hr
jaargang -23 - laatste artikel 20-4 10:00 - 74425 artikelen - nu online 24 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Suggesties - Suggesties - Suggesties - Suggesties - Suggesties - Suggesties


1 2 [3] 4 5 6

Slotjes PER blog

13-07-10 18:55:00
MuseMatt
Oudgediende


WMRindex: 3.360
OTindex: 21.667
Die vriendenlijst is niets anders dan een blog-lijst wat dat betreft.

13-07-10 19:06:44
Relpa
Oudgediende


WMRindex: 3.482
OTindex: 10.385
S
@Muse, is ook wel handig als 'adres-boek' als je iemand wil mailen/groeten/teruglezen/whatever en te lui bent om de zoek-functie te gebruiken ? 8O

*Zó gebruik ik de mijne tenminste* ;)

13-07-10 19:13:58
xylomet
Lid

WMRindex: 2
OTindex: 59
Een herziening van mijn eerder gegeven mening.
Het hele probleem draait om reacties krijgen die (soms terecht en soms onterecht) verkeerd vallen bij de blogschrijver.

Wat wil de desbetreffende blogschrijver? Het probleem waar hij mee zit onder de aandacht brengen.
Wat wil de blogschrijver niet? Reacties, commentaar en feedback die verkeerd vallen.

Oplossing: geef als aanvulling naast de huidige toegangsniveau's desnoods een optie om reacties te kunnen plaatsen bij een blog of juist niet.
Scheelt weer wat bytes in de database en heel wat irritatie (en kom op: het uitscripten in php van deze en eerder gegeven oplossingen is een piece of cake).

14-07-10 00:18:41
Kristel
Oudgediende


WMRindex: 3.529
OTindex: 5.364
T S
Nou ik zal nog 1 keer mijn best doen om aan te geven waarom mijn blogs op slot staan.
1. Ik blog nog al eens over de school van mijn zoontje en de plaats waar ik woon daar zitten er meerdere van op WMR
2. Mensen van buiten WMR haalde prive gegevens uit mijn PP en mijn blogs. Alleen leden was dus niet voldoende. Daar de idioot zich gewoon lid maakte van WMR en zo op mijn blogs kon/kan komen. Zie hier een bewijs!
Deze mensen deinste nergens voor terug en kraakte zelfs een aantal accounts van mij “zie de quote hier onder”

Quote:

Van: Voipbuster
Datum: 03/14/10 05:33:11
Aan: kristel@voorbeeld.nl
Onderwerp: Your emailaddress has been changed




Dear VoipBuster User,

The email address for user name Kristel has been changed successfully.

Old email address: Kristelvoorbeeld.nl
New email address: misbruiker@jaloerse-vrouw.com

If you did not change your email address please click here and we will change the email address back to the old one.
We will also show you a new password in this case to prevent fraude.
Use this temporary password to login and change it back to a new password of your choice.

Kind regards,
www.voipbuster.com


Nu met dit negatieve gedoe omtrent het respecteren van een slotje of niet, zelfs van mensen van wie ik dat totaal niet had verwacht. Kan ik en wil ik dat wel gaan gebruiken om deze mensen te weren uit mijn blogs. Ik heb dat nog niet gedaan maar het gaat zeker wel gebeuren.
Ik ben een goed mens, heb niets te verbergen, zoals geschreven wordt! Mensen van wie ik het niet verwacht geven een hun oordeel over hoe zij mijn slot verklaren. Ze zitten er naast. Ik kan niet langer accepteren dat ik goed doe en dat er lelijk over mij (en andere) geschreven wordt. Zij die kiezen tegen het slotje te zijn en die gedreigd hebben de blogs niet meer te lezen, Vanwege dit slot, gaan uit mijn lijst. Net als de mensen die mij onnodig pijn en op mijn ziel trappen met negatieve reacties en later het tegendeel beweren. Maar daar is het mij niet om begonnen. Ik was de eerste die gebruik maakte van deze mogelijkheid. Toen nog voor mensen van buitenaf. (nogmaals zie quote) Nu voel ik dat sommige mensen mij een mes in de rug toewerpen. WMR heb ik nodig en WMR heeft mij nodig. Wie kwaad over mij denk, die kent mij niet, of die wil mij bewust kwetsen (schrik niet ook die mensen bestaan)!!

Nogmaals de keus, ben je tegen slotjes en wil je uit mijn lijst mail me maar ga niet lopen dreigen die blogs over te slaan om me later te vertellen, ja ik schreef dat wel maar jouw blogs lees ik wel hoor. Ik zie je naam dan liever niet meer tussen mijn reacties staan. Hoe goed ik ook al tijd tijd voor je geweest ben en hoe goed ik ook ga proberen voor je te zijn. Ik ben een zeer gevoelig mens en ook die "grapjes" bezorgen mij een dag met zorgen.

14-07-10 09:38:42
ledi
Oudgediende


WMRindex: 47.811
OTindex: 23.036
S
Goed zo Kristel! Mensen lezen niet, ze interpreteren zelf wat ze denken dat er staat.
En wat dat laatste betreft daar heb ik maar 1 woord voor ..... LAF .
Het is duidelijk om wie het gaat, maar ik vind dit minderwaardig gedrag.
Ondertussen ellendig dat je dat soort dingen tegenkomt.

14-07-10 11:34:19
Kolleke
Erelid


WMRindex: 1.240
OTindex: 6.293
Ik zie in dat een selectief slot ook niet gaat werken, mede door de reactie van Kristel. Je hebt dan méér werk nodig om mensen buiten te houden, dan om een vriendenlijst te maken en daar dan iemand aan toe te voegen.

De reden om een slot te hebben is sowieso een goede reden voor de persoon zelf, een ander hoeft dat niet voor hun te gaan beslissen.
Als dit mij ooit gaat overkomen, zoals bij o.a. Kristel gebeurd is (en ik hoop dat dat nóóit gaat gebeuren), dan zou mijn blog dus ook op slot gaan. Ik heb ook geen zin in ge-emmer van "buitenstaanders" :nee

Jammer dan dat ik en anderen het niet meer kunnen lezen, maar dat is dan maar het gevolg.

14-07-10 15:00:05
Sailer
Erelid


WMRindex: 295
OTindex: 4.979
S
Offtopic:
@sdfsdfdfs: wtf man 8O*8
Ik stem voor het selectieve slotje/blacklisten ipv whitelisten :ja

Ik vind het altijd wel leuk om de blogs te lezen en mensen eventueel te helpen met een probleem en als alles dan ineens een slotje krijgt wordt zoiets ook lastig :nee

14-07-10 15:01:17
nietmeer
Offtopic:
@Sailer: Heb het al gemeld via de helpdesk..

14-07-10 15:27:57
Mandarijntje
Oudgediende


WMRindex: 589
OTindex: 9.752
Om mensen van buitenaf te weren is het prima, maar het moet geen middel worden om elkaar, de actieve leden, buiten blogs te houden.

14-07-10 15:33:53
nietmeer
@Mandarijntje: Ik snap wel dat sommigen een aantal mensen willen weren van hun blogs zodat je gevallen zoals bij Kristel kunt weren. Maar sommigen gebruiken het nu omdat ze wat negatieve reacties op hun blog kregen en geen moeite willen nemen om de reactie te verwijderen. Daarom opperde ik al i.p.v. een slotje dat je bepaalde mensen kunt blokkeren op je blog. Alleen zou dat dan weer niet helpen tegen misbruik zoals bij Kristel :S

14-07-10 17:52:25
Kristel
Oudgediende


WMRindex: 3.529
OTindex: 5.364
T S
@Cootje68: Plus dat openbare blog op internet verschijnen.

14-07-10 17:57:56
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Slotje en zelf die verwijderknop gebruiken is nog steeds het simpelst. Eerst tot tien tellen, niet ontploffen, moet ik zelf ook nog steeds consequent zien toe te passen, en klik, reactie weg ;) Linker oog in, rechter uit..

14-07-10 22:21:38
pfft
Erelid


WMRindex: 647
OTindex: 1.017
Kpuc: Alleen jammer dat mensen die vervelend willen doen, gewoon door gaan met reageren. Ook al wordt er expliciet om gevraagd om niet te reageren.

15-07-10 13:13:37
Lenni
Erelid


WMRindex: 763
OTindex: 4.667
T S
Voor beide partijen valt iets te zeggen, ik vind het jammer dat er steeds meer blogs op slot gaan, ik heb nog nooit een lullige reactie geplaatst:(

15-07-10 13:22:16
Kameleon
Oudgediende


WMRindex: 452
OTindex: 48.504
T S
Misschien is het een idee om een soort van "selectieronde" te doen, dat je een slotje wil, dat je dan moet aangeven bijvoorbeeld bij Mmore of Voogeltje, of een moderator, waarom je een slotje wil, en dat er dan beoordeeld kan worden hoe en wat, door de hogere hand?

15-07-10 13:25:36
pfft
Erelid


WMRindex: 647
OTindex: 1.017
@Kameleon: administratieve rompslomp als je het mij vraagt. Maar het zou misschien enigszins een oplossing kunnen zijn ja. Zouden er minder slotjes zijn en dus minder irritatie van mensen. Mja, aan mensen zoals jij wordt dan zeg maar voorbij gegaan. Enne, voor de rest moeten mensen dan wel vrij zijn om in een bepaalde periode maar een bepaald aantal blogs op slot te kunnen zetten.

15-07-10 13:29:04
Seppz
Erelid


WMRindex: 606
OTindex: 976
S
Die slotjes moeten gewoon afgeschaft worden... Als mensen denken op een blog irritant te doen of uitspraken te doen die nergens op slaan, zou je ze moeten kunnen weren. Dit maakt het veel makkelijker, omdat je gewoon iemand blocked voor commentaar in je blog.

De rest kan dan gewoon in je blog kijken, zonder eerst toestemming te vragen om in je vriendenlijst te mogen staan :ja

15-07-10 13:31:51
Kameleon
Oudgediende


WMRindex: 452
OTindex: 48.504
T S
@Seppz, niets moet, als je moet ga je naar de wc :ja :P

Maar inderdaad, het is fijner om je blog niet op slot te hoeven doen, en gewoon mensen te "bannen" van je blog. :)

15-07-10 13:34:35
pfft
Erelid


WMRindex: 647
OTindex: 1.017
@Seppz: Dat werkt bij lang niet iedereen. Kristel bijvoorbeeld heeft daar niks aan. Het is echter wel zo dat voor een aantal mensen die hun blog gesloten hebben, het blokkeren van de reacties per blog afdoende zou zijn voor het probleem dat zij hebben.

@Kameleon: Daar zit natuurlijk weer een keerzijde aan. Maken we ff een 2e account en kunnen we er weer bij. Maar het is dan wel weer een extra drempel ja.

15-07-10 19:50:03
nietmeer
Misschien een idee om per blog te selecteren of het alleen voor vrienden is of openbaar of blog permanent op slot. Dan heb je volgens mij aan alle wensen voldaan toch?

16-07-10 13:39:59
pfft
Erelid


WMRindex: 647
OTindex: 1.017
de slotjes moeten dus duidelijk anders. Ik denk dat hier nu wel ongeveer alles is genoemd, wat er aan gedaan zou kunnen worden. Uitzondering betreft de kijk van de mensen op de slotjes. Hoe we kunnen zorgen dat ze het beter accepteren en ze er beter mee om kunnen gaan.

Nog genoeg om over na te denken dus.

16-07-10 14:43:57
ledi
Oudgediende


WMRindex: 47.811
OTindex: 23.036
S
Quote pfft:
.....de kijk van de mensen op de slotjes. Hoe we kunnen zorgen dat ze het beter accepteren en ze er beter mee om kunnen gaan.
Nog genoeg om over na te denken dus.


Eigenlijk is dat het enige belangrijke:
1) iemand heeft zijn blog op slot gedaan
2) je staat (nog) niet op de vriendenlijst
3) vind je zijn blogs tot dusverre de moeite van het lezen waard?
4a) Nee! - probleem opgelost
4b) Ja! - vraag of je op de vriendenlijst mag komen (mits je niet met die persoon overhoop ligt)
5) Als dat laatste teveel moeite voor je is, is dat jouw probleem en moet je niet janken.
Punt uit!!!!!


16-07-10 17:52:04
Luna
Moderator


WMRindex: 23.879
OTindex: 45.412
S
Eigenlijk hoop bombarie om niks hier.
Wil je een blog lezen en sta je nog niet in die persoons vriendenlijst, dan mail je hem/haar even.
Ik weet zeker dat negen van de tien mensen je gewoon zullen toevoegen aan de vriendenlijst.
En anders krijg een reden terug met waarom niet.
Maar laat iedereen dat maar voor zichzelf beslissen en respecteer die keuze *)*)

16-07-10 17:55:18
pfft
Erelid


WMRindex: 647
OTindex: 1.017
@Luna: Er is een duidelijk zichtbaar probleem. Het heeft geen enkel nut om dat te ontkennen:)

Er moet dus iig iets veranderen, zodat het tenminste minder wordt.

Qua instelling zouden de mensen er zoals jou tegen aan moeten kijken.

@ledi: Je vergeet dat sommige mensen gewoon zonder opgaaf van reden niet worden toegevoegd. Dat is wel jammer vind ik persoonlijk.

16-07-10 17:55:29
Relpa
Oudgediende


WMRindex: 3.482
OTindex: 10.385
S
Krèk Luna :ja :)

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 [3] 4 5 6

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven