hr
jaargang -23 - laatste artikel 24-4 12:00 - 74446 artikelen - nu online 40 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek


[1] 2 3 4 5 6 7

Verbod op Koran

09-08-07 12:24:57
stryper
Senior lid

WMRindex: 197
OTindex: 578
S
Wereldomroep.nl

Tweede Kamerlid Geert Wilders stelt voor om de Koran te verbieden. De fractievoorzitter van de Partij voor de Vrijheid noemt het een fascistisch boek dat oproept tot geweld. Hij vergelijkt de Koran met Mein Kampf van Adolf Hitler. Wilders wil ook het gebruik van de Koran in moskeeën en in huiselijke kring strafbaar stellen.
De Koran mag alleen nog als studie-object worden toegestaan, schreef Wilders in een ingezonden brief in De Volkskrant. De fractievoorzitter, die bekend staat om zijn anti-islam uitlatingen, beseft dat zijn voorstel geen Kamermeerderheid zal halen; zijn partij heeft negen zetels in de Tweede Kamer.

Met het verbod zegt Geert Wilders een signaal af te willen geven aan radicale moslims die volgens hem de Koran gebruiken om geweld te legitimeren.

Meer

Wat vinden jullie? Gaat Geert Wilders te ver? Of is het juist goed?

09-08-07 12:26:49
nietmeer
Gestoorde kerel, en wordt steeds gekker, tijd voor een dwangbuis zou ik zeggen, afvoeren of een maandje in Pakistan of Indonesië laten vakantie vieren, maar wel met de belofte van GW zelf dat ie daar ook zo een grote mond heeft.

09-08-07 12:27:29
Giovanni
Oudgediende


WMRindex: 3.218
OTindex: 72.766
Je moet de mensen verbieden die de koran of bijbel of welk boek dan ook voor hun eigen gewin gebruiken.
Verbieden is onzin, we hebben hier vrijheid van godsdienst en laat dat aub zo blijven.

09-08-07 12:28:26
nietmeer
Geert gaat veel te ver! Waar is die vrijheid van meningsuiting gebleven?
Meteen uit de Tweede Kamer halen!

09-08-07 12:30:59
nietmeer
Geertje op hyves Je kan onder het bericht aangeven of je dit blog niet ok vindt, remove die hap Hyves (A)

09-08-07 12:34:07
nietmeer
Staat er ook nog bij "Always in touch with your friends"!

Quote Hyves Blog Geert Wilders:
Genoeg is genoeg. Laten we ophouden met politiek correct gedraai en gekonkel.


Wat doet-ie zelf dan?

09-08-07 12:37:05
RonHunter
Oud Moderator


WMRindex: 6.448
OTindex: 7.547
S
Zo,ik heb hem een alle ***** grote kick in the ass gegeven, vandaag nog maar eens een paar keer op visite gaan bij die bladluis om hem in z'n lende te schoppen.....(6)

09-08-07 13:10:11
Tima
Actief lid

WMRindex: 84
OTindex: 14
Wnplts: MagicLand
S
hij gaat veel te ver, hij weet niet eens wat in koran staat... gestoorde man

09-08-07 14:25:09
nietmeer
@Sweet Maya: Iets minder mag wel...

Edit Blend: Is al opgelost:)
edit: haal maar weg dan, deze post...

09-08-07 14:29:06
nietmeer
tsja
er zit wel enige kern van waarheid in
ze willen allebei een oorlog
uitroeien van mensen enzo
dat kan en mag toch niet?

09-08-07 20:32:49
alweerdood
winnaar PW 06


WMRindex: 852
OTindex: 5.796
Die man is gek.. Het zou me niet verbazen als ie straks dood in een steegje ligt, en jammer zal ik het ook niet vinden. (En neen, dit is geen doodsbedreiging voor het geval dat iemand van het O.M. ofzo hier ligt rond te neuzen, dat hoef je mij niet te flikken;))

Weet iemand trouwens wanneer ie jarig is? Dan krijgt ie van mij een Koran cadeau, kan ie eens fijn gaan lezen:|

09-08-07 22:26:04
evertwinter
Senior lid

WMRindex: 318
OTindex: 555
Wnplts: Hasselt
S
Quote Jarinka:
Staat er ook nog bij "Always in touch with your friends"!

Quote Hyves Blog Geert Wilders:
Genoeg is genoeg. Laten we ophouden met politiek correct gedraai en gekonkel.


Wat doet-ie zelf dan?

Nou ja, correct is ie niet (altijd) en hij draait er ook niet omheen... Dus opzich zit dat wel "goed". Maarruh, nee, dit gaat te ver. Je kan niet iemand zijn religie afpakken. Hijs gewoon knettergek!

10-08-07 22:54:51
Phoenix
Senior lid

WMRindex: 239
OTindex: 23
Wnplts: Utrecht
Ik lees even mijn boek uit en dan begin ik maar eens aan de koran. Wil nu best wel eens weten wat er allemaal in dat boek staat - ben nu best benieuwd...

Ik maak er dan wel een blog over "Rob leest koran" of "koran lezen met rob" hier op WMR

-Rob

10-08-07 23:32:11
pietjevlip
Oudgediende


WMRindex: 2.358
OTindex: 21.468
Quote Jarinka:
Geert gaat veel te ver! Waar is die vrijheid van meningsuiting gebleven?
Meteen uit de Tweede Kamer halen!
Waar blijf je dan met je vrijheid van meningsuiting? Ook hij mag zijn mening uiten over politieke zaken. Onthoud ook even dat deze man dmv verkiezingen die 9 zetels verdient heeft, wat ongeveer neerkomt op één op de 16 uitgebrachte stemmen...

Quote Tima:
hij gaat veel te ver, hij weet niet eens wat in koran staat... gestoorde man


Hij gaat te ver, ja... maar GW is niet gestoord... als er echt een probleem moet worden aangewezen is het misschien wel juist dattie zo slim is... en hij blijkt ook de inhoud van de Koran bijzonder goed te kennen...

Even voor de duidelijkheid: Ik ben geen Wilders-aanhanger...

12-08-07 14:39:13
nietmeer
@iedereen,

ik heb de Koran nooit gelezen, weet niet wat er allemaal instaat etc. maar niet datgene wat Wilders uitkraamt.

tsja, verbied maar, maar dan moet de Bijbel ook verboden worden want dat bevat bijna dezelfde inhoud als de Koran.

@pietje,

hij weet niet eens het verschil tussen een kip en een eend, en als je geen gehoor geeft aan een uitnodiging, (hij heeft een uitnodiging gehad om over de Koran te komen discusieren bij een Moslimvereniging of zoiets :ja) dan zal de enige reden daarvoor wel zijn, dat je er niks vanaf weet.

12-08-07 16:17:32
stryper
Senior lid

WMRindex: 197
OTindex: 578
S
Geert Wilders kwam met dit, nadat Ehsan Jami mishandelt was, omdat hij ex-moslim is.

Die mishandeling is vreselijk. Zet de koran aan tot dat geweld?

12-08-07 21:03:46
stormzoeker
Erelid


WMRindex: 2.784
OTindex: 1.845
Laten we de Bijbel dan ook maar verbieden :D Wat ik me er nog van herinner is dat ook een leuke thriller met veel geweld :P En om het verhaal compleet te maken: we schaffen iedere vorm van geloof af, kunnen we elkaar daarover ook niet meer in de haren vliegen. Maar geloof me: het lost niets op ;)

12-08-07 21:05:21
Hans2103
Erelid


WMRindex: 1.356
OTindex: 137
S
Ik heb al meer gezegd alle geloven afschaffen aar dat is helaas niet mogelijk!

12-08-07 21:13:56
Hans2103
Erelid


WMRindex: 1.356
OTindex: 137
S
Ik denk toch wel goed dat er tegen wicht komt en we niet alles mogen accepteren wat de "isam' voorschrijft

Bv. bij diefstal een hand of arm er af hakken.
Laatst kom men zien dat een auto over een kind van een jaar of 10 overzijn been heen gereden werd omdat hij een brood gestolen zou hebben
een beetje geloof zal die 'misdaad voorkomen hebben en die jongen te eten hebben gegeven.

12-08-07 21:20:39
gothic
Erelid


WMRindex: 1.818
OTindex: 5.537
Dit gaat echt veel te ver. Vrijheid van meningsuiting oké, dat is toegestaan. Maar discriminatie niet, de manier waarop hij zich uitlaat over de Islam is discriminerend. In de Bijbel staat net zo veel geweld als in de Koran en de Tora en in welk heilig boek dan ook. Je kan en mag mensen niet hun geloof afpakken. Als hij zo doorgaat eindigt hij hetzelfde als Pim Fortuyn en Theo van Gogh, ik zal er niet rouwig om zijn.
Ieder geloof heeft zijn goede en minder goede punten. Maar omdat de moslims een minderheid zijn in Nederland is het makkelijk om hun te pakken en alleen maar te kijken naar wat ze fout doen en niet naar wat ze goed doen.

12-08-07 21:24:02
Hans2103
Erelid


WMRindex: 1.356
OTindex: 137
S
1e zijn de molims nog wel een minderheid

2e Laat de moslim wereld maar zien wat ze goed doen

12-08-07 21:29:56
Loek
Oudgediende


WMRindex: 1.758
OTindex: 19.409
@ hans, dat kunnen ze dan van elk geloof wel zeggen..
vooral het niet fout doen moeten ze kunnen laten zien, en helaas keer op keer gaat er een groep over de streep die het voor iedereen verziekt

12-08-07 22:05:59
je zus
Senior lid


WMRindex: 45
OTindex: 1.544
iedereen,

Ik heb de Koran meerdere keren gelezen en net zoals het is bij de bijbel gaat het over hoe je het boek interpreteert.
We moeten niet vergeten dat deze heilige boeken, net zoals die van de Joden, enkele honderden jaren geleden zijn h=geschreven. Dat dingen die toen gelden nu niet meer zo zijn en dat zo dus ook niet meer kan worden toegepast. Helaas zijn er sommige mensen die zich beroepen op hun heilige boek en goedkeuring vinden voor slechte daden. Ik keur dit niet goed. Met een hedendaagse positive relativeringsvermogen kom je verder, kun je nog steeds lezen, geloven en bidden.
Meneer Wilders is zelf een radicaal en naar mijn mening een onzekere bange man met een te grote mond. Of hij onheil over zich afroept is de vraag maar met deze provocaties maakt hij zich niet geliefd.

Hem negeren lijkt mij beter dan zo veel ophef op nationale tv, kranten en radio.

12-08-07 23:14:46
pietjevlip
Oudgediende


WMRindex: 2.358
OTindex: 21.468
@gothic: detail misschien, maar PF werd niet door een moslim vermoordt, en ook niet vanwege zijn uitspraken mbt dat onderwerp.

@afschaffen: hij wil de Koran niet alleen afschaffen, hij wil nog wel iets wilders...(6)(6)

@Loek: correct...

12-08-07 23:40:24
stormzoeker
Erelid


WMRindex: 2.784
OTindex: 1.845
Mensen met ideeen zoals de heer Wilders aan het spuien is, mogen ze wat mij betreft uit de samenleving verwijderen. Ik zal maar niet typen wat ik werkelijk denk, want dan mag ik me verantwoorden voor de rechter. Zover zijn we al wel gekomen in dit land: Ik mág niet eens meer typen wat ik denk, zonder bang te hoeven zijn dat ik opgepakt wordt.

Wilders laat een wilde mening los en er wordt (in mijn ogen terecht) fel op gereageerd. Het getuigt niet van enige vorm van karakter dat dezelfde Wilders mensen wil aanklagen omdat ze reageren op wat hij zelf heeft veroorzaakt. Dat noem ik nou nog eens een zwakke dweil.

Tegen dhr. Wilders zou ik willen zeggen: wees een vent en aanvaard de consequenties van de woorden die je zelf uitspreekt. En ga je niet verschuilen achter justitie en aangifte doen tegen mensen die alleen maar reageren op jouw woorden van haat en onbegrip. Iedere actie geeft een reactie, en de reacties heb je zélf uitgelokt. Wat mij betreft ben je gewoon een l*lletje rozenwater die niet genoeg aandacht heeft gehad vroeger.

Sjow, moest ik even kwijt (A)... En nu maar hopen dat Wilders geen aanstoot geeft aan mijn reactie. Anders zie ik WMR wel weer over een paar maanden :P

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

[1] 2 3 4 5 6 7

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven