hr
jaargang -23 - laatste artikel 26-4 14:00 - 74454 artikelen - nu online 28 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek


1 2 [3] 4 5 6 7

Verbod op Koran

14-08-07 22:34:07
stormzoeker
Erelid


WMRindex: 2.784
OTindex: 1.845
Quote pietjevlip:
@possible: De teksten die je noemt, zijn op een extreme manier uit hun verband gerukt...

-- knip --
geen ingewikkelde theologie bij nodig, gewoon één versje teruglezen...


Op dezelfde manier worden teksten uit de Koran uit hun verband gerukt door mensen als Wilders en door hele volksstammen in Nederland voor waar aangenomen ;). Helaas is het de natuur van de mens om achter de hardste schreeuwer aan te lopen, zonder verder na te denken. Dát is één van de redenen dat Wilders zo gevaarlijk is.

14-08-07 22:46:40
pietjevlip
Oudgediende


WMRindex: 2.358
OTindex: 21.468
Daar heb je dus gelijk in... ik kan de Koran niet aanvallen-verdedigen (wat ik volgens mij niet gedaan heb) omdat ik de inhoud niet volledig ken. (en eerlijk gezegd wil ik dat graag zo houden)

De bijbel ken ik wel, dus die kan ik verdedigen...

Quote stormzoeker:
Dát is één van de redenen dat Wilders zo gevaarlijk is.
Mee eens...

14-08-07 22:55:03
Jacks0n xD
Lid

WMRindex: 33
OTindex: 1
Wnplts: Nieuw Berg
S
opzich heeft Geert in heel veel dingen gelijk, het probleem is dat het het verkeerd uit. In plaats van te zeggen de Koran moet verboden worden kan hij toch ook iets zeggen in de richting van dat bepaalde regels van de koran verboden moeten worden in [NL]

verder heeft hij wel veel goede ideëen 8) _O_

14-08-07 23:01:35
stormzoeker
Erelid


WMRindex: 2.784
OTindex: 1.845
Quote Jacks0n xD:
opzich heeft Geert in heel veel dingen gelijk, het probleem is dat het het verkeerd uit. In plaats van te zeggen de Koran moet verboden worden kan hij toch ook iets zeggen in de richting van dat bepaalde regels van de koran verboden moeten worden in [NL]

verder heeft hij wel veel goede ideëen 8) _O_


Owjee, mag ik een paar goede ideeën van je horen? Voor zover het geloof of bevolkingsgroepen betreft heb ik hem alleen nog maar horen roepen ter eer en meerdere glorie van hemzelf (Wilders dus ;))
En ga er maar van uit dat dhr. Wilders zich niet verkeerd uit. Deze meneer weet uitstekend wat hij zegt, wat hij bedoeld en wat hij bereiken wil. Wilders zit niet voor niets in de politiek ;)

14-08-07 23:05:54
nietmeer
@pietje,

om ongeveer een schatting te maken bestaan de Koran en de Bijbel ongeveer voor 99% uit dezelfde teksten :ja

14-08-07 23:10:38
pietjevlip
Oudgediende


WMRindex: 2.358
OTindex: 21.468
@Detective: incorrect, neem nu het OT, de geschiedenissen van Israël, lijkt me sterk als die in de Koran vermeldt staan... het NT zullen ze ook niet direct gekopiëerd hebben... Weet wel dat er een hoop verband is, maar 99% lijkt mij een beetje veel...

14-08-07 23:12:25
nietmeer
pietje,

Ik weet het niet zeker, maar de Joden hebben een ander boek dan de Christenen, en het boek van de Christenen komt voor ongeveer 99% overeen met die van de Moslims. (zo heb ik het gehoord, van een kennis die geschiedenis studeert)

14-08-07 23:22:28
stormzoeker
Erelid


WMRindex: 2.784
OTindex: 1.845
Quote pietjevlip:
omdat ik de inhoud niet volledig ken. (en eerlijk gezegd wil ik dat graag zo houden)

Het kan geen kwaad om ook iets te kennen van andere geloven. Ik zou je toch eens willen aanraden iets te verder te kijken dan alleen de Bijbel. Het kan je geloof verruimen en begrip bij brengen voor het geloof van anderen. (Niet om je aan te vallen, gewoon mijn invalshoek)

Quote pietjevlip:
De bijbel ken ik wel, dus die kan ik verdedigen...

Waarom de Bijbel verdedigen? Geloven doe je niet met een boek in je hand, geloven doe je met je hart. Daar heb je geen boek bij nodig. Je eigen geloof hoef je niet te verdedigen. Je kunt altijd zeggen: 'Ik respecteer jouw geloof, respecteer jij dan mijn geloof'. Want op het eind komt het toch neer op respect voor mensen, ongeacht geloof, huidskleur of woonplaats. En dat is eigenlijk wat bijna iedere religie zijn aanhangers duidelijk probeert te maken. Heb je geen respect voor anderen, dan kun je ook geen respect voor jezelf hebben. Wilders heeft geen respect, Wilders wil macht. Macht en respect zijn twee dingen die niet samengaan.

14-08-07 23:23:03
pietjevlip
Oudgediende


WMRindex: 2.358
OTindex: 21.468
Detective: Daar zit er nou weer zo ééntje: de joodse Thora bestaat uit de eerste vijf bijbelboeken... of dat 100% kopie is weet ik niet, maar het is hooguit wat vertaalwerk geweest... Verder lezen de joden de "boeken der profeten" en ook die vind je in de bijbel terug... het NT hebben ze uiteraard niet...

@Storm: Ik verdedig mijn geloof niet met de bijbel, ik verdedig de bijbel met mijn geloof...

En Geert is knots...

Even wat wikipedia-werk:

Quote:
In het christendom wordt de tekst van de Thora - daar vaak Pentateuch of de (vijf) boeken van Mozes genoemd - gezien als een onderdeel van de Bijbel. De erin genoemde geboden horen bij het verbond tussen God en het Joodse volk, dat volgens de christelijke leer met de kruisdood en opstanding van Jezus Christus is verbroken. Christenen hoeven zich niet aan die geboden (het gaat dan om de spijswetten, rituele reinheid, kleding, offers, de tempeldienst etc.) te houden om daardoor gerechtvaardigd te worden. Er zijn tegenwoordig ook christenen die vinden dat de vroeg-christelijke kerk de Mozaïsche wetten ten onrechte heeft afgeschaft.

14-08-07 23:31:12
stormzoeker
Erelid


WMRindex: 2.784
OTindex: 1.845
Quote pietjevlip:
En Geert is knots...


hahahaha, daar zijn we het in ieder geval over eens ;)

14-08-07 23:44:48
pietjevlip
Oudgediende


WMRindex: 2.358
OTindex: 21.468
Ik zoek geen ruzie, ik zoek geen verschil, ik discussiëer over een verschil dat we kennen... en probeer het kleiner te maken... of het lukt?

enne, met knots bedoel ik niet dattie dom is... was dat maar waar...

15-08-07 12:57:51
nietmeer
Intussen stromen de aangiftes binnen en wordt er serieus door het OM naar gekeken. Zo dom is ie dan nog wel, dat ie kerk en staat niet gescheiden kan zien ;)

15-08-07 12:59:17
nietmeer
@kpuc,

heb je nog wat gehoord over je PV?

15-08-07 13:00:15
nietmeer
Detective. Nou, dat is niet echt een PV, meer een serieuze aanklacht, maar ik heb nog niets gehoord, wat in het vat zit, verzuurt niet zal ik maar zeggen..

15-08-07 14:01:37
hoefnagels
Senior lid

WMRindex: 221
OTindex: 117
kpuc vraagje. jij bent toch agent? wanneer gaat wilders echt zover dat hij opgepakt kan worde?

15-08-07 14:03:03
nietmeer
@hoefnagels,

ik ben agent, en ik zal je vertellen dat als hij niet gepakt wordt hij een kogel van iemand krijgt, en dus om hem op te pakken of te beveiligen, daar gaan wij geen personeel aan verspillen, is ie niet waard.

15-08-07 14:04:34
hoefnagels
Senior lid

WMRindex: 221
OTindex: 117
@detective

maar het is toch zo dat als iemand steeds discriminerde opmerkingen maakt en meer man probeert te krijgen hij strafbaar bezig is?

p.s. sorry kpuc dacht dat jij agent was:$

15-08-07 14:04:42
nietmeer
@hoefnagels. Ik agent?? Nee, ik heb wel iets met defensie gehad, maar niet bij de politie.

15-08-07 14:07:08
hoefnagels
Senior lid

WMRindex: 221
OTindex: 117
k vond wilders eerst wel stoer dat hij alles durfde te zeggen maar mensen. hij komt voortaan zelfs me me str*t uit. wat wil hij met deze wet bereiken?

15-08-07 15:55:13
nietmeer
@hoefnagels,

eindelijk begin je verstandig te worden ;) idd je hebt daar een puntje mee te pakken, ik weet het ook niet, waarschijnlijk een oorlog veroorzaken, want de 'moslim'landen bemoeien zich er nu ook weer mee, en dat is niet niks.

16-08-07 00:35:43
pietjevlip
Oudgediende


WMRindex: 2.358
OTindex: 21.468
Detective: Wilders is knots, maar niet dom... Hij weet blijkbaar precies hoe ver hij kan gaan... Tot nu toe is het bij dreigen gebleven, men heeft hem nog niets willen doen... als ze dat wel hadden gewild, was Geertje al wijlen geweest... een groepje veiligheidsmensen helpt dan echt niet hoor, gewoon een mafkees een pistool geven waarmee hij eerst Wilders neerschiet en daarna zichzelf... ieder individu is uit te schakelen als je de prijs ervoor wilt betalen...

PS: Ik denk niet dat GW ervan uitging dat dit voorstel erdoor zou komen... eerder andersom...

16-08-07 16:10:31
Tukka
finalist MPPV 06

WMRindex: 292
OTindex: 954
Ik ben het oneens met Wilders dat de Koran verboden zou moeten worden, hij zou dan geen haar beter zijn dan al die moslimlanden die de Bijbel en andere christelijke relikwieën verbieden. Ik ben het wel met Wilders eens dat de Islam een gevaar voor het huidige Nederland kan vormen. Wat er in de Koran staat is natuurlijk niet allemaal rozengeur en maneschijn. Niet elke cultuur kan zich mengen met een andere cultuur. Blijkbaar is het in de islamtische cultuur gebruikelijk om meer criminele delicten te plegen? Je kunt er wel om heendraaien, maar dit soort cijfers laten zien dat er echt een groot probleem is.

Oplossing: niemand meer uitzetten, maar wel verder de grenzen dicht.

16-08-07 16:15:43
ToMxlr
Erelid


WMRindex: 296
OTindex: 7.186
@Tukka
al die dingen die in de Koran staan, staan ook in de bijbel. het is maar hoe je het interpeteerd. ik ben van mening dat die 1000 gematigde moslims niet hoeven te lijden onder die 10 extremisten. en geertje doet dit aleen maar om aandacht te krijgen. als hij dit niet doet, wordt hij over 3 jaar afgerekent omdat hij niks voor elkaar heeft gekregen in de kamer en verdwijnt de PvV. zo laat hij zien dat hij er nog is. een vrij domme manier, gezien het feit dat er nu al 16 keer aanifte is gedaan tegen hem

16-08-07 16:26:33
Tukka
finalist MPPV 06

WMRindex: 292
OTindex: 954
Quote ToM_xlr:
@Tukka
al die dingen die in de Koran staan, staan ook in de bijbel


Dat is maar gedeeltelijk waar. De Bijbel heeft veel kritiek op vrouwen, net als de Koran, en beschouwt ze als onrein. Echter, de Bijbel keurt geweld af (dat wil niet zeggen dat het niet in de Bijbel voorkomt), terwijl in de Koran opgeroepen wordt tot geweld. Mohammed gebruikt in de Koran ook geweld, Jezus niet. Waarmee ik niet wil zeggen dat ze in de Bijbel allemaal zulke lieverdjes zijn.

"Die 10 extremisten" is het grootste understatement van de eeuw. Tientallen procenten van de moslims steunt geweld tegen andersgelovigen, zie hier en hier. Enkele jaren geleden stond zelfs meer dan de helft van de inwoners van sommige moslimlanden achter dit soort zelfmoordenaars.

16-08-07 16:33:04
ToMxlr
Erelid


WMRindex: 296
OTindex: 7.186
@Tukka
vreemd. als ik mijn lijstje afga met molsims die ik ken, zou ik dus ten minste 2 extremsten kennen. yeah right. en ik raad je aan de koran eens te lezen, weet niet of je dat gedaan hebt,ik wel. hij is helemaal niet vrouwonvredelijk, nog minder dan de bjbel aar mijn mening. hj is alleen vrij vaag op dat gebied (daar hebben wel meer heilige boeken last van) zodat je het op allerlei manieren kunt uitleggen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 [3] 4 5 6 7

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven