hr
jaargang -23 - laatste artikel 26-4 14:00 - 74454 artikelen - nu online 18 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek


1 2 3 [4] 5 6 7 8

Rechts mislukt

04-09-10 15:17:43
nietmeer
Tjah, de SP heeft bijna net zoveel breekpunten als de PVV. De AOW en de Stufi behouden? Das bijna onverantwoord in tijden van bezuinigingen.

Het CDA dan, vanwege een paar dissidenten die zich zwaar het PVV voelde worden opgenaaid... (en gelezen die brief, echt niet door een deur konden met de PVV...) staken ze onderhandelingen. Dat is alleen maar logisch, dat zou niet gaan werken. Beter ten halve gekeerd dan ten hele gedraaid zou ik stellen.
(hoewel dat nieuwe verkiezingen had betekend, en das wel waar we nu op af gaan.)

VVD, de stille baas van alles. Rutte zal ondertussen wel gek worden van alle rotzooi. de PVV en CDA ruziën, hij wil niet worden weggedrukt in Links en de PvdA heeft geen zin in CDA. Zo kan hij natuurlijk niets meer beginnen.

PvdA zou gewoon moeten beseffen dat CDA niet zo heel rechts is en wat water bij de wijn moeten doen. Doet CDA dit ook, dan is middenkabinet nog haalbaar.

04-09-10 15:19:36
Kameleon
Oudgediende


WMRindex: 452
OTindex: 48.504
T S
Ik denk dat Rutte niet gelijk zichzelf als oppermachthebber moet benoemen, ook al zou hij Minister-President worden natuurlijk, maar zich moet opstellen naast de andere partijen als een gelijke persoon :ja

Dan krijg je een stabiel links kabinet, denk ik, en had Paars-Plus gewoon perfect gewerkt :)

04-09-10 15:20:14
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Een partij wie in 2006 liever de Christen Unie als partner nam krijgt nooit weer mijn stem, en dat geldt voor de PvdA en het CDA.

04-09-10 15:20:47
Kameleon
Oudgediende


WMRindex: 452
OTindex: 48.504
T S
Kpuc, dat vroeg ik mij dus ook al af, ik vond het al zo gek dat ze met de CU in de coalitie gingen zitten :|

04-09-10 15:21:31
nietmeer
Kom op Kam...

Een rechtse partij die vrijwillig gaat samenwerken met 4 andere linkse partijen?

Die allemaal zullen proberen het regeerakkoord een beetje links te maken?

Das clueloos voor de VVD, moeten ze niet aan beginnen. Net zoals CDA niet met PVV moet samenwerken als hij zich daar niet goed bij voelt.

04-09-10 15:21:33
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Om een meerderheid te krijgen en omdat het ook vriendjes zijn Kami..

04-09-10 15:24:38
Kameleon
Oudgediende


WMRindex: 452
OTindex: 48.504
T S
NG: Wil je dan net als met Balkende IV een coalitie met CDA/PvdA dat ook toch uitliep op ruzie? Dat gaat niet werken :nee

En verder blijft links over, en anders dan moet Mark Rutte maar buiten spel gezet worden, en moet er een coalitie komen met een andere groep partijen waar de VVD niet in zit :ja

Kpuc: Dat zal dan wel idd :S

04-09-10 15:26:27
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Misschien dat het linkse front net als in 2006 en bij de Provinciale Statenverkiezingen maar eens dezelfde strategie moet toepassen als dat de gevestigde orde heeft geflikt :r Even naar beneden scrollen;)

04-09-10 15:28:16
Kameleon
Oudgediende


WMRindex: 452
OTindex: 48.504
T S
Nieuwe verkiezingen?

Tuurlijk, help Nederland maar naar de kloten door dan weer meer mensen op Geert te laten stemmen :|

Maak toch in hemelsnaam gewoon dit nu af, zonder overnieuw te moeten stemmen :|

04-09-10 15:30:50
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Ik zou t maar gewoon eens allemaal afwachten, tis allemaal wat maar laat de heren en dames zich eerst eens gaan beraden.

04-09-10 15:33:37
nietmeer
@ Kam: En je denkt dat VVD en SP wel samen gaan? Dat lijkt me een grotere garantie op ruzie dan CDA+PvdA.

04-09-10 15:34:12
Kameleon
Oudgediende


WMRindex: 452
OTindex: 48.504
T S
NG: Dan moet de VVD er buiten gehouden worden :) Dan kan het altijd nog CDA/PvdA/GL/SP :) Dan heb je toch wel een eerlijke deling volgens mij :)

04-09-10 15:35:02
Caster
Oudgediende


WMRindex: 2.086
OTindex: 16.129
NordicGuardian, lees ik nu goed dat jij de stufi geldverspilling vind? :O Je bent 20 (volgens je profiel in ieder geval), studeer je zelf niet? Een studie is ongelooflijk duur, zonder stufi zouden veel minder mensen gaan studeren.
Aangezien er steeds meer wordt betaald voor kennis-banen, lijkt het me juist handig om onderwijs te financieren en niet nog meer uit te kleden.

04-09-10 15:37:34
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Caster, stufi... Ergens zeg ik ja, goed, en aan de andere kant zeg ik dat er strengere toelatingseisen moeten komen, en ook dat wie voortijds afhaakt of een andere studie kiest er zelf compleet voor mag dokken 8O

04-09-10 15:37:51
nietmeer
@Kameleon: definieer eerlijk?

04-09-10 15:39:14
Kameleon
Oudgediende


WMRindex: 452
OTindex: 48.504
T S
Banaal: eer·lijk bn, bw 1 betrouwbaar: ~ als goud 2 openhartig: zeg eens ~

Nou ligt dat in de politiek altijd iets anders, maar ik bedoel een goede verdeling qua partijen, volgens mij is dat er dan wel :)

04-09-10 15:39:41
nietmeer
@Kameleon: Ja ik weet niet wat jij onder een eerlijke verdeling van partij verstaat

04-09-10 15:41:55
nietmeer
@Caster: Ik studeer, en geniet stufi.
In vele landen anders dan Nederland is er een leenstelsel ipv stufi, waarmee een student na zijn studie tegen gunstige rentes kan afbetalen. Ik zou het persoonlijk niet zo prettig vinden hoor...
Maar als het nodig is moet iedereen inleveren, en ik dus ook.

04-09-10 15:43:40
nietmeer
Banaal: Snap je punt.

Kijk kam:

1-rechtse partij: CDA

1-Middenlinkse partijen: PvdA, D66

2 - Linkse partijen: SP, Groenlinks.

Das overwegend links in mijn ogen.

04-09-10 15:43:44
nietmeer
@Kameleon: gehehehe, en dat zeg jij_O_

04-09-10 15:44:12
Caster
Oudgediende


WMRindex: 2.086
OTindex: 16.129
Quote Kpuc:
Caster, stufi... Ergens zeg ik ja, goed, en aan de andere kant zeg ik dat er strengere toelatingseisen moeten komen, en ook dat wie voortijds afhaakt of een andere studie kiest er zelf compleet voor mag dokken 8O
Dat moet ook volgens mij?? Tenminste ik meen dat de stufi een lening is die wordt kwijtgescholden als je afstudeert, of vergis ik me nu?

@NG, ik zou nooit willen lenen... Ik vind het erg prettig dat de staat bijdraagt aan mijn studie. Het is niet zo dat ze alles betalen, maar een (klein) deel. Persoonlijk denk ik dat er al genoeg op het onderwijs is bezuinigd. Dan moet een andere post maar minder geld krijgen :O

04-09-10 15:45:26
Kameleon
Oudgediende


WMRindex: 452
OTindex: 48.504
T S
@Caster: Bijvoorbeeld Defensie :ja Als in de EU beter wordt samengewerkt, kan daar al minder geld naartoe :ja

04-09-10 15:49:29
nietmeer
@Kameleon: Als we minder geld richting afrika gooien wat daar nooit in de goeie handen komt kan daar ook minder geld naartoe

04-09-10 15:49:54
nietmeer
@Caster: de staat betaalt VEEL van je studie.

Stufi is maar een klein deel dat de student persoonlijk krijgt. Het grootste deel van je collegegeld wordt opgebracht door de staat.

Kijk maar eens als je naar een particuliere universiteit betaald hoeveel je aan collegegeld kwijt bent...
Trek daar vervolgens vanaf wat je kwijt bent bij een openbare Universiteit...?

En dan zie je dat de staat al meer dan 70% van je studiegeld betaalt ;)

Stufi is peanuts, laat het ze houden.

04-09-10 15:51:01
Kameleon
Oudgediende


WMRindex: 452
OTindex: 48.504
T S
Banaal, hoe dan ook moet dat beter gecontroleerd worden, zodat het niet in de verkeerde zakken terecht komt. Daarnaast, gewoon hoe dan ook niet die JSF kopen, slaat nergens op, meer een soort opwinding van de Heer de Vries, dan een serieus voorstel.

Als er beter samengewerkt wordt, hoeft er minder geïnvesteerd te worden in Defensie, en dan kan dat geld beter geïnvesteerd worden :)

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 [4] 5 6 7 8

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven