hr
jaargang -23 - laatste artikel 7-5 14:00 - 74504 artikelen - nu online 24 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic


1 2 3 4 .... 9 10 11 [12] 13 14 15 300 301 302 303

SamuiAxes Off Topic shit-

11-01-13 10:43:24
nietmeer
21 januari, maar ik denk dat als ik vanmiddag er goed aan werk dat hij zo ver af is dat ik hem in principe al kan insturen. Dan ga ik alleen nog wat allerlaatste details bijschaven, maar dat zal niet heel veel tijd meer kosten.

11-01-13 10:44:59
Kristel
Oudgediende


WMRindex: 3.529
OTindex: 5.364
T S
Dank je wel Antior Voor de geweldige reactie op het blog van @allone *)

11-01-13 10:55:01
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.914
OTindex: 90.856
Antior: 21 januari is ook nog maar 9 dagen..

#ok

11-01-13 13:45:00
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Knoppix 6.4 op een Acer Aspire 3000 - maar waarom werkt die wireless niet..

Ik had al die Ergelijke Win7/Ultimate
ervanaf gemikt.. er WinXP/Home op gezet
maar dat hielp niets

Dan maar even NetBSD 5.1 uitproberen..
die wilde me niet aangeven dat er iets draadloos aanwezig was..

Knoppix is dan best een goed alternatief..

maar.. geen draadloos.. dus draad..

11-01-13 14:26:53
nietmeer
Antior: Bedankt voor het opvullen van wat ruimte.. Oh, en je uitleg natuurlijk :P :D

@heraux: Knoppix is Linux, ik vrees dat de meesten hier Win draaien en weinig tot niets van Linux weten. :nee

11-01-13 14:38:15
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Sterker : Knoppix is Debian !

en dat betekend : apt-get install irssi

whoohooo

13-01-13 06:20:12
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.914
OTindex: 90.856
SamuiAxe: goedemorgen,

ik hoorde gisteren in het nieuws,
dat de mensen in Thailand heel gelukkig zijn,
nl Thailand stond op de 5de plaats
en in de top 10 stonden 8 zuid amerikaanse landen.. El Salvador op de 2de en ik ben vergeten wie eerste was...

13-01-13 06:53:01
nietmeer
@allone: Goedemorgen,

Euh, zou me niet echt verbazen, ik weet b.v. dat de ouders van mijn vriendin beiden de hele dag op de plantage werken en lange dagen maken. Toch voelen deze mensen zich niet ongelukkig, ze hebben te eten, een dak boven het hoofd en de immens populaire Thaise soaps ala "Onderweg naar morgen" en "Goede tijden, slechte tijden" :r. Enkel duurt hier 1 aflevering 2 uur.. Voor de niet Thai is het verschrikkelijk slecht acteerwerk en niet om aan te zien, maar de Thai is er verzot op. Dus ja, ik kan me er wel iets bij voorstellen, de doorsnee Thai is met weinig tevreden/gelukkig..

13-01-13 08:32:10
Kristel
Oudgediende


WMRindex: 3.529
OTindex: 5.364
T S
Met alle respect Allone *)
Quote allone:
SamuiAxe: "het is zoals het is" en ik hoop dat je daar ook vrede mee hebt

Ik wil hier graag iets aan toevoegen. Een uitspraak die het misschien leuk doet maar ik vind hem eng. Ik had liever gelezen "het was zoals het was, moge je voor erger behoed worden in de toekomst. "het is zoals het is" legt de toekomst slechts open voor onbegrijpelijk leed dat voor je weggelegd lijkt te zijn. Ik vind de zin niet troostend.


13-01-13 09:12:23
nietmeer
@Kristel: "Het is zo het is" werd door mijzelf geschreven, slechts door Allone herhaald, dus je opmerking zou eigenlijk voor mij bestemd dienen te zijn ;) Ik bedoel met die uitspraak aan te geven dat je nu eenmaal sommige dingen niet kunt controleren en/of veranderen. Het enige dat je dan soms rest is te proberen te accepteren dat het nu eenmaal is zo het is. Het verdriet van het verlies van een kind is het ergste dat je in je leven kan overkomen, vind ik.. Dat te proberen te accepteren is volgens mij enkel mogelijk door een bepaald defaitisme te ontwikkelen, anders ga je er aan onderdoor. Denk ik.... 8O

13-01-13 09:57:19
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.914
OTindex: 90.856
@Kristel: zoals SamuiAxe al zegt :)

bovendien volg ik je logica niet,
ik heb het over het heden..
en heb zeer zeker geen slechte intenties voor de toekomst,
integendeel.
en dat weet Axe ook.

=========

"als je het heden accepteert zoals die is,
wordt de toekomst een veld van alle mogelijkheden"

het heden kun je sowieso niet veranderen, want die is er al.

13-01-13 10:22:55
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.914
OTindex: 90.856
@Kristel: m.i. maak jij het juist erger,
juist omdat je het over "erger" hebt,
en over "onbeschrijfelijk leed"

en dat zijn de kwaliteiten die je naar boven brengt.

bij ontkenning, denk je aan dat, wat je ontkent.

voorbeeld: waar denk je aan als ik zeg
"denk niet aan een ijsbeer"?!

precies, dan denk je aan een ijsbeer,
het woordje 'niet' heeft geen invloed.

wat invloed heeft is het beeld wat je oproept.

13-01-13 11:30:03
nietmeer
@allone: SamuiAxe: Het is zoals het is klinkt als:
zoals het is is het er en ik ga geen moeite doen om het te veranderen.
Dus dan is je toekomst net zo zoals die nu is, en zal daar geen verandering in komen. Het word eerder slechter dan beter.

Het klinkt een beetje als een lakse houding, en daarom denk ik dat wat @Kristel schreef positiever klinkt:ja

13-01-13 11:52:57
nietmeer
Taz: Dat is natuurlijk voor eenieder zo je het zelf wenst te interpreteren. Aangezien ik degene was die het schreef, met betrekking op mezelf, kan ik met de hand op het hart verklaren dat mijn interpretatie duidelijk afwijkt van de jouwe :) Ik heb het hierboven ook verduidelijkt: Mijn interpretatie is dat je bepaalde gebeurtenissen, situaties e.d. niet kunt veranderen, het verleden is immers onveranderlijk. Dat dwingt je dan voor je eigen innerlijke vrede om soms dingen te aanvaarden zo ze zijn. Ik kan het nog zo ontkennen, mijn ogen er voor sluiten en wensen dat het anders was, maar mijn zoon blijft dood, daar kan geen macht op aarde iets aan veranderen. Dus voor mij (!) is het enige dat ik kan doen het te accepteren, het is zo het is... Helaas, dat dan weer wel :(

13-01-13 11:58:57
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.914
OTindex: 90.856
Taz: voor jou "klinkt" dat zo,
maar het is niet de betekenis.

wat we in de toekomst doen of wat er in de toekomst gebeurt, heeft niks met het heden te maken.

en je kunt iets nu accepteren, en er tegelijk wat mee doen, als dat nodig is.
dat spreekt elkaar niet tegen..

13-01-13 12:27:23
Kristel
Oudgediende


WMRindex: 3.529
OTindex: 5.364
T S
ik breek vast morgen mijn been

13-01-13 12:30:10
nietmeer

13-01-13 12:36:49
nietmeer
het klinkt niet alleen zo, maar het is ook de betekenis. Je kan het accepteren, maar je geeft tevens aan dat je er verder geen verandering in gaat brengen.
Een voorbeeld erg overdreven:

Een huis staat in brand met daarin een klein kind. Het huis staat op instorten.

Kijk dan kun je zeggen Het is zoals het is, ik heb het geaccepteerd dat het huis in de brand staat en dat het kind om gaat komen en dat het huis in elkaar stort.
En stel dat het hier gaat om een bouwfout (denk aan kapotte leidingen die ook in de rest van de straat kunnen voorkomen)

Tuurlijk kun je zeggen het is zoals het is en jammer dan, maar je kunt ook zeggen Wat geweest is is geweest, maar nu gaan we kijken hoe we dat in de toekomst kunnen tegengaan.

Kijk als het gaat om je eigen leven bv je bent te dik of te dun of je hebt een ziekte oid, dan kun je dat accepteren, en kijken naar de dingen die nog wel goed gaan.
Maar dat zegt dus niet dat je er wat aan gaat doen. Want je hebt het geaccepteerd, en hebt daar vrede mee.
Als je daar dan niet tevreden mee bent en er wel wat aan wilt veranderen dan is de zin:
Het is zoals het is.
Niet goed.

En als het voor een ander bedoeld is, zoals voor SamuiAxe klinkt het niet positief.
Als iemand dat tegen mij zou zeggen dan denk ik wat een hork8O
terwijl als je zegt
Quote:

"het was zoals het was, moge je voor erger behoed worden in de toekomst".
klinkt positiever en geeft hoop aan de mensen tegen wie je het zegt.

De spreuk die daarbij hoort luidt:
Wilt gij niet wat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

13-01-13 12:47:07
nietmeer
Taz: Nogmaals; Ikzelf heb het tegen mijzelf gezegd! Niemand anders heeft het tegen mij gezegd, dat is een heel groot verschil.. Ik zei het m.b.t. het accepteren van het overlijden van mijn zoon, dat is geen voorbeeld, dat is de harde realiteit. Natuurlijk ligt het er aan in welke context je het gebruikt, daarom dien je de context waarin het gebruikt wordt dan ook bij te betrekken. Uit zijn verband gerukt kan de uitspraak onverschillig overkomen, maar in deze was zeker niet het geval :nee

13-01-13 12:48:31
nietmeer
SamuiAxe: dan heb ik ook niks verkeerds gezegd toch?O+

13-01-13 12:53:11
nietmeer
Taz: Ow nee, zeker niet! Maar zo ik schreef dien je de uitspraak in zijn context te zien. Ik had de indruk dat je van mening was dat iemand anders het gezegd had, dus niet, maar je reacties zijn uitermate lief hoor! (L) En wees welkom op mijn Off Topic Shit dingetje :P

13-01-13 12:56:51
nietmeer
Ik voel me al bijna een insider. Ik miste idd de context eventjes:P

13-01-13 12:58:31
nietmeer
Taz: Hoezo bijna? Je hebt een OTindex van ruim 20.000! :P Nee, laat dat bijna maar weg :)

13-01-13 13:31:05
Kristel
Oudgediende


WMRindex: 3.529
OTindex: 5.364
T S
SamuiAxe: maak het nou niet tot iets persoonlijks, ik reageerde op een tekst, maakt niet uit van wie die tekst is. Het is een uitspraak die door vele gebruikt wordt. Ik wilde er mee zeggen dat zelfs onschuldig lijkende uitspraken foutjes in zich mee kunnen dragen. Je mag er nooit van uitgaan dat de toekomst in die zin vast ligt maar men kan wel degelijk dingen over zich afroepen. Het is niet zoals het is (SamuiAxe: misschien door jou anders bedoeld, dat kan natuurlijk) maar ik reageer hier op het spreekwoord zelf. Wanneer ik roep morgen breek ik een been is de kans dat het gebeurd groter dan wanneer ik dat niet zeg/of denk. Wanneer je gaat geloven dat het is zo het is, dan brengt dat met zich mee dat je/we er niets aan kunnen veranderen. In sommige gevallen niet nee. Maar laten we de rest behouden voor erger.

13-01-13 13:34:20
nietmeer

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 4 .... 9 10 11 [12] 13 14 15 300 301 302 303

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven