hr
jaargang -23 - laatste artikel 27-4 12:00 - 74457 artikelen - nu online 17 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic


1 2 3 4 5 6 7 [8] 9 10 11 .... 300 301 302 303

SamuiAxes Off Topic shit-

06-01-13 05:36:25
Lennox
Oudgediende


WMRindex: 8.290
OTindex: 1.340
@Lennie: samuiaxe: Die van die schapenbout ken ik helemaal niet :(. Maar schijnbaar fantaseerde Dahl graag over dode wederhelften want die van de lift is net zo luguber. Dat gaat over oud echtpaar met nare bazige man. Als die man sterft (weet niet meer hoe) is de vrouw blij dat ze haar leven terug heeft. Maar dan blijft de huislift vastzitten terwijl zij erin opgesloten zit en is er niemand meer om haar te redden.

@Lennie: En van harte gefeliciteerd met je ouders meid!

06-01-13 05:54:55
nietmeer
@Lennie: Ik weet dat je ouders 64 jaar getrouwd zijn en nogmaals mijn felicitaties meid! Leuk dat het een gezellige dag geweest is, geniet van je ouders, zolang je kunt! Mijn ouders zijn beiden gestorven voor hun 64e jaar, laat staan 64 jaar getrouwd :nee Mijn vader is gestorven vlak nadat ze 40 jaar getrouwd waren, op de week nauwkeurig is mijn moeder drie jaar later overleden,(vader op 29 september, moeder op 4 oktober), ze waren beiden 63 toen ze stierven, .. Emmo heeft ook nog zijn vader, die krasse man is vandaag jarig! Euh, ik meen rond de 84 ofzo inmiddels, mooie leeftijd. Zo zijn er meer hier die al oude ouders hebben, ik weet dat ouderdom soms minder prettige dingen met zich meebrengt, maar vind het toch altijd leuk om te horen dat sommigen nog steeds hun oudjes hebben :ja

06-01-13 06:06:34
nietmeer
@Lennox: @Lennie:

Ik heb me werkelijk de pleuris gezocht naar dat verhaal van Roald Dahl en de lamsbout-moord! En wat denk je? Gevonden!! Het heet "Lamb To The Slaughter" en ik heb een link naar het korte verhaal zelf, wel in het Engels vrees ik, maar mocht je het willen lezen dan kan dat hier. De Nederlandse versie heb ik nog niet gevonden, maar we zullen doorgaan! :D

06-01-13 08:17:28
nietmeer
Hier een wat betere, verkorte versie in PDF-Stijl, nog wel in het Engels vrees ik: Lamb To The Slaughter

07-01-13 00:27:33
nietmeer
SamuiAxe: Ik heb het gelezen en de beelden gecombineerd met de filmbeelden....Alsof ik het weer helemaal voor me zag gebeuren! Geweldig verhaal!!

07-01-13 21:11:51
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.876
OTindex: 90.730
SamuiAxe: ik hang geen leer aan
ik heb bepaalde dingen geleerd
en heb mijn eigen ideeën en mening ontwikkeld
zoals de meeste van ons

08-01-13 03:01:55
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Als het leer van kwaliteit is..

er zit geen intelligentie als de meeste dingen
er zit zelfs geen intelligentie in de meeste dingen die mens doet - als je dat maar weet.

08-01-13 04:19:14
nietmeer
@allone: Daar kan ik me goed in vinden. Ikzelf val denk ik ook onder die noemer, grotendeels autodidact, maar wel met een oor voor de deskundigen die volgens mij weten waar ze het over hebben. Zo ik eerder in een gesprek aangaf zal ik bijvoorbeeld echt niet met @Emmo in discussie gaan over zeerecht en maritieme regelgevingen. Die man vaart al zo'n 30 jaar en heeft in zijn gebied natuurlijk een geweldige kennis opgebouwd. Daarentegen zal ik niet schromen om met hem te discussiëren over het seksleven van de Rode Bosmier, om maar wat te noemen. Met jou ga ik niet in discussie over Vedische wetenschap, Veda's en Ayur Veda, schoenmaker blijf bij je leest. *8

Wel durf ik discussies aan over astronomie, biologie, fotografie en meer. Simpelweg omdat ik daar wel een redelijke kennis van bezit, hoewel ik geen astronoom of bioloog ben. Ik zal dan ook het hoofd buigen voor een wetenschappelijk geschoolde astronoom of bioloog.. Maar niet voor anderen die net als ik zich door zelfstudie bepaalde kennis hebben eigen gemaakt. Laat onverlet dat ik meestal geniet van onze discussies omdat ik graag meningen uitwissel. :)

08-01-13 06:30:59
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.876
OTindex: 90.730
SamuiAxe: :ja idd, discussies, meningen uitwisselingen, het is leuk en interessant, en je leert er ook van :ja
daarom is het vooral goed om te horen wat mensen zeggen in/over hun vakgebied, hun speciale gebied van kennis.
alleen haken vele af, als ik dan zeg, dat er meer is dan de logica en de objectiviteit,
hoewel Antior gisteren juist zei, dat , Quote " oorzaak-gevolg denken en empathisch denken.. is niet feilloos"
:D


08-01-13 06:39:05
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Kern Energie en opslag

Eigenlijk wilde ik dit onder een soortgelijk topic plaatsen - maar twijfel of mensen dit dan wel lezen - want veel topics liggen te rotten - alleen als er actief wat geplaatst wordt - de discussie warm blijft gestookt wordt dan gebeurt er wat.

Hela! ik ben geen kolenboer of stoomschip machinist.. meer mensen moeten onderwerp opstarten en onderhouden.

Adopteer een topic zou ik zeggen.

08-01-13 06:51:32
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.876
OTindex: 90.730
@heraux: jawohl :ja

.. maar sommige onderwerpen boeien me niet zo,
over andere discussieren we daarentegen lustig :D

08-01-13 07:02:33
nietmeer
@heraux: Poepoe, het is een volledig in het Duits geschreven artikel. Je mag er gemakshalve vanuit gaan dat niet iedereen vlotjes Duits kan lezen. Bovendien is het lastig om een topic uit te kiezen uit het redelijk uitgebreide interview. Ik denk (!!) dat het wellicht zinvoller zou zijn als je een Nederlandstalig excerpt zou schrijven en daar een stelling op zou loslaten, het zou denkelijk meer kans hebben op een discussie dan het nu heeft.

08-01-13 07:27:33
nietmeer
@allone: Ik ken Antior niet zo heel goed, maar wat ik van hem weet is dat ik hem hoog aansla v.w.b. intelligentie. Echter, ook zijn mening is "slechts" een mening, zoals we die allemaal hebben. Hij studeert nog of is net afgestudeerd, maar ik heb geen zicht op wat hij precies gestudeerd heeft, ofwel, wat is zijn vakgebied? Fysica wellicht?

Jij stelt dat velen afhaken als jij (voor de 100ste keer ;)), stelt dat er meer is dan objectiviteit en logica. Maar eigenlijk lijkt mij dat niet zo vreemd, jij denkt volgens bepaalde patronen die jij jezelf in de afgelopen jaren, (decennia?), eigen hebt gemaakt. Dit is een geheel andere denkwijze dan die de meeste mensen, (mijzelf incluis), hanteren, juist logica + objectiviteit + pure opname van kennis, (ook van anderen), bepalen hoe wij over dingen die de moeite waard zijn, denken.

Een voorbeeld als je me toestaat: Je hebt het er vaker over gehad dat er mensen zijn die energie uit de elementen kunnen halen en zich daarmee in leven kunnen houden, dus zonder opname van voedsel en water. Ik geloof daar helemaal niets van! Logica zegt mij dat een mens niet letterlijk "Van de lucht kan leven". Althans, niet langer dan een korte periode, zo we weten zal een mens sterven als hij geen voedsel en water kan opnemen. Bij herhaling heb ik jou hiervoor bewijs gevraagd, desnoods een link naar een of andere wetenschappelijke site waar duidelijk beschreven wordt dat deze of gene zonder enige voedselopname langere tijd is blijven leven. Daar heb jij nog nooit op gereageerd, je kunt, of wilt mij geen duidelijk tastbaar bewijs hiervoor overleggen.

Mijn logica zegt dan dat het niet waar is! Let wel, ik zeg niet dat je liegt, ik ben er van overtuigt dat jij ervan overtuigt bent dat sommige mensen zo ver ontwikkelt zijn dat ze geen voedselopname meer nodig hebben. Maar totdat ik zelf het wetenschappelijk onderzochte bewijs daarvan kan zien zal ik er niets van kunnen geloven omdat het indruist tegen alles wat ik geleerd heb.

Dit is slechts een voorbeeld van waar ik persoonlijk soms over struikel als ik met jou in discussie ga, zolang het met beide beentje stevig op de grond gevoerd wordt ben ik in mijn element, gaan de voetjes de lucht in dan begrijp ik het niet meer en kan ik er verder ook niet zo heel veel mee. Dat is niet jouw tekortkoming, dat is de mijne. Ik denk/vrees dat er meerdere mensen zo over denken en daarom afhaken als het onderwerp te "zweverig" wordt, vergeef me deze uitdrukking, ik bedoel het niet verkeerd maar kan even geen andere naam er aan geven... Zo, nu eerst een kop koffie en mijn toetsenbord laten afkoelen :)

08-01-13 07:38:54
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.876
OTindex: 90.730
SamuiAxe: ja, ik heb ook veel respect voor Antior's kennis

en ook voor jouw logica

maar met logica kun je alle kanten op
als je er intelligent genoeg voor bent
kun je met logica bewijzen dat iets wit is
en met dezelfde logica kun je bewijzen dat het zwart is

logica heeft zijn grenzen, en het universum niet.

het leven is meer dan alleen de materie

@Kristel maakte een blog over 'mindpower'
waarin ik ook al zei als voorbeeld

"als ik een appel wil,
en opsta om er een te halen
is dat mindpower

als ik een appel wil
en jij brengt me er spontaan een
is dat mindpower

als ik een appel wil
en er een manifesteer uit het niets
is dat ook mindpower"

link

mind/bewustzijn is de baas
het lichaam is de dienaar :)

een dier moet de natuurwetten (instinct) volgen
maar de mens kan keuzes maken, en de natuurwetten gebruiken (en misbruiken) :ja

08-01-13 08:07:18
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.876
OTindex: 90.730
ok, maar voor 'bewijzen' is ook 'geloof' nodig..

van Lidwina van Schiedam wordt verteld dat ze niets at,
van sommige yogi's is bekend dat ze niets aten,
één is wekenlang in een ziekenhuis geweest om door dokters onderzocht en gecontroleerd te worden.
er zijn video's en sites op internet over breatharians
die alleen 'van de lucht' leven
Jericho Sunfire is een voorbeeld
interview met breatharian echtpaar dat kind kreeg
er zijn veel verhalen, theorieën, voorbeelden,
maar wat is 'bewijs'?
ik heb een vriendin die sinds jaren van zonlicht leeft, nadat ze maagkanker kreeg!
ik kan met verklaringen komen..
zoals in @Kristel's 'mindpower onderwerp'
maar een absoluut bewijs om iedereen tevreden te stellen zal niet te vinden zijn:
zelfs wetenschappers geloven alleen wat zij willen geloven
:)

ik weet niet of this guy iets interessants zegt, ik heb zelf niet al die filmpjes gekeken, heb er het geduld niet voor..

08-01-13 08:47:31
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.876
OTindex: 90.730
zonder voedsel leven is niet de enige 'sidhi', er is alles-weten, over water lopen, dingen manifesteren, teleportatie, mensen genezen, leviteren (=yogisch vliegen)

scientific research EEG during yogic flying
filmpje yogic flying
of hier

David Lynch

08-01-13 08:49:46
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.876
OTindex: 90.730
okay.... je hoeft je niet te vervelen vandaag :D :w

08-01-13 09:32:59
nietmeer
@allone: Ik zal die filmpjes e.d. binnenkort op mijn gemak eens kijken. Kijk, en dat bedoel ik dan;

"over water lopen, dingen manifesteren, teleportatie, mensen genezen, leviteren (=yogisch vliegen)"

Mensen genezen? Euh, ja, kan, maar dan door Chakra's of energiepunten van het lichaam te stimuleren. Daar weet ik wel iets vanaf door mijn achtergrond, (drukpunten, accupuntuur, accupressuur enzo.). Maar over water lopen? Leviteren? Teleportatie? Dat zijn zover we nu weten natuurkundig gezien onmogelijkheden, en dan druk ik me nog voorzichtig uit :) Mind over matter? Tot op zekere hoogte kan ik dat plaatsen, je kunt leren pijn te negeren, door pure concentratie in staat zijn betonblokken door te schoppen of slaan, ikzelf heb ooit met mijn blote vuist een kokosnoot kapot geslagen, (na vele lange jaren training!), dus ja, mind over matter, tot op zekere hoogte.. Maar leviteren of teleporteren behoren niet tot de mogelijkheden waar de mens over beschikt. Al is het maar omdat natuurkundige wetten dat onmogelijk maken. Maar ik ga later de filmpjes en teksten bekijken.. Wordt vervolgt.. :)

08-01-13 09:37:37
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.876
OTindex: 90.730
SamuiAxe

de zwaartekracht is één natuurwet
maar je kunt van andere natuurwetten 'gebruik maken'
om die te 'neutraliseren'
door je zo licht als een veertje te maken ..:ja

het geheim is om te functioneren
op het niveau wat physics "unified field' (verenigd veld) noemt
omdat dat de basis en oorsprong is
van de natuurwetten, van materie en energie

veel plezier, hoop dat je het interessant vind, al zal veel 'ongelooflijk' klinken :)

en ja, in India zijn de mensen die 'martial arts' doen, de beste artsen :ja

08-01-13 09:59:59
nietmeer
@allone: Unified Field is een theorie die men probeert toe te passen op de zwaartekracht. Echter:

"Gravity has yet to be successfully included in a theory of everything. Simply trying to combine the graviton with the strong and electroweak interactions runs into fundamental difficulties since the resulting theory is not renormalizable.".

Dit is dus een theoretische "wet" die men nog niet kan toepassen omdat o.a. de "Graviton", het deeltje dat de zwaartekracht zou moeten kunnen opheffen, nog niet ontdekt is, zo het al bestaat 8O

Immers:
"In physics, the graviton is a hypothetical elementary particle that mediates the force of gravitation in the framework of quantum field theory. If it exists, the graviton is expected to be massless (because the gravitational force appears to have unlimited range) and must be a spin-2 boson."

08-01-13 10:24:52
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.876
OTindex: 90.730
SamuiAxe: ok, *)
maar het gaat me niet om de wiskundige equations van de unified field theorie,
en het gaat me niet om het 'toepassen van een theoretische wet'

ik probeer een beeld te scheppen hoe het universum 'er uit ziet':

het universum is opgebouwd uit lagen
aan de oppervlakte -ogenschijnlijk- materie
die bestaat uit molekulen
die bestaan uit kleine deeltjes en een heleboel lege ruimte
in de quantum mechanica spreekt men alleen van unified and matter fields
energie, ruimte en tijd..

maw van concrete relativiteit naar abstract 'nothingness'
van diversity naar 4 basic fields naar 1 unity

en die onderliggende basis, die unity, zijn wij ook want wij zijn ook deel van dit universum (a)

en onze mind kan behalve concrete lagen (duidelijke gedachten) ook abstactere lagen ervaren (faint thoughts and feelings) en ook deze unity.

en als je 'mind' op dit niveau werkt is het krachtiger en kun je meer, dat wanneer op "oppervlakte-niveau" werkt

op dezelfde manier dat een atoombom (dieper niveau) meer kracht produceert dan een hamer (oppervlakte niveau)

08-01-13 18:04:02
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Dat we onderdeel zijn van alle materie
is niet vreemd ;hoeveel invloed signalen van
buiten hebben op de werking van binnen is
een interessante vraag.

Buiten allerlei wetten en fysische waarheden zijn er veel indringende invloeden op ons
bestaan.

Hoeveel effect heeft ons electronetwerk
op ons functioneren - op de biochemie en
zijn bepaalde aandoeningen gerelateerd.
Welk effect heeft het 24/7 beinvloed zijn door draadloze netwerken, radio, televisie,
mobiele verkeer?

Eigenlijk vind ik dat veel belangrijker
dan een unificatie van de quantum fysica.

@allone: vertaal "Mind" even - want ik proef een extra lading aan het begrip dat een vervalsing kan veroorzaken.
Het is ook belangrijk duidelijk taal te gebruiken zodat iedereen met de zelfde woord velden en hun betekenis en waarde kan werken.

En wat is nothingness ; weer een begrip waar je heerlijk naar links en weer rechts kunt schuiven.

Verder bemerk ik dat de voorstelling van materie en universum opzettelijk gemystificeerd wordt - een gebied alleen toegankelijk voor quantum priesters..
Aanbidden, zalven, heilig maken en afschermen
er wordt een begrippen totum geplaatst waar men gebiologeerd naar kijkt.

Alle deeltjes hebben een oorzaak van ontstaan en bestaan. Worden gevormd en kennen stabiliteit. Deze wordt uitgedrukt in ElectronenVolt (wiki)

een neutron van 1 eV heeft een snelheid van 14 km/s
een neutron van 1 MeV heeft een snelheid van 14.000 km/s
een alfadeeltje van 1 MeV heeft een snelheid van 7.000 km/s
een elektron van 1 eV heeft een snelheid van 600 km/s

ik las ergens dat een mogelijk Higg deeltje werd ontdekt op 127GeV/C^2 - dat laatste het delen door Lichtsnelheid*lichtsnelheid wordt in de wiki niet genoemd.
Maar zoals je ziet is er een relatie tussen lading en snelheid.

Allone: de unity heeft niets te maken met onze als onderdeel zijn - als de unity niet via Higg kan worden verklaard veranderd dat niets aan het andere - dat we onderdeel zijn van alles andere.

08-01-13 21:30:36
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.876
OTindex: 90.730
@heraux: je hebt gelijk, de betekenis van woorden is belangrijk, .. en niet makkelijk..

mind wordt officieel vertaald met
geest; verstand; hersenen; gedachte; herinneringsvermogen; opinie; wil
ik bedoelde dus het denken en voelen; alle aktiviteiten en waarnemingen waarvan we ons bewust zijn..

met unity bedoel ik : eenheid, dat alles één is... zoals de 5 vingers van een hand één zijn in de palm van de hand; zoals alle miljoenen golfjes op de oceaan één en dezelfde oceaan zijn...

met nothingness bedoelde ik : niets, voorbij alle relativiteit,voorbij alle activiteit of energie.. dus het absolute,

in feite zijn unity, nothingness, absolute synoniemen

misschien is het met quantumfysica als met gevoelens: moeilijk in woorden te vatten ?!?

08-01-13 21:35:17
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
"misschien is het met quantumfysica als met gevoelens: moeilijk in woorden te vatten ?!?"

voor mij niet..

Je zegt "alle miljoenen golfjes op de oceaan één en dezelfde oceaan zijn"

je kan hier ja zeggen en nee zeggen.

Nee, omdat elk golfje een andere oorzaak heeft.. los van dat andere golfje..
maar in een verenigd water deel uitmaakt van een oceaan.

Dat geisoleerde is ook terug te vinden
op quantum fysisch niveau.. terwijl het
deel uitmaakt van ons menselijk begrip
universum.

09-01-13 00:03:02
Lennox
Oudgediende


WMRindex: 8.290
OTindex: 1.340
samuiaxe: @Lennie: Sorry voor de wat late reactie, ik zie dat het (behoorlijk populaire) populaire forum ondertussen allang ergens anders over gaat maar ik kon eerder SamuiAxe zijn linkje niet lezen.

Inmiddels heb ik de naam van een van de verzamelboekjes met korte verhaaltjes van Dahl gevonden. Kiss Kiss heet er een en als je dat googeld in combinatie met "samenvatting" dan zie je ook waar de verhaaltjes over gaan. Jullie zullen er vast meerdere herkennen van Tales of the Unexpected. Dit nog even voor de liefhebbers  ;).

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 4 5 6 7 [8] 9 10 11 .... 300 301 302 303

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven