hr
jaargang -23 - laatste artikel 19-4 18:00 - 74423 artikelen - nu online 20 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek


1 2 3 4 [5] 6 7

Verbod op Koran

18-08-07 16:31:15
nietmeer
Van zo een bedrag kan ik een jaar in Goa leven 8-)

18-08-07 16:33:06
ToMxlr
Erelid


WMRindex: 296
OTindex: 7.186
daarmee kan ik nog 4 drumstellen kopen, politiek.. :nee

18-08-07 22:08:31
je zus
Senior lid


WMRindex: 45
OTindex: 1.544
Quote Kpuc:
Van zo een bedrag kan ik een jaar in Goa leven 8-)


Hee was dat nou, Kpuc!

Maar gelijk hebben jullie wel.
Onze centjes...

19-08-07 14:31:01
Luna
Moderator


WMRindex: 23.879
OTindex: 45.412
S
Detective, ga hier maar verder :)

19-08-07 14:32:44
nietmeer
hai Luuntje,

dit is over het verbod, maar ik maak een OT voor wat er zou gebeuren als het verboden wordt ;)

19-08-07 14:37:08
Relpa
Oudgediende


WMRindex: 3.482
OTindex: 10.385
S
@Detective

Lijkt me dat het 2 kanten op kan gaan, allebij slecht.

19-08-07 14:50:29
Pluppel
Oudgediende


WMRindex: 2.068
OTindex: 13.920
S
Er zijn delen in de Koran die inderdaad niet door de beugel kunnen, maar om het boek te gaan verbieden?

19-08-07 15:02:34
Relpa
Oudgediende


WMRindex: 3.482
OTindex: 10.385
S
@Pluppel

Heb je het Oude Testament wel eens bekeken? Verbieden biedt nooit een oplossing.
Praten biedt altijd een betere kans op een leefbare toekomst.

19-08-07 15:05:14
Pluppel
Oudgediende


WMRindex: 2.068
OTindex: 13.920
S
Ja. In de bijbel staan ook zulke dingen. Dat klopt.

19-08-07 22:04:15
Tukka
finalist MPPV 06

WMRindex: 292
OTindex: 954
De vergelijking van de koran met Mein Kampf vat ik ook niet helemaal. En dat Wilders de discussie niet wil aangaan met moslims vind ik ook raar. Zo kom je nooit tot een oplossing. Ik blijf voor het dichtgooien van de grenzen voor inwoners van islamitische landen omdat ik denk dat die landen een gevaar voor Nederland vormen. Veel landen lopen enorm achter in de tijd, kennen geen democratie en hebben vreemde denkkronkels. Als je bedenkt dat ten tijden van 9/11 meer dan de helft van de inwoners van sommige moslimlanden achter Bin Laden stond vind ik dat nog steeds zeer zorgwekkend. De enige reden dat dat soort landen nooit zijn aangepakt is vanwege de olie.

Meer argumenten heb ik al eerder in dit topic gegeven.

Overigens vind ik het ook achterlijk dat sommigen hier kritiek geven op Wilders zijn uiterlijk, kapsel ed. Dat getuigd van domheid.

19-08-07 23:34:01
stormzoeker
Erelid


WMRindex: 2.784
OTindex: 1.845
Quote Tukka:
De vergelijking van de koran met Mein Kampf vat ik ook niet helemaal.

Valt ook weinig aan te snappen, een vergelijking tussen deze boeken is nu eenmaal onmogelijk. Iets met appels en peren geloof ik ;)

Quote Tukka:
DEn dat Wilders de discussie niet wil aangaan met moslims vind ik ook raar. Zo kom je nooit tot een oplossing.

Wilders wil ook helemaal geen oplossing. Wilders wil heel wat anders...

Quote Tukka:
Ik blijf voor het dichtgooien van de grenzen voor inwoners van islamitische landen omdat ik denk dat die landen een gevaar voor Nederland vormen. Veel landen lopen enorm achter in de tijd, kennen geen democratie en hebben vreemde denkkronkels. Als je bedenkt dat ten tijden van 9/11 meer dan de helft van de inwoners van sommige moslimlanden achter Bin Laden stond vind ik dat nog steeds zeer zorgwekkend. De enige reden dat dat soort landen nooit zijn aangepakt is vanwege de olie.

En daarvoor moet de andere helft van de inwoners van die landen al bij voorbaat uitgesloten worden? Het ligt er maar helemaal aan wáárom iemand naar Nederland komt. Waar komen trouwens die cijfers vandaan? Als het ook maar enigszins uit de hoek van de USA komt, dan zou ik die aantallen maar met een paar kilo zout nemen.....

Quote Tukka:

Overigens vind ik het ook achterlijk dat sommigen hier kritiek geven op Wilders zijn uiterlijk, kapsel ed. Dat getuigd van domheid.

Het is leuker om inhoudelijk op Wilders in te gaan (al denk ik dat Wilders zelf weinig inhoud heeft.... oeps, inkoppertje :$)

21-08-07 12:23:03
rotje
Actief lid

WMRindex: 88
OTindex: 34
Wnplts: Groningen
Ik vraag me af wanneer Wilders wordt vermoordt. Klinkt wel hard. Maar hij is een grote vijand voor terroristen die hun boodschap willen verkondigen met geweld. Dat hij dan van hun grote vijanden maakt kan wel fataal worden.

21-08-07 12:25:18
yakkiba
Erelid


WMRindex: 1.137
OTindex: 3.922
Quote rotje:
Ik vraag me af wanneer Wilders wordt vermoordt. Want als andere mensen elkaar vermoorden net zoals bij sommige andere geloven over een verschil(letje) dan kan iemand als vijand van hun hele geloof een doelwit worden.


Hahaha ja hij is nu net een vrijwillige schietschijf.

21-08-07 12:28:35
rotje
Actief lid

WMRindex: 88
OTindex: 34
Wnplts: Groningen
Als je ziet voor wat voor redenen mensen elkaar vermoorden. Hij moet een kogelvrije vest kopen. Maar hij zet Nederland ook op de kaart denk ik voor andere terroristen.

21-08-07 12:30:30
yakkiba
Erelid


WMRindex: 1.137
OTindex: 3.922
Helaas ja.

Maar op zich is zijn rebellie niet zo heel raar hoor. Ik durf er gif op in te nemen dat van alle nederlanders en minstens 60% er hetzelfde over denkt. De overige 40% zijn mensen die het niet interesseert, islamieten, buitenlanders en mensen die het licht hebben gezien dat het niet zo werkt.

21-08-07 12:33:42
alweerdood
winnaar PW 06


WMRindex: 852
OTindex: 5.796
Wilders wint alleen door zijn duidelijke taal.. hij weet wat hij wil, en gaat daar voor.. dit werkt meestal wel bij de grote massa, en er zijn natuurlijk mensen die dat echt zo vinden..

Op wat let je het meeest?
De felrode clown met het machinegeweer of de grauwe pastoor die erlangs staat met een opgeheven vingertje?

21-08-07 12:33:52
nietmeer
Laat ik er nou anders over denken, er wacht me nog een briefje van het OM om voor de rechter te verschijnen wegens een foute uitspraak jegens Herr Oberstormbahnfuhrer Wilders 8-)

21-08-07 12:42:22
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Onlangs las ik dat Wilders het idee oppert om de ARBO en MILLIEU wetten maar te schrappen - te veel regels.

Heel basaal zou hij gelijk kunnen hebben - maar overal moet gecontroleerd worden en als je dan vraagt welke wetten deze controle vertegenwoordigen, ja, volgens de Heer Wilders zijn er dan geen.

Ergo - we moeten de middenstander meer vertrouwen en pas ingrijpen als het te laat is - of nee, dat bedoelde Wilders niet - hij zei; "als er iets aan de hand is" - maar dan is het volgens mij te laat.

En daarom zijn er ARBO en Millieu regels - zodat het toch weer iets minder te laat is - als er iets aan de hand is.

Misschien moest Wilders - i.p.v Meer Politie op straat - Wilders reed een keer mee in een patrouille wagen.

Kijk Meneer Wilders - geen ARBO en Millieu wetten is als minder blauw op straat - Meer Politie betekend ook meer regels en meer Bureaucratie.

Nu ben ik geen Tegenstander van de Politie of Gezag - maar als je vertrouwen wilt kweken en verantwoordelijkheid wilt aanleren - dan moet je niet de Politie overal hebben rondlopen die je een bon geeft voor een incident.

Want de Politie waarschuwd niet meer - die ketst en vangt - direct minimaal 20€ - Daarmee wordt het niet veiliger.

21-08-07 12:45:00
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Ik denk - dat als ik al dit lees - we maar weinig weten, willen weten, over andere culturen - en hun denken.

Iedereen die niet Westers denkt is een barbaar.. zo dachten de Barbaren er net zo over. Kortom - De Hetze werkt - en kijk het volk volgt..

you have been programmed..
thank you for your collective
mindwork - please vote A.H.

21-08-07 14:44:16
pietjevlip
Oudgediende


WMRindex: 2.358
OTindex: 21.468
Quote rotje:
Ik vraag me af wanneer Wilders wordt vermoordt. Klinkt wel hard. Maar hij is een grote vijand voor terroristen die hun boodschap willen verkondigen met geweld. Dat hij dan van hun grote vijanden maakt kan wel fataal worden.


Ik denk dat dat wel meevalt... Wat Wilders zegt komt (hoe vreemd het ook klinkt) erg goed uit voor de heren terroristen... De reacties op zijn uitspraken laten namelijk zien dat Nederland redelijk tolerant is ten opzichte van de Islam... Hij moet ook niet vermoordt gaan worden door een moslim of iemand uit zo'n land... Daarmee zou hij namelijk weer gelijk krijgen (Hij zegt dat ze geweldadig zijn, ze schieten hem neer, dus zijn ze geweldadig), en dat kunnen ze beter niet hebben, wat dan staat er wel weer een ander op die het nog net ff extremer maakt... ze kunnen het beste hem laten vermoorden door een niet-moslim...

Quote Tukka:
Overigens vind ik het ook achterlijk dat sommigen hier kritiek geven op Wilders zijn uiterlijk, kapsel ed. Dat getuigd van domheid.

Of van gevoel voor humor...

21-08-07 15:00:41
yakkiba
Erelid


WMRindex: 1.137
OTindex: 3.922
@pietjevlip

vooropgesteld dat ze daar genoeg over nadenken. en dat denk ik niet. dat doet een stier ook niet als je wappert met een rode doek.

Ff duidelijkheid ik heb niks tegen moslims, sterker nog, ik heb liever hun in m n buurt dan een ander. Maar terroristen zijn echt het schuim van de aarde gewoon. Helaas zijn er teveel anders waren ze na een paar keer ontploffen wel op.

21-08-07 15:05:11
pietjevlip
Oudgediende


WMRindex: 2.358
OTindex: 21.468
Een stier is geen mens, en een moslim wel (al zal Geert daar natuurlijk anders over denken)

om het figuurlijk te houden: deze stieren irriteren zich aan het rood, maar draaien zich gewoon om om naar het schitterende blauwe hek te kijken...

Geloof me, als ze het gewild hadden, hadden we deze discussie niet meer hoeven voeren... dan hadden we gediscussieërd over de strafmaat voor zn killer...

21-08-07 15:08:14
yakkiba
Erelid


WMRindex: 1.137
OTindex: 3.922
Ik weet het niet. Het neemt veel tijd om zoiets te plannen. En misschien heeft hij nog niet genoeg geprovoceerd.

Wat het mens zijn van een terrorist betreft....
ER is een boek over het midden-oosten met de titel: Het zijn net mensen.

Uiteraard is dat ook een deel westerse arrogantie maar mja.... er valt wat voor te zeggen.

21-08-07 15:11:01
nietmeer
@pietje,

idd, maar weet je nu wat het punt is, hoe kan je Wilders aanpakken zonder dat het strafbaar is? Kijk rapper Appa die heeft wat over Wilders gezegd, en het was strafbaar, maar wat Wilders zegt is niet strafbaar, want hij duikt in een hoekje en zegt dat het politiek was. Tsja dan kan je nog lang doorgaan, maar ik zou zeggen check zijn Hyves, dan weet je genoeg.

21-08-07 15:11:32
pietjevlip
Oudgediende


WMRindex: 2.358
OTindex: 21.468
@yakkiba: ik zei toch niet dat terroristen menselijk zijn? ik vind terrorisme nogal onmenselijk...

@Det: van zijn hyves blijf ik weg... en ik denk dat Geert ons zelf de weg wijst hoe we hem kunnen aanpakken: via de politiek...

Als je op hem stemt, geef je aan dat je het ermee eens bent dat hij je vertegenwoordigt, als je niet op hem stemt, maar op een ander, wil je dus dat díe persoon jou vertegenwoordigt... als je niet stemt, ben je het er dus mee eens dat de rest van NL die wél stemt uitkiest wie jou vertegenwoordigt... als we hem willen pakken moeten we dus twee dingen doen: niet op hém stemmen, en wél op een ander... wie die ander is, moet je zelf uitzoeken.

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 4 [5] 6 7

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven