hr
jaargang -23 - laatste artikel 27-4 08:00 - 74455 artikelen - nu online 31 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic


1 2 3 4 ..7 8 9 [10] 11 12 13 .. 300 301 302 303

SamuiAxes Off Topic shit-

09-01-13 20:50:29
Kristel
Oudgediende


WMRindex: 3.529
OTindex: 5.364
T S
@allone: Ik gaf dat als los, vergelijkbaar voorbeeld om aan te tonen, dat niet alles uit de bron hoeft te komen maar dat the mind ook wel spelletjes met ons speelt.

09-01-13 21:32:54
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.876
OTindex: 90.730
@Kristel: en komen die spelletjes niet uit de bron? of komt alles uit de bron?
niets bestaat zonder die bron ?!

10-01-13 05:11:49
Kristel
Oudgediende


WMRindex: 3.529
OTindex: 5.364
T S
@allone: Ik denk toch dat ik een andere interpretatie heb bij het woord bron. Ik kom er later op terug.

10-01-13 05:47:07
nietmeer
@allone: Hoezo was het goed dat ik sliep? 8O Ik volg de gesprekken tussen jou en @Kristel zonder er mezelf er op dit moment tegenaan te gaan bemoeien, ik hoef niet overal met mijn snep tussen te zitten :D

Goed, ahem, dat gezegd hebbende: Ook heb ik Antior's laatste posting gelezen natuurlijk en ik heb daar waar ik bij jou vaak mezelf verward voel bij hem een totaal andere beleving! Let wel, ik heb het niet over de personen, ik heb het over de artikelen geschreven door de personen! Het is voor mij overduidelijk dat Antior dezelfde ideeën er op na houdt als ikzelf doe, hoewel hij het vanuit een veel wetenschappelijker basis doet dan ik zou kunnen. Daar waar jij soms onlogisch en met (IMHO) niet-wetenschappelijke argumentaties komt, daar is hij nuchter en logisch. Tenminste, voor zover ik het kan bijhouden, ik begrijp zeker niet alles van wat hij schrijft, Kwantummechanica is iets waar ik wel over gehoord heb, maar tot op heden niet veel van heb weten te doorgronden. :P

Laat natuurlijk onverlet dat ik me geweldig amuseer in mijn Off-Topic hoekje :ja *) (En gezellig dat Kristel mijn hoekje ook gevonden heeft :ja)

10-01-13 05:54:42
Kristel
Oudgediende


WMRindex: 3.529
OTindex: 5.364
T S
SamuiAxe: Ja :D Waar blijft de koffie?

10-01-13 06:08:23
nietmeer
@Kristel: Het is hier inmiddels alweer middag, de ochtendkoffie is allang weer uit mijn lichaam. Maar je bent welkom om er een te komen drinken lieverd! :ja (L)

10-01-13 09:45:07
nietmeer
Zoals jullie wel gemerkt hebben ga ik gewoonlijk niet direct in op 'bewustzijn', 'god' en andere filosofische of spirituele vraagstukken.

Enerzijds komt dat omdat ik geloof dat alles wat wij ervaren te verklaren is als direct gevolg van die grijze pudding in ons hoofd, en dat er dingen bijhalen alleen maar tot verwarring leidt. Anderzijds komt dat doordat geloof nog altijd iets persoonlijks is, en wie ben ik om te vertellen dat mensen iets niet mogen geloven?

Vandaar dat ik meestal discussies vermijd met mensen die zodra je over een wetenschappelijke vinding vertelt compleet in de verdediging schieten en kwaad op je worden. Met mensen die niet in wetenschap an sich geloven, hard bewijs naast zich neerleggen, e.d., omdat ze hun wereldbeeld niet willen bijstellen, daar kan ik helemaal niks mee.

Maar het is altijd heerlijk om mijn kennis te kunnen delen met mensen die wel willen luisteren, mensen die nieuwsgierig worden en diepere vragen stellen. En scheikunde/natuurkunde/biologie is breed. Ik kan uitleggen hoe het oog geëvolueerd is, waarom de lucht blauw is, waarom ijzer roest maar zilver niet, hoe je kan berekenen hoe ver de appel van de boom valt, maar ook hoe kleinste deeltjes werken.

Sommige mensen weten van alles een beetje. Andere mensen weten van een ding alles. Ik zit er denk ik ergens tussen in.

Als jullie nou nog een manier weten hoe ik een boterham kan verdienen door mijn kennis te delen, dan zou dat helemaal fantastisch zijn. ;)

10-01-13 09:55:12
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.876
OTindex: 90.730
Antior: dat laatste zal uiteindelijk vanzelf wel duidelijk worden _ je bent nog met je studie bezig toch? hoop dat je een beroep vindt die zo leuk is, dat het ook je hobby zou kunnen zijn :ja *)

en wat die 'grijze pudding' betreft,
m.i. draai je oorzaak en gevolg om,
het lichaam is een uitdrukking van bewustzijn,
bewustzijn is niet een uitdrukking van het lichaam.

bewustzijn bestaat ook zonder lichaam :)

10-01-13 10:00:33
nietmeer
Mijn studie is nu al een paar maanden bijna af. Maar nu is ie echt bijna af. :P

En wat betreft dat bewustzijn, daar verschillen wij van mening. ;)

10-01-13 10:06:06
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.876
OTindex: 90.730
Antior: echt bijna, .. en nog geen baan in zicht?

RE
En wat betreft dat bewustzijn, daar verschillen wij van mening
waarom had ik daar al een voorgevoel van? :)
waarschijnlijk ben ik helderziende :ja
ik voorspel, dat SamuiAxe: het met je eens is :P

10-01-13 10:07:45
nietmeer
Als eerste, bij mijn bijbaan is het geen probleem om wat meer te gaan werken, dus wat betreft financiën red ik me wel.

Ik heb wel enkele mogelijkheden waar ik kan proberen te solliciteren, maar ik moet daar nog verder achteraan, dat ga ik heel spoedig doen.

10-01-13 10:10:45
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.876
OTindex: 90.730
Antior: oh ok, dus dan ontwikkelt het zich waarschijnlijk wel in de juiste richting?!

10-01-13 10:25:24
nietmeer
@allone: Je kent me goed genoeg om zoiets te zeker te weten, dat is geen voorspellen, dat is iemand kennen, (voor wat dat stukje betreft natuurlijk) :) Dus helaas lieverd, je bent denk ik bij nader inzien niet helderziende, het is eerder "je pappenheimers kennen" :D

10-01-13 10:28:24
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.876
OTindex: 90.730
SamuiAxe: :D

als je naar het woord kijkt 'helderziende'
dan is de letterlijke betekenis 'helder - zien'
en ik had het 'helder gezien' toch ?! (a)
mijn zicht was op geen enkele manier vertroebeld, het was een juist inzicht :ja

10-01-13 13:16:55
nietmeer
@allone: Ik zweer op mijn kleinzoon dat ik wist dat je met zoiets terug zou komen! :D

10-01-13 13:35:17
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.876
OTindex: 90.730
SamuiAxe: :D you see, we zijn allebei helderziend :ja

..of we zitten te vaak op WMR (a)

10-01-13 13:40:06
nietmeer
@allone: Ik denk niet dat iemand te vaak op WMR kan zitten, zolang het niet interfereert met je andere bezigheden is er niks aan de hand. Wordt je daarentegen om 04:00 uur wakker en heb je de onbedwingbare neiging om je post op WMR te checken dan adviseer ik een break :P

Voor mezelf sprekend: Ik heb behoorlijk veel vrije tijd dus heb ik ook veel tijd om hier rond te hangen, het is een liefhebberij van me geworden, evenals lezen, muziek luisteren en andere liefhebberijen.

10-01-13 13:42:09
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.876
OTindex: 90.730
SamuiAxe: hier idem dito
~ behalve dat ik soms tussendoor tijd heb, en soms niet~

10-01-13 14:23:04
nietmeer
@allone: Normaal gesproken heb ik donderdags op dit tijdstip geen tijd om hier rond te hangen, dan ben ik meestal druk aan het bezorgen. Maar nu ben ik ziek thuis, dus heb ik nogal wat tijd stuk te slaan, zo tussen het slapen, hoesten en snotteren in....

10-01-13 14:24:42
nietmeer
@Lennie: Stront Euh, snipverkouden dus? Balen meid, beterschap! (L)

10-01-13 16:19:32
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.876
OTindex: 90.730
@Lennie: *)

"elluk nadeel hep se foordeel" zal ik dan maar ff in onvervalst amsterdams zeggen :D

hoop dat je je niet al te vervelend voelt...
verwen jezelf (L)

10-01-13 16:32:20
Kristel
Oudgediende


WMRindex: 3.529
OTindex: 5.364
T S
Antior: Stuur zo veel mogelijk open sollicitatie brieven, per mail of per brief ; naar al die bedrijven waar je interesses liggen. Kijk eerst eens bij een advertentie wat zoal de verwachtingen zijn dat een bedrijf bij zijn personeel neer legt. Bijvoorbeeld in team verband kunnen werken, ervaring met etc etc. Schrijf in je sollicitatie dat je natuuuurlijk die ervaring hebt en dat samenwerken het geen is waar je hart ligt etc etc. Bij een eerste gesprek vertrek je van huis met de zekerheid dat je deze baan al hebt, nog voor je ze gesproken hebt. Dat (wetenschappelijk gezien) vergroot je je zelfvertrouwen
hihi Succes !

10-01-13 16:42:38
nietmeer
@Kristel: ... En blijf zo dicht mogelijk bij de waarheid. Je kent het gezegde: Een leugenaar dient een goed geheugen te hebben.. ;)

Kan me herinneren dat ik eens voor een sollicitatiecommissie moest verschijnen.. Nadat ze me een half uur of zo hadden doorgezaagd vroeg een van de leden van de commissie wat ik van hen vond 8O Ik zei dat ik daar zat om mezelf te verkopen, niet om een commissie te evalueren. *8 The job was mine :ja

10-01-13 16:45:48
nietmeer
Ik ben niet helderziend, zonder mijn contactlenzen zie ik helemaal niks!

SamuiAxe: Leuk verhaal. :)

10-01-13 17:08:12
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.876
OTindex: 90.730
Antior: :D ik zie zonder bril ook weinig.. maar mijn helderziendheid is gebaseerd op intuitie (a)

SamuiAxe: mooi verhaal :ja

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 4 ..7 8 9 [10] 11 12 13 .. 300 301 302 303

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven