hr
jaargang -23 - laatste artikel 12-5 10:00 - 74523 artikelen - nu online 61 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


vragen des levens - vragen des levens - vragen des levens - vragen des levens


1 2 3 [4] 5 6 7 8 9 10 11

Ignorance is bliss

14-02-07 13:48:19
Jivebunny
oud moderator


WMRindex: 2.033
OTindex: 2.918
T
Daar ben ik het niet mee eens...

Ooit zullen wij mensen onsterfelijk worden... Het enige dat dan nog zeker is, is dat je genaaid wordt door de fiscus :P (6)

Maar inderdaad... klein beetje offtopic :P
PS: Ik zou me op zich wel goed hebben gevoeld als ik dat niet had geweten :P

14-02-07 13:49:09
Timmy
Senior lid

WMRindex: 130
OTindex: 728
Wnplts: Zeist
Quote Blend:
Jive
Er zijn ook maar 2 dingen zeker in je leven:
1) Dat je dood gaat.
2) Dat je genaaid wordt door de fiscus

Maar dat is verder een beetje offtopic(A)


@Blend is het dan inet zkkr dat je geboren word???

Quote:
Ooit zullen wij mensen onsterfelijk worden


jive hopelijk voordat ik dood ben:p

14-02-07 13:54:44
Blend
Oud Moderator


WMRindex: 3.111
OTindex: 13.725
S
@Timmy
Is dat niet nog in het leven van je moeder? Want als je geboren wordt ben je nog 1 met je moeder (je bent nog onderdeel van haar, de anvelstreng) Zodra de navelstreng is doorgeknipt ben met je 'eigen' leven begonnen en dan is de geboorte al achter de rug.

Maar we dwalen wel af nu, maar ach zolang je het niet wilt weten dat je offtopic bezig bent ben je gelukkig, ik ben dus erg gelukkig op dit moment..

Shit, toch weer ontopic, ook dat wil ik niet weten...8-)

14-02-07 13:56:15
Timmy
Senior lid

WMRindex: 130
OTindex: 728
Wnplts: Zeist
Quote Blend:
@Timmy
Is dat niet nog in het leven van je moeder? Want als je geboren wordt ben je nog 1 met je moeder (je bent nog onderdeel van haar, de anvelstreng) Zodra de navelstreng is doorgeknipt ben met je 'eigen' leven begonnen en dan is de geboorte al achter de rug.

Maar we dwalen wel af nu, maar ach zolang je het niet wilt weten dat je offtopic bezig bent ben je gelukkig, ik ben dus erg gelukkig op dit moment..

Shit, toch weer ontopic, ook dat wil ik niet weten...8-)


waarom zeggen ze dan dat ik geboren ben op 6.41 17 dec 1992 als pas 3 min later die navel streng is doorgeknipt

14-02-07 13:58:48
Blend
Oud Moderator


WMRindex: 3.111
OTindex: 13.725
S
@Timmy
Ach niet iedereen is het eens met mijn overtuiging. Maar ik vind dat het zo is.

Wat vind jij zelf?? Ben je met je eigen leven begonnen zodra je je begint de groeien in de baarmoeder, of zodra je eruit komt of als de navelstreng wordt doorgeknipt??

Lastige vragen die voor iedereen anders beantwoordt worden.

Maar aan de andere kant, als ik het niet weet, ben ik wel weer gelukkig:P

14-02-07 16:27:56
nietmeer
Je ontwikkelt je al vanaf het moment dat je papa's zaadje in je mama's eitje zit... dus ik vind dat je vanaf dat moment leeft. Maar voor we hierdoor overgaan op een heel vervelende discussie over abortus enzo: let's go on-topic.

Het feit dat iedereen dood gaat is een voorbeeld van het voordeel van ignorance. Ik kan me moeilijk voorstellen dat je heel gelukkig word door veel over de dood te denken, terwijl mensen die er (bewust of niet) voor kiezen zich hier gewoon totaal geen zorgen over maken.

15-02-07 14:47:13
Jivebunny
oud moderator


WMRindex: 2.033
OTindex: 2.918
T
"Wat is bewustzijn?" is misschien een vraag die je eigenlijk moet stellen voordat je je af gaat vragen of "ignorance" wel "bliss" is?

15-02-07 15:02:04
Blend
Oud Moderator


WMRindex: 3.111
OTindex: 13.725
S
jive
Kan je er van bewust zijn dat je het niet totaal weet?

Als jij denkt dat je alles weet, ben je er niet van bewust dat je misschien belangrijke info mist....

15-02-07 15:04:11
Jivebunny
oud moderator


WMRindex: 2.033
OTindex: 2.918
T
Juist, Echte wijsheid schuilt in het feit dat je weet dat je niet alles weet of kan weten.

Socrates _O_

15-02-07 15:06:37
Blend
Oud Moderator


WMRindex: 3.111
OTindex: 13.725
S
Dan nog iets.
Jij hebt geleerd dat blauw, blauw is. Maar klopt dat wel? Worden we niet allemaal voor de gek gehouden en is het groen? Eigenlijk is het geen kleur maar een trilling, dat zien we ff door de vingers. Niet echt door de vingers, heb geen rontge-ogen, maar tussen de vingers door he. Je snapt het wel:P

15-02-07 15:20:49
Jivebunny
oud moderator


WMRindex: 2.033
OTindex: 2.918
T
die laten we even door de vingers golven :)

Zijn het trouwens wel golven?

15-02-07 15:27:01
Blend
Oud Moderator


WMRindex: 3.111
OTindex: 13.725
S
jive
Ja. :P

15-02-07 15:29:20
Jivebunny
oud moderator


WMRindex: 2.033
OTindex: 2.918
T
Ook alleen maar omdat 1 of andere "boffin" het wel praktisch vond om het in golven te beschrijven :P

Zelfde principe als je blauw en groen verhaaltje :P

Zijn het wel golven? Zijn het niet "strings" (String-theory)

15-02-07 15:40:22
Blend
Oud Moderator


WMRindex: 3.111
OTindex: 13.725
S
jive
dat is toch die trillings theorie.

Ben te lui om te googlen:P

20-02-07 11:39:44
Blend
Oud Moderator


WMRindex: 3.111
OTindex: 13.725
S
@Hoskeu
Nee, alwetend kan niet. Dat is helemaal waar.

Idd, die test ging over waar je intersses lagen:ja

Maar als je steeds meer dingen weet zou je dan gelukkiger worden of ongelukkiger??


20-02-07 11:49:07
Hoskeu
Erelid


WMRindex: 276
OTindex: 5.455
Jive en Blend...
Ik ben te lui om deze topic terug te lezen... maar snaar theorie is t*ring interesant...
Die kwam ik idd een tijdje terug tegen... dat sluit aan bij het idee/gevoel wat ik er over heb...
De snaar theorie gaat uit van kleine nog niet meetbare deeltjes die door een bepaalde trilling frequentie op een bepaalde manier waargenomen worden door ons...
Als licht... lucht... water... als steen enzzz...
Ik weet niet zo zeker of het deeltjes(snaartjes) zijn die trillen volgens de snaar theorie of het puur en alleen een trilling is zonder deeltjes waar ik dan persoonlijk meer achter sta...
Dus puur een energie...

Maargoed... het ging over on- of al-wetendheid...


20-02-07 11:51:10
Blend
Oud Moderator


WMRindex: 3.111
OTindex: 13.725
S
@Hoskeu
Een paar jaar geleden was daar een docu over in Discovery:) Vond ik wel interssant, maar is naar mijn weten niet nog een keer herhaald (best gek, want alles wordt tig keer herhaald op die zender:P)

Maar idd, wetend dan wel on of al:)

20-02-07 11:56:31
Giovanni
Oudgediende


WMRindex: 3.218
OTindex: 72.766
Quote Blend:
@Hoskeu
Nee, alwetend kan niet. Dat is helemaal waar.

Idd, die test ging over waar je intersses lagen:ja

Maar als je steeds meer dingen weet zou je dan gelukkiger worden of ongelukkiger??

Machtiger, want kennis is macht.:P

20-02-07 11:58:59
Blend
Oud Moderator


WMRindex: 3.111
OTindex: 13.725
S
@Giovanni
Das waar ja:)
Maar wordt je gelukkig van macht??

Volgens mij wordt je dan jusit ongelukkig. Iedereen kijkt tegen je op, in het begin leuk, maar blijft dat??
Ook zijn er dan altijd mensen die er alles voorover hebben om je ten val te brengen, niet echt een zorgenloos leventje:P

20-02-07 12:00:58
Hoskeu
Erelid


WMRindex: 276
OTindex: 5.455
Waar ik bij onwetenheid aan denk... is bijvoorbeeld kinderen in die arme delen van afrika...
Gezinnen die in riete hutjes leven... in geen honderd kilometer afstand iets anders hebben als een zandwegje... wat dorre struikjes en een bijna opgedroogde waterput...
Als je dan verslagen hoort/leest/ziet van Europianen die daar geweest zijn... die zeggen dat ze het daar zooooow arm hebben... wat in materiele zin ook zo is...
Die mensen hebben mischien een handje graan of rijst op een dag... zien nooit een school... zelfs niet van een afstandje...
Maar wat ze ook altijd zeggen... dat die kinderen daar altijd lachen... altijd een glimlach...
Zijn die kindere doordat ze niet beter kennen... of omdat ze niet verwend zijn of ik weet niet wat... gelukkiger dan kinderen die hier in het materieel rijke Europa opgegroeid zijn??

Wat is geluk??... waar kan men geluk aan afmeten??...
Wat is rijkdom??... waar kan men rijkdom aan afmeten??...

20-02-07 12:04:56
Blend
Oud Moderator


WMRindex: 3.111
OTindex: 13.725
S
Ja, dat is de mens.
Hoe meer je hebt, hoe meer je erbij wilt hebben.

Maar ik weet niet of je dat kan vergelijken met hier. In de zin van, wij zijn dus 'al'wetend en zij daar 'on'wetend.

Het gaat meer om verschillende culturen en leefonstandigheden.

Als je Ignorance is bliss wilt toepassen daar, meot je kijken of de stamhoofd (denk dat die het meeste weet, de wijze) gelukkig is dan een 'gewone' man daar.

20-02-07 12:05:56
Hoskeu
Erelid


WMRindex: 276
OTindex: 5.455
Quote Blend:
@Giovanni
Das waar ja:)
Maar wordt je gelukkig van macht??


Ik denk dat het zeker klopt wat je zegt Blend...
Macht... is denk ik een instinct... het recht van de sterkste maar dan door geevalueerd in onze materieele cultuur...

Maar idd... hoe machtiger je bent hoe minder mensen je kan vertrouwen... dat is netals rijkdom...
Wordt je er gelukkig van dat mensen bang van je zijn of zjaloers op je zijn??... Mensen die bang van je zijn denk ik dat hun kans grijpen om je terug te pakken als ze ooit de kans krijgen...
Wordt je er gelukkig van dat er mensen zijn die alles doen om het van je aftenemen??... echt alles...

20-02-07 12:08:54
Hoskeu
Erelid


WMRindex: 276
OTindex: 5.455
Quote Blend:
Ja, dat is de mens.
Hoe meer je hebt, hoe meer je erbij wilt hebben.

Maar ik weet niet of je dat kan vergelijken met hier. In de zin van, wij zijn dus 'al'wetend en zij daar 'on'wetend.

Het gaat meer om verschillende culturen en leefonstandigheden.

Als je Ignorance is bliss wilt toepassen daar, meot je kijken of de stamhoofd (denk dat die het meeste weet, de wijze) gelukkig is dan een 'gewone' man daar.


Nouja... ik ga er even vanuit dat hun geen benul van wereld economie hebben... of broeikas effect... of terrorisme... of afganistan problemathiek... of verzin wat... waar wij ons druk om maken...
Ik bedoel... als je dat allemaal niet weet... afgesloten van de buitenwereld... ben je dan gelukkiger dan mensen hier??...

In vergelijking met onze standaard zijn zij behoorlijk onwetend... ze kunnen niet eens lezen of rekenen...
Mischien hebben zij meer wijsheid per persoon als wij in heel Nederland bij wijze van spreken... maar dat is dan op een vlak wat wij vanuit materialisme niet zien...

20-02-07 12:09:44
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
We hebben nu al moeite met de ontwikkelingen in India en China - niet dat dit nodig zou hoeven.. maar politisch is het optune om deze landen als verstorend te bestempelen..

Bedenk dit; wat als al die nu sukkelende landen zich gingen ontwikkelen en resource behoeftig zouden worden. Ik denk dat veel activisten voor ontwikkeling even een ander beeld aanmeten.. zeker hypocriet als je niets te verliezen hebt..

Maar als je Gas rekening stijgt door groeide markten.. tja.. dan is Afrika opeens niet meer een lief leuk land..
Maar ik vergis me en ik overdrijf.

Ik denk dat Energie-Alternatieven voor dat Continent Plenti aanwezig zijn.

20-02-07 12:33:49
Giovanni
Oudgediende


WMRindex: 3.218
OTindex: 72.766
@Blend-Macht maakt niet gelukkiger, maar tevreden zijn tevreden met de dingen die je hebt, niet die je tekort komt.
Leef vandaag het kan weleens de laatste zijn.
Ik ben tevreden met de dingen die ik heb, zeker als naar de landen om me heen kijk, Afrika, India, Bangladesh bv.

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 [4] 5 6 7 8 9 10 11

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven