Nestle heeft meer dan twee miljoen repen chocolade van Cailler met de post verstuurd om de Zwitsers weer te verzoenen met het merk. Dat kwam in een slecht daglicht te staan door een polemiek over zijn plasticverpakkingen die ontworpen werden door architect en designer Jean Nouvel. "De gratis verdeling van de 2,2 miljoen chocoladerepen van Cailler van 100 gram die dezer dagen in de Zwitserse brievenbussen vallen, wijst op een verzoening van het merk met de bevolking", bevestigt Philippe Oertlé, woordvoerder van Nestlé Zwitserland.
Volgens de Zwitserse krant Le Matin bedraagt de kostprijs van deze stunt meer dan drie miljoen Zwitserse frank (bijna twee miljoen euro). Vorig jaar deed de baas van Nestlé Zwitserland een beroep op de Franse architect Jean Nouvel om de verpakkingen op te frissen en op de Spaanse kok Ferran Adria om nieuwe recepten te maken. Die veranderingen werden meermaals bekritiseerd onder meer doordat er problemen waren met het recycleren van de nieuwe verpakkingen in kunststof. Het merk zag daardoor zijn omzetcijfer in 2006 met 24 procent dalen. In maart greep Nestlé terug naar de traditionele verpakking in bruin karton.