hr
jaargang -23 - laatste artikel 20-4 14:00 - 74427 artikelen - nu online 25 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek


1 2 3 4 .... 127 128 129 [130] 131 132 133 152 153 154 155

Discussie over Geert

25-09-11 16:20:42
Davh11
Oudgediende

WMRindex: 2.175
OTindex: 6.417
Wnplts:  
het is Quote, schat.

Quote yerbouty:
Je bent hoger opgeleid, je verdient meer en je staat hoger op de maatschappelijke ladder
ik zeg ook nergens dat het je een beter mens maakt, ik zeg alleen dat er meer vraag naar is in het huidige klimaat in Nederland.

25-09-11 16:58:40
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Yerbouty: het gaat inderdaad om het zelfde...

In de jaren dertig vorige eeuw was er een boek. Er was ook een leider die preekte wat erin stond. Er waren volgelingen die zeer fanatiek waren en met de kristalnacht dat lieten zien. Er waren ook mensen die waarschuwden tegen die leider, maar die werden weggehoond: zulks zou in het beschaafde Duitsland nooit gebeuren.

Anno nu is er weer een boek. Zijn er weer leiders die op grond van dat boek bepaalde dingen preken. En zijn er volgelingen die constant (wereldwijd) exact dat doen wat de eersten in de Kristalnacht ook deden. En die maar wat graag af zouden maken wat de eerste begon.

Opnieuw zijn er mensen die waarschuwen. Opnieuw worden ze verketterd en worden juist zij voor gek, gevaarlijk etc uitgemaakt...

Inderdaad, het is hetzelfde. We leren het nooit en laten het gewoon weer gebeuren.

Ooit weleens van die kant bekeken? Buiten de eigen kaders?

Je stelt dat de stemmers op Wilders een IQ < 25 hebben. Zijn de stemmers op links dan niet nog dommer omdat ze willens en wetens dezelfde stommiteiten blijven herhalen alleen maar omdat het erkennen van dingen ideologisch verkeerd valt?

25-09-11 17:02:37
yerbouty
Erelid


WMRindex: 1.299
OTindex: 23
Davh11:

Je betoog begint goed, inderdaad moeten alle mensen die problemen veroorzaken aangepakt worden, Marokkaans of Nederlands, met gelijke munt!

Maar wederom ga je de fout in door wereldwijs en globalisering erbij te slepen, dat heeft er niets mee van doen.

Het gaat om het stelselmatig wegzetten van een bevolkingsgroep waar de overeenkomst ligt.

Het is nog maar de vraag of Hitler wel gek in de kop was, mogelijk wel een geniale gek.
Wat mij betreft vertoont Wilders ook tekenen van gek in de kop, en nu niet geniaal.
Je zou zelfs nog kunnen beweren dat Hitler, hoe verwrongen ook, wel argumenten aanvoerde, zie ik Geert niet doen.

Nog even over hogere mensen!

Nee je hebt niet beweerd dat het je een beter mens maakt, maar je denkt in hoger. Dat impliceert dat er ook een lager bestaat. Ik kan niet in je hoofd kijken, maar al te vaak is hoger/lager denken aanleiding tot veel ellende.
Wat betreft de maatschappelijke vraag heb je overigens wel gelijk.


25-09-11 17:03:18
yerbouty
Erelid


WMRindex: 1.299
OTindex: 23
Ik ga eten, we spreken elkaar wel weer eens. :w

25-09-11 17:04:54
Davh11
Oudgediende

WMRindex: 2.175
OTindex: 6.417
Wnplts:  
het probleem willen oplossen is 1 ding. dat kan linksom en rechtsom, rechts is echter populairder. geen probleem eigenlijk, er moet bezuinigd worden.. beter nog, de PvdA wilde de eigen risico verhogen naar 500 euro (meen ik). als dat de afgelopen paar jaar van kracht was geweest dan was ik nu misschien wel 2000 euro lichter.

het probleem ontkennen is weer iets anders. dan ben je verkeerd bezig, maar ik hoop dat dit voor iedereen zo'n open deur is dat ik er geen adem meer aan hoef te besteden ;)

@yerbouty tot later :w

25-09-11 17:05:05
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Davh11: links net zo'n kanon als wilders. Zou leuke politiek geven maar lijkt me onmogelijk te realiseren. In de jaren 70 en 80 vorige eeuw had het gekund, anno nu laten de mensen zich niet meer met de ideologisch correcte sprookjes het bos in sturen, het deksel is er definitief af.

Wat links moet doen is de problemen die Wilders aankaart erkennen en er eigen beleid op ontwikkelen. En dan niet vanuit ivoren toren en met geitenwollen sokken aan, maar in het veld. De tactiek van enkel schelden en minachtend demoniseren heeft lang gewerkt, maar is nu toch wel ten grave gedragen en werkt alleen maar averechts.

25-09-11 17:06:56
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Leuk zo twee aparte discussies door elkaar :)

Ben wel benieuwd naar yebouty's antwoord straks na het eten. Niet dat ik dat dan direct lees, ga zo eerst een uurtje of 2 - 3 hardlopen.

25-09-11 17:09:16
Davh11
Oudgediende

WMRindex: 2.175
OTindex: 6.417
Wnplts:  
@Invisible het schelden en demoniseren word niet alleen door links gedaan, laat dat duidelijk zijn ;).

het moge duidelijk zijn dat links aan een grove reorganisatie toe is. Jolande Sap die met een stekkerdoos aan komt lopen... plaatsvervangende schaamte gewoon. Wilders walst er overheen, terwijl een sterke oppositie juist nodig is. sommige uitspraken zijn rijp voor nuance maar door de chaos in de oppositie worden die over het hoofd gezien. ik denk dat het de snelheid van de besluitvorming zou helpen als er actiever over gepraat word in plaats van het halfbakken geëmmer over niets. Na die reorganisatie zie ik graag een sterke linkse "woordvoerder". dat zou het vuur nog verder aanwakkeren en dan worden twee kanten even sterk vertegenwoordigd. Wilders speelt misschien de gebeten hond maar die titel gaat toch echt naar links, op dit moment tenminste.

@yerbouty over het argumenten aanvoeren en de vergelijking Hitler/Wilders (niet van het standpunt - godwin): ik heb geloof ik op pagina 129/130 een video gelinkt waar hij een argument moet verdedigen, je ziet dat hij het niet meent en dat hij geen onderbouwing heeft. ik zeg dus ook niet dat Wilders een briljant debatteerder is, alleen dat hij goed kan praten en effectief kan kaatsen (en meestal terecht ook!). die nieuwe stijl moet nog inwerken op de oude garde.

25-09-11 17:13:42
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Ook Wilders is niet lief, klopt, maar hij pretendeert niet moreel veel hoger verhevener te zijn zoals velen ter linker zijde dat wel menen en uitstralen.....

Dat is wat mij persoonlijk het meest tegenstaat aan links. Niet de officiele leer, GL programma ziet er goed uit. Maar wel die morele superioriteit die men zichzelf vaan toedicht. En die in de praktijk betekent dat alle problemen van de gewone man weggewuifd worden als onderbuik.

Met die werkwijze heeft links Wilders in het zadel geholpen en zorgen ze ervoor dat hij er nog wel even blijft. Omdat in de ogen van velen er nu eindelijk eens iemand is die wel zegt wat ze zelf al decennia lang dachten maar niet mochten zeggen zonder meteen de Anne Frank stichting etc in de nek te hebben.

En net zoals Wilders door links in het zadel is geholpen, kan links hem er ook uit helpen. Maar dat vergt e.e.a. en of dat er de komende jaren inzit?

(NB: ook oud rechts heeft hier tonnen boter op het hoofd door ook decennia lang akelig correct te zijn uit angst in ongenade te vallen ?? )

25-09-11 17:18:20
Davh11
Oudgediende

WMRindex: 2.175
OTindex: 6.417
Wnplts:  
dat zijn inderdaad dingen die aan links moeten veranderen, links = moreel beter dan rechts. rechts is slecht want Hitler en dergelijke. simpel, maar teveel mensen (partijleden zelfs!) denken nog zo.

Groenlinks is een partij waar ik niet snel op zou stemmen. alleen al omdat groenlinksers mee zijn gegaan met de gaza-flotilla. "vredelievende ontwikkelingshulp". stelletje hypocrieten. maak dan gewoon een shitload aan geld over op de rekening van Hamas, ben je daar ook weer vanaf. de goederen komen uiteindelijk daar terecht. ga maar eens met een boot naar de Koerden, dan begint Turkije de oorlog!

links heeft een ferme tik gehad terwijl ze niet eens weten hoe ze moeten vechten. goede metafoor?

25-09-11 17:21:31
Kameleon
Oudgediende


WMRindex: 452
OTindex: 48.504
T S
Davh11: Dat is één persoon geweest, als ik mij niet vergis, op de floot, dus om GroenLinks dat af te rekenen vind ik fout. ;)

25-09-11 17:24:11
Davh11
Oudgediende

WMRindex: 2.175
OTindex: 6.417
Wnplts:  
@Kameleon toch zijn ze als partij tegen Israël, de palestijnen zijn hun lieve volkje die hulp nodig hebben.

25-09-11 17:25:45
Kameleon
Oudgediende


WMRindex: 452
OTindex: 48.504
T S
Davh11: Verder heb ik er geen verstand van, Israël en Palestina en dergelijke, dus houd ik mij daar van afzijdig, maar ik zal GroenLinks zeker weten steunen in de vorm van verkiezingen. :)

25-09-11 17:27:13
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Quote @Kameleon:
Davh11: Dat is één persoon geweest, als ik mij niet vergis, op de floot, dus om GroenLinks dat af te rekenen vind ik fout. ;)


Mee eens. Zou meer gedaan moeten worden overigens. Zo heb ik er persoonlijk genoeg van steeds voor mongool ,crimineel etc uitgemaakt te worden als een PVV er iets fout doet bijvoorbeeld.......

Klets lekker verder, mijn ega en ik gaan een 21 km harlopen, ben dus wel ff weg.

25-09-11 17:28:24
Kameleon
Oudgediende


WMRindex: 452
OTindex: 48.504
T S
Invisible: Ik vind het fijn om te lezen dat je het met me eens bent op dat punt, of ik moet je verkeerd hebben begrepen. *8

Succes met hardlopen ;)

25-09-11 17:30:00
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Kameleon: dank je. En je begrijpt me goed.

25-09-11 17:31:07
Davh11
Oudgediende

WMRindex: 2.175
OTindex: 6.417
Wnplts:  
ren ze! :)

25-09-11 18:33:33
nietmeer
Quote @Invisible:

Opnieuw zijn er mensen die waarschuwen. Opnieuw worden ze verketterd en worden juist zij voor gek, gevaarlijk etc uitgemaakt...

Inderdaad, het is hetzelfde. We leren het nooit en laten het gewoon weer gebeuren.


ik ben weer terug van wandelen en zie dat er twee pagina's bij zijn. Geweldig :D :P

maar ontopic; even hierop reageren;
Worden die mensen nu door knokploegen de mond gesnoerd, mogen zij door bruinhemden niet meer praten, is er sprake van enerzijds een supersterk gezag met ziekelijk trouwe volgelingen, tegenover een angstig en vluchtend volk? :nee (A)

Ik vind de vergelijking niet kloppen.

*leest weer verder*

vind het trouwens een hele prettige discussie geworden, de toon bevalt mij heel goed. Compliment voor iedereen ;)

25-09-11 18:36:11
Eelcootje
Erelid


WMRindex: 3.287
OTindex: 35
T S
@Invisible, Davh11: als er één persoon is die zich moreel beter voelt dan een heel groot gedeelte van de bevolking dan is het JUIST Wilders wel! 8O8O8O

PS: Invisible:hoop dat het lopen goed ging, kan me voorstellen dat het lekker is om een halve marathon te lopen als je dat kan - hoor ik ook vaak van mijn zwager.

25-09-11 18:36:28
nietmeer
Quote @Invisible:
Davh11: links net zo'n kanon als wilders. Zou leuke politiek geven maar lijkt me onmogelijk te realiseren. In de jaren 70 en 80 vorige eeuw had het gekund, anno nu laten de mensen zich niet meer met de ideologisch correcte sprookjes het bos in sturen, het deksel is er definitief af.

Wat links moet doen is de problemen die Wilders aankaart erkennen en er eigen beleid op ontwikkelen. En dan niet vanuit ivoren toren en met geitenwollen sokken aan, maar in het veld. De tactiek van enkel schelden en minachtend demoniseren heeft lang gewerkt, maar is nu toch wel ten grave gedragen en werkt alleen maar averechts.


he-le-maal mee eens, echt.
Dat wil ik dus ook al jaren. Maar ik denk dat als Wilders het vanaf het begin met minder geweld en minder furie ten gehore had gebracht, dat hij wél verhoord werd. Links zette gelijk een schild op en wilde niets meer van hem horen, wat voor iedereen niet werkte...

Ik begin de linkse "elite", een uitspraak die ik veelal gehoord heb, te begrijpen. Een stel omhooggevallen paljassen, die, middels hun positie, gegarandeerd en onbetwistbaar beter zijn. Zoals Cohen. zoals Sap. Zoals Pechtold. Misschien moet hier een keiharde "eikel" opstaan om links een schop onder de reet te geven, en de realiteit laten zien. Want zoals ze nu futloos doorkachelen is ook betreurenswaardig. D.W.Z. dat ik vooral een sterke oppositie mis.

25-09-11 18:46:49
nietmeer
@Eelcootje; als je het hebt over het feit dat hij zichzelf bijna als "redder van Nederland" durft te zien, dan ja. Hij voelt zich niet verheven, mijns inziens, maar is wel een fervent "schenenschopper" en doet dit dan ook graag. Dat betekent dat hij zichzelf als een underdog ziet en profileert, maar dan wel een underdog die het beter weet. Dat maakt voor een deel ook zijn populariteit.

25-09-11 20:00:17
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Quote DEvH:
Quote @Invisible:

Inderdaad, het is hetzelfde. We leren het nooit en laten het gewoon weer gebeuren.


ik ben weer terug van wandelen en zie dat er twee pagina's bij zijn. Geweldig :D :P

maar ontopic; even hierop reageren;
Worden die mensen nu door knokploegen de mond gesnoerd, mogen zij door bruinhemden niet meer praten, is er sprake van enerzijds een supersterk gezag met ziekelijk trouwe volgelingen, tegenover een angstig en vluchtend volk? :nee (A)

Ik vind de vergelijking niet kloppen.



Als je op wereldschaal kijkt is er dat inderdaad. Is alles wat Hitler deed en liet doen aanwezig en zou ook de laatste stap gezet zijn als Israel in de oorlogen om dat te bereiken niet sterker was gebleken......

En het is niet PVV die dat allemaal propageert , doet en laat doen. Als je dus wilt vergelijken met Hitler, dan past Geert eerder in de rol van de waarschuwers....

Wat Geert doet is roepen dat wij die zaken hier niet willen hebben, ze hier niet moeten komen en wie dat toch wil tegengehouden dan wel uitgezet moet worden.

Ik zou van zijn tegenstanders wel eens willen horen wat daar nu zo fout aan is en waarom zij vinden dat de Sharia hier gewoon moet komen. Maar die komen niet verder dan zaken verdraaien en met leugens komen zodat het net lijkt alsof Widlers alleen verachtelijke dingen zegt, zodat ze niet op de inhoud hoeven in te gaan. Omdat het logische antwoord niet in het correcte wereldbeeld past........en daarmee spelen ze Wilders juist in de kaart waar ze hoopten hem te bestrijden.....

(lekker gelopen overigens, iets minder dan gepland, maar toch naar tevredenheid)

25-09-11 20:40:12
Davh11
Oudgediende

WMRindex: 2.175
OTindex: 6.417
Wnplts:  
ik ben tegen de meeste ideeën van Wilders, ik val om van verbazing als ik het partijprogramma lees. er zitten dingen bij die de spijker op de kop slaan (en is op die punten de enige partij!) maar er zitten ook onmogelijk te realiseren onderdelen bij. in zijn partijprogramma staat bijvoorbeeld iets over heropvoedingskampen. hoe je het ook wendt of keert, die zijn er nu niet (of wel - gevangenis anyone?), die zullen er niet komen. de stijl van Wilders stuit veel mensen tegen de borst en dat is precies z'n tactiek: iedereen besteedt er aandacht en adem aan.

dat iemand tegen Wilders z'n ideeën is hoeft dus niet te betekenen dat de Sharia moet worden ingevoerd. ik ben fel tegen alles wat mij een geloof wil opdringen, dus ook tegen iedereen die mij moslim wil maken en/of doden omdat hij de Koran gebruikt als excuus voor z'n frustratie.

25-09-11 20:43:28
nietmeer
Quote:
Ik zou van zijn tegenstanders wel eens willen horen wat daar nu zo fout aan is en waarom zij vinden dat de Sharia hier gewoon moet komen.


dat vinden zij helemaal niet. Kijk, wat ik wil, want ik wil niet voor een hele groep spreken, is wél het behoud van de nationale identiteit, (welke nooit in het geding is geweest) maar ook vrijheid voor die mensen op gebedshuizen, op het belijden van hun geloof, op het "moslim zijn". Het denken in uitersten heb ik een beetje een hekel aan... Het is niet óf de moslims helemaal beperken óf sharia. Terrorismebestrijding moet helaas blijven bestaan en uitgebreid worden, en de criminele tendens onder allochtonen moet doorbroken worden, maar dat zijn de enige twee échte problemen.

Want het bouwen van moskeeën is volgens de grondwet legaal, en moet mogen volgens de EU. Daar kunnen wij niet onderuit. Het recht op een eigen gebedshuis is een grondrecht ;)

Links gebruikt naar mijn mening wel minder verbaal geweld ;)


25-09-11 21:08:12
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
IK kan ook een paar punten opschrijven
waar iedereen direct voor op me zal stemmen.

Maar ik doe het niet..

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 4 .... 127 128 129 [130] 131 132 133 152 153 154 155

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven