Cafe De Nachtvlucht |
Loek
Oudgediende
 WMRindex: 1.758 OTindex: 19.424
|
weten jullie eigenlijk hoe die friezen aan dat spraakgebrek komen? |
|
ToMxlr
Erelid
 WMRindex: 296 OTindex: 7.186
|
jep, maar die zul je daar niet al te veel vinden, wij brabanders blijven meestal dicht bij huis  @pos typfoutje  |
|
nietmeer
|
Quote Loek: weten jullie eigenlijk hoe die friezen aan dat spraakgebrek komen? nee vertel  |
|
stormzoeker Erelid
 WMRindex: 2.784 OTindex: 1.845
|
@LoekGeen idee, ik ben ook maar een ontwikkelingswerker  |
|
Loek
Oudgediende
|
paar honderd jaar geleden zijn alle Amsterdammers met een Hazelip daarheen verbannen  |
|
Twaggy Oudgediende
 WMRindex: 1.552 OTindex: 9.593
|
lol die is goed  |
|
nietmeer
|
Quote Loek: paar honderd jaar geleden zijn alle Amsterdammers met een Hazelip daarheen verbannen  hahahahaha kan niet die hebben wij in 1345 allemaal verslagen  leaver dea as slaef    |
|
ToMxlr
Erelid
|
Quote Loek: paar honderd jaar geleden zijn alle Amsterdammers met een Hazelip daarheen verbannen   briliant |
|
stormzoeker Erelid
|
@LoekDaar gaat dus het 'barmhartig' in de wapenspreuk van Amsterdam  |
|
nietmeer
|
Quote ToM_xlr: Quote Loek: paar honderd jaar geleden zijn alle Amsterdammers met een Hazelip daarheen verbannen   briliant briliant is voor in je haar  |
|
ToMxlr
Erelid
|
zo ken ik er wel een hoop over LImburg  maar weet je waarom iedereens eigenlijks brabants praat? |
|
nietmeer
|
Quote ToM_xlr: zo ken ik er wel een hoop over LImburg  maar weet je waarom iedereens eigenlijks brabants praat? nee vertel  |
|
Jannick
Oudgediende
 WMRindex: 1.125 OTindex: 42.838 T |
Gaat het hier überhaupt nog wel ergens over?  |
|
ToMxlr
Erelid
|
@ pos he, alweeer een typfoutje, je loopt wel op me te letten he  |
|
stormzoeker Erelid
|
Limburgers zijn toch reserve Belgen? |
|
nietmeer
|
Quote ToM_xlr: @ pos he, alweeer een typfoutje, je loopt wel op me te letten he  en alweeeralweer 1 |
|
stormzoeker Erelid
|
@JannickGoed opletten, er wordt geschiedenis van de Lage Landen geschreven op WMR vanavond  |
|
Loek
Oudgediende
|
@ stormzoeker klopt  die is ook leuk die reserve belgen dan |
|
Jannick
Oudgediende
Lage landen?  |
|
nietmeer
|
Belg: ben eerst limburger geweest  |
|
stormzoeker Erelid
|
Quote Jannick: Lage landen?  Nederland, de Nederlanden, de Lage Landen... Wordt er nog geschiedenisles gegeven op scholen  ? |
|
Loek
Oudgediende
|
@ jannick Nederlanden, slaat eigenlijk niet op laag, maar dat is het wel geworden.. |
|
ToMxlr
Erelid
|
toen Nl onafhankelij van Spanje werd, werd te gelijkerdtijd bij de slag van Antwerpen het vaaltste belgiche verzet gebroken door de spanjoln. al die vlaams-brabanders (die qua taal gelijk zijn aan de nederlandse brabanders vertrokken richting het "vrije" amsterdam. in die tijd werd net de Nederlandse taal herschreven, en doordat al die brabanders daar opeens woonden, zit er veel brabandse invloeden in de nederlandse taal  ja ik leerwel wat bij literatuurgeschiedenis  |
|
Jannick
Oudgediende
Wauw, dit soort gesprekken om half 2 's nachts..   |
|
stormzoeker Erelid
|
|
|