hr
jaargang -23 - laatste artikel 18-4 08:00 - 74412 artikelen - nu online 50 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Suggesties - Suggesties - Suggesties - Suggesties - Suggesties - Suggesties


1 2 3 [4] 5 6

Slotjes PER blog

17-07-10 18:12:38
nietmeer
@pfft: Je blijft er ook echt over doorgaan he..

17-07-10 18:27:31
Relpa
Oudgediende


WMRindex: 3.482
OTindex: 10.385
S
banaal, ad nauseam idd 8-) :r

17-07-10 18:46:01
Kameleon
Oudgediende


WMRindex: 452
OTindex: 48.504
T S
Quote Banaal:
@pfft: Je blijft er ook echt over doorgaan he..

Echt vreselijk irritant inderdaad.. :|

17-07-10 19:05:32
ledi
Oudgediende


WMRindex: 47.811
OTindex: 23.036
S
@Kameleon (en anderen): dat is nou intussen al wel gezegd. Misschien eens stoppen erover?

17-07-10 19:13:09
sjefke
Oudgediende


WMRindex: 1.674
OTindex: 13.736
S
Het ontvrienden gaat hier ook niet... New Subject....:P

17-07-10 19:13:14
Violetje
Oudgediende


WMRindex: 182
OTindex: 12.511
nou iedereen heeft zijn mening wel nu gezegd..
jeejtje ik snap nie da sommige mensen er zo over blijven door hameren !!
ieder zijn eigen keus over een slotje op zijn of haar blog..
pffffffff :-:

17-07-10 19:17:13
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Slotje op t topic dan maar? 8)

17-07-10 19:18:06
Violetje
Oudgediende


WMRindex: 182
OTindex: 12.511
Kpuc: ja kan da want word hier egt moe van :-: :P

17-07-10 19:18:37
sjefke
Oudgediende


WMRindex: 1.674
OTindex: 13.736
S
Idd, en degene die er nog óóit over begint moet met de billen bloot in het Café... alhoewel.. neee laat maar..:D

Jochies van 16 die nooit Nee hebben leren accepteren, en dat moet ons gaan redden in een oorlog...8)

17-07-10 19:19:49
Kameleon
Oudgediende


WMRindex: 452
OTindex: 48.504
T S
@sjefke, kikkerbillen? 8O

17-07-10 19:20:38
Violetje
Oudgediende


WMRindex: 182
OTindex: 12.511

17-07-10 19:24:50
sjefke
Oudgediende


WMRindex: 1.674
OTindex: 13.736
S
Eerder paddengif...8)

17-07-10 22:40:59
pfft
Erelid


WMRindex: 647
OTindex: 1.017
Tuurlijk heb ik het weer gedaan jongens. Ik wil alleen maar een oplossing:-:

17-07-10 22:48:10
nietmeer
Alsjeblieft jongens kunnen we ophouden met deze ruzie? Ik weet dat praten goed is, maar doe dat dan wel op een eerlijke, vriendelijke en respectvolle manier. ;)

17-07-10 22:48:31
ledi
Oudgediende


WMRindex: 47.811
OTindex: 23.036
S
@pfft: Begin dan eens het slotje van jouw blog te halen. En als mensen jou niet opnemen in hun vriendenlijst zijn ze jou niet waard.
Bekijk het zo eens.

17-07-10 23:04:07
stora
Oudgediende


WMRindex: 18.714
OTindex: 2.861
Waarom niet met elkaar in gesprek gaan in een mail.
Op blogs of hier wordt het al gauw iets van jij deugt niet zus en jij deugt niet zo.
iedereen bemoeit zich ermee en er wordt niets opgelost.
Ik vind iedereen die ruzie hebben over slotjes leuk en gezellig, vind het maar raar dat jullie niet door 1 deur kunnen.

17-07-10 23:08:39
dj13
Erelid


WMRindex: 239
OTindex: 1.881
S
@stora: helemaal mee eens. ik wordt het echt spuugzat.

er zijn belangrijkere dingen wara je je druk over kan maken als je dat zo nodig wilt.

dus ga je niet druk maken over dit maar zet je zelf een nuttig in voor een ander.

18-07-10 22:31:15
nietmeer
aan de ene kant vind ik dat mensen de vrijheid moeten krijgen om te bepalen wie hun blogs mag lezen, maar aan de andere kant is het ook zonde als iedereen een muur om zich heen bouwt om vervelende reacties uit de weg te gaan. Heel begrijpelijk om dat te doen, maar je kunt reacties toch gewoon verwijderen? Ik vind het eigelijk heel Amerikaans om jezelf op te sluiten, om vooral alle narigheid uit te sluiten. Maar mensen woren gevormd door (niet altijd opbouwende) kritiek, commentaar en plat gezeik.

Ik ben het eens met de_surinamer, respecteer elkaar gewoon. Als we dat overal zouden doen, waren de slotjes niet eens nodig. Maar om dat van iedereen te verwachten, is een uiteindelijk teleurstellende kwestie. Daarmee wil ik niemand tekortdoen, maar het is nou eenmaal zo...

19-07-10 15:42:39
pfft
Erelid


WMRindex: 647
OTindex: 1.017
Misschien even handig om alle serieuze oplossingen nog even op een rijtje te zetten:

1. Keuze om elke nieuwe blogpost op slot te zetten of niet (Arya).
Zo kun je de leuke dingen delen met heel WMR. De dingen waarvan je wilt dat alleen een select groepje (mensen in je vriendenlijst) ze kunnen lezen, en om ouders en dergelijke buiten te houden, kun je dan apart op slot zetten. Mensen die niet hun hele blog op slot willen zetten, maar toch soms wat willen bloggen dat niet voor iedereen bestemd is vinden hier ook een oplossing voor hun probleem. Ook kunnen negatieve commentaren van bepaalde leden worden uitgesloten.
Alternatieven: Mail, maar dan moet het aantal mensen dat je in een keer kan mailen (nu zes) omhoog. Nadeel is dat de mensen niet op elkaar kunnen reageren. Dit is vooral van belang als je een oplossing zoekt voor een probleem.

2. Tijdelijk bannen van iedereen die stout is (Sto)
Dit is een oplossing voor mensen die hun blog op slot doen voor mensen die vervelende reacties krijgen. Het is moeilijk om hier een lijn te trekken. De een vindt reacties vervelend als deze kritiek bevatten. Dit kan erg vervelend zijn, maar het valt echter wel onder vrijheid van meningsuiting, waardoor het o.a. onethisch is om de betreffende persoon te bannen. In gevallen waar reacties duidelijk vervelend bedoeld zijn, zou een tijdelijke ban wel een oplossing kunnen zijn.

3. Een aparte lijst aanleggen, voor mensen die toegang hebben tot een blog met slotje. (is-toch-zo)
Mensen die het toevoegen van mensen in een vriendenlijst wat ver vinden gaan, kunnen ook blogs lezen en hun eigen blog met slotje meer laten lezen. Voor sommige mensen is vriend een beetje overdreven als je iemand niet kent, maar ze zouden dit principe in dit geval ook even aan de kant kunnen zetten.

4. De reacties per blog dicht kunnen zetten (of reacties door een select groepje toestaan), in plaats van gelijk het hele blog dicht. (Pfft)
Dit is een oplossing voor de mensen die vervelende reacties krijgen. Zo kan iedereen nog wel lezen, maar de vervelende reacties blijven uit. Ook kunnen mensen die toch nieuwschierig zijn wel lezen. Dit scheelt frustratie en irritatie bij die personen.

5. Selectief blogs sluiten op basis van blacklists ipv whitelists (Sailer)
De mensen die het blog niet mogen lezen of niet mogen reageren worden uitgesloten en de mensen die niks verkeerd doen worden niet benadeeld, zoals nu wel gebeurt. Nadeel is dat mensen die echt vervelend willen zijn, gewoon een tweede account aan maken om vervolgens vrolijk door te gaan.

6. Selectieronde voor als je een slotje wilt (Kameleon)
De moderatoren, Mmore en/of Voogeltje bepalen samen of het blog op slot mag op niet. Zo zijn er minder blogs die op slot zijn, wat tot minder frustratie en discussie leidt bij andere bezoekers van de site. Dit zou er voor kunnen zorgen dat iemand niet meer blogt, als deze geen slotje krijgt. Bovendien zorgt het voor meer werkdruk op de modjes, Mmore en Voogeltje en dit is misschien niet gewenst.

7. Reacties verwijderen en het slotje gebruiken (Kpuc)
Reacties verwijderen leidt tot irritatie bij de reagerende persoon. Die persoon zal zijn irritatie uiten. Leuker wordt het er dus niet op. Verder is een slotje voor een heel blog gewoon duidelijk een te grote stap voor sommige mensen.

Mijn conclusie
Als oplossing 1, 4, 5 en 7 worden uitgevoerd hebben de mensen meer mogelijkheden om hun blog dicht te gooien, om bepaalde problemen te voorkomen. Oplossing 1 is voor mensen die losse blogs dicht willen gooien. Oplossing 4 is voor mensen die alleen maar vervelende reacties krijgen van bepaalde mensen. Oplossing 5 zorgt ervoor dat de goede mensen niet het slachtoffer worden van de mensen die bijvoorbeeld vervelend bezig zijn. Oplossing 7 is nu al mogelijk, maar moet ook in de toekomst tot de mogelijkheden blijven behoren.

Dit zorgt dat mensen leuker kunnen bloggen en kunnen bloggen wat zij willen, zonder tegen te worden gehouden door de mogelijkheden wat betreft reacties en het dichtgooien van individuele blogposts.

19-07-10 15:54:14
Sailer
Erelid


WMRindex: 295
OTindex: 4.979
S
@pfft: Goede samenvatting :ja alleen hebben alle voorstellen een paar voor- en nadelen en de meeste ook zeker een paar raakvlakken dus een combinatie zou handig zijn denk ik. Ook weet ik niet wat mogelijk is in de code voor blogs zoals die nu bestaat. Misschien dus goed als of Voogeltje of Mmore hier ook even op wil reageren (aangezien zij volgens mij de enige zijn die deze code kunnen aanpassen).

19-07-10 15:57:02
pfft
Erelid


WMRindex: 647
OTindex: 1.017
@Sailer: Ja, een combinatie is ook het best, omdat de individuele dingen niet alle problemen oplossen.

Of het mogelijk is aan code laten we over aan Mmore en Voogeltje. De oplossing is er denk ik tenminste. Nu de uitvoering dus nog:)

19-07-10 15:59:19
Sailer
Erelid


WMRindex: 295
OTindex: 4.979
S
@pfft: De oplossing is er op het moment natuurlijk nog niet, maar ik denk dat we op deze manier toch naar een betere oplossing kunnen toewerken :ja

19-07-10 17:12:39
ledi
Oudgediende


WMRindex: 47.811
OTindex: 23.036
S
Bij 5: Nadeel is dat mensen die echt vervelend willen zijn, gewoon een tweede account aan maken om vervolgens vrolijk door te gaan.
-----------------------
Stel dat ik WMR-lid Hooi heb geblokkeerd en die maakt vervolgens een nieuw account op naam van Haai.
Als ik dan hetzelfde geklier krijg van dit nieuwe lid, dan kun je bij de admins vragen of diezelfde persoon er achter zit. (Lijkt me toch altijd voor hun te achterhalen)
Nu zijn blogs niet het hoofddoel van WMR maar als blijkt dat iemand daarbij de sfeer zit te verpesten is dat net zo goed redem om in te grijpen met evt. een ban.

Daarom zou dat - als dit mogelijk is - toch nog altijd de beste oplossing zijn.

19-07-10 17:19:22
Sailer
Erelid


WMRindex: 295
OTindex: 4.979
S
@ledi: Het zou in ieder geval mogelijk moeten zijn om te achterhalen of de 2 accounts hetzelfde IP-adres hebben en dan kan je daaruit wel een paar conclusies trekken (is alleen wel lastig als je een dynamisch ip hebt...)

19-07-10 17:25:46
WMR-kok
Oudgediende


WMRindex: 5.850
OTindex: 106.950
S
@ledi: het zou een oplossing kunnen zijn dat er maar maximaal 2 accounts op 1 IP-adres kunnen

Dus als Hoi nog een account Hai erbij maakt dat er dan geen account Hei meer bijgemaakt kunnen worden.
Als een persoon een account opzegt, kan er nog steeds geen derde account aangemaakt worden.

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 [4] 5 6

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven