hr
jaargang -23 - laatste artikel 19-5 18:00 - 74553 artikelen - nu online 47 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic


1 2 3 4 .... 11 12 13 [14] 15 16 17 300 301 302 303

SamuiAxes Off Topic shit-

14-01-13 02:09:23
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
De overduidelijk niet aantastbare realiteit is me bekent - maar ooit woonden we in holen - dat bleek toch een veranderbare realiteit.
Of leek de benzine motor het enige voor de Auto - of was een zonnepaneel iets voor een SF serie.. ook zo de ontvangst Schotel.

Of het bestaan van een gesloten compartiment voor de bestuurder van een Taxi.

Of Riolering.. of onderwijs..
of Kraanwater en electriciteit..

Of het respect voor anders denkende
of anders dunkende..

Ben ik anders - i'm the Flawfull man!

14-01-13 03:20:22
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
SamuiAXE: google Miranda IM
op dit moment actief; zeer interessant..

http://www.miranda-im.org/download/

14-01-13 04:31:42
nietmeer
@heraux: Ik ben zeer tevreden met Gmail & Skype, evengoed bedankt voor de link ;)

14-01-13 05:24:48
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Skype - stevig spul - meten is weten - hoeveel bandbreedte die dienst nodig heeft is de vraag.

14-01-13 05:35:45
nietmeer
@heraux: Ik weet niet vanaf Skype goed werkt, downspeed bij mij is 21.03 Mbps, up is 3.11 Mbps. Ruim voldoende voor mij om synchroon audio & video te hebben.. Works for me..

http://www.speedtest.net/result/2434737260.png

.

14-01-13 05:39:06
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
je hebt een stevige pipe - dus de vertraging zal het daarvan niet veel zijn - het zijn die anderen.. met een kleine pipe...

tis geen aanklacht of afraden..

ben nieuwsgierig..

14-01-13 05:39:51
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
gmail is master
wat is de wereld zonder gmail?

14-01-13 05:42:03
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.994
OTindex: 91.123
SamuiAxe: goedemorgen
en het valt mee:
in dit geval was ik het met je eens,
dat "iets is zoals het is" en dat je dat alleen maar kan accepteren
.. er waren andere mensen die daar moeilijk over deden...
en die ik nog steeds niet snap,
want zelfs als je iets wil veranderen
dan begin je eerst met het te 'accepteren' en te zien, zoals het is..
zolang dat niet zo is, kun je ook niks veranderen..

ik heb een grappige docu gezien over 'sptiritual placebo'.. misschien maak ik er een blogje over

14-01-13 05:43:31
nietmeer
@heraux: Hier wordt je nogal eens genept, beloven high-speed, heb je ook, totdat je de grens overschrijdt, dan dondert je snelheid in elkaar.. Klagen heeft geen zin, je hebt immers binnen Thailand de gewenste snelheid. Ben paar maanden geleden overgestapt naar CAT, Fiberoptics verbinding, voor hier uitstekend, ook overseas.

14-01-13 05:46:58
nietmeer
@allone: Goedemorgen lieverd! Ik weet het, het ging ook niet meer om dat topic, maar meer in zijn algemeenheid. Natuurlijk zijn wij het wel vaker met elkaar eens, maar als ik me niet vergis wilde je vorige week nog in de WMR-krant vermelden dat we het eens waren zonder discussie vooraf? :P Maar je weet dat ik dol op je ben, het een sluit zeker het ander niet uit! (L)

14-01-13 05:47:28
Kristel
Oudgediende


WMRindex: 3.529
OTindex: 5.364
T S
@allone: Jammer dat je het ziet als moeilijk doen 8O. Maar goed weet ik dat ook weer als ik een deel breng in een discussie. Het gaat namelijk niet over eens of niet eens het gaat over anders. Er valt geen gelijk te halen maar mocht dat wel zo zijn, geef ik het in dit geval graag aan jou. Over 1 kleine opmerking geen aanmerking. ..... Maar goed het is zoals het is toch?


14-01-13 05:53:23
nietmeer
@Kristel: Goedemorgen Kristel, ik ben ook dol op jou hoor :ja Zoals ik op meerdere mensen dat ben hier, staat helemaal los van eens of oneens zijn met elkaar. Willekeurige volgorde en geheid dat ik er een stel vergeet: Allone, Botte Bijl, Kristel, Mamsie, Lennox, Lennie, Balou, OmaBep, Ledi, Nxttrain, EruYagami, Emmo, Heraux, hoewel die soms lastig te volgen is :P En verdomd als ik het lieg, ik ga Gloria met haar no-nonsense reacties steeds leuker vinden.. Het moet niet gekker worden 8O

14-01-13 06:03:55
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
ik ben moeilijk te volgen omdat ik mezelf moeilijk kan volgen - ik heb het eens geprobeert maar dat over de rug kijken..

ik weet niets - als ik denk dat ik iets begrijp moet ik voorzichtig zijn - of weinig aantrekken van te zwaar commentaar - misschien maak ik het te moeilijk voor anderen - niet als rookwolk bedoeld- maar wel effectief ontstaan - dat kan vervelend zijn om handvaten te zoeken en vinden om een onderwerp goed te bespreken - ik ben geen studiebol - of doorwinterd intellectueel - wat is dat eigenlijk een intellectueel?

14-01-13 06:15:42
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.994
OTindex: 91.123
@Kristel: je weet dat ik je mag, en je bijdragen altijd waardeer,
maar in dit geval was het onnodige kritiek op iets wat ik tegenSamuiAxe zei, het was helemaal geen discussie.
jij maakte er een discussie van :)
hoop dat je er niet beledigd over bent,
maar als dat wel zo is, dan idd, het is zoals het is.


14-01-13 06:18:23
Kristel
Oudgediende


WMRindex: 3.529
OTindex: 5.364
T S
@allone: kritiek o oke kritiek 8O
ik had het over een bestaande uitdrukking niet over de schrijver/ster. Het was niet persoonlijk. Maar goed het is zo het is, jij je zin.

14-01-13 06:21:58
nietmeer
@heraux: "Een intellectueel is een persoon met een grote algemene ontwikkeling, een goed ontwikkeld oordeelsvermogen, die betrokken is bij het maatschappelijk en cultureel debat. Intellectuelen worden vaak beschouwd als de hoeders en voortbrengers van de cultuur. De verzameling van intellectuelen in een maatschappij wordt soms aangeduid met het begrip intelligentsia."

Oftewel, een zeldzaam persoon m/v (A)

14-01-13 06:26:08
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.994
OTindex: 91.123
SamuiAxe: ik vind dit een rare definitie
want cultuur wordt niet voorgebracht alleen door intellectuelen.. al dragen ze er aan bij.
er zijn intelligente mensen in ieder land, en toch is de cultuur in ieder land anders.

blijkbaar is deze definitie niet gemaakt door een intelligent persoon ?!? (a)

14-01-13 06:28:50
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
goedemorgen
ik lees 'wetenschap 24' - te googln
mooi begin van de ochtend.

14-01-13 06:29:55
nietmeer
@allone: Zo je vast wel doorhad kwam die quote van mij uit de verguisde en vermaledijde Wiki :P Maar om het goed te maken bij deze een leuke link naar intellecueel 8)

14-01-13 06:35:39
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
@allone: correct - het zou rampzalig zijn als alleen intellectuelen - of mensen die denken dat ze intellectueel zijn bijdrage zou leveren aan de vorming en onderhoud van een cultuur..

daarom snijden we in de kunst..
reepjes vangogh zijn heerlijk..

14-01-13 06:57:45
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.994
OTindex: 91.123
SamuiAxe: @heraux:

het lijkt mij dat de ligging van het land
meer invloed heeft op de cultuur;
of het in de bergen ligt of aan de zee,
of het een warm klimaat heeft of koud,
aangenaam of extreem..

@heraux: ook dat.
SamuiAxe :D


14-01-13 07:16:40
nietmeer
@allone: Wellicht zijn er meerdere definities van het woord "Cultuur"? Ik ben het met je eens, of in ieder geval denk ook ik dat er veel meer factoren verantwoordelijk zijn voor een cultuur dan denktanken door intellectuelen.

Wel denk ik dat het een factor kan zijn die invloed heeft op de ontwikkeling van een cultuur. China is in de afgelopen jaren verder gecultiveerd/geciviliseerd dan in de 60 jaar daarvoor. Ik denk dat hier de invloed van intellectuelen een grote factor is. En ja, China heeft nog een lange weg te gaan, dat weten we allemaal, nochtans is er wel degelijk een verbetering zichtbaar.

Samengevat zoals ik het zie: Geografische ligging en andere factoren zijn verantwoordelijk voor het ontstaan van een cultuur. Intellectuelen zijn (mede)verantwoordelijk voor de verdere ontwikkeling van diezelfde cultuur.


14-01-13 07:51:16
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.994
OTindex: 91.123
SamuiAxe: ik denk dat deze definitie van Wiki niet erg goed was,
want we zijn het er allemaal over eens, dat een heleboel verschillende factoren invloed hebben, en dat intellektuelen zeker niet de belangrijkste invloed is..

in China was 3000 of 4000 jaar geleden al een cultuur,
dat er voortdurend veranderingen plaatsvinden is normaal, zo is het leven.

maar dat hoeft niet persé door intellectuelen te gebeuren.. kan bijv. ook de invloed van de rest van de wereld zijn,
de tijdgeest,

=========

je zou zelfs kunnen zeggen dat het de invloed van de planeten is, als je in astrologie gelooft.. :P

14-01-13 08:44:15
nietmeer
@allone: "je zou zelfs kunnen zeggen dat het de invloed van de planeten is, als je in astrologie gelooft.. :P"

Don't push it.. :D

14-01-13 15:25:53
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
je moet eerst aangeven wat Cultuur is - band ceramiekers hadden ook een cultuur - mieren hebben ook een cultuur - dus, wat betekent cultuur in deze? Holbewoners zullen ook een cultuur hebben gehad -toch?

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 4 .... 11 12 13 [14] 15 16 17 300 301 302 303

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven