hr
jaargang -23 - laatste artikel 18-5 18:00 - 74547 artikelen - nu online 54 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek


1 2 3 4 .... 100 101 102 [103] 104 105 106 152 153 154 155

Discussie over Geert

28-01-11 13:06:30
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Stranger, het gaat mij er niet om dat iemand zich moet aanpassen, het gaat mij om wat belangrijker is, gezever over een burka, geef een boete en klaar, of het actief opsporen van echte criminelen.

28-01-11 20:41:07
deeese
Erelid


WMRindex: 2.776
OTindex: 1.242
@stranger kan jij mij dan de passage uit de grond wet kunnen geven wat het boerka verbod moet rechtvaardigen?

wat mij betreft zecht dit al genoeg dat een boerka verbod nooit met de grond wet te rechtvaardigen valt

Quote:
Art. 1. [Gelijkheidsbeginsel; discriminatieverbod]
Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.


dus ook discriminatie op grond van kleding keuze is verboden.

gezien art 1 van de grond wet overheersend is aan de rest van de grond wet zal zo iets er dus nooit mogen komen

28-01-11 20:50:26
Karamel
Erelid


WMRindex: 298
OTindex: 3.568
@deeese: ik geef je helemaal gelijk. Eigenlijk is het gewoon grote discriminatie. Ook moet een mens toch vrij zijn om aan te doen wat iemand wil, naar mijn inzien toch.

28-01-11 20:58:51
Kameleon
Oudgediende


WMRindex: 452
OTindex: 48.504
T S
Het begint al met 1 prachtig woord, Art. 1. "Allen". Dat betekent iedereen tegenwoordig. :D Oftewel, NIEMAND mag discrimineren, en IEDEREEN is gelijk. :ja

28-01-11 21:06:42
Relpa
Oudgediende


WMRindex: 3.482
OTindex: 10.385
S
Quote @Kameleon:
Het begint al met 1 prachtig woord, Art. 1. "Allen". Dat betekent iedereen tegenwoordig. :D Oftewel, NIEMAND mag discrimineren, en IEDEREEN is gelijk. :ja


@Kaam, zou een beetje saaie boel worden als we allemaal 'gelijk' waren toch ? *8

*Beoordeel een woord in z'n context makker ;) 'voor de wet' is hier een belangrijk deel* :P

28-01-11 21:22:10
Kameleon
Oudgediende


WMRindex: 452
OTindex: 48.504
T S
Relpa, dat leek me toch wel logisch, dat ik het bedoelde in de zin van de wet? :P

28-01-11 21:36:45
Relpa
Oudgediende


WMRindex: 3.482
OTindex: 10.385
S
Kaam, waarom denk je dat we advocaten hebben hier ? :?

*Niets is wat het schijnt vriend* :|

28-01-11 21:41:28
Kameleon
Oudgediende


WMRindex: 452
OTindex: 48.504
T S
Relpa, daar heb je wel een punt ;)

Maar goed, bij deze dus. :P

29-01-11 13:41:41
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Wat ook zo grappig is, de fans van Geert hoor je vaak zeggen van Chinezen hebben we geen last. Uhm, say again? Hoe kwam het dan dat Amsterdam na de Vietnam-oorlog compleet werd overspoeld met heroïne? Ja? Wie? ;) Think again before shouting out shitty crap ;)

29-01-11 18:01:49
Karamel
Erelid


WMRindex: 298
OTindex: 3.568
Kpuc: Als je ook eens goed rondkijkt, moet je eens zien hoeveel chinezen hier ondernemen, zij nemen veel over. Hoeveel bedrijven hebben die chinezen maar al niet overgenomen..

31-01-11 02:04:45
Stranger1977
Senior lid

WMRindex: 230
OTindex: 26
Wnplts: Den Bosch
@deeese: Dus mag ik bivakmuts dragen.
Discriminatie wegens ... rookgedrag ... of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.

Maar dan mag ik ook in de bosjes pissen, als een kind bejaarde het mag, mag ik het ook. Want, Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld.

Enne, het is zegt ipv zecht.

Kpuc: Volgens mij heb je een programma over de Bureau Warmoes zitten kijken :D

31-01-11 02:44:03
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
@Stranger1977: Klobt helemaal ;)

31-01-11 11:58:25
Stranger1977
Senior lid

WMRindex: 230
OTindex: 26
Wnplts: Den Bosch
Kpuc: Zoiets dacht ik al :) Ik vond het een leuke uitzending in ieder geval.

31-01-11 14:18:12
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Treffend8O Dictaturen worden veroordeeld, terwijl het hier in Nederland net zo gebeurt, je mensen het zwijgen opleggen, wow, een mooi teken van vertrouwen met een zwart randje 8O

01-02-11 09:53:24
Stranger1977
Senior lid

WMRindex: 230
OTindex: 26
Wnplts: Den Bosch
Kpuc: Maar dat is het risico van het leven in een democratie.

01-02-11 10:44:02
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Quote @deeese:
wat mij betreft zecht dit al genoeg dat een boerka verbod nooit met de grond wet te rechtvaardigen valt

Quote:
Art. 1. [Gelijkheidsbeginsel; discriminatieverbod]
Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.


dus ook discriminatie op grond van kleding keuze is verboden.

gezien art 1 van de grond wet overheersend is aan de rest van de grond wet zal zo iets er dus nooit mogen komen


Dit is een heel aardige omdat het zaken omdraait. In veruit de meerderheid van de gevallen is de Burka namelijk geen vrije keuze, maar dwingend en discriminerend opgelegd door ....... er zijn genoeg verslagen van vrouwen die dit is overkomen en die dit bevestigen, vooral als men door de Islamisering weer in dat ding moet na jaren vrijheid.....

Ofwel: een Burkaverbod zal meer met de grondwet overeenstemmen dan het toelaten van de discriminatie met dat ding.....

En waarom aandacht voor de handhaving van het verbod? Simpel: er zijn er nu nog maar een paar, dus het is makkelijk. Laat je het lopen, gedoog je het, is dit allereerst een verkeerd signaal (wij laten discriminatie toe) en is er kans dat het flink uit de hand gaat lopen en je op een gegeven moment gewoon niet meer terug kan.

Nu paal en perk stellen is dan ook het beste vooral vanwege de signaal functie: hier worden vrouwen niet onderdrukt en gediscrimineerd. Punt.

01-02-11 16:02:47
Stranger1977
Senior lid

WMRindex: 230
OTindex: 26
Wnplts: Den Bosch
En gij zijt gezegend Invisible! :D
Ik had het zo nog niet bekeken, prima uitgangspunt ook!

Bijkomstigheidje,.. ik snap niet waarom de gemiddelde kaaskop zich zorgen kan maken over het verbod. Het word alleen maar beter en overzichtelijker voor ons.

01-02-11 16:08:28
Kameleon
Oudgediende


WMRindex: 452
OTindex: 48.504
T S
Ik ben benieuwd naar wat mensen van deze stelling vinden:

"Mensen die vinden dat er Islamisering plaatsvindt en vinden dat die direct moet stoppen, zijn discriminerend tegenover alle burgers met Islamitische achtergrond."

01-02-11 16:29:52
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Definieer islamisering.

Gedefinieerd als vrouwenonderdrukkend op allerlei wijze, homo's discriminerend, vrijepers onmogelijk maken door fatwa's en anderde doodsbedreigingen zie ik niet hoe daar tegen zijn discriminerend is voor alle burgers met een islamitische achtergrond.

Indien zij zich wel gediscrimineerd voelen zijn ze blijkbaar van zins vrouwen te onderdrukken, vrije pers onmogelijk te maken etc. en dan heb ik aan die gevoelens geen boodschap: dat onderdrukken doen ze maar elders waar dat de norm is.

Indien ze de cultuur en vrijheden hier respecteren, tegen discriminatie zijn etc, zullen ze zelf ook tegen de islamisering volgens bovengenoemde definitie zijn. Wel het waarschijnlijk erg vinden dat ze meer en meer over 1 kam geschoren worden, maar dat is een ander onderwerp.

Ik heb persoonlijk niets tegen de Islam als religie, maar alles als maatschappelijk (middeleeuws) systeem. Net zoals ik niets tegen het Christendom als religie heb, maar wel als maatschappelijk systeem als dit weer zou leiden tot de toestand zoals we die hier hadden tot voor een jaar of 200

01-02-11 16:32:09
Kameleon
Oudgediende


WMRindex: 452
OTindex: 48.504
T S
Invisible, met Islamisering bedoel ik dat er meer islamitische burgers komen. Puur algemeen, niets in de gedachte van discriminatie of dergelijke, alleen meer islamitische burgers. ;)

01-02-11 16:33:50
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Zie mijn edit: niets tegen de islam als religie. Ook niet als ze de meerderheid hier gaan vormen.

Wel tegen de Islam als maatschappelijk systeem.

Waarbij je het risico loopt dat je die er bij kado krijgt omdat je niet pal hebt gestaan voor de vrijheden zoals die hier ontwikkeld waren.

Risico omdat nieuwkomers uit Islam landen bijna altijd uit landen komen waar de normen nog erg anders zijn. Normen die je niet uitdoet als een jas, maar die invloed hebben. Zeker als je met veel bent en elkaar daarin kan steunen.

01-02-11 16:41:58
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Ook niet als ze de meerderheid gaan vormen... Dat is nu juist de angst van Wilders, en ik zie het nog niet gauw gebeuren, ergens een heel eind terug heb ik daar een treffend voorbeeld van gepost, Google is your friend. Zoek even op.. Laat maar, hebbes. Zal ik de Roosvicee vast pakken? ;)

01-02-11 17:44:05
Kameleon
Oudgediende


WMRindex: 452
OTindex: 48.504
T S
Hihihi :P

Hét grote probleem? 8O

01-02-11 18:17:42
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
De angst dat wanneer de Islam een meerderheid wordt dan wel een substantieel grote minderheid kan ik wel begrijpen vanwege de maatschappelijke kant van de zaak. Een zorg die ik beslist deel gezien de zich opstapelende bewijzen.

De meeste mensen met dat geloof komen uit landen waar heel andere normen gelden, waar totaal anders wordt opgevoed. Waar het gewoon is dat homo's verderfelijk zijn, de pers niet vrij en vrouwen niet veel beter dan je vee.

Hoe je het ook wend of keert, die opvoeding/cultuur is er en die werp je niet ineens af als een jas die je kan vervangen. Zeker niet als je temidden van gelijkgestemden komt en er geen enkele druk is om de andere normen te accepteren. Sterker: als de gastheer niets liever doet dan jou terwille te zijn en zichzelf te islamiseren, waarom zou je dan de normen van die gastheer overnemen?

Zolang bij de Islam religie en maatschappelijk systeem nog niet gescheiden zijn zoals dat nu eindelijk bij het christendom wel het geval is, is er een gevaar van terugval naar de Middeleeuwen, vanuit ons standpunt gezien.

En dat voorkomen lijkt me toch niet echt verkeerd. En een eerste stap daarbij is inderdaad eisen dat men de normen hier erkent en verbieden van alles wat daar maling aan heeft, zoals de Burka in dit geval.

En dat proces kan versneld worden vanuit de Islam hier ten lande. Door onvertogen steun te betuigen aan onze grondwettelijke vrijheden en openlijk de uitwassen te bestrijden. Maar ik zie ze nog niet op het Malieveld demonstreren voor een publicatie van cartoons of tegen een fatwa om maar eens wat te noemen...

01-02-11 20:21:21
deeese
Erelid


WMRindex: 2.776
OTindex: 1.242
@Invisible: jij maakt de hele tijd de moslims zwart door te zeggen dat er een verband tussen de islam en homogeweld/vrouwen onderdrukking is en elk andere vorm van onderdrukking.

zo ken ik een plaatsje niet zo ver hier van dan (hier is dan almelo) ongeveer 10kilometer hier vandaad (hemelsbreed) richting het zuidwesten.

daar wordt nog weekelijks openlijk het homo zijn afgekeurd opscholen in gebeds huizen in hele gezinnen nog. sterker nog daar leeft nog daar leeft het idee dat homo zijn een ziekte is wat nog wel af te leren is.

het idee is daar ook dat vrouwen moeten zorgen voor deman en het gezin. voordat de man naar het werk gaat zijn broodgesmeerd is en wanneer hij s'avonds thuis komt het huis netjes is en het eten klaatstaat. ze mag ook geen broek aan netzoals de dochters.

uiteraad geld dit niet voor de gehele stad maar wel voor een aanzienlijk deel. dit alles terwijl er geen moskee staat. in de gehele gemeente niet. ook niet in de plaatsen. het grote deel van deze stad is allemaal geloofig

er is echter van elke elke straat wel ergens een prostantse kerk te zien.

van dit terreur zijn er weer weekelijks verhalen te horen terwijl er hier nog geen enkele misdrijf te horen is geweest van een moslims.

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 4 .... 100 101 102 [103] 104 105 106 152 153 154 155

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven