hr
jaargang -23 - laatste artikel 13-5 18:00 - 74525 artikelen - nu online 65 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


vragen des levens - vragen des levens - vragen des levens - vragen des levens


1 2 3 4 5 6 7 [8] 9 10 11

Ignorance is bliss

09-05-07 13:24:03
Jivebunny
oud moderator


WMRindex: 2.033
OTindex: 2.918
T
en voor mij zelf zou ik ook voor het bhoedisme kiezen omdat binnen dat geloof niet allen gepredikt wordt dat men respect voor zowel naaste mensen en dieren moet opbrengen (zoals in de meeste geloven), maar over het algemeen dit ook wordt uitgevoerd door de volgelingen van dit geloof, i.t.t. de islam en het christendom bijvoorbeeld.

09-05-07 13:25:24
nietmeer
Mwahh, Boedhisme is een levenswijze, ze geloven niet zo in een hogere macht als macht zijnde, leef en laat leven :P

09-05-07 13:26:39
Jivebunny
oud moderator


WMRindex: 2.033
OTindex: 2.918
T
Juist Kpot ;) Daarom kies ik ook voor het bhoedisme als ik dan toch moet kiezen...

Of telt Darwinisme ook als zijnde een geloof? Dan kies ik daarvoor (a) :D

09-05-07 13:27:18
nietmeer
Darwin rules :jeej

09-05-07 13:27:52
Mmore
Administrator


WMRindex: 1.439
OTindex: 15.022
Hij praat met een spreekcomputer *( Nah.. Doe mij maar het Jivebunnieisme :)

09-05-07 13:28:00
Hoskeu
Erelid


WMRindex: 276
OTindex: 5.455
@chica...
Ik heb helaas alleen nog maar een klok horen luiden... waar boeddha zijn klepel hangt heb ik nog niet mogen ondekken... ik heb me er nog niet in verdiept...

Ik zou per defenitie geen religie kiezen... ik zou het boeddishme kiezen... maar dat is naar mijn idee geen religie maar een levenswijze...
Een religie is regeltjes en ritueeltjes waardoor je in de hemel komt naar mijn mening... maar het boedishme gaat het om wat er achter zit en niet hoe je het uitvoert... mijn ervaringen met religie is dat het het imiteren van iemand die boven je staat is... die hoger is volgens de religie... maar dat kan niet wat iedereen staat gelijk...
Maar dat is mijn visie en mening... voordat half gelovend WMR op mijn nek springt... als een ander gelukkig wordt en verder komt in het leven door religie moeten ze dat zeker doen...
Ik heb namelijk wat negatieve ervaringen met religie gehad waardoor ik er een toch wel wat negatieve kijk op heb gekregen daardoor... :P
Maarja... niemand is opjectief...
Iedereen bekijkt alles vanuit zijn eigen perspectiefen en referentiekaders...;)

09-05-07 13:29:39
Jivebunny
oud moderator


WMRindex: 2.033
OTindex: 2.918
T
Quote Mmore:
Hij praat met een spreekcomputer *( Nah.. Doe mij maar het Jivebunnieisme :)


Ik zei bier Mmore, niet aanbidders :P (a) Alhoewel! Aanbidders = macht! SLAVEN! VERDEDIG JULLIE HEILIGDOM EN HAAL EEN GLAS BIER VOOR JULLIE GEESTELIJK LIJDER... LEIDER! :P

Ik snap wel hoe die imams en priesters zich allemaal voelen ;)

Wie zei er toch dat slavernij verbannen was... PFFF... niet goed gekeken zeker ...

09-05-07 13:36:34
chica
Senior lid

WMRindex: 409
OTindex: 559
Wnplts: amsterdam
S
Quote Hoskeu:
Maarja... niemand is opjectief...
Iedereen bekijkt alles vanuit zijn eigen perspectiefen en referentiekaders...

juist! daarom zijn discussies over geloof en politiek bijvoorbaat eigenlijk zinloos.
jij zegt zwart, ik zeg wit, dat schiet niet op :nee
het mooie van boeddhisme vindt ik dan ook dat het vnl op respect voor alles gebaseerd is. als je dat bijvoorbeeld vergelijkt met evangelisten die je met HUN waarheid om te de oren slaan :r
hmmmm, is dit eigenlijk nog wel ontopic??? :S
@Mmore en JIve, en wat mag het Jivebunnieisme dan wel zijn? :P

09-05-07 14:16:15
Blend
Oud Moderator


WMRindex: 3.111
OTindex: 13.725
S
Mensen zijn van nature uit nieuwsgierige wezens, dus ze willen alles weten en het liefst nog meer.

Daarom maakt onwetendheid niet gelukkig, want dan blijf je gevangen in je twijfels.

09-05-07 14:19:24
Jivebunny
oud moderator


WMRindex: 2.033
OTindex: 2.918
T
Dat is een goeie die ik nog niet eerder heb gehoord, in ieder geval niet op deze manier gebracht, Blend...

Dus eigenlijk is een mens een gevoelsdier, slaaf van zijn emoties en zijn dromen? Dat idee heb ik wel al vaker gehoord, maar niet zoals jij het in je laatste zin verwoordt :)

@chica, geen idee wat een geloof naar mijn persoon moet voorstellen hehe.

09-05-07 14:22:21
Blend
Oud Moderator


WMRindex: 3.111
OTindex: 13.725
S
Het antwoord wat je krijgt is niet altijd het antwoord wat je wilt krijgen. Slechts nieuws is niet leuk, maar in de twijfel blijven hangen is nog veel erger.

En ja, een mens is een gevoelsdier, de ene sterker als de ander. Maar allemaal handelen we naar onze gevoelens, we doen dingen waar we ons het best bij voelen.

Als mensen zeggen, ik doe het niet voor mezelf maar voor een ander, wil dat alleen maar zeggen dat ze het voor die ander doen zodat ze zichzelf daardoor beter voelen terwijl de handeling zelf nadelig voor ze kan zijn.

09-05-07 14:23:54
Jivebunny
oud moderator


WMRindex: 2.033
OTindex: 2.918
T
Zo één ben ik haha, Laatst met Thee nogal over gehad, van nature is IEDEREEN altijd een egoïst. Precies zoals Darwin schetst eigenlijk. De barmhartige samaritaan is maar een fabel? Of een ideaalbeeld voor ons om naar te streven, maar nooit te bereiken?

Alles wat je doet of onderneemt in je leven kan je wel herleiden naar een vorm of voorbeeld van egoïsme.

Daarom kan ignorance soms wel bliss zijn denk ik. Maar ook dat is weer in the eye of the beholder hehe.

Ik denk dat de stelling Ignorance is bliss in de categorie het kip of het ei valt, welke naar mijn mening weer onder de relativiteitstheorie van Einstein te vangen is.

Einstein en Darwin, mijn helden hehe. _O_

09-05-07 14:26:37
Blend
Oud Moderator


WMRindex: 3.111
OTindex: 13.725
S
Eigenlijk is dat wel zo, iedereen is egoïstisch. Als je jezelf naar beneden haalt doe je dat om die ander gelukkig te maken en daardoor voel jij je ook beter. Als dat niet zo is kies je wel voor een andere optie:P

Maar om dit terug te brengen naar het topic. Mensen zullen altijd streven naar alwetendheid, meer informatie. Informatie is macht, daarmee kan je manipuleren en sturen.

09-05-07 14:29:38
Jivebunny
oud moderator


WMRindex: 2.033
OTindex: 2.918
T
Maar is dat dan gelukzaligheid? Tja, voor een aantal wel, voor een ander misschien niet?

09-05-07 14:30:49
Blend
Oud Moderator


WMRindex: 3.111
OTindex: 13.725
S
Mensen verschillen gelukkig onderling:)

Maar ik krijg nu hoofdpijn van het nadenke:P
Kom hier nog op terug(A)

09-05-07 16:07:32
chica
Senior lid

WMRindex: 409
OTindex: 559
Wnplts: amsterdam
S
Quote Blend:
Mensen zullen altijd streven naar alwetendheid, meer informatie. Informatie is macht, daarmee kan je manipuleren en sturen.
maar als jij nou echte wijsheid vergaart, ben je te slim om je te laten manipuleren! :P

09-05-07 16:09:10
Blend
Oud Moderator


WMRindex: 3.111
OTindex: 13.725
S
@chica
Maar wat is echte wijsheid?
Ik denk dat je er pas achter komt dat je het niet hebt als je gemanipuleert wordt:P

09-05-07 16:16:50
chica
Senior lid

WMRindex: 409
OTindex: 559
Wnplts: amsterdam
S
@Blend, "als je erachter komt" dan heb je nog steeds tijd om wijzer te worden, het is nooit te laat....:P :P :P

09-05-07 16:17:51
Blend
Oud Moderator


WMRindex: 3.111
OTindex: 13.725
S
@chica
Als je er achterkomt geeft al aan dat je een flinke stap in de goede richting ehbt gemaakt:)

09-05-07 16:18:22
nietmeer
Ignorance is bliss, want wat men niet heeft/kent, kan men niet missen

09-05-07 16:20:32
chica
Senior lid

WMRindex: 409
OTindex: 559
Wnplts: amsterdam
S
@muaddhib, je weet niet wat je mist!!! :P :P :P

09-05-07 16:21:47
nietmeer
Wat mis ik dan?

09-05-07 16:22:28
Blend
Oud Moderator


WMRindex: 3.111
OTindex: 13.725
S
Dat gaan we niet vertellen, want dan wordt je ongelukkig:P

09-05-07 16:24:07
nietmeer
ow... ok, nou ja, als ik niet weet wat ik mis, kan ik dat ook niet missen heh :P

Ik ben nu totaal.............. nieuwsgierig...

09-05-07 16:24:25
Theetje
Oudgediende


WMRindex: 460
OTindex: 24.162
T
je weet pas wat je mist als je het hebt gehad...

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 4 5 6 7 [8] 9 10 11

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven