliotheek was nog een foto met als jaartal 1944 waarop te zien was hoe mijn toenmalige voorganger een hakenkruis medaille kreeg.
Bisschoppenconferentie, naaktstrand, excursie |
|
RockOpa Oudgediende
Tijdens de vierjaarlijkse Bisschoppenconferentie werd de deelnemende streng gelovigen een exclusieve excursie naar het plaatselijke naaktstrand aangeboden.
schijnheilige, Rutte, pokerface |
|
Mamsie Oudgediende
|
Tijdens de excursie bezocht Rutte een kerk waarin tussen alle heiligenbeelden ook een schijnheilige stond die met een pokerface de verte inkeek.
medaille, feestje, ongenoegen. |
|
RockOpa Oudgediende
Tijdens het feestje in het HHH kreeg Mark géén gouden medaille, in een live interview liet hij zijn ongenoegen hierover duidelijk blijken.
Tsaar, Poetin, Rasputin |
|
Mamsie Oudgediende
|
Die Poetin gedraagt zich in feite als een tsaar maar is eigenlijk net zo'n onbehouwen kerel als Rasputin, die zo gruwelijk en langdurend vermoord werd.  vrolijkheid, verleden, historie. |
|
RockOpa Oudgediende
In het verleden was de vrolijkheid soms ver te zoeken, de historie is doordrenkt met voorbeelden. Maar ook tegenwoordig is het soms niet veel beter, daarom stort ik mij binnenkort in het carnavalsgedruis!  plezier, ontspannen, lente |
|
Mamsie Oudgediende
|
Dan wens ik je veel plezier in een ontspannen sfeer en daarbij dan weer dat op de lente lijkt!
bier, optocht, vermomming. |
|
nietmeer
|
Omdat de optocht geheel alcoholvrij moest plaatsvinden, werd uitsluitend bier in vermomming gedronken.
Mombakkes, kiel, lawaaipapagaai |
|
botte bijl Oudgediende
 WMRindex: 90.824 OTindex: 39.090
|
wie te veel bier drinkt voor het begin van de optocht, heeft moeite om de vermomming netjes te houden.
carnaval, gekkenwerk, goede doelen |
|
RockOpa Oudgediende
@Grouse: Nee ik draag geen mombakkes meer (te warm) en ook geen boerenkiel (Meestal Brabant)en ik ben op mijn leeftijd ook geen lawaaipapagaai meer. @botte bijl: Ja ik weet 't, carnaval is gekkenwerk en ik kan het geld beter aan goede doelen geven, maar daar geef ik al aan. Dierenambulance enz. verspilling, miljarden, winterspelen |
|
nietmeer
|
Miljarden sneeuwvlokjes daalden neer tijdens de winterspelen maar dat was één grote verspilling omdat ze niet vielen waar het nodig was.
smartphone, bakeliet, fietsbel |
|