hr
jaargang -23 - laatste artikel 18-5 18:00 - 74547 artikelen - nu online 41 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek


1 2 3 4 .... 98 99 100 [101] 102 103 104 152 153 154 155

Discussie over Geert

06-01-11 00:52:01
deeese
Erelid


WMRindex: 2.776
OTindex: 1.242
je blijft lachen met het circus pvv


06-01-11 00:54:56
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
@deeese: Het is terecht dat Welten de wijk zou moeten nemen, maar dan is t gelijke monniken gelijke kappen hakken natuurlijk. Dat kost de PVV een paar kamerleden 8)

06-01-11 18:43:48
deeese
Erelid


WMRindex: 2.776
OTindex: 1.242
Kpuc: wel de politie hoeft niet alles uittevoeren wat de 2de en 1e kamer ze opdraagt. ondanks ze voor hun werken. na de oorlog zijn er ook genoeg opgepakt ondanks ze slecht bevelen opvolgeden met een boerka verbod is het wat mij betreft het zelfde

06-01-11 19:29:13
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
De politietop moet wel de opdrachten van een democratisch gekozen parlement uitvoeren. Willen ze dat niet, moeten ze ontslag nemen. Simpel.

Een politie top/apparaat dat niet de wetten uitvoert, maar alleen dat doet wat hen zint, veranderd het land in kleine enclaves waarin willekeur heerst en de rechtszekerheid ver te zoeken is. Zeker als die willekeur ingegeven is door politieke kleur van de top.

Je vergelijking met WOII gaat niet op: daar was sprake van een bezettingsmacht van buitenaf, niet van een eigen democratisch gekozen regering.

06-01-11 19:31:24
sjefke
Oudgediende


WMRindex: 1.674
OTindex: 13.736
S
Welten wíl gewoon ontslagen worden, zodat hij nog een fijne oprotpremie kan opstrijken!!! wat dachten jullie daarvan, hij gaat binnen dit jaar weg.. en dan met een gewoon pensioen ofzeeeuuww...:ja

06-01-11 20:56:21
deeese
Erelid


WMRindex: 2.776
OTindex: 1.242
@Invisible: ook in duitsland was er sprake van een boel mensen die achteraf gestraft zijn terwijl hitler gewoon via de democratiche weg aan de macht is gekomen.

ik zeg niet dat het gebeurd (maar als het gebeurd zich dan niet dat niemand je op gewezen had) maar bij de joden begon het ook met dat ze in de beginnen niet meer op alle bankjes in het park mochten zitten

06-01-11 20:58:41
sjefke
Oudgediende


WMRindex: 1.674
OTindex: 13.736
S
Ach ja, 50 jaar geleden mochten negers ook niet in een bepaald gedeelte in de bus zitten, maar daar hoor je ook niemand meer over...tsss..8)

07-01-11 09:19:57
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Nadenkertje: Welten stelt feitelijk dat hij niet wil optreden tegen discriminatie en vrouwenonderdrukking. . . .

07-01-11 13:46:45
deeese
Erelid


WMRindex: 2.776
OTindex: 1.242
@Invisible: is het geen discriminitatie en vrouwen onderdrukking dat wanneer een moslima een hoofddoek wil dragen dit te verbieden? een hoofddoek is net zoals bij joden een kepeltje daar spreken we toch ook niet van discriminatie en mannenonderdruking?

07-01-11 14:13:59
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
We hebben het hier over de Burka, niet over een hoofdddoek.

07-01-11 14:15:33
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Dat klopt Invis, maar het past er net zo goed bij, de PVV wil daar immers ook een verbod op instellen, niet dan?

07-01-11 14:31:32
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Hat gaat hier niet om wat de PVV wil, maar dat Welten vind dat hij en niet het parlement mag bepalen wat wel en wat niet vervolgd wordt.

07-01-11 14:44:41
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
De man is al op de vingers getikt, met wat geluk snapt ie de boodschap.

07-01-11 15:12:39
deeese
Erelid


WMRindex: 2.776
OTindex: 1.242
@Invisible: en wat denkje dat stap 2is?

07-01-11 15:36:19
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Dat hij ontslagen wordt als ie nog een keer de mist in gaat

07-01-11 16:48:58
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Wat me overigens opvalt is dat men roept van eruit met die man omdat ie niet zoveel prioriteit ziet in de handhaving van deze wet. En gelijktijdig ach en wee zuchten als er niet snel wordt gereageerd op meldingen van diefstal, inbraak en dergelijke feiten. Waar ligt nu die prioriteit? Mijn inziens in het actief rechercheren en niet om een Boerkajacht namens de PVV te openen.

Enne, de volgende stap die Deeese bedoelt is het actief bejagen van vrouwen met een hoofddoekje, of ze wel aan hun tax voldoen, het moet niet veel gekker worden. Mocht t ooit zover komen ga ik een hoofddoek dragen 8)

08-01-11 05:45:44
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Vaak worden Marokkaanse jongens bestempelt als agressief naar "onze" meiden. Klopt, dat komt voor, maar vergeet niet dat "onze" jongens net zo achterlijk zijn. Vannacht nog dat er een viertal lapzwansen twee meiden vroegen van hé lekkere dingen, gaan jullie mee vannacht want het ruikt naar kut. Heerlijk hoe gelijk wij mensen zijn :r

08-01-11 10:19:41
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Quote Kpuc:
Mijn inziens in het actief rechercheren en niet om een Boerkajacht namens de PVV te openen.



Voor individuen is inbraak veel erger en meer prioriteit dan Burka's. Voor de samenleving als geheel is het toelaten van vrouwenonderdrukking en discriminatie op de lange duur veel erger. Zeker als onderdeel van een voortschrijdend proces waarin steeds meer grondwaarden opgeofferd worden.

Dus ja, wat is / heeft prioriteit?

08-01-11 12:49:07
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Hoe vaak zie jij een vrouw in boerka? En hoeveel inbraken worden er gepleegd? Dus, wat is erger voor onze samenleving?

08-01-11 14:27:44
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Wat ga je doe: een probleem in de kiem smoren nu het er amper is, of wachten tot het net zo uit de hand is gelopen als inbraken?

Nu kan je nog met amper een centje pijn een vergaande vorm van discriminatie en onderdrukking in de kiem smoren, als je wacht niet meer.

en laat je die discriminatie toe, is het accepteren van de sharia in het familierecht een volgende logische stap etc

08-01-11 14:33:20
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Aanvulling onderaan. Aha, ik ben blij dat je ook in volgende logische stappen denkt, dat denk ik namelijk ook wat er gaat gebeuren met de PVV in het kabinet, nu als gedoogpartner maar met wat pech de volgende ronde als volle partner.

Overigens, een probleem, dat is het niet echt, zolang men maar vasthoudt aan de stelling dat wie zo gesluierd door t leven gaat, niet bij de staat kan aankloppen voor een uitkering.

Trek anders eens de vergelijking met bonnenquota en het echte politiewerk ;)

En zolang ik nog collega's van Marokkaanse afkomst heb wie vol walging naar de boerka kijken, ach, dan weet ik wel wat voor een suffe wet het gaat worden.

Quote Boskabouter, Veenendaal, Telegraaf:
En wederom leidt een proefballon van de PVV-clan ons af van zaken die werkelijk van belang zijn in Nld. Gaan we het nog meemaken deze regeringsperiode dat er wel iets zinnigs wordt geregeld. Is er al een oplossing voor het financieringstekort; pensioentekorten, exploderende zorgkosten; oplopende chaos op de woningmarkt ! Niks van gezien, niets van te verwachten. Kortom: zo snel mogelijk de stekker uit dit kabinet. O ja: we mogen 130 rijden; lekker belangrijk!! En rampzalig besluit: rookverbod bij het vuil gegooid.


Enne, lees vooral de reacties eens door_O_ Wat een uileballen zitten er tussen _O-

10-01-11 08:08:43
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Quote Kpuc:

Trek anders eens de vergelijking met bonnenquota en het echte politiewerk ;)


Lijkt een logische vergelijking, edoch gaat mank als je het mij vraagt.

Het onderdrukken en discrimineren van vrouwen raakt de essentie van onze rechtsstaat, het diepste wezen ervan. Nooit mag je op dit gebied enige concessie doen of toelaten dat dit gebeurd.

Op dit moment is de Burka weinig voorkomend. Ook familierecht op basis van de Sharia komt weinig voor, maar er zijn al notarissen die er aan meewerken.

Je kan dan als overheid niets doen aan deze verkrachting van onze fundamentele waarden, maar beter is het om nu meteen hard in te grijpen met een verbod en bijhorende handhaving. Alleen al om de praktische reden dat het nu nog simpel kan!

Meer echter nog moet je het doen om te laten zien waarvoor we hier in dit land staan. Dat hier discriminatie en onderdrukking niet worden getolereerd en dat als je dat toch wil doen, je elders heen moet als je je niet wenst aan te passen.

Doe je dit niet en laat je het onder welk mom dan ook eerst flink toe, dan kan je het niet meer terugdraaien.

Ter rechterzijde van de politiek heeft men dit inmiddels in de gaten. Midden en ter linkerzijde nog niet, daar heerst nog weer het aloude adagio van ontkennen en wegkijken, zodat het er dan vast niet is.

Bij links vind ik dit extra opmerkelijk omdat dit de partijen zijn die van oudsher het meest (vroeger zelfs als enige) opkomen voor de verdrukten en kansarmen. Maar die het discrimineren en onderdrukken van vrouwen blijkbaar niet erg vinden en de uitvoering ervan zeker niet willen verbieden..... raar

Ook wordt het tijd dat die Boskabouter eens in een stad komt, ook hij/zij is de weg een beetje kwijt lijkt me.... ;)


10-01-11 08:40:55
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Grappig dat je over discriminatie begint, dat is namelijk één van de steunpijlers van de PVV ;)

Het lijkt me dat Veenendaal een grote moslimgemeenschap heeft, dus de Boskabouter zal echt niet de weg kwijt zijn lijkt me zo.

10-01-11 08:49:04
Caster
Oudgediende


WMRindex: 2.086
OTindex: 16.129
Quote Kpuc:
Enne, lees vooral de reacties eens door_O_ Wat een uileballen zitten er tussen _O-
Dank Kpuc, ik ben mijn ochtend begonnen met een stevige lach op mijn gezicht na het lezen van hooguit 15 reacties...
De rest bewaar ik om later nog eens hard om te kunnen lachen _O_

Wat een idioten zitten ertussen. De meesten hebben geloof ik nooit van het begrip 'onderbouwing' gehoord :P

10-01-11 09:41:08
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Quote Kpuc:
Grappig dat je over discriminatie begint, dat is namelijk één van de steunpijlers van de PVV ;)


Wie worden door PVV dan gediscrimineerd? En nu niet naroepen wat iedereen roept, maar feitelijk! Want de enige reden dat het waar is dat PVV discrimineert is het feit dat iedereen roept dat ze het doen.

(of je moet het discriminatie vinden dat PVV eist dat iedereen die hier woont onze grondwettelijke vrijheden en rechten dient te erkennen dat wel dient te vertrekken indien hij/zij dat niet wil, wat in de praktijk vooral botst met de Islam omdat communisme, fascisme en andere geloven incl Christendom geen gevaar meer vormen)

Boskabouter is wel de weg kwijt door niet in te zien wat het meest fundamenteel belangrijk is maar dat af te doen als lachwekkend gezever.....

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 4 .... 98 99 100 [101] 102 103 104 152 153 154 155

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven