ZNW-spel |
Sjaak
Moderator
 WMRindex: 21.688 OTindex: 57.575
|
De juiste spelling van het woord zeewier stond op het spiekbriefje, dat om de baksteen gewikkeld was, die door de ruit van het klaslokaal naar binnen geworpen werd.
viltstift, kattenbak, capucijners |
|
Emmo Stamgast
 WMRindex: 69.581 OTindex: 28.666
|
@BatFish: waar misdraag je je dan op? Een berevacht?  ik had op de kattebak vol capucijners met viltstift geschreven dat de kat deze niet mocht gebruiken vloerbedekking regenwoud kooikershondje |
|
Sjaak
Moderator
|
Het verwende kooikershondje had zijn eigen stukje vloerbedekking mee in het regenwoud, anders werden zijn pootjes vies.
kroket, aardbei, sloepenrol |
|
Emmo Stamgast
|
Tijdens de sloepenrol worden victualiën meegenomen, waaronder kroket en aardbei
stoomgemaal oregano kroepoek |
|
BatFish Oudgediende
 WMRindex: 8.217 OTindex: 24.879
|
@Emmo: dat is voor jou een vraag, voor mij een weet  Met de hitte die in het stoomgemaal werd geproduceerd kon je prima kroepoek bakken, die met een beetje oregano extra lekker smaakte. illusionist, olifant, vuurpijl |
|
Emmo Stamgast
|
De illusionist schoot een vuurpijl naar de maan, maar trof een olifant in zijn oog.
probiotica automobiel wortelgestel |
|
BatFish Oudgediende
|
Nadat hij zijn automobiel niet gestart kon krijgen besloot hij probiotica uit het wortelgestel van de gemberplant te proberen, om te zien of hij daarmee harder zou kunnen fietsen.
pindakaas, rattenkoning, glittertjes |
|
Emmo Stamgast
|
De rattenkoning hield van pindakaas maar liet de glittertjes liggen
poortgebouw riolering feestneus |
|
BatFish Oudgediende
|
Een feestneus helpt niet om de stank onder het poortgebouw tegen te houden.
sleephopperzuiger, ekster, postelein |
|
Sjaak
Moderator
|
De ekster pakt het groot aan en gaat nu al met een sleephopperzuiger achter de postelein aan.
kramp, slakkenhuis, onderwijzer |
|
botte bijl Oudgediende
 WMRindex: 90.824 OTindex: 39.090
|
de onderwijzer kreeg kramp toen hij in een slakkenhuis vastzat
varken, ufo, nordic-walkingpoles |
|
Emmo Stamgast
|
Het varken zag nordic-walkingpoles aan voor een ufo
zwemwedstrijd spreeuw eendagskuiken |
|
Sjaak
Moderator
|
Het eendagskuiken won tijdens de zwemwedstrijd met gemak van de spreeuw, want het was een eenden-eendagskuiken.
bamibal, castratie, paardenhorzel |
|
Emmo Stamgast
|
De castratie van de paardenhorzel leverde een bamibal op
koolstof schepijs krukaslager |
|
Mamsie Oudgediende
 WMRindex: 46.556 OTindex: 97.015
|
De krukaslager uit het verre land verkocht behalve kruka-vlees ook schepijs dat gegarneerd werd met felroze koolstof, waar de kinderen dol op waren.
toiletrol, toneelvereniging, uitvoering. |
|
Emmo Stamgast
|
@Mamsie: Soms krijg ik de indruk dat je het expres doet. Geeft niks. Doe ik ook  De toneelvereniging gaf een uitvoering waarbij een al wat oudere dame de toiletrol toebedeeld kreeg. stereoscopie vlammenwerper schoothondje |
|
RupertMeurdog
|
Een vlammenwerper verschroeide het schoothondje van de dikke dame die er terloops een foto in stereoscopie van maakte.
banaan, toetsenbord, autoband. |
|
Emmo Stamgast
|
Toen ik met de auto over het toetsenbord reed moest ik hem plakken met een banaan
kruiskop hekel toermalijn |
|
RupertMeurdog
|
Ik heb er een hekel aan om de Toermalijn te moeten fietsen; krijg er een kruiskop van.  badkamer, nietmachine, notaris. Laatste edit 14-06-2014 23:26 |
|
Sjaak
Moderator
|
Die stomme notaris dacht dat hij de tegeltjes in de badkamer met een nietmachine kon vastzetten.
klophamer, kater, werpkoord |
|
Emmo Stamgast
|
Toen ik mijn kater met een klophamer trachtte te genezen voelde mijn strot aan of er een werpkoord in zat.
tonijn kregel kuierlatten |
|
RupertMeurdog
|
'K regel wel even een paar kuierlatten voor ons zei de tonijn tegen z'n schoolmaten toen ze een beetje schijtziek werden van die big game vissers.
spruitjes, maagdenvlies, plantenbak |
|
Emmo Stamgast
|
Nadat ik haar maagdenvlies doorbroken had plantte ik spruitjes in een plantenbak.
koolhydraten zwemvliezen krompasser |
|
nietmeer
|
Toen hij nieuwe zwemvliezen met een krompasser aan het ontwerpen was, werd hij flauw van de honger zodat een gezonde portie koolhydraten op zijn plaats was.
aanplakbiljet, envelop, kuisheidsgordel |
|
Sjaak
Moderator
|
Onderaan het aanplakbiljet waarop de handelsreiziger verkondigde dat zijn vrouw gedurende zijn afwezigheid een kuisheidsgordel droeg, hing een dag later een kleine envelop met het sleuteltje erin.
dopsleutel, dropveter, dorpsgek
|
|