hr
jaargang -23 - laatste artikel 2-5 16:00 - 74480 artikelen - nu online 31 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


vragen des levens - vragen des levens - vragen des levens - vragen des levens


1 2 3 4 .... 82 83 84 [85] 86 87 88 89 90

Evolutie, wat is de missing link

10-05-11 17:10:09
Giovanni
Oudgediende


WMRindex: 3.218
OTindex: 72.766

10-05-11 17:40:09
nietmeer
@Giovanni: ik had laatst nog ergens gelezen dat aziaten en europeanen een stuk DNA gemeenschappelijk met de neanderthaler hadden, wat afrikanen en mensen uit het midden-oosten niet hadden

08-06-11 19:23:59
Giovanni
Oudgediende


WMRindex: 3.218
OTindex: 72.766

13-06-11 08:36:51
Giovanni
Oudgediende


WMRindex: 3.218
OTindex: 72.766
God creëert de aarde, aarde bestaat uit 70% zout water8-)

Dag 1: God creërt licht, dag 4: creëert lichtbron8-)

Nog meer blunders van deze almachtige, alwetende, goede god:

Klik doen

13-06-11 21:22:16
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Er was een interessant stukje over de verdringing van de Neanderthalermens - er wordt veel geoppert over concurrentie, strijd, actieve verdringing.

Er zijn ook andere mogelijkheden die
in de natuur/cultuur liggen van een mensen groep - dat bepaalde veranderingen in de weg staan.


17-06-11 00:51:58
Lennard
Erelid

WMRindex: 1.747
OTindex: 61
Toch hebben de twee soorten zich dus vermengd...

24-06-11 15:32:09
Giovanni
Oudgediende


WMRindex: 3.218
OTindex: 72.766

04-07-11 10:53:13
m4tl
Senior lid

WMRindex: 68
OTindex: 117
Quote:
God creëert de aarde, aarde bestaat uit 70% zout water


...Na de zondvloed bestond de aarde inderdaad voor 70% uit zout water.

Quote:

Dag 1: God creërt licht, dag 4: creëert lichtbron


...Lees de bijbel en ontdek de bijbelse betekenissen van "Licht"

:)

05-07-11 00:16:21
nietmeer
@m4tl:

Ik ben niet zo weg van de bijbel... Ben wel fan van het joodse geloofsboek. een van de velen.

De Thora. Basis voor het oude testament. En een stuk complexer, zelfs heel erg veel complexer dan een sprookjesboek als de bijbel. Watt de bijbel heeft gedaan, is de verhalen overschrijven. Geen numerieke waardes aan de letters binden, woorden niet derhalve met elkaar verbinden, betekenissen aan de kant schuiven en, in het geval van het uiterst boeiende genesis, zo goed als 3/4 eruit laten.

Het hebreeuws hecht aan iedere letter een cijfer. Alef, ook wel A, is 1. And so on. dat tot 10, dan tientallen, dan honderdtallen, enfin, heel systeem in. Kellef, "hond", heeft de numerieke waarde gelijkende "trouw". Dat is het simpelste voorbeeld. De numerieke waardes zijn van zo'n belang, en zitten zo vernuftig en ingewikkeld in elkaar, dat ouwe mannetjes in Israël hun hele leven besteed hebben aan de Kabbalah. En dan niet die zwakke poging die sommige celebs doen. Dat is 1+1=2. Maar wat als 1+1=3 is?

Deze Kabbalah is gericht op het beantwoorden van vragen zoals jij die stelt. Die iedereen stelt.

Wat evolutie betreft: ik geloof erin. Zeker weten. Dieren passen zich aan, en daar zien wij nu het resultaat van. Maar de oerknal, meh, dat zie ik nog niet zo. De inflatie theorie vind ik enorm interessant, daar ga ik mij meer in verdiepen. Maar om ervan uit te gaan dat god ooit alle dieren van te voren heeft geschapen en dat niets geëvolueerd is, is wel heel middeleeuws.

05-07-11 00:58:06
Deus
Erelid


WMRindex: 240
OTindex: 2.514
DEvH
een product verkoopt zichzelf niet. christenen waren veel beter in marketing.

oerknal is overigens ook wel te verklaring met behulp van de snaartheorie, alleen blijft dat slechts een theorie. al is de theorie gewoonweg te mooi om niet waar te zijn imho :)

the elegant universe,, FTW! overigens zou je vanuit een theologisch aspect ook zeggen (ik over simplificeer ffkes) dat hemel en hel naastgelegen dimensies zijn en dat deze snaren gebotst zijn en tijdens deze ontploffing van energie de kosmos geschept hebben.

maar als je het mij vraagt is alles perceptie en aangezien je in essentie niet eens de zekerheid hebt van je eigen bestaan ga ik ervan uit dat leven gewoon een grote hoax is. jij bent een spinsel van mijn hersenen ^^ :P ik ben gewoon aan het reageren op een van de concepten die zich in mijn hersenen -concept, maar hoe moet je het anders noemen- hebben gevormd en zich uit via een ander concept dat zich in mijn hersenen heeft gevormd 8). /infinite dreamspace

ik maak dat de wereld bestaat aangezien hij slechts in whatever ik ben bestaat, al weet ik niet zeker of ik besta :D overigens moeten christendom en jodendom ook bedenksels van mij zijn :P ik zou maar heel snel beginnen te geloven in mij DEvH :P al vergeef ik je bij voorbaat dat je dat niet doet, hoe kan ik een van mijn eigen concepten verstoten,, :P

afbeelding 

je gelooft dat je bestaat! maar ik denk wel beter te weten! :P ^^


05-07-11 07:19:20
nietmeer
@Deus: het christendom is verspreid als een geloof dat veel gelijk had met menig natuurgeloof. Het werd verspreid onder slaven en ongeletterde boeren, met de hoop op een beter leven. Deze boeren en slaven werden uiteindelijk, omdat ze vanwege hun bizarre ideeën uit de synagoges werden gezet, in een eigen gebouwtje gestopt et voila, een nieuw geloof is geboren.

Slaven en boeren waren gewoon geen slim volk, daar is niet omheen te komen. Zonder scholing of lezen was er weinig hoop voor hen, totdat de vermeende messias kwam. Uiteindelijk gaven de joden toe dat zij te enthousiast ware over deze man, en ging het dagelijks leven weer gewoon door. Maar o.a. voor de nep-apostel Paulus" (hij benoemde zichzelf tot hoofdapostel zonder medeweten van de echte apostelen) was jezus nog steeds de messias. Daar is een heel geloof uit ontstaan, dat onder het domme volk inderdaad ongekend populair werd.

05-07-11 08:34:54
Deus
Erelid


WMRindex: 240
OTindex: 2.514
DEvH
christenen hebben gewoon peer pressure gemaximaliseerd :) dat zeg ik, ze zijn beter in marketing :)


05-07-11 14:09:41
nietmeer
ooh, en ze hebben zo rond 600 de duivel bedacht, leuk joh! Jaagt iedereen de kerk in, geeft een verklaring voor al het slechte.

(Want dat kan niet vanuit een mens komen, toch? behalve dan de keuze om tot den duivel te keren, maar wacht eens even, dat kan toch ook niet? Wij zijn gods evenbeeld en zullen ons niet tot den duivel keren, of toch wel? Zijn wij mensen zondig geboren door de duivel, en derhalve geen weerspiegeling van god maar van de duivel? Waarom aanbidden we god dan? ugh...)

Oeh, en het houdt mensen in de kerk. Ook niet geheel onbelangrijk.


05-07-11 15:08:18
Deus
Erelid


WMRindex: 240
OTindex: 2.514
Je bent aan het preken tegen eigen parochie :)
Al ben ik niet voor jodendom though enige voordeel van joden is dat je ook geen last hebt van de meest extreme (orthodoxe joden) gelovigen :) toch? Anyway, heb er nog nooit last van gehad.

05-07-11 15:44:48
nietmeer
Ik spreek niet tegen mijzelf 8O

:P

Back to the subject: Evolutie, the missing link... Die moet nog gevonden worden, hoewel de puzzel al aardig af begint te geraken.

05-07-11 17:38:51
Giovanni
Oudgediende


WMRindex: 3.218
OTindex: 72.766
Enige mooie in de bijbel is het Hooglied:)

05-07-11 18:06:07
Deus
Erelid


WMRindex: 240
OTindex: 2.514
er is altijd een nieuwe missing link.
stel dat we alleen apen en mensen hadden. zou de neanderthaler de missing link zijn. stel we hadden apen neanderthalers en homo sapiens dan zouden die -moeilijke naam rechter op lopende aapjes- een nieuwe missing link zijn.

evolutie is veel te geleidelijk, er zullen altijd missing links zijn.

je spreekt voor eigen parochie betekend dat je tegen iemand spreekt die al overtuigd is. zoals een pastoor voor kerkgangers,, hij gaat niemand meer overtuigen van het christendom want men is al overtuigd aangezien men in de kerk zit... -of het zijn gewoon zwervers die schuilen voor de regen (a) -

08-02-12 21:05:39
Giovanni
Oudgediende


WMRindex: 3.218
OTindex: 72.766

07-03-12 17:38:26
Giovanni
Oudgediende


WMRindex: 3.218
OTindex: 72.766

10-03-12 11:01:05
Giovanni
Oudgediende


WMRindex: 3.218
OTindex: 72.766

15-03-12 20:30:26
Giovanni
Oudgediende


WMRindex: 3.218
OTindex: 72.766

28-03-12 20:15:47
Giovanni
Oudgediende


WMRindex: 3.218
OTindex: 72.766

28-03-12 21:05:19
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.892
OTindex: 90.775
@Deus:
Quote:
DEvH
een product verkoopt zichzelf niet. christenen waren veel beter in marketing.

oerknal is overigens ook wel te verklaring met behulp van de snaartheorie, alleen blijft dat slechts een theorie. al is de theorie gewoonweg te mooi om niet waar te zijn imho :)

the elegant universe,, FTW! overigens zou je vanuit een theologisch aspect ook zeggen (ik over simplificeer ffkes) dat hemel en hel naastgelegen dimensies zijn en dat deze snaren gebotst zijn en tijdens deze ontploffing van energie de kosmos geschept hebben.

maar als je het mij vraagt is alles perceptie en aangezien je in essentie niet eens de zekerheid hebt van je eigen bestaan ga ik ervan uit dat leven gewoon een grote hoax is. jij bent een spinsel van mijn hersenen ^^ :P ik ben gewoon aan het reageren op een van de concepten die zich in mijn hersenen -concept, maar hoe moet je het anders noemen- hebben gevormd en zich uit via een ander concept dat zich in mijn hersenen heeft gevormd 8). /infinite dreamspace

ik maak dat de wereld bestaat aangezien hij slechts in whatever ik ben bestaat, al weet ik niet zeker of ik besta :D overigens moeten christendom en jodendom ook bedenksels van mij zijn :P ik zou maar heel snel beginnen te geloven in mij DEvH :P al vergeef ik je bij voorbaat dat je dat niet doet, hoe kan ik een van mijn eigen concepten verstoten,, :P

afbeelding 

je gelooft dat je bestaat! maar ik denk wel beter te weten! :P ^^



RE je laatste zin:
ik weet zeker dat ik besta,
het is geen geloven, omdat geloven per definitie niet zeker weten is..

RE oerknal,.. en wat vind je van de theorie dat de schepping ieder moment plaats vind?

28-03-12 23:04:16
Deus
Erelid


WMRindex: 240
OTindex: 2.514
@allone:
schepping ieder moment plaats vind? ja, string theorie, botsende strings. micro, macro, dimensies, etc. oerknal vind echt wel plaats maar niet op macro niveau in onze dimensie.

weet je nog wat ik zei over afhankelijk zijn van je eigen zintuigen en je niet instaat bent objectief vast te stellen dat je bestaat? Dattes. Je kunt niet zeker weten dat je bestaat.

Je bestaan = geloven.

29-03-12 08:21:44
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.892
OTindex: 90.775
@Deus: yea. daar zijn we weer. ons favoriete topic.. en ik ben het (bijna) helemaal met je eens..
MAAR, een puntje:

ik ben niet afhankelijk van mijn zintuigen om mezelf te kennen!!!!!

integendeel, de zintuigen zijn onze 'bediendes', onze 'slaven'...;

ik ben niet mijn zintuigen, ik heb ze
ik ben niet mijn lichaam, ik heb er een
ik ben niet mijn gedachten, ik heb ze
ik ben niet mijn gevoelens, ik heb ze
!!!

als je blind, en doof zou worden, en al je zintuigen zou verliezen, dan BEN je nog steeds.

ons lichaam is als een auto, en wij zijn de chauffeur die die auto (ons lichaam) bestuurt,..

bovendien... weten is nooit en tenimmer objectief, omdat de kenner ALTIJD subjectief is.

het is mijn ervaring dat IK BEN, ik weet dat IK BEN, IK BEN bewust er van dat IK BEN..

hoe kun je daaraan twijfelen? heb jij vastgesteld dat je NIET bestaat?? hoe ben je daar dan achter gekomen????
dat is toch een contradictie?!

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 4 .... 82 83 84 [85] 86 87 88 89 90

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven