hr
jaargang -23 - laatste artikel 26-4 14:00 - 74454 artikelen - nu online 41 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek


1 2 3 4 .... 118 119 120 [121] 122 123 124 152 153 154 155

Discussie over Geert

18-06-11 20:51:33
nietmeer
Kpuc: precies! :D

die kiezen er ook voor, als zij alternatieven aangeboden krijgen maar die afslaan, tja, eigen keuze. We hoeven vrouwen niet in het feminisme te drukken alleen maar omdat wij onze cultuur moeten opleggen! Het is integratie, weet je nog? Niet assimilatie. BTW, assimilatie zou niet kunnen bij gebrek aan een eenduidige hollandse cultuur.

18-06-11 21:15:16
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Wat te doen met de hier geborenen is een goede vraag. Bij sommigen is het op het oog minder lastig, die hebben ook nog de nationaliteit van een ander land die vind dat je dat nooit kan afstaan en dus zich ook maar over die lieden moet ontfermen....

De bijbelgordel is ook een probleem.

Evenals het vrijwillig gediscrimineerd worden. Waneer is het vrijwillig of wanneer "vrijwillig" ?

Hier heb ik ook geen antwoorden op zo moet ik erkennen.

22-06-11 08:45:47
nietmeer
Als zij andere kansen hebben en aangeboden krijgen, dan kunnen wij vrouwen niet in het feminisme dwingen door te zeggen dat zij móeten emanciperen. Zo is dat nu eenmaal.

Het probleem in essentie is een stuk lastiger dan je misschien zou denken. Feit is en blijft dat overlast gevende jongeren en criminelen gelijke straffen krijgen, en dat is voor mij goed genoeg. Een strenger integratie beleid (economische vluchtelingen weren) ben ik wél voor, om problemen in de toekomst te vermijden.

23-06-11 20:43:02
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Vrijspraak op alle punten, dat was ook wel logisch gezien het circus wat er van werd gemaakt. Men mag dus wel een religie of stroming of ideologie volledig afkraken, je raakt daar dus in principe geen mensen mee. Goed, dan weet ik dat, gezellig om een keer bij de lokale kerk mensen te gaan afzeiken dat ze in een gevaarlijk iets geloven en dat dit niet wenselijk is. :nee Het geeft een stukje extra vrijheid waardoor een samenleving nog harder gaat worden, had de man gewoon een taakstraf van 200 uur gegeven, voorwaardelijk.

24-06-11 08:25:32
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Kpuc: dat hoef je niet te doen, dat beledigen en schofferen tot op het bot van Christenen is al decennia lang hier schering en inslag. In heel het westen, zie ook Southpark, waar Jezus ondermeer als fantasiefiguur met een M16 monsters afknalt etc. Denk hier ten lande ook aan de bloeiende maagden. Hebben we het niet eens over het spotten,vloeken en totaal afzeiken op TV.

Wat dat betreft zou een veroordeling van Wilders interessant zijn geweest omdat dan duizenden anderen hier ten lande ook veroordeeld zouden moeten worden wegens dat schofferen van Christenen.....


24-06-11 08:32:53
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Even zij spoor: Uit het nieuws van vandaag:

Quote:
Radicale Nederlandse moslims, die streven naar een wereldomspannend kalifaat met de strenge islamitische sharia als grondwet, komen binnenkort openlijk bijeen in Amsterdam.

Deze zogeheten Khilafahconferentie is georganiseerd door de Nederlandse tak van de Hizb ut-Tahrirbeweging en vindt plaats op 3 juli in het Amsterdamse Rhône Congress & Party Centre.

Hizb ut-Tahrir (letterlijk ’partij van de bevrijding’) is een internationale politiek-islamitische beweging, die stelt dat de Koran een blauwdruk biedt voor een alternatieve vorm van staatsinrichting, onverenigbaar met een parlementaire democratie.

De organisatie erkent dat de conferentie zal oproepen tot het verenigen van alle moslims „in één staat, met één leider, onder de wetgeving van islam. Enkel dit zal zorgen voor ware verandering.”



Dit zal zijn op 3 juli. Niet alleen in Nederland overigens. De beweging is anti democratisch , gaf vorig jaar zelfs een verklaringuit dat kiesrecht, zowel passief als actief, tegen de Islam is.

Waarom dit gemeld? Om een ieder die dat wil de kans te geven op te letten wat er tot die tijd, maar vooral op de dag zelf, in Amsterdam etc gebeurd.

Ik vermoed dat dit geheel niets zal zijn.

Proberen we ons eens een voorstelling te maken wat als iets dergelijks door PVV of nog wat radicaler rechts zou worden georganiseerd. Dan was het allereerst vermoedelijk een item van alle voorpagina's ipv een achteraf iets in de rechtse pers en op de dag zelf..... wedje: massale "tegendemonstraties" .. en niet onwaarschijnlijk het nodige geweld daarbij.

Of nee: waarschijnlijk niet.... omdat vooraf de bijeenkomst verboden zou worden door de burgemeester ivm gevaar voor de openbare orde.....

Ben benieuwd naar het vervolg....

24-06-11 08:38:21
Kristel
Oudgediende


WMRindex: 3.529
OTindex: 5.364
T S
Toch denk ik niet dat hij zomaar vrijgesproken is. Hij zal op zijn minst een waarschuwing hebben gehad. Maar we zullen hem op de voet volgen en zien of hij nu wat dimt.

24-06-11 08:39:08
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Wanneer was t ook weer dat Geert in de VS zijn verhaal ging houden, hoeveel luitjes stonden er toen in Amsterdam te demonstreren? Minder dan 200 dacht ik, ik heb blauw gelegen ;)

Overigens zal het beledigen zich niet beperkt tot een religie hoeven te houden, Wilderiaansen zijn natuurlijk ook prima luitjes om af te zeiken en aan de schandpaal te nagelen :P

24-06-11 08:58:21
Kristel
Oudgediende


WMRindex: 3.529
OTindex: 5.364
T S
Kpuc: Dat kun je toch niet gebruiken, de rest was ziek :D

24-06-11 09:05:49
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Wie weet Kristel, of het was de mensen het niet waard om tegen Wilders te demonstreren.

Invis, misschien dat er nu een kans ligt voor vd Laan, vooraf verbieden jegens het opruiende karakter van die groepering.

24-06-11 10:15:05
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
We zullen zien of het verboden wordt dan wel of er demonstranten zijn.

Wat betreft PVV heb je wel gelijk, die trekt niet zoveel tegendemonstranten (meer). Partijen die extremer rechts zijn weten al decennia dat huren van een vergaderruimte onder valse vlag moet omdat ze hem anders niet krijgen en dat tegendemonstranten de zaak komen aanpakken. Niet terugdeinzen voor bivakmutsen, brandstichten en ander geweld. Hun moreel veel hoger staande principes er wel even in zullen rammen.

Burgemeesters weten dat ook en verbieden dus al op voorhand.

Nu hebben we een extreme anti democratische club uit een andere hoek. Als gezegd: ben benieuwd wat er nu gebeurd...

En als gezegd: ik denk niets....

24-06-11 12:35:23
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Partijen wie extremer rechts zijn.. Stormfront en dat soort gasten? Die dragen ook wel iets heel grovers uit dan de PVV doet. Niet dat de PVV een voorbode kan zijn van zulke lui, maar dat terzijde.

Je denkt niets, mwah, ik hoop het, dan is ook gelijk bewezen dat zulke radicalen geen grond onder de voeten hebben in Nederland. Denk even door, dan snap je me ;)

24-06-11 17:18:44
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Heb je ook wel een punt in. Maar geld dat ook niet voor die extreem rechtse idioten?

Toch is mn fanatiek links daar als de kippen bij om de zaak kort en klein te slaan en zouden ze dat dus ook in Amsterdam moeten doen.

Lijkt me best een leuke aanblik overigens . . . Het gedrag dan van die brugervader, Wilders die links omarmt.... het opent mooie perspectieven

24-06-11 22:38:14
gothic
Erelid


WMRindex: 1.818
OTindex: 5.537
Quote:
@Invisible:Ik vermoed dat dit geheel niets zal zijn.


Hoeven we ons daar ook niet druk om te maken. En zo is weer een probleem opgelost, volgende punt graag

24-06-11 23:14:44
De Paus
Oudgediende


WMRindex: 13.494
OTindex: 19.470
S
Bah, dat je in ons land zo maar religieuzen mag afzeiken :@. Dat zou toch verboden moeten worden :ja. Respect, dat moet er zijn voor alle godsdiensten en natuurlijk vooral voor de Rooms-Katholieke godsdienst. Maar kom daar maar een om in dit atheïstische landje 8O.
Wat mij vooral ergert is dat er zelfs mensen zijn, die zich op het internet, zogenaamd voor de grap, voor mij (a) uitgeven. Er schijnt zelfs een man te zijn (laat ik hem niet tegenkomen!!) die op WMR allerlei flauwe grappen en grollen uithaalt en die zich daarbij valselijk 8) voor mij (a) uitgeeft :@. Die man is helemaal geen Paus, hij is niet eens tot priester gewijd :nee. Dit zou toch streng verboden moeten worden :ja.

25-06-11 09:30:25
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Even een ander zijspoor. Vaak wordt gezegd daat Geert een bedreiging is voor de rechtsstaat.

Wat pas echt een dreiging is voor de rechtsstaat is niet Geert, maar de korpsleiding van de politie Brabant Zuid Oost.

Die heeft twee agenten van het speciale arrestatieteam gedegradeerd omdat ze met een prive motor op de openbare weg hun motoroefeningen hebben gedaan toen de politiemotor niet wilde starten en ze toch de training wilden doen.

De voorzieningen rechter heeft bepaald dat ze terug in hun functie moeten, maar de leiding negeerde dat. Inmiddels heeft ook het gerechtshof bepaald dat ze terug moeten maar de korpsleiding lapt dat aan zijn laars.

Hier praten we dus over de organisatie die het recht moet bewaken en beschermen, die dus bij uitstek niet voor eigen rechter zou mogen spelen en dat gewoon toch doet.

En dat is meer bedreigend voor onze rechtstaat dan Geert....

25-06-11 09:33:51
Giovanni
Oudgediende


WMRindex: 3.218
OTindex: 72.766
De Paus: Religie, dát zou verboden moeten worden:P

25-06-11 14:28:59
Giovanni
Oudgediende


WMRindex: 3.218
OTindex: 72.766
Vrijspraak Wilders

afbeelding

25-06-11 15:51:47
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Zo'n tekeningetje was te verwachten, maar het blijft zielig.

Je moet je trouwens eens voorstellen wat er gebeuren zou als Wilders wel veroordeeld was...

Bij consequent dit verder trekken: Geen cabaretier zou meer zijn shows kunnen opvoeren, er is altijd wel een groep beledigd. TV, film etc moeten het vele gevloek en belachelijk maken van Christenen staken of ze worden ook vervolgd. South Park: verboden wegens de vele scenes met Jezus en ga zo maar door. Hebben we het niet eens over haatpreken uit bepaalde hoek of die conferentie van 3 juli a.s.

27-06-11 15:21:40
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Ik zal het hier maar te berde brengen, niet geheel op de plaats maar toch...

Wat vinden jullie hiervan?

Ik zeg de komende tijd de uitvaartondernemers met filmcamera's hun werk laten doen en bij incidenten ze zsm bijstand verlenen door de *&^%$#^zakjes op te pakken en volgens volwassenrecht te behandelen.

27-06-11 17:26:05
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Niets aan toe te voegen, geheel mee eens

28-06-11 14:44:26
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186

03-07-11 20:20:54
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
@Invisible: Verhagen is nu eenmaal een smerige rat :S

Hm, hoe zoet of zout zal de wraak van raadsheer Schalken zijn?

03-07-11 22:38:53
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Dubbel buiten de editlapse ;)

Hm, het riekt toch echt naar moslimhaat. Zie hier, pdf-alert, het antwoord. Het gaat dus om een advertentie waarin pro-moslim voor defensie wordt gewerfd, voor zover ik het begrijp uit het stukje "vakwerk" op de PVV-site 8O Enne, lees daar vooral ook eens dat stukje van het groepsblog artikel7.nu door, wat een zielig clubje eigenlijk 8O

04-07-11 14:02:49
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Vanuit de optiek van Wilders is de Islam de vijand van morgen. Dan moet je niet afhankelijk zijn van een leger waarin die vijand flink vertegenewoordigd is.We hebben ook nooit Russen in ons leger gehad.

Zelf vind ik dit overdreven, maar vanuit zijn optiek zijn de vragen wel consequent. Het was eerder raar geweest als hij ze niet gesteld had.

Schalken: lees de Telegraaf commentaren. Maken gehakt van hem vanwege het verraad dat hij jegens zijn collega's pleegt. Nestbevuiling is nog een nette term.

Ben ik wel mee eens. Schalken is echt zo'n figuur die het altijd goed heeft en alleen alle anderen zijn fout.

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 4 .... 118 119 120 [121] 122 123 124 152 153 154 155

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven