hr
jaargang -23 - laatste artikel 18-5 18:00 - 74547 artikelen - nu online 48 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic


1 2 3 4 .... 213 214 215 [216] 217 218 219 300 301 302 303

SamuiAxes Off Topic shit

14-05-14 14:16:58
nietmeer
@Emmo: Bedankt voor de info. Met 'minitrack' bedoelde ik dus het spoor, wat dus miniclub blijkt te heten :P Dat van die meerdere locs wist ik, heb ik weleens in films gezien :ja

14-05-14 14:22:38
Emmo
Stamgast


WMRindex: 65.869
OTindex: 28.428
SamuiAxe: Miniclub is een soortnaam van Märklin. Dezelfde spoorbreedte, hoewel zeldzaam, wordt ook gebruikt door Rokuhan en MicroTrains.

14-05-14 14:29:14
venzje
Oudgediende


WMRindex: 22.603
OTindex: 7.908
@Emmo: Ik herinner me Minitrix. Begrijp ik het goed dat het hele Trix-gedoe door Märklin is overgenomen?

Laatste edit 14-05-2014 14:29

14-05-14 15:52:01
Emmo
Stamgast


WMRindex: 65.869
OTindex: 28.428
@venzje: Klopt. En nu zit Märklin zelf in de problemen. Al een tijdje overigens.
Maar minitrix in spoor N. Schaal 1:160. Een slag groter dan ik gebruik.

15-05-14 22:49:37
venzje
Oudgediende


WMRindex: 22.603
OTindex: 7.908
Nu even iets anders. Enig idee waar dit is?

15-05-14 23:04:42
nietmeer
@venzje: Wilde gok: Japan?

15-05-14 23:07:06
venzje
Oudgediende


WMRindex: 22.603
OTindex: 7.908
SamuiAxe: Een educated guess, ongetwijfeld. En geeneens zo'n slechte.
Maar het is in Kemer, Turkije.
Ik was er in de buurt en kwam hier toevallig langs toen ik een flappentap aan het zoeken was.
Het is een hotel.

Laatste edit 15-05-2014 23:07

Laatste edit 15-05-2014 23:09

15-05-14 23:08:52
nietmeer
@venzje: Ah, ik dacht aan Japan omdat die lui gek zijn op kopiëren :P Heb gelezen dat het gerenoveerde treinstation van Tokio erg op CS A'dam lijkt :)

15-05-14 23:10:54
venzje
Oudgediende


WMRindex: 22.603
OTindex: 7.908
SamuiAxe: Wist je dat het dikste en best gedocumenteerde Friese woordenboek het woordenboek Fries-Japans is? Door ook zo'n maffe Jap gemaakt.
Diezelfde prof heeft ook nog een uitstekende Friese grammatica geschreven. En dat allemaal omdat hij gehoord had dat het de nauwst aan het Engels verwante Germaanse taal is.
Laatste edit 15-05-2014 23:13

Laatste edit 15-05-2014 23:14

15-05-14 23:14:01
nietmeer
@venzje: Nee, wist ik niet...

Wist je dat het eerste boek ooit dat vertaald werd naar het Japans een Nederlandstalig boek was? Men heeft zelfs nieuwe Japanse woorden moeten 'uitvinden' :ja Ik meen, maar dit doe ik echt uit mijn blote hoofd, dat het een boek over scheepsnavigatie was.

15-05-14 23:15:14
venzje
Oudgediende


WMRindex: 22.603
OTindex: 7.908
SamuiAxe: Dat laatste zou me niks verbazen. En anders was het wel over handel. :D

15-05-14 23:40:51
nietmeer
@venzje: Wel een prachtig gezicht zo, met die belichting en al...:ja

SamuiAxe: Ik had toch beloofd om hier meer te komen, maar dat ik mijn computer moest laten upgraden naar Windows 7??

Nou, mijn Lief had het idee: De laptop moet toch ook geupgradet worden, laten we die eerst doen, dan kan jij die in ieder geval gebruiken terwijl jouw computer onderhanden is.....Goed idee!
En dus werk ik nou vanaf de laptop...en dat ding is me een partij tráág! Vanmorgen ben ik verdorie van 11 uur tot tien over half 12 bezig geweest om te proberen op mijn e-mailaccount te komen en denk je dat het lukte? No way! Echt, ik heb op het punt gestaan om de laptop uit het raam te gooien, zo pissed dat ik was!
Uit balorigheid heb ik hem afgesloten en de stroom eraf gezet. Ik kom vanmiddag thuis na het werk en zet de stroom er weer op, maar al wel half en half narrig om er weer mee te moeten werken. Maar ik moet mijn bezorgrapport doorsturen per mail, dus ik moest het wel proberen. Wat denk je? Ding werkt als een tierelier....
Heeft de stroom eraf gooien daar wat mee te maken?? Misschien dat iemand dat hier weet??

16-05-14 00:03:28
nietmeer
@Lennie: Wat ik kan bedenken zijn eigenlijk twee dingen:

De laptop was terwijl jij ermee bezig was doende met het ophalen van upgrade-bestanden van Windows en bezig die te installeren.
Óf de laptop was bezig het systeem en de harddisk te controleren! Met name deze activiteit is er om berucht dat het een computer enorm kan vertragen!

Mijn gok is dat hij na de upgrade het hele ding heeft gecheckt op fouten en daarom zo traag was. Had je Lief misschien ook een antivirusprogramma geïnstalleerd? Ook die doen meestal na de eerste activatie een diepe scan.

Schiet me nog iets te binnen: Je zegt dat het internet erg traag was? Hmm... Dat zou te verklaren kunnen zijn als jij een slecht I.P. adres hebt toegewezen gekregen toen je het internet activeerde. Deze adressen worden meestal dynamisch toegewezen, ofwel, als je opnieuw inlogt of je computer herstart krijg je een nieuw 'adres' toegewezen. Dit is dus waarschijnlijk gebeurd nadat je de laptop opnieuw opstartte. Een nieuw I.P. dat beter functioneert als het oude.. Als je me nog volgt? :)

.

Laatste edit 16-05-2014 00:08

16-05-14 00:19:16
Emmo
Stamgast


WMRindex: 65.869
OTindex: 28.428
Quote SamuiAxe:
@venzje: Nee, wist ik niet...

Wist je dat het eerste boek ooit dat vertaald werd naar het Japans een Nederlandstalig boek was? Men heeft zelfs nieuwe Japanse woorden moeten 'uitvinden' :ja Ik meen, maar dit doe ik echt uit mijn blote hoofd, dat het een boek over scheepsnavigatie was.
Klopt. Dateert nog uit de tijd dat Nederland het alleenrecht op de handel met Japan had.
Het boek Shogun van James Clavell is dan ook op waarheid gebaseerd. De naam van het schip was alleen niet de "Erasmus", maar "de Liefde". Één van de bemanningsleden is levend teruggekomen, daarna kreeg Nederland het alleenrecht....

Ook op het gebied van botanie overigens is er een behoorlijke uitwisseling geweest.

Net met het Russisch zijn er een hele schuif Japanse woorden die direct herleidbaar zijn naar het Nederlands. Helaas zijn die woorden, net als de rest van het Japans, onverstaanbaar. Te erg verbasterd.

16-05-14 00:42:57
nietmeer
@Emmo: Ken jij 'Anjin Miura'? Een boek over William Adams. Hij is de Engelse stuurman waarop Christopher Nicole zijn 'Anjin Miura' gebaseerd heeft. En inderdaad, hij zat op 'De Liefde' en heeft een hoge positie verworven binnen het Japanse Shogunaat indertijd. Ik meen dat hij zelfs de eerste westerling was die een hoge positie kreeg in Japan.

Het boek van Clavell is gedeeltelijk op historische feiten gebaseerd maar is ook sterk geromaniseerd! Een liefdesverhouding tussen Williams en de assistente van de Shogun was indertijd ondenkbaar! Evenals haar vrijmoedigheid, in die tijd werden Japanse vrouwen geacht extreem onderdanig te zijn. Maar ik heb van zowel het boek alsook de serie genoten. Clavell baseerde zijn 'Shogun' op het boek 'Anjin Miura'. Dat boek heb ik ook gelezen, ik vond het beter dan Shogun :ja

.
Laatste edit 16-05-2014 00:46

16-05-14 01:05:25
Emmo
Stamgast


WMRindex: 65.869
OTindex: 28.428
SamuiAxe: Kende ik niet. Alleen dat verhaal van "De Liefde". Houd me aanbevolen, kuch, mocht je het in je elektrieke bibliotheek aantreffen :ja

(overigens is het geromantiseerd. Romaniseren is wat anders... }) :D)

Laatste edit 16-05-2014 01:05

16-05-14 02:01:01
nietmeer
SamuiAxe: Wat je zegt zou kunnen, het ophalen van bestanden en zo...Feit is dat het ding nou weer gewoon werkt, zij het wat trager dan mijn eigen computer..En ik moet dus echt nog een volle week op dit ding, volgende week zondag krijg ik mijn eigen compie weer...De broer van mijn Lief woont in de Betuwe, dus die komt eens in de 14 dagen bij mijn schoonouders....Wij komen ook eens in de 14 dagen bij mijn schoonouders..dus ik moet nog een volle week wachten totdat ik mijn eigen compie terug heb!

16-05-14 02:03:09
nietmeer
@Emmo: Duh.. Goedkoop scoren noemt men dat.. 8O @venzje: zou me dat nooit verbeterd hebben (6) (A) Je weet immers wat ik bedoel, voor mij was het nog heel vroeg in de ochtend :ja

Zal eens zien of ik het boek kan vinden, ergens..

.

Laatste edit 16-05-2014 02:14

16-05-14 02:19:31
nietmeer
@Lennie: Ach, wat is nou een week op een heel mensenleven? :) En straks heb je weer een hele nieuwe, frisse computer, ook niet slecht! :)

16-05-14 10:06:41
Emmo
Stamgast


WMRindex: 65.869
OTindex: 28.428
Quote SamuiAxe:
@Emmo: Duh.. Goedkoop scoren noemt men dat.. 8O
Je kent me toch? :D

16-05-14 10:10:55
nietmeer
@Emmo: Beetje.... :D

Ben trouwens op zoek naar 'Anjin Miura', ik heb 'm zelf niet in mijn E-boekverzameling. Helaas.. Maar ik geef niet op, U hoort er nog van :ja

Laatste edit 16-05-2014 10:12

16-05-14 17:08:15
venzje
Oudgediende


WMRindex: 22.603
OTindex: 7.908
Quote SamuiAxe:
@venzje: zou me dat nooit verbeterd hebben
:nee Nooit! (A)

18-05-14 00:44:53
nietmeer
Vandaag heb ik mijn Moederdag gevierd met mijn kinderen. Beetje laat, moest eigenlijk vorige week zondag, maar we moeten naar mijn moeder, zijn moeder en dan schieten mijn eigen kinderen er een beetje over. Ik kan me tenslotte niet in drie stukken verdelen... De laatste jaren hebben we mijn Moederdag op zaterdag ervoor gevierd, maar dit keer kwam dat een van de zoons niet uit, die moest naar een feest. Dus vandaag, afgelopen avond dus eigenlijk....Prachtige avond gehad! Ik kreeg een prachtige bos bloemen en een boekenbon...Zoons kennen mama...Geef haar een boekenbon en ze is als een kind in een snoepwinkel...:P
Verder heerlijk gekletst, over van alles en nog wat gepraat en op een gegeven moment kregen mijn zoons en ik écht helemaal de slappe lach! Zomaar vanuit het niets, zeker tien minuten lang...:D Je kent dat wel: De één maakt een opmerking, de ander gaat er op in, de derde komt met een woordgrap daarover en ineens is het daar....:D Mijn Lief en mijn schoondochter zaten het aan te kijken en te lachen omdat wij zo moesten lachen........:D:D:D Als lachen echt zo gezond is, dan worden we nou het komende jaar niet meer ziek, zeker te weten! :PLaatste edit 18-05-2014 00:45

19-05-14 13:38:23
venzje
Oudgediende


WMRindex: 22.603
OTindex: 7.908
In de Centraal-Afrikaanse Republiek worden op dit moment hele steden ontvolkt door terroristische christenmilities, die de moslimbevolking verjagen. Er zijn enorme vluchtelingenstromen op gang gekomen en ruim 300.000 mensen zijn het land al ontvlucht.
De milities willen de 'traditie' van de kruistochten herstellen.

En over de toestand in de VS is hier een aardige analyse.
Laatste edit 19-05-2014 13:39

21-05-14 01:07:12
Emmo
Stamgast


WMRindex: 65.869
OTindex: 28.428
SamuiAxe: Democratie: één van de meest misbruikte woorden van de laatste honderd jaar.
Zowat veertig jaar geleden op de les maatschappijleer, toen een gloednieuw vak waar de leraar ook niet wist wat hij er mee aan moest, vroeg de leraar wat het inhield. Voor de goede orde, we praten over eind jaren zestig, begin zeventig. Flowerpower en dat soort dingen. Waar de klas het over eens was dat in een democratie minderheden ook aan bod zouden moeten komen. Heel politiek correct, ook nu nog.
Mis. Democratie is de dictatuur van de meerderheid. Het grote voordeel van democratie is dat er een automatisch vernieuwend proces inzit. Als het al te erg verkalkt dan worden vanzelf weer nieuwe mensen verkozen die met frisse moed opnieuw beginnen.
Bij een dictatuur is dat proces afwezig.
In technische zin is een verlichte dictatuur beter, zeg maar zoals nu in Rusland. (Ofschoon ik kanttekeningen zet bij het woordje "verlicht" overigens). Elke dictatuur echter heeft de neiging om vanzelf minder verlicht te worden, en dan gaan de nadelen ervan zwaarder wegen dan de voordelen.
Hetzelfde proces is overigens nu in Nederland, en ook Europa, aan de gang. De politieke partijen houden zich veel te strak aan hun, enerzijds politieke ideeën, anderzijds aan hun hang naar de macht: de coalitie vorming waar je het over hebt.
De politieke vernieuwers die er zijn wordt het functioneren onmogelijk gemaakt, waardoor de automatische vernieuwing, die juist de slagkracht en het grote voordeel van een democratie is, sterk verminderd.

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 4 .... 213 214 215 [216] 217 218 219 300 301 302 303

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven