hr
jaargang -23 - laatste artikel 5-5 18:00 - 74497 artikelen - nu online 29 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic


1 2 3 4 .... 210 211 212 [213] 214 215 216 300 301 302 303

SamuiAxes Off Topic shit

06-05-14 23:11:59
nietmeer
@Lennie: het lijkt me ook heel moeilijk om na zoveel jaren je huis te moeten verlaten, alsof je het niet meer zou mogen bewonen.

heb je je ouders al eens meegenomen naar die huisjes om te laten zien hoe t eruit ziet ? Of krijgen ze dan t gevoel dat er met ze wordt gesold?

07-05-14 23:51:57
nietmeer
@Ronnymij: Toen we alleen al maar kwamen met de optie gingen de konten al tegen de krib! "Wij gaan hier niet weg!" Tja....We kunnen ze niet onder onze arm nemen, daar neerzetten en doei zeggen...Er moet instemming zijn....en die is er van geen kanten! En ja, er zijn folders daar gelaten om te bekijken...daags erna vond ik ze terug in de oud-papierbak...:(

08-05-14 02:58:20
nietmeer
@Lennie: '.....daags erna vond ik ze terug in de oud-papierbak....'

Euh, sorry meid, maar daar moest ik eigenlijk wel een beetje om lachen.. Wat had je anders verwacht? 8O Oude mensen zijn nu eenmaal stronteigenwijs, allemaal, niet ééntje uitgezonderd :nee Aanschouw Uw voorland... :ja

Laatste edit 08-05-2014 03:00

08-05-14 04:57:44
Mamsie
Oudgediende


WMRindex: 45.684
OTindex: 94.723
SamuiAxe: Hier ben ik het volledig mee eens.
En zelfs als het hoogst noodzakelijke verzorgingshuis al anderhalf jaar realiteit is wordt er nog gemekkerd, Had me maar gelaten waar ik was.

08-05-14 11:57:44
nietmeer
SamuiAxe: Om eigenwijs te zijn hoef ik niet zo oud te worden, dat ben ik namelijk mijn hele leven al! :P

08-05-14 12:30:26
Emmo
Stamgast


WMRindex: 65.759
OTindex: 28.422
@Mamsie: Ja. En wij weten het altijd beter...

Oké, het kan wel eens nodig zijn. Echter in het geval van mijn vader, die heeft zelf de beslissing genomen om, na het overlijden van moeder, op een aangepast appartementje te gaan zitten. Verstandig.

Zo zijn er altijd twee kanten.

08-05-14 13:02:52
nietmeer
@Emmo: '...na het overlijden van moeder, op een aangepast appartementje te gaan zitten....'

Wat klinkt dat eigenlijk triest hè? :(

08-05-14 14:56:53
nietmeer
Wat een herkenbaar gesprek. Mijn vader is zo dement als een deur en mijn moeder denk dat ze met haar 85 jaar nog best alles zelf kan. Helaas is dat niet waar. Ook zij begint te dementeren. (lekker vooruitzicht. erfelijk?)
Na heel veel overredingskracht is mijn vader dan toch naar een zorgboerderij gegaan voor 2 dagen per week. Dit voornamelijk om mijn moeder wat vrijheid te geven dat ze niet de hele dag mijn vader in de gaten hoeft te houden.
Wat is de werkelijkheid? Mijn moeder durft geen twee stappen bij de telefoon vandaan te gaan want ze zouden wel eens kunnen bellen. (Dat doen ze nooit).
Ze heeft een mobiel. Geef dat nummer dan door.
De mobiel doet het niet.
Misschien moet je hem opladen?
Dat heb ik vorige week nog gedaan.
Verdere uitleg is zinloos.
Gezinshulp loopt kennelij kalleen maar in de weg.
Bezorgmaaltijden zijn vast niet lekker. (Mijn moeder kan absoluut niet koken dus veel slechter zal het niet zijn)
Een zorginstelling is absoluut niet bespreekbaar.
Wij hebben inmiddels een paar keer per week "dienst" omdat hulp kennelijk toch nodig is.
Maar hulp van een professionele organisatie? Vergeet het maar.
Laatste edit 08-05-2014 14:57

Laatste edit 08-05-2014 15:00

08-05-14 15:24:58
Emmo
Stamgast


WMRindex: 65.759
OTindex: 28.422
SamuiAxe: Valt mee, hij is er best happy. Alles gelijkvloers en dat soort dingen.
En hij kan best met de buurvrouwen overweg. Hij geeft advies op het gebied van computers (met 89!!!) en zij helpen met knopen aannaaien en zo...

08-05-14 15:36:20
nietmeer
@Emmo: Oh, mooi, dan heeft hij dus best wel een mooie ouwe dag :ja

@Grouse: Uit onderzoek blijkt dat dementie bij een heel klein percentage wordt veroorzaakt door erfelijke factoren. Wel is het zo dat bij de ene vorm van dementie de kans dat het erfelijk is groter is dan bij de andere. Dus ligt het er mede aan welke vorm van dementie je Pa heeft. Ik neem aan dat je er inmiddels zelf al heel veel over hebt gelezen, dus ik zal je verder niet vermoeien met allerlei links.... Ik zeg slechts één ding: Vitamine B schijnt goed te helpen in het voorkomen van dementie..

08-05-14 15:45:09
nietmeer
SamuiAxe: Je kunt wel stellen dat ik er inmiddels veel over heb gelezen :ja
Vitamine B wist ik dan ook al.
Een poosje geleden heb ik een ander, veel verrassender middel gehoord. Het schijnt, voorlopig, met de nodige slagen om de arm, dat het er op lijkt dat nicotine het proces vertraagt. Dat zou dan het enige positieve effect zijn van mijn onhebbelijke gewoonte.
Mijn vader heeft Lewy Body dementie. Sterk verwant aan Parkinsondementie maar de volgorde is anders. Bij parkinson begint het met tremble en pas later kan een patiënt dement worden. Bij LB is dat andersom.
Erfelijk? Zijn broer had het ook, net zoals zijn vader.

08-05-14 21:50:56
nietmeer
@RockOpa: @gloria: @nxttrain:
@ShittingBull: @emmertje: @Sophiesticated:
@Tom-Servo: @mla: @gwcbakker: @Sto:
@Invisible: @Relpa: @MuseMatt:

Waar blijven jullie nou?

Laatste edit 08-05-2014 21:51

08-05-14 21:54:00
nietmeer
SamuiAxe: Ben je er een paar kwijt?

08-05-14 22:04:08
nietmeer
@Grouse: Nou, deze leden zijn van het ene moment redelijk actief naar volkomen spoorloos gegaan *8 Vaak online en dan ineens.. Poef.. Weg..

08-05-14 23:43:31
Emmo
Stamgast


WMRindex: 65.759
OTindex: 28.422
SamuiAxe: Vakantie?

08-05-14 23:51:02
lepeltjes
Oudgediende


WMRindex: 2.486
OTindex: 5.862
@Emmo: Dat heeft een andere reden.

08-05-14 23:58:41
Emmo
Stamgast


WMRindex: 65.759
OTindex: 28.422
@lepeltjes: Wie weet. Maar mogen de mensen dat niet zelf uitmaken? Gezien het feit dat we alleen (althans de meesten) alleen elektronisch contact hebben zijn er honderdduizend mogelijkheden,van een netwerkstoring via geen zin meer tot ontijdig overlijden.
SamuiAxe: geeft al aan dat redelijk actieve leden plotseling wegvallen. Zonder meer info valt er weinig over te zeggen.

09-05-14 00:01:13
nietmeer
@Emmo: sommige leden hanteren de kunst van het (zichzelf) weglaten

09-05-14 00:04:43
nietmeer
ik ga de brits opzoeken ...slaap lekker voor het gros en goedemorgen voor SamuiAxe

het was mij een genoegen

09-05-14 00:16:06
lepeltjes
Oudgediende


WMRindex: 2.486
OTindex: 5.862
@Emmo: Netwerkstoringen en/of internet niet meer kunnen betalen is maar tijdelijk. Het overlijden is vergankelijk. maar het geen zin meer hebben in WMR komt door m.i. door te weinig moderators die sommigen niet dimmen.

09-05-14 00:32:02
nietmeer
@lepeltjes: Geen zin kan ook komen, vooral bij de jongere garde, omdat hun leefomgeving verandert. Als je ineens uit huis gaat en je volop in het feestgedruis der studie stort, dan is er gewoon geen behoefte meer aan virtueel contact. Vroeger hadden we sushi, jasjee, DragonX, Glaasje en nog een paar die aan deze kwalificaties voldoen (allemaal wel stamgast geweest). Een paar hebben me verteld dat de reden "Ze waren het ontgroeid" was.
Misschien is iets dergelijks ook met Sophisticated aan de hand.
En wortel zie ik ineens ook niet meer.
Als je nu kijkt bij de verjaardagen en jubilea dan ken ik bijna niemand. En ik loop toch al een heel poosje mee hier.
Ladekast en WMR-kok komen nog slechts heel sporadisch een keer kijken terwijl dat vroeger toch standaard stamgasten waren. Precies zoals emmertje.
Pearlypuck is een poos nagenoeg afwezig geweest maar die is er gelukkig weer met enige regelmaat. :jeej
Such is life and it gets sucher every day.

09-05-14 01:04:19
nietmeer
@lepeltjes: '.. maar het geen zin meer hebben in WMR komt door m.i. door te weinig moderators die sommigen niet dimmen.'

Dat vind ik een aparte opmerking van je 8o Ik kan mij nog de tijden herinneren dat er bijna iedere week wel met deze of gene stront aan de knikker was. Maar ik vind dat het inmiddels al vele maanden erg rustig is wat dat aangaat. Ikzelf, (meest voor de hand liggend :P), kan me inmiddels al niet meer heugen wanneer ik nog eens een flinke aanvaring met deze of gene heb gehad :nee Of spelen er onderhuidse irritaties waar de meeste leden geen weet van hebben?

09-05-14 08:11:05
nietmeer
SamuiAxe: ik moet beamen dat ik t de laatste tijd erg gezellig weer vind hier.

ik mis ook bepaalde personen maar die komen af en toe weer eens online en dan stuur ik ze even snel een pm dat ik t leuk vind dat ze weer eens om de hoek komen kijken.Dat leverde op dat een paar mensen alweer wat regelmatiger online zijn.

Ik denk niet dat er onderhuids veel mis is hier .iedereen zegt tenminste wat hij of zij vindt en dat lost veel meer op.

om een lang verhaal nog langer te maken:

Ik vind t leuk ( gezegd op een manier uit een sketch van Van Kooten en de Bie met de gehandicapte zoon ):)

09-05-14 08:43:33
Emmo
Stamgast


WMRindex: 65.759
OTindex: 28.422
Quote SamuiAxe:
Ikzelf, (meest voor de hand liggend :P), kan me inmiddels al niet meer heugen wanneer ik nog eens een flinke aanvaring met deze of gene heb gehad :nee
Wordt je dement? Nog niet eens zo lang geleden heeft @Sjaak: op jouw verzoek iemand tijdelijk van de site gemikt. Terecht overigens als je het mij vraagt.

09-05-14 08:54:14
nietmeer
Moderators kunnen niemand bannen. Alleen de admins kunnen dat en die zijn nauwelijks te zien hier...

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 4 .... 210 211 212 [213] 214 215 216 300 301 302 303

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven