hr
jaargang -23 - laatste artikel 29-3 10:00 - 74302 artikelen - nu online 28 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek


1 2 3 4 .... 21 22 23 [24] 25 26 27 28

Israel gaat weer een stap te ver

08-07-11 15:00:38
Sophiesticated
Oudgediende


WMRindex: 1.883
OTindex: 7.877
@JaapB: Tja, da's het probleem. 8O

19-07-11 22:01:04
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Kutland is het toch ook, janken over een privéjachtje terwijl ze jawehverneuktdewereld atoombommen hebben, laat ze maar uitsterven!

11-08-11 21:38:05
nietmeer
hahahaha, sorry Kpukkie, zit toch effe wat anders

_O-_O-_O-
Maarreh, effe ontopic he?

Niet vergeten mensen:
De hamas partij bedeelt zich rijkelijk van de hulpgoederen die dagelijks heen en weer gaan naar gaza. De wijken van de partij vloeien van het eten. De wijken daarbuiten... Meh, laat hen maar vrolijk lijden in hun eigen problemen. Resultaat: Israël heeft alles gedaan, terroristen in de maak.

Zo simpel...

01-10-11 22:07:50
poppeke
Lid

WMRindex: 1
OTindex: 66
Israël is een van de mooiste landen van de wereld. Ik ben er zelf geweest. Israël is een democratisch land. Israël heeft het recht zich zelf te beschermen. Kortom wie aan Israël komt, komt ook aan mij?

18-10-11 22:27:49
sjonder
Senior lid

WMRindex: 815
OTindex: 90
Wnplts: ergens op
@poppeke: Pats Boem Kletter (niet persoonlijk bedoeld maar ja ik kom aan Israël dus helaas ook aan jou!

Ik heb een zeer beladen mening over het gehele Midden-Oosten dus ook over de grootste onruststoker sedert de oprichting van de staat Israël.

Een oplossing is er eenvoudigweg niet, omdat zowel Israël als de meeste Arabische landen slechts met één gedachte denken door het leven te kunnen gaan, en die gedachte is "macht"

Echter er is dus een gevangene ruil die vandaag in gang is gebracht en juist die gevangenenruil zouden heel veel mensen aan het denken moeten zetten, zowel Israëli als alle andere mensen op deze wereldbol.

Slechts 1 onbeduidende reservist Korporaal weliswaar maar niettemin een nietszeggend persoon is om precies te zijn 1011 Palestijnse gevangene waard.

Ik heb er wel zo mijn gedachten over waarom dat simpele leventje van deze reserve-korporaal zoveel waard is, maar ik denk dat vele pro-Israël denkers dat anders te moeten zien.

Het leven van de man is niet zoveel waard, echter de Israëli menen volgens mij op deze manier excuses te maken voor hun onbezoldigde gedrag direct na de ontvoering!

Ideeën?

30-10-11 14:49:50
Davh11
Oudgediende

WMRindex: 2.175
OTindex: 6.417
Wnplts:  
@sjonder eehm, nee? De Hamas is een rattenstam, een groep van terroristen die niet te verdelgen is met rattengif. het is de prijs die de Hamas wilde voor het vrijlaten van 1 Israëli. onder die 1011 zitten ook zware terroristen die straks aan de grens dood worden geschoten omdat ze een bomgordel dragen. mag ik je erop wijzen dat er per dag tientallen raketten en mortieren/granaten op Israël worden gegooid door dat vuile zandvolk?

03-11-11 01:35:39
sjonder
Senior lid

WMRindex: 815
OTindex: 90
Wnplts: ergens op
Mag ik je erop wijzen dat Israëliërs ook geen lieverdjes zijn, en meer slachtoffers maken dan die flutgranaten van die rattenstam waar jij op doelt!

Ik heb niks met beide partijen laat dat duidelijk zijn, je hoeft ook niet geleerd te zijn om te zien dat 'beide' partijen eigenlijk het leven niet verdienen.

03-11-11 08:35:45
Davh11
Oudgediende

WMRindex: 2.175
OTindex: 6.417
Wnplts:  
ik heb in Israël familie wonen, weet dus iets meer over de gruwelijkheden die de hamas aan richt. het is een terroristische organisatie gericht op het uitroeien van de joden, niet het herclaimen van land.

03-11-11 13:15:26
nietmeer
Israël moet wel ophouden met uitbreiden. Het kan in het huidige politieke klimaat en de dreiging gewoon niet.

Voor wat Hamas betreft; een mooie aflevering van Ross Kemp is eraan besteed. Discovery channel.

Israël is het zat. Zoals Ross Kemp zei; vanaf 2008 1750 raketten de grens over gegaan. En dan de mortieraanvallen en zelfmoordaanslagen niet meegerekend. En ja, als Hamas vanuit woonwijken schiet en de Israëli's zijn in serieus levensgevaar, dan schiet Israël terug. Niet omdat het Israël en hamas is, maar omdat het om het volk gaat. Veel palestijnen willen Hamas ook z.s.m. het land uit hebben. Kan ik je er ook op wijzen dat Hamas de Fatah leden structureel vervolgd en liquideert? Heel democratisch. En dan wél bij de VN willen horen.

03-11-11 13:38:20
Davh11
Oudgediende

WMRindex: 2.175
OTindex: 6.417
Wnplts:  
klik

Quote nu.nl foto's:
Zondag 30 oktober: Familie rouwt tijdens de begrafenis van de 56-jarige Moshe Ami uit Ashkelon, Israel. Ami kwam zaterdag door een raket-aanslag om het leven.


dat had ook mijn familie kunnen zijn, weet je.

Hamas is een terroristenorganisatie, en de VN zal nooit met terroristen in zee gaan.

04-11-11 17:32:02
nietmeer
Dit zette ik op mijn blog, zet het nu ook maar hier neer.

Prut boten.

Dat zijn het. Ze bieden geen hulp, ze bieden geen bijstand, ze brengen geen geld, eten of medicijnen. Ze zijn er om te provoceren. En niets anders. Waar over land al jarenlang goederen Gaza binnenkomen en de grens met Egypte gewoon OPEN is, moeten activisten nog steeds Israël lastig vallen met hun volstrekt legale (!) blokkade.

Dus... Who are the bad guys?

I know who...

Zullen wij eerst even vaststellen dat Hamas een terreurgroep is? Fatah-leden structureel vermoord, de macht met geweld en valse verkiezingen gekregen, verantwoordelijk voor talloze terreurdaden en verantwoordelijk voor de vele beschietingen vanuit Gaza. Geen lekker volk. Vinden de Palestijnen ook niet. Die willen er ook vanaf, net als Israël. Alleen gaan zij met helikopters e.d. na 1750 raketten vanuit Gaza even een nachtje bombarderen. Afgelopen? Nope. Hamas blijft door vechten. Of eigenlijk stoeien. Want vechten doe je met wapens, en Hamas is een beetje... knullig. Maar dat maakt niet uit. Het zijn fundamentalistische klootzakken met als enige agenda het uitroeien van het joodse ras.

Nu dat dat vastgesteld is; kent u de flottila uit Turkije nog? Ik wel. Even een vergelijking; als israël nou eens een flottila zou sturen naar Turkije. Naar de Koerden, beter gezegd. Die volgens de turken terroristen zijn. Wat ik niet ontken. Wat krijgen we dan? Juist, oorlog.

Israël was wél als een van de eersten die Turkije wilde helpen met de wederopbouw na de desastreuze aardbeving. (waren we die alweer vergeten? Kort geleden?) Maar Turkije sloeg de hulp af. Dank u, Erdoghan. Geweldige kerel is het ook.

EN Israël? Zondebok. Mogen geen blokkade. Mogen wél een blokkade. Erkend door de VN en andere omhooggevallen instanties. Helaas voor alle knullige activistjes. Ga maar ergens anders met je peperdure jacht spelen.

______


05-11-11 00:40:01
Davh11
Oudgediende

WMRindex: 2.175
OTindex: 6.417
Wnplts:  
iemand die nog tegengeluiden wil geven? I'm ready!

*lock and load*

05-11-11 23:16:44
Replay
Senior lid

WMRindex: 122
OTindex: 40
israel???
welke k*tland is da
van mij moge ze de pot op,
wat zullen zij vinden als Iran israel binnen valt??? ( in de hoop dat israel ooit in oorlog zal gaan tegen iran of turkije, ik zal de eerste persoon zijn met de vliegticket)

denk altijd aan de bijde kanten mensen !!!

06-11-11 00:52:53
nietmeer
@Replay; je hebt het recht op je mening en het recht op dom lullen. Beide gebruiken, tegelijk, is dan weer niet handig.

06-11-11 00:58:34
Replay
Senior lid

WMRindex: 122
OTindex: 40
DEvH: idd ik zou niet lullen want das u taak hier

06-11-11 00:59:57
Davh11
Oudgediende

WMRindex: 2.175
OTindex: 6.417
Wnplts:  
Quote @Replay:
DEvH: idd ik zou niet lullen want das u taak hier


wat kan jei goet spelle seg!1

06-11-11 01:03:03
Zuwe
Oudgediende


WMRindex: 661
OTindex: 22.210
Rust is hét belangrijkste, houd allen daar aan en dan komt er geen oorlog...

06-11-11 10:06:46
MadKhorne
Senior lid

WMRindex: 681
OTindex: 38
Wnplts: Tilburg
Als ik zo eens lees wat de Hamas (volgens wiki) wil bereiken dan ben ik bang dat ze nooit met vrede gaan instemmen. Hooguit een tijdelijke wapenstilstand als ze door hun bommen heen zijn.

Wellicht had Israel in het verleden wat genuanceerder kunnen optreden tegen provocaties maar dat is achteraf gel*l van iemand die er tig duizend kilomaters vandaan zit. Ik denk namelijk dat ik zelf met zulke buren al veel eerder uit mijn slof zou zijn geschoten :P

06-11-11 10:44:41
nietmeer
@MadKhorne: Hamas heeft op de agenda een volledige uitroeiing van het Joodse volk. En weigeren dat te veranderen. Dus zal Israël zich blijven verdedigen.

Israël valt nooit zonder reden aan. De oorlog met Libanon was vanwege alle beschietingen vanuit Libanon (hezbollah), de inval in Gaza in 2008 was na een stuk of duizend beschietingen en talloze zelfmoord-aanslagen vanuit de buurkant. En dan heb ik het nog niet eens over de mortier aanvallen.

dan is witte fosfor gebruiken wel ontzettend stom en een schending VN-code. Raar dat daar dan ook niets mee gedaan is. Het "volk" Palestijnen is niets mis mee. Hamas en Hezbollah (en ook Fatah) moeten gewoon een eind oprotten als zij willen dat Israël niet meer terug schiet.

*Fatah omdat een splintergroep van de Fatah partij verantwoordelijk was voor aanslagen ten zuiden van Eil-At, tussen Eil At en Bersheeva. Gaza wordt ondertussen bewapend door Libanon en Egypte, terwijl Israël dagelijks hulpgoederen laat binnen komen in Gaza om hen te kunnen helpen.

Dus wie zijn hier slecht? Israël!

06-11-11 21:34:17
MadKhorne
Senior lid

WMRindex: 681
OTindex: 38
Wnplts: Tilburg
DEvH: Precies wat ik bedoel, jij weet er alleen een stuk meer van dan ik :P

Ik denk op het moment hoeveel geluk wij dan hebben met de Belgen en Duitsers als buren. Je hebt er een stuk minder last van als met de Hamas en ze maken nog eens veel beter bier ook!

06-11-11 21:34:50
Davh11
Oudgediende

WMRindex: 2.175
OTindex: 6.417
Wnplts:  
@MadKhorne sowieso beter bier dan de nederlanders :D

07-11-11 13:20:19
sjonder
Senior lid

WMRindex: 815
OTindex: 90
Wnplts: ergens op
Quote Davh11:
ik heb in Israël familie wonen, weet dus iets meer over de gruwelijkheden die de hamas aan richt. het is een terroristische organisatie gericht op het uitroeien van de joden, niet het herclaimen van land.


Dus heb jij gelijk ??
Ik denk dat jij omdat je daar familie hebt wonen toch even verder moet graven om inzicht te krijgen in de decennia lange strijd daar en je niet zo focussen op enkel de Hamas.

Of blijven het dan nog steeds lieverdjes die Israëli's


07-11-11 15:09:53
nietmeer
zeg ehm... sjonder?

Ad persona 8)

zeg het zomaar even hoor. Ontduiking van bewijslast ook nog eens, eromheen draaien. Kom eens met wat punten vrind.

Hamas is kut. Het is internationaal erkend als terreur-organisatie en dat vind ik genoeg om hen óók zo te noemen. Nou, een terreur-organisatie aan de macht. Wat betekent dat voor het volk? Oorlog. En wat wil Israël? Dat Hamas eens een keer zijn kop houdt. En Fatah trouwens ook. En Hezbollah. Zij willen dat die groepen hun kop eens houden, omdat ze de vele beschietingen zat zijn.

En mortieraanvallen. En zelfmoordaanslagen. Dus wat doe je? Het enige wat je nog kan, en dat is alles controleren dat de grens over gaat. Wapens, bommen, drugs, terroristen en mensenhandelaars met hun "waar".

Israël doet ongelooflijk stomme dingen. Van openlijk spreken over een aanval op Iran (wat ik heel goed kan begrijpen i.v.m. de nucleaire dreiging) tot het gebruiken van witte fosforbommen in 2008. Maar dat zijn de ongelooflijk stupide mensen in de regering.

oh enne, sjonder? Je kunt goed discussiëren hoor, maar houdt het ook vol. Want dit is jammer.

09-11-11 02:10:35
sjonder
Senior lid

WMRindex: 815
OTindex: 90
Wnplts: ergens op
Israël - Palestijnen

Niet Israel - Hamas of Israel - Fatah en wat de Libanese Hezbollah in de kwestie met de Palestijnen te maken heeft snap ik niet echt.

Je zegt heel netjes "Israël doet ongelooflijk stomme dingen. ........ Maar dat zijn de ongelooflijk stupide mensen in de regering.

En wat wil de Palestijnse bevolking, dus niet de Hamas maar de bevolking, of zelfs de regering van de Palestijnen. Die zijn echt niet uit op een oorlog met Israël want iedereen weet dat ze dat zullen verliezen vanwege de Amerikaanse verplichtingen aan Israël.

Ik vermoed dat je weer komt met Hamas en Fatah, maar kijk dan eens naar hoe het er nog niet zo lang geleden aan toe ging In Engeland en dan doel ik op de IRA deze tragedie is pas 6 jaar geleden beëindigd.

Ik naam aan dat ik je niet hoef uit te leggen dat de IRA niet namens alle Ieren handelde, en zeker niet voor de Ierse politici.


09-11-11 15:00:58
Davh11
Oudgediende

WMRindex: 2.175
OTindex: 6.417
Wnplts:  
@sjonder hezbollah doet ook aan beschietingen vanuit Libanon. Is echter op geen enkele manier verbonden met de Libanese overheid dus geen reden om het land binnen te vallen. Daarbij is Israël in de minderheid als deze een aanval doet, dan worden de nucleaire raketten op de grote steden gericht.

De regering van de palestijnen. klinkt leuk. Dat zijn dus de Hamas en de Fatah, die regeren door middel van angst.

waar lees je dat we een verbinding leggen met het volk en de Hamas?

en terroristen, tja, hoe groot de vijand ook is, ze zijn gestoord genoeg om het voort te zetten. dat noemt men een zware psychische mislukking.

en ik vind
Quote ik vind:


dat de Hamas en Fatah terroristen gemarteld en vermoord mogen worden op gruwelijke wijze. omdat ze dat ook willen doen bij de Israëli's.

main target voor die terroristen is niet het land terug (terug?) claimen, maar alle joden vermoorden. een genocide.

inb4 godwins: nee. niet doen.

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 4 .... 21 22 23 [24] 25 26 27 28

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven