hr
jaargang -23 - laatste artikel 29-3 14:00 - 74304 artikelen - nu online 27 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek


1 2 3 4 5 [6] 7

Verbod op Koran

21-08-07 15:16:25
rotje
Actief lid

WMRindex: 88
OTindex: 34
Wnplts: Groningen
Quote pietjevlip:
Quote rotje:
Ik vraag me af wanneer Wilders wordt vermoordt. Klinkt wel hard. Maar hij is een grote vijand voor terroristen die hun boodschap willen verkondigen met geweld. Dat hij dan van hun grote vijanden maakt kan wel fataal worden.


Ik denk dat dat wel meevalt... Wat Wilders zegt komt (hoe vreemd het ook klinkt) erg goed uit voor de heren terroristen... De reacties op zijn uitspraken laten namelijk zien dat Nederland redelijk tolerant is ten opzichte van de Islam... Hij moet ook niet vermoordt gaan worden door een moslim of iemand uit zo'n land... Daarmee zou hij namelijk weer gelijk krijgen (Hij zegt dat ze geweldadig zijn, ze schieten hem neer, dus zijn ze geweldadig), en dat kunnen ze beter niet hebben, wat dan staat er wel weer een ander op die het nog net ff extremer maakt... ze kunnen het beste hem laten vermoorden door een niet-moslim...

Quote Tukka:
Overigens vind ik het ook achterlijk dat sommigen hier kritiek geven op Wilders zijn uiterlijk, kapsel ed. Dat getuigd van domheid.

Of van gevoel voor humor...
Dat kan wel kloppen maar ze willen denk ik niet dat ze veel steun en zetels krijgen. Een vooroordeel wegnemen is moeilijker dan een vooroordeel maken hij maakt veel vijanden maar hij krijgt van sommigen steun:(

21-08-07 15:31:03
pietjevlip
Oudgediende


WMRindex: 2.358
OTindex: 21.468
Zoals gezegd, iedereen die hem niet steunt, geeft aan tegen dit soort extremen te zijn... en de moslims en dus ook de terroristen weten dat als ze hem neerleggen, het alleen maar erger wordt...

21-08-07 16:06:40
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Pietje, stieren hebben geen interesse aan rood - noch zullen Terroristen het intereseren of Nederland wel niet tollerant is t.o de Islam - De Meeste Terroristen intereseren zich ook niet voor de Islam - maar intereseren zich voor de doctrine - die een machtblok vormt.

Alle staten zijn ontsproten aan machts-blokken en machts beheer -

Bedenk dat elke oer-staat vorming met een religie begon - zelfs de zeer jonge staten - er zijn uitzonderingen.. zoals België.

Maar elke volks-vorming, cultuurvorming, heeft een macht nodig zich te vormen, zich te identificeren - wie zijn wij, wij zijn diegene die in de Islam geloven (bijvoorbeeld)
De Talibaan was een zaadje waaruit wellicht ooit een lands-staat zou ontstaan - nu hebben we Pseudo-Afghanistan - een staatsvorming uit handen van anderen met een totaal andere visie en cultuur waarden en normen - en we noemen dat goed.

Stel Afghanen hadden Nederland na de oorlog weer opgeknapt met hun normen en waarden..
Maar dit is een uiterst mank voorbeeld.
De Amerikanen hebben met hun cultuur, normen en waarden Nederland retro-ge-engineerd - Maar de Duitsers ook, en de Fransen en de Spanjaarden de Romeinen niet te vergeten.. en ook de Russen.

21-08-07 22:07:34
evertwinter
Senior lid

WMRindex: 318
OTindex: 555
Wnplts: Hasselt
S
Misschien probeert Wilders alleen maar een discussie uit te lokken? Denkt "men" daar wel eens aan? Wilders weet ook heus wel dat je de Koran niet kan verbieden. En ik denk dat een discussie wel goed is over bijvoorbeeld (moslim)extremisme of criminelen uit het buitenland. Misschien zijn we wel te tolerant voor buitenlanders, misschien ook wel niet. De feiten liegen niet, het grootste gedeelte van de gevangenen in NL is allochtoon... Moeten we daarom nog meer buitenlanders binnenhalen? En NL is al zo vol, of moeten we er een stop op zetten? Wat is wijsheid. Moeten we de Islam vrij spel geven, of helemaal verbieden? Wederom, wat is wijsheid? Wie het weet mag het zeggen, maar zoals het nu gaat, gaat het ook niet goed dacht ik. Anders bestond de discussie ook niet ;)

21-08-07 23:23:27
pietjevlip
Oudgediende


WMRindex: 2.358
OTindex: 21.468
Daar denkt "men" zeker wel eens aan... maar zelfs dan blijftie knots...

22-08-07 00:04:30
stormzoeker
Erelid


WMRindex: 2.784
OTindex: 1.845
Quote evertwinter:
Misschien probeert Wilders alleen maar een discussie uit te lokken? Denkt "men" daar wel eens aan?

Er zijn andere manieren om dat voor elkaar te krijgen. Maar als Wilders gevraagt wordt om te praten, dan ziet meneer daar het nut niet van in. Daarmee maakt hij bij voorbaat iedere discussie onmoglijk (als je een discussie uitlokt, zul je zelf bij de discussie aanwezig moeten zijn ;))

Quote evertwinter:
En ik denk dat een discussie wel goed is over bijvoorbeeld (moslim)extremisme of criminelen uit het buitenland. Misschien zijn we wel te tolerant voor buitenlanders, misschien ook wel niet.

Waarom nou weer moslimextremisme of buitenlandse criminelen?

Quote evertwinter:
Misschien zijn we wel te tolerant voor buitenlanders, misschien ook wel niet. De feiten liegen niet, het grootste gedeelte van de gevangenen in NL is allochtoon...

Nou ben ik toch benieuwd waar jij de cijfers vandaan haalt om deze bewering te onderbouwen 8O Ik ben bang dat jij niet helemaal door hebt dat wat de gemiddelde Wilders aanhanger een buitenlander noemt, gewoon Nederlanders zijn.

Quote evertwinter:
Moeten we daarom nog meer buitenlanders binnenhalen? En NL is al zo vol, of moeten we er een stop op zetten? Wat is wijsheid. Moeten we de Islam vrij spel geven, of helemaal verbieden? Wederom, wat is wijsheid? Wie het weet mag het zeggen, maar zoals het nu gaat, gaat het ook niet goed dacht ik. Anders bestond de discussie ook niet ;)

Oeps, zit jij een beetje aan de rechtsextremistische kant of zo? Nederland voor de Nederlanders en vol is vol 8O? Nederland is niet vol, en wat je bedoeld met de Islam vrij spel geven is me een raadsel. We hebben hier vrijheid van godsdienst volgens de grondwet. Dat zou ik graag zo houden.... Als je dan toch de oorzaak zoekt voor de problemen: mensen als Wilders en landen als Amerika is een goede start (a). Laten we eens wat minder achter Amerika en Amerikaanse belangen aanhobbelen. Je zult zien, dan wordt het een stuk leuker in de wereld :D

22-08-07 02:22:39
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Als Wilders een discussie wilt ontlokken.. moet ie open staan voor discussie.. maar dan is nobody home..

Dus... Geen echte Socrates - maar een calcitrant persoon - die de "geirriteerde burger" vertegenwoordigd..

We komen wel een kraslot als het zover is..

22-08-07 02:24:04
stormzoeker
Erelid


WMRindex: 2.784
OTindex: 1.845
Hey heraux :D Ook nog wakker zie ik (A)

22-08-07 02:28:38
MichelZ
Erelid


WMRindex: 742
OTindex: 2.791
S
Quote:
Dus... Geen echte Socrates - maar een calcitrant persoon - die de "geirriteerde burger" vertegenwoordigd..


Of recalcitrant???

Geert Wilders leek me best een goede volksvertegenwoordiger, maarehm ik heb nooit op hem gestemd :nee, noway sir! Hij is me toch echt te rechts...

22-08-07 02:33:06
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Rechts?

Wilders is toch niet rechts

Hij is Rechtdoor-links, trap af, eerste deur rechts.. The Stink has left the building

22-08-07 02:36:41
MichelZ
Erelid


WMRindex: 742
OTindex: 2.791
S
Hmmmm, dan zou hij zo bij D66 kunnen aansluiten, want die weten ook nooit waar ze heen gaan...

22-08-07 02:38:59
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Ik ga omp hem stemmen met een voorwaarde
dat ie een discussie niet gaat ontwijken - zo voeden we onze politici op.. toch?

22-08-07 02:40:14
MichelZ
Erelid


WMRindex: 742
OTindex: 2.791
S
Yep, dat zou wel de manier moeten zijn ja... Uiteindelijk zijn het volksvertegenwoordigers...

22-08-07 09:17:16
pietjevlip
Oudgediende


WMRindex: 2.358
OTindex: 21.468
@MichelZ: pas op, democratie niet verkeerd uit gaan leggen, democratie houdt in dat het volk mannen/vrouwen aanwijst die uit naam van het volk regeren, niet dat deze dan ook de wil van het volk moeten doen...

22-08-07 12:40:10
Tukka
finalist MPPV 06

WMRindex: 292
OTindex: 954
Dit overzicht geeft duidelijk aan dat er onder allochtonen meer criminaliteit is dan onder autochtonen. Er is zeker een probleem, en dat zal liggen aan de cultuur. De islamitische cultuur past niet zomaar in Nederland, men moet zich aanpassen aan Nederland. Er moet niet vergeten worden dat zij te gast zijn in Nederland.

Moet er trouwens niet wat veranderen in die moslimlanden? De meeste van die landen zijn arm en kennen geen democratie. Je kunt wel zeggen "Wij zetten alle grenzen open" maar dat is ook geen oplossing. Er zal wat veranderd moeten worden in het eigen land.

22-08-07 12:41:09
stormzoeker
Erelid


WMRindex: 2.784
OTindex: 1.845
Quote pietjevlip:
@MichelZ: pas op, democratie niet verkeerd uit gaan leggen, democratie houdt in dat het volk mannen/vrouwen aanwijst die uit naam van het volk regeren, niet dat deze dan ook de wil van het volk moeten doen...


In een representatieve democratie draagt het volk een aantal nauwkeurig gedefinieerde bevoegdheden voor een beperkte tijd over aan een aantal afgevaardigden, die het volk 'representeren' en de wil van het volk uitvoeren. Deze bevoegdheden bevinden zich onder andere op het terrein van de wetgevende macht. (Wikipedia)

22-08-07 12:47:07
stormzoeker
Erelid


WMRindex: 2.784
OTindex: 1.845
@Tukka
Dat geeft voor mij niets aan.... Als jij onder allochtonen ook mensen met een Nederlands paspoort verstaat, dan gaat het een beetje scheef lopen.... en zo staat het dus ook niet in het overzicht. Herkomstengroepering Marokko bijvoorbeeld lijken me gewoon Nederlanders toe hoor. anders waren ze wel opgenomen in het rijtje niet-westerse allochtonen.
Als je het zo leest, dan zijn Nederlanders maar een crimineel volkje :P

22-08-07 17:12:37
pietjevlip
Oudgediende


WMRindex: 2.358
OTindex: 21.468
@Storm: Als je iets verder leest: Met uitzondering van Zwitserland zijn de Europese 'democratieën' particratieën

Quote wikipedia over particratie:

Het elementaire verschil tussen een particratie en een democratie is de kwestie of het volk soeverein is(...) In een particratie kan de bevolking enkel om de paar jaar het aandeel van de verschillende partijen in het parlement wijzigen, dus enkel 'achteraf' bijsturen.

We moeten dus wachten tot de volgende verkiezingen, en dan zorgen dat niemand op hem stemt... daar zorgtie zelf al voor een groot deel voor trouwens...

Allochtoon is technisch/juridisch gezien een term voor iemand die in het buitenland is geboren, of van wie minimaal één van de ouders in het buitenland is geboren... "de derde generatie" is dus niet allochtoon...

22-08-07 17:35:25
stormzoeker
Erelid


WMRindex: 2.784
OTindex: 1.845
@pietjevlip
Hihihihi, tenminste íemand die zelf ook eens verder leest en niet alles voor zoete koek aanneemt :D Toppie!

We zullen zien, het volk loopt meestal achter de hardste schreeuwers aan helaas :S Ik hoop dat ie nog vele blunders gaat maken en dat ie van zijn voetstuk valt (A). Of nog liever: dat iemand hem met een daverende klap laat neerdalen op aarde (6).

Voor wat betreft allochtoon: technisch/juridisch heb je gelijk, maar gevoelsmatig is iemand met een Nederlands paspoort en een Nederlandse nationaliteit voor mij gewoon een Nederlander. Dat is een stuk overzichtelijker.

22-08-07 19:49:50
pietjevlip
Oudgediende


WMRindex: 2.358
OTindex: 21.468
Dan ben ik allochtoon... heb namelijk geen paspoort...

22-08-07 19:51:16
Luna
Moderator


WMRindex: 23.879
OTindex: 45.412
S
Quote:
Allochtoon is technisch/juridisch gezien een term voor iemand die in het buitenland is geboren, of van wie minimaal één van de ouders in het buitenland is geboren

Jah, ben ook allochtoon :P

22-08-07 19:51:37
nietmeer
Je mag het mijne wel hebben Pietje ;)

22-08-07 19:52:45
Luna
Moderator


WMRindex: 23.879
OTindex: 45.412
S
Je zou eigenlijk die foto online moeten zetten, Kpuc :P

22-08-07 19:54:13
pietjevlip
Oudgediende


WMRindex: 2.358
OTindex: 21.468
Kpuc: ik kan niet geloofwaardig voor 40 doorgaan...

22-08-07 19:54:29
nietmeer
Oefff 8O Ik denk dat dat geen goed idee is Luna. Hoewel, met die snor lijk ik wel goed op een Hongaar, daar is Wilde Geert gek van 8-)

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 4 5 [6] 7

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven