hr
jaargang -23 - laatste artikel 28-3 18:00 - 74300 artikelen - nu online 12 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek


1 2 3 4 .... 123 124 125 [126] 127 128 129 152 153 154 155

Discussie over Geert

08-09-11 14:04:19
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
@Luna: Klopt in dubbele zin. Allereerst omdat ik (helaas) moet constateren dat zonder Wilders er geen discussie komt of gekomen zou zijn over dat wat HET probleem van Europa gaat worden in de komende decennia. Omdat de rest het onderwerp mijdt of besmet verklaard en meteen vergeet als de boodschapper weg is (zie Fortuin). Wilders als noodzakelijk (tijdelijk) iets dus.

En anderszins omdat ik per definitie op een forum de standpunten verdedig waar de meerderheid tegen is. Omdat velen slaafs volgen wat anderen zeggen zonder zelf na te denken. En dat laatste hoop ik dan in gang te zetten ook (of juist) als men tegen blijft. Wat dat betreft mis ik mijn eeuwige opponent Chris alhier zeer. We waren het totaal oneens maar beiden wel op argumenten, niet op naroepen. En dat zette anderen ook aan tot actief meedoen.

08-09-11 16:48:58
nietmeer
Quote:
Heraux: je formuleringen zijn zodanig dat ik regelmatig geen idee heb waar je het over hebt of wat je bedoeld. Het is niet anders, hier zit geen enkele intentie van exercitie of wat dan ook achter.


mee eens :P

maar weer terug naar het topic; Wilders hoeft geen verantwoording af te leggen aan links of aan iemand, omdat hij niet verantwoordelijk is.

Feit is en blijft dat wij bang zijn voor de paramilitaire organisaties, niet te scharen binnen de grenzen van een land, die in het geheim bommen en dergelijke leggen. Hoe knullig het soms ook is, het is wel gevaarlijk. De angst en de behoefte om de ongrijpbare mensen toch een beetje grijpbaar te maken, leidde tot het generaliseren van moslims in het algemeen, sinds de jaren 90 al. Daarna was het alleen maar afwachten tot figuren als Jan Maat, Pim en Wilders moslims als gevaar gingen aanwijzen, als reactie op terreur. Als reactie op de angst van het volk.

Het is heel begrijpelijk, maar het probleem ligt ergens anders. Binnenlandse veiligheid wordt al gegarandeerd, en de wetgeving is zodanig dat iedere illegale handeling ook aangepakt kan worden. Daarom zie ik vooralsnog geen reden om wilders boven de rest van e politiek op te hemelen.

Nu wil ik daarmee niet zeggen, dat het allemaal rozenschijn en manekleur is, integendeel. De problematiek rond vooral reljeugd en criminaliteit onder allochtonen, is niet te ontkennen, maar wees eens eerlijk; zouden de plannen van wilders écht helpen, of zijn dat meer provocaties, een beetje van de zijlijn schreeuwen, kijken wat het moslimvolk terug schreeuwt?

En nogmaals, ik heb het al vaker gezegd; eenmaal Nederlands staatsburger, eenmaal Nederlander.

08-09-11 18:31:01
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Quote DEvH:
En nogmaals, ik heb het al vaker gezegd; eenmaal Nederlands staatsburger, eenmaal Nederlander.


Mee eens. Te bewijzen door de andere Nationaliteit in te leveren of openlijk en keihard af te zweren als dat niet gewoon kan. Dus kiezen voor Nederland. Wie dat niet wil verliest het Nederlanderschap en gaat voortaan gewoon onder de regels vallen die voor alle buitenlanders gelden.

Of de plannen van Wilders helpen moet nog bewezen worden. Dat die van de elite tot nu toe niet helpen is al bewezen, dus slechter wordt het vast niet.

Wat het generaliseren van moslims betret blijf ik erbij dat de schuld hiervan grotendeels bij hen zelf ligt. Te vaak vergoeilijken ze uitwassen, vormen ze één groep als er kritiek van buiten komt en vooral: zwijgen ze teveel. Als de veroordelingen van de radicalen met evenveel verve en in de publiciteit werden gedaan als de uitingen van de radicalen had het heel anders gelegen. Nu hangt er een sfeer van wie zwijgt stemt toe. Dodelijk voor de PR van de goeien.

08-09-11 19:35:14
Luna
Moderator


WMRindex: 23.879
OTindex: 45.412
S
@Invisible, ik wilde even laten weten aan Dreamertje dat dit topic niet nutteloos is.
En ik kan me voorstellen dat je Chris hier mist,ja :ja

08-09-11 21:44:47
nietmeer
@Invisible; sowieso is de term "goeien" wat mij betreft uit den boze bij dit topic, want dat proberen wij hier nog uit te dokteren ;)

maar ik ben blij dat je het met mij eens bent.
Mag ik nog even erop wijzen dat de titel "elite" een greep in de lucht is van Wilders zelf, dat hijzelf in feite, zeker door zijn hoge functie in de kamer, nu deel uitmaakt van diezelfde "elite"? Ik vind het jammer dat Wilders hier tegenaan schopt.
Maar dat is dan ook zijn politiek; Het gezichtsloze monster betitelen met een slechte naam. Vooral niet persoonlijk maken, om beledigingen van de hand te doen. Een spelletje dat heel vuil gespeeld wordt, in zijn voordeel. Zijn goed recht overigens, maar ik walg ervan.

De moslims zelf veroordelen de aanslagen en het terrorisme en zelfs het islamisme. Kijk alleen al naar de opstanden tegen de regimes in o.a. Syrië, Egypte, Libië en Libanon, waar het islamisme en zeker het extremisme een grote rol speelt in de politiek, al dan niet de enige rol. Mensen die jarenlang geïndoctrineerd zijn, leren via sociale media dat het anders kan, en kiezen voor democratie en een westers ideaal. Dat is hun keuze, net als dat het hun keuze is om onder een dictator te leven. Dat is het internationale, weer terug naar holland. De stilte bij de Marokkaanse gemeenschap is inderdaad pijnlijk. Zij zijn wel op zoek naar een oplossing, maar misschien horen wij daar gewoon te weinig over in het nieuws. Let wel; het gaat hier om het oplossen van de resten van een nieuwe onderklasse, een klasse die niet integreerde en lange tijd niets met Nederland te maken had. Dan heb ik het over een sociaal-economische klasse.

Dat gaat niet van de ene dag op de andere, en ik ben ervan verzekerd dat de Marokkaanse en andere gemeenschappen zich bezig houden met de problematiek. Dan kunnen ze een politieke relschopper niet gebruiken.

De problemen zijn inderdaad erg groot, dat zal ik zeker toegeven. Zeker onder jongeren zijn de problemen aanzienlijk. Toch denk ik dat ook moskeeën hierin bij moeten dragen, in het "opvoeden" en het juiste pad aanwijzen. Dit werkt geen terrorisme in de hand. Tenzij iedereen ervan overtuigd is dat dat wel gebeurt...

@Luna: ik mis hem niet echt. Zo. Ik heb het gezegd :P (A) nee, hij heeft onze familie dood gewenst, dus die mag van mij basta :D

08-09-11 22:14:57
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
het vangen in een groep is dan alleen mogelijk als er een groep is - en dan vinden we het makkelijk het een homogene groep te bedenken.

De westerling..
De werkende..
De denkende..
De islamist..
De Christenen..

etc..

pogingen om een homogene groep
te poneren..

en dat.. is niet altijd zuiver
en ook niet altijd even gezond.

Bij welke groep wil jij?

daar maak ik me meer druk over
Echte problemen

AAAAARRRRRRGGGGG
nu ben ik een forum giller!

Ook dit is een onderdeel van het systematisch afstandelijk betrekken - betrekking zonder verbinding.

Waar alle andere kapers makkelijk en voor hun eigen feest de slinger hun naam geven.
Voor links, rechts, midden, of distantiëring uit automatisme.. wij zijn niet geweld-dadig.. maar geitenneukers..


08-09-11 23:15:57
nietmeer
wat ben jij toch perfect duidelijk en goed te volgen. Nog even en je praat in volzinnen!

zucht... geen aandacht aan besteden...

09-09-11 01:37:32
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
doe het niet als je het niet wilt
maar het trekt elke keer weer


09-09-11 04:29:05
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
volzin vermijdende snelkoppeling

Wie is hier niet verward...
helaas, u behoord binnenkort
tot de minderheid..

dus.. snel verwarren en
de haren in een chaotische
stijl.. dan doet u ook mee

09-09-11 04:38:03
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Zonder Wilders geen discussie: kletskoek

De discussie is veel ouder dan Wilders, dan Pim Fortuyn. En diegene die het aankaarte werd uiteindelijk ongewenst parlementariër.

Het geheugen is kort - de ellende is lang.

09-09-11 08:07:20
nietmeer
@heraux: Je vergeet
Baron von Munchhaussen
en
Pancho

09-09-11 08:20:45
Kristel
Oudgediende


WMRindex: 3.529
OTindex: 5.364
T S
Opa Zot: Die vergat hij niet want die horen er niet in thuis. Of zit je op het verkeerde topic?

09-09-11 09:10:03
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Quote @heraux:
Zonder Wilders geen discussie: kletskoek



Ik had moeten zeggen: geen discussie op de plek waar het er toe doet. Ondergronds op feestjes was er bij het "gewone volk" discussie genoeg, maar de correcte politiek deed dat af als onderbuik etc, wenste niet erover te spreken en ontkende dat er ook maa riets aan de hand was. Een zo dominante houding van de elite dat ook politiek rechts er niet omheen kon en mee deed.

Pas met Fortuin werden ze er toe gedwongen en toen die dood gedemoniseerd was, was men het ook meteen weer vergeten en zakte men terug in de zelfgenoegzaamheid van de hogere morele waardes die men zichzelf toedichtte.

Wilders maakte opnieuw de discussie los en de eerste reacties waren dezelfde die al decennia lang en met Fortuin ook succes hadden: onderbuik en demoniseren. Bij Wilders werkte dat niet en dus konden steeds meer partijen er niet om heen om het item ook op te pakken. Zelfs GL vertoont zo nu en dan enige voeling met de realiteit, iets wat nog maar 3 jaar geleden ondenkbaar was.

Zouden Wilders en PVV nu accuut verdwijnen, dan denk ik dat het licht nog niet helder genoeg is om te voorkomen dat men direct weer alles vergeet. En dus blijft Wilders nog even een noodzaak.

09-09-11 12:39:39
nietmeer
@Invisible; definieer elite.

de realiteit is, dat Wilders niet de enige is met "de" of "een" oplossing.

Wat Wilders wil, met dingen als "kopvoddentax" en het uitbannen van islamitische liedjes of andere buitenlands goed, (De PVV wilde zelfs het Edelhert uit Nederland, Nederlandse natuur eerst!) is wat mij betreft genoeg om de partij inderdaad volledig uit te bannen. Al was het maar, omdat zij populisme enorm goed weten te gebruiken, als gevolg van een jarenlange kloof tussen politiek en het volk.

Een kloof die altijd op miraculeuze wijze verdween zo rond de verkiezingen, maar dat is niet aan de orde.

De problematiek is lange tijd angstvallig gemeden, en dat vind ik schandelijk. Maar een protestpartij, gecreeërd op zulke belachelijke ideeën en idealen, tja... Nee, liever niet.

09-09-11 13:12:21
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Liever niet is inderdaad de goede uitdrukking. Maar liever wel overheerst zolang de rest niet echt bekeerd is en eens wil ingaan op de problemen, er beleid op formuleert en invoert.

Als dat gebeurd is PVV overbodig en kan opgedoekt worden middels wegstemmen.

Daar kunnen we het denk ik wel over eens worden.....

09-09-11 14:20:26
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Invisible: hoe kom je erbij?

ook goed om eens te bekijken

ik was het niet eens met de mensen die
bepaalde gevoelens als basis nemen om
een groep te definieren.
Enkele markante gebeurtenissen in de wereld hebben die mensen groenvoer gegeven.

Maar de discussie is niet gestart met GW
en zal ook niet met GW stoppen.

Zolang we mensen indelen in kennende en ontkennende - vreemd is fout -anders is slecht - zullen er altijd weer mensen zijn die daar teugels aan knopen er een karretje van maken om er vervolgens mee rond te rijden.

Feiten - waar zijn de feiten
de media produceert geen feiten
veel media copieert uit veiligheid
en gemaktzucht.
Nog meer korten op onderzoek en onderwijs,
op de ruimte tot nadenken - en we verzanden
in een desktop-samenleving.
Een desktop met ikoontjes.. een of twee keer klikken voor resultaat.
En dan klikken we wat trojans naar binnen
maar we hebben een virusscanner..
komt wel goed..

en wie is die virusscanner..
of het is de samenleving?
of het is de beter betaalde selecte groep


09-09-11 17:18:30
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Weet je Heraux, je teksten ogen leuk en ik heb gevallen gezien van erg scherp zijn, maar ik snap er meestal geen bal van. Wat wil je nu eigenlijk zeggen?

Je bent voor mij een tikkie te filosofisch. Kan het wat aardser?

Overigens: hoe ik er bij kom? Als je bedoeld wat ik vermoed: domweg door erbij te zijn geweest en het hebben zien gebeuren. Eén van de weinige voordelen van het ouder zijn.

09-09-11 18:08:38
nietmeer
Quote @Invisible:
Liever niet is inderdaad de goede uitdrukking. Maar liever wel overheerst zolang de rest niet echt bekeerd is en eens wil ingaan op de problemen, er beleid op formuleert en invoert.

Als dat gebeurd is PVV overbodig en kan opgedoekt worden middels wegstemmen.

Daar kunnen we het denk ik wel over eens worden.....


daar ben ik blij mee :P Maar ik vind dat mensen vergeten dat de huidige wetgeving afdoende is, en dat de aanpak van Wilders te grof is. Voor wat betreft het integreren; daar ben ik het ook mee eens. Economische immigranten mogen zelf eerst aan hun eigen land bouwen, wij zijn niet verantwoordelijk voor de slechte politiek aldaar. Ik ben wél van mening dat de immigratie van geweldsvluchtelingen en politieke vluchtelingen moet blijven, zoals ook vastgelegd in de EU en VN resoluties.

Wilders toornt aan deze laatste twee instanties, wat zijn geloofwaardigheid ernstig aantast...

@heraux; als jij jezelf als de heraut van het ongesproken woord ziet... dan ben ik er niet om ernaar te luisteren. Spui je pseudofilosofische teksten ergens anders, spreek in volzinnen, of spreek helemaal niet.

09-09-11 21:58:37
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Ik heb niets tegen de postings van Heraux, er zijn er genoeg die mn op het gewone deel zeer spits zijn. Maar dat er in discussies als deze geen mens is die het kan volgen en er dus geen of foute reacties komen, dat is inherent aan de formuleringen en moet hij maar accepteren. Toch?

09-09-11 22:47:34
nietmeer
terug naar geert? :P

maar ik ben blij dat je het met mij eens bent :P al is het maar deels

10-09-11 01:48:23
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Het onderwerp heeft de rode lijn van saaiheid ver overschreden..

tot over tien jaar..

10-09-11 07:00:39
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Houden we je aan! Geneer je echter niet om eerder te komen.

10-09-11 09:44:56
Kristel
Oudgediende


WMRindex: 3.529
OTindex: 5.364
T S
Tis hier net de tweede kamer!

10-09-11 11:53:07
DreamerTje
Oudgediende


WMRindex: 1.305
OTindex: 19.848
T S
Nou. Even het onderwerp een beetje bijsturen hoor. Want Wilders is Islam, Islam is Koran, Koran is slecht. Zeggen alle Wilders aanhangers en alle racisten en weet ik veel wie nog meer.

Link

Zoek eens op 'moord'. Géén woord in de Koran en 32 treffers in de Bijbel.
Zoek eens op 'slaan'. 8 treffers in de Koran tegen zelfs 71 treffers in de Bijbel.

Zoek zelfs maar eens wat op waarvan je denkt dat de Koran het zal overtreffen. Ja, natuurlijk is de Koran kleiner dan de Bijbel, maar dat wil niet zeggen dat de boodschappen niet met elkaar overeenkomen.

Zo slecht is die Koran echt nog niet. Doe anders even een studie in de Islam, denk dat je dan pas echt weet waar je over praat.
Nu worden de mensen alleen maar voor het gekke gehouden. "Islam is slecht." "Islam dit, Islam dat." Maar zelf op onderzoek gaan, doen de mensen niet! Die worden een beetje bang gemaakt door al het slechte nieuws. Het zal mij niet verbazen als ze bij de regering hebben besloten om censuur toe te passen, haha :') Want goed nieuws over de Islam hoor je bijna nergens. En dat is jammer, want het is volgens mij best wel een mooie cultuur.

10-09-11 13:17:30
Kristel
Oudgediende


WMRindex: 3.529
OTindex: 5.364
T S
@DreamerTje: Het gaat vaak niet over het aantal woorden, maar over de interpretatie van deze woorden.

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 4 .... 123 124 125 [126] 127 128 129 152 153 154 155

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven