hr
jaargang -23 - laatste artikel 23-4 18:00 - 74444 artikelen - nu online 22 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek


1 2 3 4 5 [6] 7 8

Rechts mislukt

06-09-10 15:06:05
deeese
Erelid


WMRindex: 2.776
OTindex: 1.242
@Invisible: de verhoging van de AOW levert idd 4miljard op aan besparing voor uitgifte van de AOW
maar we vergeten maar even

dat 650 000 mensen van boven de 55ste werkloos of arbeidsongeschrikt thuis zitten

dat tot 2040 de aow kosten 3,5% van het bnp zal worden. echter wordt dan vergeten dat de inkomsten van pensioen tegen die tijd ook 3,7% van het BNP is

als de aow omhoog gaat betekend dat 650 000 mensen die 2 jaar langer arbeidsongeschiktheid of werkloosheidsuitkering moeten trekken
4miljard/65000= 4 000 000 000/650 000=6153,846 euro wat dat per pesoon die 2 jaar langer een uitkering moet trekken. jij kan mij niet wijsmaken dat iemand die arbeidsongeschrikt of werkloos thuis zit maar zo weinig krijgt.

oftewel conclusie het kost meer dan hetoplevert enkel omdat andere premies 2jaar langer moet worden door betaald

06-09-10 15:09:07
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
@ KPUC:Ik noem geen verantwoordelijken en het zal me ook een zorg zijn wie verantwoordelijk is. Het feit ligt dat het probleem er is. Die 7 miljard is zuiver berekend en op de uitdaging van de rekenaars aan politici om hun ongelijk te bewijzen is geen gehoor gegeven, ofwel: het klopt.

Het is en blijft raar dat je over alle bezuinigingen mag praten, maar niet daarover. En dat is knap dom want het zet kwaad bloed : waarom moeten wij langer werken terwijl diegenen die nooit iets hebben bijgedragen . . . etc ...

De wachtgelden ga ik direct in mee. De beveiliging niet. De vrijheid van meningsuitng is een goed dat wat mag kosten. En als jij vind dat dit niks mag kosten, heb je je feitelijk overgeleverd aan dictatuur en terrorisme

@deeese: ik zei al: de kosten van langere uitkeringen moeten er nog af..... ik geloof je meteen.

06-09-10 15:12:10
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Het feit dat mensen denken dat ze zomaar alles kunnen zeggen heeft wel geleidt tot een strafzaak tegen een man als Wilders ;) Ik blijf het belachelijk vinden dat iemand wie er zelf voor zorgt door grove beledigingen te uiten, wie poogt de maatschappij te ontwrichten en haat te zaaien de kosten hiervan op de samenleving mag afwentelen.

Zou ik dat doen dan zou je anders piepen lijkt me zo.

06-09-10 15:31:33
deeese
Erelid


WMRindex: 2.776
OTindex: 1.242
maar invisble weetje ook waarom buitenlanders zoveel kosten?

dit hebben wij aan ons zelf te danken

het is geheel toegestaan om polen hier heen te halen om te werken. sterker nog russen worden tegenwoordig hier heen gehaald (Is nog goedkoper) dat is allemaal geen probleem werkverguning voor de russen is zo geregeld.

echter wanneer je in het asielzoekers centrum zit mag je NIET werken dat is VERBODEN. doe je dat stiekem wel wordt je uitgezet. dat is toch volkomen belachelijk.

die mensen moeten soms jaren wachten op een verblijfsvergunning terwijl ze niet mogen werken dat is waarom buitenlanders ons geld kosten. doordat ze niet mogen werken valt in hun CV een gat van enkele jaren waardoor ze ook nog eens moeilijker een baan vinden. bij tegenspoed liggen ze er sneller uit (omdat ze geen dienstjaren hebben kunnen opbouwen)

je hoort zo nu en dan weer van die verhalen van mensen die na 10-15jaar worden uitgezet. dit heeft ook betekend dat die gene 10-15 jaar niet heeft mogen werken. al die tijd een uitkering heeft gekregen. terwijl hij ook had kunnen werken

hierzouden we direkt veel problemen mee oplossen. namelijk het feit dat buitenlanders hier werken en belasting betalen zorgen voor hogere omzetten noem maar op. ons dus minder geld kosten sterker nog geld opleveren. het bij koment voordeel is dat we minder overlast hebben van polen en russen die dronken allemaal gekke dingen doen

06-09-10 15:35:01
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Kijk alleen maar eens naar de zaak Gümüs, door een dwaas mens van de PvdA destijds uitgezet. Hoe links is de PvdA ook weer?

06-09-10 15:38:12
deeese
Erelid


WMRindex: 2.776
OTindex: 1.242
Kpuc: pvda is een linkse partij die enkel naar rechts kijkt

06-09-10 15:47:19
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
@deeese: Misschien dat onze Job dat tij kan keren ;)

06-09-10 15:56:33
deeese
Erelid


WMRindex: 2.776
OTindex: 1.242
veel slechter dan wouter kan het toch niet als hij terug zou komen op hun aow stondpunt van 4jaar geleden maakt hij al een grote stap in de goeie richting

06-09-10 16:14:07
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Quote Kpuc:
Het feit dat mensen denken dat ze zomaar alles kunnen zeggen heeft wel geleidt tot een strafzaak tegen een man als Wilders ;) Ik blijf het belachelijk vinden dat iemand wie er zelf voor zorgt door grove beledigingen te uiten, wie poogt de maatschappij te ontwrichten en haat te zaaien de kosten hiervan op de samenleving mag afwentelen.

Zou ik dat doen dan zou je anders piepen lijkt me zo.


Jij zou doodgeschoten worden denk ik . . :(

De rechter is de logische stap tegen Wilders, het dreigen met moord en doodslag (en bewezen bereid het uit te voeren) niet. Als je het toch logisch vind dat hij bedreigd wordt en vermoord kan worden, snap je niet helemaal hoe onze grondwet in elkaar zit denk ik dan....

Wat betreft dat ontwrichten en haatzaaien zullen we het nooit eens worden. Ook ik vind dat het gebeurd, maar juist niet door degene die jij bedoeld, maar door velen van hen over wie hij het heeft.....(waarbij wel de goeden onder de kwaden moeten leiden, dat wel)

@Dees: volkomen terecht betoog. Mijn ega heeft jaren in een AZC gewerkt en je ziet inderdaad dat velen wel willen en kunnen, maar domweg niet mogen


06-09-10 16:26:46
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Klink verlaat per direct de kamer.... nu de andere twee dissidenten nog en we kunnen alsnog voortgaan . . . .

06-09-10 22:18:30
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Ik vind het niet logisch en normaal, maar ik kan wel begrijpen dat iemand eens door het lint gaat. Goedkeuren nee, maar als iemand een ander tot op het bot blijft beledigen dan kan er wel eens een klap vallen, zo simpel is het. Ik zou t ook niet pikken als iemand mij telkenmale op de ziel zou trappen, geloof me dat je dan in t het echte leven een ontieglijke ram zou krijgen van me.

Klinkers met koppen slaan?
Let wel, ik heb niets met het CDA, maar de beslissing van Ab Klink om de Tweede Kamer te verlaten is er eentje wie getuigt van besef hoe men met elkaar dient om te gaan. Met mensen wie overwegen in zee te gaan met een PVV, nee, daar kun je niets mee.

Voor de PVV-fan, niet jammeren, de heer Wilders deed ooit het zelfde uit onvrede, niets nieuws onder de maan ;) *)

07-09-10 12:22:21
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Het kan weer.... Rutte gaat schrijven en PVV ziet het weer zitten nu Klink weg is. . . .

(wat Klink gedaan heeft kan ook niet overigens. Zijn mening mag ie hebben , maar zo omgaan met vertrouwelijkheid is inderdaad een reden om weg te zijn)

07-09-10 12:29:03
Relpa
Oudgediende


WMRindex: 3.482
OTindex: 10.385
S
@Invis, dus mocht jij ooit in een 'vertrouwelijke situatie' de beschikking krijgen over incriminerende info dan hou JIJ onder ede je mond dicht ? 8O

*Ik heb nog niemand horen zeggen dat't niet gegaan is zoals Klink zegt* 8)

Zouden ze toch wel van de daken schreeuwen als't niet zo was toch ? (A)

07-09-10 12:34:05
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Ook VVD heeft dat wat Klink beweerde tegengesproken, lijkt me bewijs genoeg. En er verder over praten zou hen allen net zo erg maken als Klink....

En incriminerende info in een kabinetsgesprek? Lijkt me toch wel een heel erg zwarte visie op de politiek ....

07-09-10 12:40:13
deeese
Erelid


WMRindex: 2.776
OTindex: 1.242
@Invisible: alleen een realisitiche over de pvv en de vvd zijn dat niet juist de 2 partijen die zo iets hebben als iets niet mag wat wij willen passen toch de wet aan

07-09-10 12:55:34
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Het aanpassen van de wet naar eigen inzicht is kenmerk van iedere politieke partij, daarvoor zitten ze er per slot ook.....

07-09-10 14:39:59
nietmeer
PVV, VVD, CDA willen weer om tafel

Er is nog hoop op rechts :ja.

07-09-10 15:00:10
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Saillant detail: het besluit hiertoe is genomen terwijl Trix nog met consultaties bezig was.... die is dus feitelijk even gepasseerd....

Net goed denk ik dan , dat krijg je als je toch wel erg opzichtig tegen een rechts kabinet bent terwijl je als vorstin je buiten alles moet houden..

07-09-10 16:29:06
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Trix Gepasseerd; dat is een teken voor de toekomst.


07-09-10 16:41:21
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Hm, het besluit is genomen. Volgens mij was er een formatie mislukt, op gerede gronden. Ik weet nog zo net niet of Bea zich aan de kant laat zetten, zij moet namelijk ook een beetje vertrouwen hebben in t reilen en zeilen van de heren kemphanen ;)

Geertje op de achterbank_O_

07-09-10 16:46:31
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
KPUC: ik had m gezien. mooi gekaatst...


07-09-10 19:58:11
nietmeer
Kpuc: Kan je toch nog lachen in de politiek :D

We zien wel wat er van komt. Hebben ze nog een limiet om een kabinet te kunnen maken eigenlijk?

07-09-10 20:03:50
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
@Invisible: Het blijft een pittig ding, zwart haar en als t moet ook op de tandjes ;)

NordicGuardian: Zeker weten dat je kunt lachen, de heren draaien weer bij, niets zo onbetrouwbaar als (r)(k)atten in het nauw 8O

07-09-10 21:36:22
Trudie
Erelid


WMRindex: 3.616
OTindex: 199
S
Ik hoop dat onze Koningin ze verbied om opnieuw met deze vertoning te starten. Wouter Bos werd er destijds van beschuldigd een draai kont te zijn. Maar dit stel kan het nod beter. Nu er een stoorzender is opgestapt en de andere twee wijzelijk hun mond houden is het vertrouwen er ineens weer wel? Ik zou graag weten wat hier achter zit? Want zuivere koffie is het niet.

07-09-10 21:50:21
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Koniging kan niets verbieden, en dat is maar goed ook. Als ze het wel zou kunnen terwijl ze niet ter verantwoording geroepen kan worden hadden we hier geen fraai systeem...

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 4 5 [6] 7 8

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven