hr
jaargang -23 - laatste artikel 17-5 10:00 - 74537 artikelen - nu online 64 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


vragen des levens - vragen des levens - vragen des levens - vragen des levens


1 2 3 4 .... 79 80 81 [82] 83 84 85 87 88 89 90

Evolutie, wat is de missing link

06-12-09 15:40:37
lentebriesje
Erelid


WMRindex: 930
OTindex: 3.308
S
ik heb niet gezien op vaticaantv (bestaat dat?) dat darwin fout zat, maar als ik zou kijken en als vaticaantv zou bestaan zou het denk ik wel gezegd worden,,

@gio, wat is het argument? waarde ontlenen aan degene die het zegt is een drogreden, Ad verecundiam

misschien beetje kinderachtig om er iets van te zeggen, kon het niet laten :P vaak gebruikte drogreden, wou het toch even aankaarten :P

06-12-09 16:36:44
ZusMina
Senior lid


WMRindex: 699
OTindex: 250
S
Quote lentebriesje:
ik heb niet gezien op vaticaantv (bestaat dat?) dat darwin fout zat, maar als ik zou kijken en als vaticaantv zou bestaan zou het denk ik wel gezegd worden

Ik denk het niet. De katholieken, inclusief de paus, zijn niet tegen Darwin; erkennen evolutie. Het zou wel gezegd kunnen zijn in een EO-programma, maar ik kijk zelden naar de EO, dus dat ik weet het niet zeker.

Quote lentebriesje:
gio, wat is het argument? waarde ontlenen aan degene die het zegt is een drogreden


Het gaat er niet zo zeer om dat iemand (op tv) iets zegt (wat door iemand anders aangehaald kan worden) iets is om waarde aan te ontlenen. Dan zou het de ene mening tegen de andere zijn. Het gaat om de argumenten, feiten, bewijsvoeringen. Ik heb het Nat Geo programma niet gezien, maar ik neem dat Giovanni bedoeld dat er weer eens op tv een programma was waarin de evolutietheorie ondersteund werd door verschillende feiten. In een anti-evolutie/pro-creatie programma zouden ze proberen met verdraaiingen, leugens of onwaarheden aankomen om 'gaten' in de evolutietheorie aan te tonen, of proberen deze te weerleggen, zonder met goede tegenbewijzen aan te komen. Om al helemaal te zwijgen over bewijzen voor creatie of intelligent disign.

06-12-09 17:09:16
lentebriesje
Erelid


WMRindex: 930
OTindex: 3.308
S
@ZusMina
je neemt aan, denk dat nat geo dat ook wel heeft gedaan maar in zijn argument ontleent gio de juistheid van evolutie aan nat geo wild,,, en dat is een drogreden :)

nat geo wild zegt het dus is het zo, je hoeft niet de vertellen wat nat geo heeft gezegd want ze hebben toch gelijk, hoef je niet aan te twijfelen, hoef je niet op in te gaan,,

de aanname kun je niet maken <-

06-12-09 20:17:43
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
wat is de eerste stap voor een permanchor op de maan?

06-12-09 21:42:00
lentebriesje
Erelid


WMRindex: 930
OTindex: 3.308
S
@heraux:
water?

edit
wat doet permanchor in html?

06-12-09 22:18:34
ZusMina
Senior lid


WMRindex: 699
OTindex: 250
S
8O Wat is een permanchor? (ik heb gegoogeld, op Wikipedia gekeken, in een woordenboek, maar kom niet verder) En wat heeft een permanchor met het onderwerp van dit forum te maken? Of is het een mop of zo?

06-12-09 23:13:53
lentebriesje
Erelid


WMRindex: 930
OTindex: 3.308
S
@ZusMina
anchor is anker, perm komt waarschijnlijk van permanent, de afkorting is geen perma omdat permaanchor doet vermoeden dat het permaan-chor is ipv perma-anchor :)

dat is mijn guess :P

wat is de eerste stap voor permanent verankeren (koloniseren?) op de maan?

dat zou imo water zijn :P

dat heeft niks te maken met topiconderwerp :nee

edit
ben ook maar gaan googlen en kwam uit op de term "permachor method", mijn kennis van biologie, scheikunde en engels, of een combi ervan is niet toereikend genoeg om er meer als koffiedik van te maken :|

07-12-09 01:15:50
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
*snip*

Als we als mens verder willen evolueren
zullen we toch een stap van deze bol af
moeten gaan maken.

De eerste stap lijkt me de maan.
Dat brengt je al heel wat dichter bij de volgende.

ja, ik soldeerde perma-anchor
om aan te geven dat het een vaste
aanleg plek zou moeten zijn.

07-12-09 11:46:59
wino
Senior lid

WMRindex: 438
OTindex: 274
Wnplts: Grolle!!
S
@heraux: De mens evolueerd constant net als elk organisme. Daarvoor hoef je niet van deze bol af hoor :P

07-12-09 13:14:52
lentebriesje
Erelid


WMRindex: 930
OTindex: 3.308
S
@wino:
klopt, maar als we van de bol afgaan zullen we waarschijnlijk gedeeltes van ons skelet verliezen, omdat het geen nut meer heeft, je skelet is de kapstok voor je organen maar heeft geen nut meer in state van gewichtloosheid

humor ervan is dat het misschien ook wel de factor is waarom we nooit aliens zullen zien of hebben gezien, in gewichtloosheid hebben ze waarschijnlijk een uitwendig skelet , als kevers, -veel efficiënter- als ze groter zijn als kevers op de aarde zullen ze imploderen omdat het uitwendige schild niet bestendig is tegen zulke hoge zwaarte kracht :P

er zijn wel hele grote kevers op de wereld maar die leven in de mariane trog waarbij de waterdruk zo hoog is dat hun schild zo in elkaar geperst blijft dat ze kunnen overleven, haal je de druk weg van vallen ze uit elkaar _O_ :P

maar buitenaards leven zou zover in elkaar geperst worden dat ze daar toch niet kunnen leven :P

humor _O_

maar je hebt wel gelijk, we hoeven niet buitenaards te worden voordat we evolueren :) en het is maar de vraag of we beter af zijn buiten de aarde als erop, als we buitenaards evolueren en we verliezen gedeeltes van ons skelet en we besluiten zonder bescherming naar de aarde te gaan, kunnen we niks meer omdat we zoveel spieren en skelet zullen zijn kwijtgeraakt dat je waarschijnlijk niet meer in staat bent op aarde te overleven,,

07-12-09 15:10:53
wino
Senior lid

WMRindex: 438
OTindex: 274
Wnplts: Grolle!!
S
@lentebriesje: Ja of we komen erachter hoe we de zwaartekracht kunnen nabootsen. Of het schip vliegt steeds rondjes om zo een g-kracht te veroorzaken :P

07-12-09 21:34:57
Giovanni
Oudgediende


WMRindex: 3.218
OTindex: 72.766
@lentebriesje: "Evolution: Was Darwin Wrong?" Documentaire over de Darwintheorie was gisteren op NatGeoWild. Misschien is het op uitzendig gemist te vinden, dan kan je zelf zien dat evolutie feit is en geen fictie:)

07-12-09 21:36:11
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
kijk eens naar

mitochondrien: oorsprong

Chlorophyl : oorsprong

kijk maar eens naar de symbiotische
constructies in de evolutie..

het is niet helemaal homogeen

kijk goed


07-12-09 21:51:52
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Nou, dat verhuizen als next step -
nou we verneuken deze bol - en verpesten het behoorlijk - wordt het eens tijd om een andere plek te vinden om dat te herhalen..

of klinkt dat te pessimistisch?

08-12-09 09:46:19
wino
Senior lid

WMRindex: 438
OTindex: 274
Wnplts: Grolle!!
S
@heraux: Je hebt helemaal gelijk, en met de huidige technologie zouden we het veel sneller kunnen. Ik denk dat we dan binnen 100-200jaar een andere bol kunnen verneuken. :ja

08-12-09 15:36:51
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
relatie

chlorofyl <=> hemoglobine <=> vitamine B12

wiki:


08-12-09 20:57:24
ZusMina
Senior lid


WMRindex: 699
OTindex: 250
S
Quote heraux:
kijk eens naar

mitochondrien: oorsprong

Chlorophyl : oorsprong

kijk maar eens naar de symbiotische
constructies in de evolutie..

het is niet helemaal homogeen

kijk goed



Wat wil je nou zeggen? Endosymbiose klopt met de evolutietheorie hoor. Dat mitochondriën en chloroplasten (bladgroenkorrels) hun eigen DNA hebben, dat voor een groot deel overeenkomt met 'oer'- bacteriën, ondersteunt de endosymbiose theorie (het is niet echt een hypothese meer) en ook de evolutietheorie.

Je laatste post snap ik ook niet helemaal.

09-12-09 01:03:09
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
ik veronderstel geen anti-these
die conclusie trek ik ookwel.

Maar ik wil aangeven dat we als
levend organismen veel mechanismen
delen die andere dieren ook hebben
en zelfs planten.. zo heb ik begrepen

ik vergelijk de moleculaire structuren
en vond ze op veel punten gelijkend.

Maar dat moet ik nog eens overdoen

"Aan myoglobine nauw verwant en pas ontdekt is het cytoglobine, dat in bijna alle cellen van de gewervelde dieren voorkomt en dient waarschijnlijk ook voor zuurstofbinding. Het schijnt zelfs dat tijdens de evolutie myoglobine ontstaan is uit een genduplicatie van het gen dat zorg draagt voor de aanmaak van cytoglobine.[bron?]"
:: wiki : hemoglobine=>myoglobine=>citoglobine

wanneer heeft de gendub plaats gevonden
voor citoglobine myoglobine

is dat een kantelpunt in de evolutie
voor de hogere organismen?

chlorofyl:magnesium

09-12-09 02:24:05
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
"Sinds de 18e eeuw wordt de taal al bestudeerd, in 1788 verscheen het boek ( Reizen door de verschillende provincies van de Russische staat ), van de hand van reiziger P.S. Pallas. In 1858 publiceerde Matthias Castrén het eerste Ket-woordenboek, met daarin ook informatie over een verwante taal, het Kot, dat op dat moment al op het punt van uitsterven stond. Het eerste boek over de grammatica van het Ket ( Кетский язык ) werd uitgebracht in 1934 door A. Karger.

Genetisch onderzoek onder de Ketten wijst uit dat ze waarschijnlijk verwant zijn aan Amerikaanse Indianen en wel aan degenen die Na-Denétalen spreken. Onder de Ketten komt namelijk de haplogroep Q veel voor, een zijtak van haplogroep P, waaruit de conclusie getrokken kan worden dat ze afstammen van de Siberische paleo-indianen, waarvan een deel de Beringzee overstak om zich in Noord-Amerika te vestigen. In de 19e eeuw werden de Ketten nog abusievelijk ingedeeld bij de Fins-Oegrische volkeren, maar deze theorie werd al snel weer ontkracht."

Ket en Kot
Waar kwamen de Oorspronkelijke Indianen in America vandaan - Paleo-Siberische talen en Na-Denétalen - een zoektocht.

12-12-09 11:56:55
Giovanni
Oudgediende


WMRindex: 3.218
OTindex: 72.766

23-12-09 16:34:44
Giovanni
Oudgediende


WMRindex: 3.218
OTindex: 72.766

30-01-10 13:46:47
Giovanni
Oudgediende


WMRindex: 3.218
OTindex: 72.766

30-01-10 13:52:41
Giovanni
Oudgediende


WMRindex: 3.218
OTindex: 72.766

10-02-10 16:36:48
Giovanni
Oudgediende


WMRindex: 3.218
OTindex: 72.766

19-02-10 11:51:53
Giovanni
Oudgediende


WMRindex: 3.218
OTindex: 72.766

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 4 .... 79 80 81 [82] 83 84 85 87 88 89 90

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven