ZNW-spel |
allone Oudgediende
 WMRindex: 53.086 OTindex: 95.574
|
die smartphone is niet van bakeliet en die fietsbell ook niet  tablet dienblad verwarring |
|
Mamsie Oudgediende
 WMRindex: 46.556 OTindex: 97.023
|
Bij het afwassen zonder mijn bril op, merkte ik met grote verwarring dat niet mijn dienblad maar mijn tablet in het sopje dreef.
bijzonderheid, toeval, afspraken.
|
|
Sjaak
Moderator
 WMRindex: 21.695 OTindex: 57.610
|
Er vond gisteren een bijzonderheid plaats: het staatshoofd kreeg tegen de afspraken in een toeval.
koebel, strijdmakker, plezierboot |
|
Mamsie Oudgediende
|
Terwijl mijn strijdmakker en ik samen ten strijde trokken tegen een vijandige plezierboot hoorden we in de verte de koebel van een paarse Milka-koe.
toverbal, volleybal, balzak. |
|
botte bijl Oudgediende
 WMRindex: 90.824 OTindex: 39.090
|
toen het kind haar toverbal voor de zoveelste keer uit de mond nam om te kijken wat voor kleur het ding nu had, was het een volleybal geworden die ze niet in de balzak van haar vader mocht stoppen.
lawaai, galerijflat, ramkraak |
|
Mamsie Oudgediende
|
De nachtelijke ramkraak in het bankfiliaal onder de galerijflat veroorzaakte zoveel lawaai dat de bewoners hiervan vrijwel allemaal wakkerschrokken. @botte bijl: zelf meegemaakt?ervaring, weekmarkt, hondengeblaf. |
|
Sjaak
Moderator
|
Uit eigen ervaring weet ik dat er op de weekmarkt nogal wat weerstand is tegen hondengeblaf.
krabpaal, verdriet, pollepel |
|
Mamsie Oudgediende
|
Het verdriet om mijn overleden kat werd verergerd bij de aanblik van zijn krabpaal en zijn favoriete speeltje, een pollepel.
buitenband, keukendeur, solutie. |
|
bsur Erelid
 WMRindex: 922 OTindex: 5.822
|
Mijn buitenband raakte onzacht in aanraking met de keukendeur en klapte, maar niets dat solutie niet kan oplossen!
asbak, afwasbak, jijbak |
|
Sjaak
Moderator
|
De as gaat in de asbak, de afwas doen we in de afwasbak en raad eens waar we jou in doen? Juist, de jijbak.
Kanaal, zwaard, zwartboek |
|
RockOpa Oudgediende
 WMRindex: 6.377 OTindex: 4.540 S |
De aangekondigde superstorm hing als het zwaard van Damocles dreigend boven Het Kanaal dat vanwege de vele scheepswrakken bovenaan in het zwartboek van Lloyds prijkte.
motormuis, moderator, vliegenvanger Laatste edit 26-02-2014 13:59 |
|
nietmeer
|
De moderator die het blog van @vliegenvanger extra in de gaten hield kreeg last van een muisarm zodat hij nu een elektrisch aangedreven motormuis moet gaan gebruiken.
kwijtschelding, kruipolie, snoertje Laatste edit 26-02-2014 16:23 |
|
Mamsie Oudgediende
|
Een enorme scheldpartij zal niet leiden tot kwijtschelding van je schulden maar met wat kruipolie aan een snoertje kan je misschien je autoslot weer open krijgen.
onzin, waarheid, begrip. |
|
Sjaak
Moderator
|
Voor sommige mensen is het begrip onzin gelijk aan waarheid.
klojo, zool, school |
|
Mamsie Oudgediende
|
Op de lagere school vonden ze mij maar een soort klojo maar dat kwam omdat die halve zool van een onderwijzer nooit van dyscalculie had gehoord.  schijnveiligheid, voorschriften, interpretatie. |
|
RockOpa Oudgediende
De interpretatie van de voorschriften omtrent het lopen op hoge stiletto's wekt een gevoel van schijnveiligheid op. high heels, blue jeans, Dr. Hook |
|
bsur Erelid
 WMRindex: 922 OTindex: 5.822
|
Doktur Hook was ter gelegenheid van de carnavalsoptocht zoals gewoonlijk weer verkleed in high heels & blue jeans.
luciferdoosje, steunzolen, pizza |
|
RockOpa Oudgediende
De pizza, die geleverd werd in een luciferdoosje, smaakte verdacht veel naar steunzolen.
slapen, woelmuis, dromen |
|
Mamsie Oudgediende
|
@RockOpa kan tijdens het slapen hevig liggen dromen en ligt dan nauwelijks stil, hij lijkt dan wel een woelmuis. apotheek, beroepskeuze, dilemma. |
|
RockOpa Oudgediende
De beroepskeuze om pillendokter te worden in een apotheek of doctor in de weetnikskunde is een behoorlijk dilemma.
herfst, storm, lente |
|
Mamsie Oudgediende
|
Met dit gekke weer en de storm van gisteren, vraag ik me af of het nu nog herfst is of al lente.
humeurigheid, horloge, antiek. |
|
RockOpa Oudgediende
Mijn extreme humeurigheid vandaag is te verklaren doordat vanmorgen mijn hele verzameling antiek gestolen bleek, ook namen ze mijn peperduur horloge mee!
bendes, veiligheid, rooftochten |
|
Mamsie Oudgediende
|
@RockOpa: Ik hoop dat je veiligheid nu gegarandeerd is en dat je verjaardag niet verstoord wordt door kwaadwillende bendes op hun rooftochten! Verjaarstaart, borreltje, drukte. |
|
RockOpa Oudgediende
Helaas was er vandaag geen verjaarstaart en met de drukte viel het wel mee, maar een borreltje laat ik me niet ontgaan! Het verjaarsfeest heb ik uitgesteld i.v.m. carnaval
gezelligheid, essentie, familieband |
|
allone Oudgediende
 WMRindex: 53.086 OTindex: 95.574
|
gezelligheid is de essentie en sterkt de familieband  kaas rozenstruik paraplu |
|