hr
jaargang -23 - laatste artikel 19-5 12:00 - 74550 artikelen - nu online 59 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek


1 2 3 4 .... 20 21 22 [23] 24 25 26 152 153 154 155

Discussie over Geert

16-11-09 12:19:47
Melosity
Senior lid

WMRindex: 145
OTindex: 14
Wnplts: Zoetermeer
Hij heeft goede punten, is misschien een beetje radicaal. Maar hij heeft wel gelijk. Ons bestuur is te soft

16-11-09 12:21:58
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Wat is vol? Laten we eerst eens het vergelijk trekken met bijvoorbeeld Utrecht. Veelplegers, heel veel zijn er van allochtone afkomst. Maar de duur van de criminele loopbaan wordt door de autochtoon gewonnen. Krom? Jawel, het druist in tegen het gevoel van onbehagen maar het zijn wel keiharde cijfers, de soort cijfers waar de PVV de kamer ook onlangs om vroeg, met meerdere vragen.. Hoeveel kost een beetje kamervraag tegenwoordig?? En zijn die kosten niet beter te gebruiken om er wat zinnigs mee te doen als inderdaad de politie wat meer mankracht en mandaat te geven? Ik lul misschien maar wat maar ik geef nu alleen wat spottend aan dat de PVV zich beter bezig kan gaan houden met daadwerkelijk levensvatbare plannen in plaats van een snelle uithaal te plaatsen waar verder geen brood van kan worden gebakken.

16-11-09 12:26:33
nietmeer
Vragen om opheldering van de aanpak van Marokkaanse probleemjongeren door de politie in Tegelen . Is het op vakantie gaan van politieagenten met probleemjongeren, in plaats van straf voor het wangedrag, de juiste manier om overlast tegen te gaan? Indieners vragen om veel zwaardere straffen. Ze pleiten ervoor om het mogelijk te maken dat criminelen met een dubbele nationaliteit gedenaturaliseerd kunnen worden, zodat ze het land uitgezet kunnen worden [Aanvulling op eerdere vragen ter zake van de leden De Krom en Weekers (beiden VVD), ingezonden 7 oktober 2009].
---------------------------------------------

Zodat die kosten zo kunnen worden gebruikt bedoel je Kpuc?

16-11-09 12:27:11
Melosity
Senior lid

WMRindex: 145
OTindex: 14
Wnplts: Zoetermeer
Kpuc: Er is geen enkele politieke partij die zich daadwerkelijk met nuttige dingen bezig houdt. Ik heb de afgelopen jaren gestemt en beloftes voorbij zien schuiven. er is geen Reet veranderd. We betalen elk jaar alleen maar meer meer en meer. Ook wilders zal geen verandering brengen dat weet ik zeker.

Nu ook met de verhoogde AOW, kan me geen fuck schelen want tegen de tijd dat ik die leeftijd heb, moet ik doorwerken tot ik dood ben.

16-11-09 12:28:52
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Rick, persoonlijk pleit ik bij probleemjongeren wie herhaaldelijk zich misdragen voor een jaartje Siberië. Maar dan voor iedere onverlaat. Ongeacht afkomst of status.

Melosity, de alternatieven van PVV en SP sporen al helemaal niet, ergens zitten ze goed maar het juiste perron wil maar niet opfloepen, misschien dat Harry Potter nog een truuk uit de ouwe doos kan halen maar ook dat geloof ik niet..

16-11-09 12:49:34
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Als ik de dingen die timwijn citeert er bij pak en ik zou een volstrekt anonieme enquete houden, dan denk ik dat de overgrote meerderheid het met de meeste stellingen gewoon eens is. Allemaal fascisten dan?

Ik verwijs nog eens naar het stuk uit Elsevier waaruit ik geciteerd heb, over de Zelfgenoegzame morele verontwaardiging zonder antwoorden. Als zij die tegen Wilders zijn nu eens een antwoord/oplossing gaven in plaats van alleen maar tegen te zijn. Dat werkt al 50 jaar of meer niet en zo woekert het enkel verder en wordt het probleem steeds groter, de grens steeds verder verschoven.

Het idee om alle criminelen in een kamp te zetten lijkt op dat van Lubbers uit de 80 er jaren waarvoor hij bijna geverendeeld werd door politiek correct Nederland, die straf een vies woord vind. Maar ga geheel met KPUC mee dat een jaar Siberie en werken voor je kost zeer opvoedzaam kan zijn.

(dat het gisteren stil was van mijn kant ligt aan de zevenheuvelenloop en de volldige dagtocht die ik dankzij NS eraan heb overgehoduen. . . .)


16-11-09 12:59:32
timwijn
Erelid


WMRindex: 1.760
OTindex: 1.315
S
Wilders zou geen stemmen krijgen als hij zaken riep die geen herkenning oproepen bij mensen. De problemen die hij benoemt, zijn inderdaad problemen die voorkomen.

Echter, het probleem met Wilders, wat veel mensen niet zien omdat ze de problemen herkennen die de PVV benoemt, is dat hij teveel demoniseert en teveel hele groepen in hokjes plaatst.

Mensen die van Wilders horen dat Moslims gevaarlijk zijn en enkel een negatieve ervaring hebben met Moslims geloven dat alle moslims gevaarlijk zijn.

Hij heeft een aantal goede punten, zeker weten, maar hij communiceert het op zo'n manier dat ik er echt van schrik. Zeker als mensen erin geloven. Hij is wat dat betreft gevaarlijk voor de samenleving, aangezien hij binnen Nederland 2 bevolkingsgroepen tegen elkaar afzet. Dan wordt het straks inderdaad buitenlanders tegen Nederlanders. Hij krijgt dan gelijk, maar is zelf de oorzaak.

En ik ga niet stemmen op iemand die zo extremistisch praat dat hij meer problemen creeert dan oplost :nee

edit: dus, hij benoemt inderdaad problemen die aangepakt moeten worden. En tot zover ben ik het ook helemaal met hem eens. En dat zijn inderdaad problemen waar hard verandering in moet komen! :ja

16-11-09 13:24:30
Melosity
Senior lid

WMRindex: 145
OTindex: 14
Wnplts: Zoetermeer
Ik denk dat iedereen het wel met hem eens is op die punten. Maar de manier waarop is gewoon niet te doen. Pim fortuyn was dan nog wel wat subtieler dan hem. Onze politiek heeft zo iemand wel nodig, iemand die dat saaie grijze wollen sokken clubje even wakker schud.

16-11-09 13:28:47
nietmeer
Timwijn, een cadeautje kan heel mooi ingepakt zijn, maar alsnog waardeloos. Dat Geert Wilders niet zo tactieks praat heeft niets met de inhoud te maken. Kortom je bent het met hem eens, maar je stemt niet op hem omdat hij het niet mooi brengt :P

16-11-09 14:52:05
Mandarijntje
Oudgediende


WMRindex: 589
OTindex: 9.752
Wat Invisible zegt, kan niet waar zijn.. Dat de meerderheid het wel eens moet zijn met de citaten met timwijn. Ik walg van zulke uitspraken, zoals die citaten:r

Vol is misschien vol, ik vind Nederland niet vol, en anders verhuis je maar, ik vind het principe sowieso al iets geks, de aarde is van niemand.. En anders verhuis je maar naar Bhutan ofzo, lekker rustig en vredelievend. En doe dan een totale migratie stop, van alle allochtonen. Maar dat kan niet, want Nederland heeft werkkrachten nodig, zoals artsen en dat soort grut, wat eigenlijk ook gespuis is omdat ze niet meer Nederlandse artsen willen opleiden omdat er een tekort is. Maar goed, dat heeft er ook niets mee te maken.
De manier waarop je praat zegt wel iets over je inhoud, en de manier waarop Geert Wilders praat draagt bijna haat uit, en daarom zou ik nooit op hem stemmen. Haat zaaien is idioot.

En wat veel Wilders aanhang roepen, dat anti-Wilders stemmers geen alternatieven aandragen.. Dat doet Wilders zelf niet eens, hij roept alleen maar. Een beetje opschudding veroorzaken, en iedereen is het al weer vergeten. Als hij zo trots is op zijn westerse maatstaven, laat hem daar dan in investeren, iets opbouwen, dan laat hij pas echt zien dat hij dat belangrijk vind.


16-11-09 15:04:51
Maan
Senior lid

WMRindex: 21
OTindex: 460
mandarijntje +1

Ik geloof ook niet dat de meerderheid, dit goedkeurt. Het zijn haatdragende domme citaten. Juist het bewijs van domheid. En kortzichtigheid.

hmmm had iemand ooit niet een liedje hierover gezongen??

link

Utopissch, maar mensvriendelijker dan wat wilders ooit zal bedenken.

16-11-09 15:05:06
timwijn
Erelid


WMRindex: 1.760
OTindex: 1.315
S
@rickhoogenband: Ik ben het niet met wilders eens. Ik zeg dat hij problemen aankaart die inderdaad problemen zijn. Daar houdt het mee op. Hij maakt zichzelf volledig belachelijk omdat hij doorgeslagen is, want elk probleem is bij hem gelijk een wereldramp, zo lijkt het.

Hij baseert zijn volledige partij-programma op 2 of 3 problemen die herkenbaar zijn, maar waarin hij volledig de plank misslaat in hoeverre dat een probleem is.
Moet je kijken hoeveel mensen bang zijn vanwege Fitna, dat gebeurd hier echt niet hoor 8O

Wilders verhaal: kinderliedjes verbieden, belasging heffen over het dragen van hoofddoekjes, mensen het land uit trappen, angst aanpraten, dreigen, over onze normen en waarden praten.

Wilders samengevat in 3 woorden:
- Populistisch
- Generaliserend
- Haatzaaiend

16-11-09 15:32:16
nietmeer
Het probleem met wilders is dat ie te veel praat, maar te weinig zegt;)
Maar ondertussen blijft het een leuke verschijning als ie op tv komt want dan weet je zeker dat je dubbel ligt van het lachen_O-:P

16-11-09 15:36:13
timwijn
Erelid


WMRindex: 1.760
OTindex: 1.315
S
Ja, je hebt mensen die praten om wat te zeggen, en mensen die wat zeggen om te praten :)

16-11-09 15:41:27
Melosity
Senior lid

WMRindex: 145
OTindex: 14
Wnplts: Zoetermeer
Mensen worden teveel haat toegeworpen en via de media wordt de bevolk gesplitst en zwart gemaakt. Elke bevolking heeft zijn problemen. Wij hebben ook Nederlandse jongeren die ik liever met een prikkeldraadzweep bewerk. Je kan niet je vinger naar 1 groep steken en zeggen dat alles hun schuld is. Toch moet er dingen gaan veranderen wat dat betreft.

Het feit dat er zoveel botsingen zijn is omdat we continu rekening moeten houden met elkaar. En mensen houden niet van verandering. Bijv. Negerzoen. Hoeveel ophef was daar al niet over? Ze zijn getikt dat ze het nog hebben veranderd ook.

Ik denk dat een oplossing vinden hiervoor bijna onmogelijk is. Het is vuur uitmaken met buskruit...

16-11-09 15:44:17
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Jawel, een oplossing tussen de botsende mensen is altijd te vinden, en dat begint al heel vroeg en op een vreedzame manier. Tussen ouders, kinderen, scholen en mensen wie elkaar willen, en kunnen begrijpen.

16-11-09 15:45:59
Seppz
Erelid


WMRindex: 606
OTindex: 976
S
Stem voor Marianne Thieme, Partij voor de Dieren, dan wordt die ezel van een Wilders ook een keer verzorgt...8)

16-11-09 15:47:23
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Het is eigenlijk wel een schande, CreaBea wordt slechter beveiligd dan Geert Wilders 8O

16-11-09 15:48:16
Kameleon
Oudgediende


WMRindex: 452
OTindex: 48.504
T S
Wies CreaBea? 8O Marianne? 8O

Zij is wel erg goed :D

16-11-09 15:48:41
Giovanni
Oudgediende


WMRindex: 3.218
OTindex: 72.766
Beatrix Kam:P

16-11-09 15:49:21
Kameleon
Oudgediende


WMRindex: 452
OTindex: 48.504
T S
Gio, natuurlijk 8-) We gaan van Geert naar Bea 8-)

16-11-09 15:49:34
nietmeer
Kpuc nou dan hebben we gelijk een nieuwe opvolger voor de troon als Hare majesteit de Koningin iets zou overkomen;):P

16-11-09 15:50:35
Kameleon
Oudgediende


WMRindex: 452
OTindex: 48.504
T S
Taz, dan doen we GW met een BH :P

16-11-09 15:51:00
Seppz
Erelid


WMRindex: 606
OTindex: 976
S
Marianne Thieme voor de ontwetenen (Kammie bv)

16-11-09 15:51:52
Kameleon
Oudgediende


WMRindex: 452
OTindex: 48.504
T S
Seppz, ik ken Thieme wel hoor! :O :P

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 4 .... 20 21 22 [23] 24 25 26 152 153 154 155

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven