hr
jaargang -23 - laatste artikel 20-4 12:00 - 74426 artikelen - nu online 28 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek


1 2 [3] 4

Hoofdpunten regeerakkoord

29-10-12 22:42:25
Kameleon
Oudgediende


WMRindex: 452
OTindex: 48.504
T S
Taz: De inkomens van €0 tot en met €100.000 gaan er in koopkracht 0,2% op vooruit, daarboven ga je -0,6% vooruit.

Kartels worden in de gaten gehouden per land, maar ook door de Europese Commissie (Europees commissaris van Mededinging). Meer samenwerking kan ik mij voorstellen, dat is het doel, maar kartels lijkt mij klinkklare onzin.

Daarnaast is de dollar geen goede vergelijking, want het is voor ons niet-geld. Het is binnen de EU niet algemeen geaccepteerd.

29-10-12 22:43:19
beste-spellen
Senior lid

WMRindex: 11
OTindex: 270
S
Alev: studeren in België is op dit moment de enige serieuze optie die je hebt.

29-10-12 22:45:14
nietmeer
@beste-spellen: Dat gaat lastig worden nu de gratis OV-kaart weg is.. Op kamers in België dan maar? 8O

29-10-12 22:52:00
Frostbite
Erelid


WMRindex: 472
OTindex: 3.311
@beste-spellen: Nee hoor, als je vader of moeder een topfunctie zeteld kun je nog gewoon naar school (A)

29-10-12 22:52:46
nietmeer
@beste-spellen: Ik zeg ook niet dat de Gulden terug moet komen, maar misschien wel een ander soort munt, en dan alleen voor de BeNeLux.
We draven met zijn allen teveel door met het op Amerika willen lijken.

En ja ik denk dat als je over een jaar of 10 kijkt naar Europa dat ze dan er toch achter zullen zijn gekomen dat het geheel toch geen goed plan was geweest.
Maar dat we uit de euro zouden moeten stappen lijkt mij een goede stap in de goede richting.

Dan zul je ook wel hard moeten werken, maar dan ga je zeker resultaat zien. Dit crisisakkoord is alleen maar geld in een bodemloze put storten, en zal niks gaan opleveren.
Het kost een paar centen, maar je word iig niet meer meegesleurd in de crisis van de grote landen om ons heen.

29-10-12 22:54:01
nietmeer
Taz: Ik denk dat er met de nieuwe munt precies dezelfde dingen gaan gebeuren als met de gulden.
Pff, het schiet ook niet op. :P

29-10-12 22:55:20
Kameleon
Oudgediende


WMRindex: 452
OTindex: 48.504
T S
Taz: Door uit de Euro te stappen raak je juist afhankelijk van de andere landen. Als zij het in Nederland te duur vinden, zoeken ze hun heil ergens anders wel.

Nu is er één valuta en dat zorgt dat Nederland aantrekkelijk blijft. Zoals @beste-spellen al zei, of de gulden wordt extreem duur of extreem goedkoop, maar het zal geen concurrerende valuta meer zijn of worden.

Men zal dan binnen de EU heel snel naar Duitsland gaan, want die hebben vrije handel van goederen en diensten en ze betalen met dezelfde munt.

Vrijwel geen transactiekosten dus.

29-10-12 23:09:36
nietmeer
@Kameleon: die NMA en al die andere mededingingsautoriteiten zijn zelf net zo corrupt. Ze ontvangen geld om maar niet te gaan onderzoeken of er kartels bestaan.

En de klokkenluiders die uit de bank klappen, die worden gewoon uitgekocht om verder hun mond dicht te houden.

Dat het niet bekend is dat ze corrupt zijn, tja ach waarom zou je daarover gaan lopen klagen als je een paar miljoen kunt gaan verdienen door je mond te houden?
Ik zou het zelf ook doen.

En dit alles zal pas over een aantal jaar duidelijk worden. Dat daar dus geen cijfers over bekend zijn, kan ik helaas niet helpen.

Maar het zou niet de eerste keer zijn als die gasten van de rekenkamer een foutje maakten. Doen ze regelmatig. Dus nee ik ben niet zo optimistisch als jij. Ik blijf liever met beide benen op de grond staan.

En mocht het dan achteraf toch gaan meevallen dan is dat goed, en tot die tijd gaan we met zijn allen gewoon naar de verdoemenis.

29-10-12 23:19:15
nietmeer
@Kameleon: Voor de invoering van de euro was dat ook al zo, dus ik zie niet in waarom dat dan ineens zou moeten gaan veranderen.

Als andere landen toch afhaken nou ja dat is jammer, maar er zijn zat andere landen in de wereld, buiten de euro zone die dan wel graag onze producten willen afnemen.
Neem als voorbeeld Engeland. Die zit niet in de Eurozone, maar neemt toch een aantal producten van ons af. Dus of die nu moet omrekenen naar de euro of naar de "nieuwe gulden" (ik neem dan tenminste aan dat ie geen gulden gaat heten) maakt voor hen niet zo veel uit.

30-10-12 10:38:38
Harold
Erelid


WMRindex: 1.767
OTindex: 206
Quote Taz:

Maar het zou niet de eerste keer zijn als die gasten van de rekenkamer een foutje maakten. Doen ze regelmatig. Dus nee ik ben niet zo optimistisch als jij. Ik blijf liever met beide benen op de grond staan.


De rekenkamer maakt geen fouten en heeft hier ook helemaal niets mee te maken.

Het Centraal Plan Bureau berekent de plannen door. Meestal klopt dat heel aardig.

30-10-12 11:00:25
Davh11
Oudgediende

WMRindex: 2.175
OTindex: 6.417
Wnplts:  
De twaalf provincies worden samengevoegd tot vijf 'landsdelen'

wat?

30-10-12 11:38:05
Kameleon
Oudgediende


WMRindex: 452
OTindex: 48.504
T S
Davh11: Dat zal wel zijn om minder kosten te maken aan de provincies.

30-10-12 13:10:06
Davh11
Oudgediende

WMRindex: 2.175
OTindex: 6.417
Wnplts:  
@Kameleon daar krijg je problemen mee. Zeelanders en Friezen sowieso. Het wordt ook vooral zo verdeeld omdat het voor de EU prettiger werkt.

30-10-12 19:25:07
Harold
Erelid


WMRindex: 1.767
OTindex: 206
Quote Davh11:
@Kameleon daar krijg je problemen mee. Zeelanders en Friezen sowieso. Het wordt ook vooral zo verdeeld omdat het voor de EU prettiger werkt.


Ik denk ook niet dat ze Zeeland en Friesland zullen fuseren, ligt wat te ver uit elkaar.

30-10-12 19:38:28
Davh11
Oudgediende

WMRindex: 2.175
OTindex: 6.417
Wnplts:  
@Harold wow, serieus? Dacht echt van, nou, die liggen direct naast elkaar! Bedankt voor de correctie, Harold! *8 :|

(ik doelde dus op een soort chauvinisme van deze provinciebewoners, mocht dat niet duidelijk zijn)

30-10-12 19:57:23
Harold
Erelid


WMRindex: 1.767
OTindex: 206
Quote Davh11:
@Harold wow, serieus? Dacht echt van, nou, die liggen direct naast elkaar! Bedankt voor de correctie, Harold! *8 :|

(ik doelde dus op een soort chauvinisme van deze provinciebewoners, mocht dat niet duidelijk zijn)

oh

31-10-12 13:33:14
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Het meest stuitend aan het accoord is het inkomensafhankelijk maken van de zorgpremie en het eigen risico. Niet alleen schept dit een precedent om meer zaken zo te doen, maar belangrijker: er is niets eerlijks aan. Integendeel: het is gewoon het beroven van hen die door hard werken het verder geschopt hebben. Werken wordt gestraft. De staat in de rol van Robin Hood lijkt aardig, maar het blijft gewoon diefstal.

01-11-12 16:12:50
ladekast
Oudgediende


WMRindex: 1.797
OTindex: 75.671
we gaan er gewoon aan 8O

emigreren lijkt de beste optie.

of bijstand trekken en zwart je geld verdienen, daar vragen ze gewoon om....

01-11-12 16:49:11
Madarian
Oudgediende


WMRindex: 2.597
OTindex: 5.605
Als tegenreacties lees ik al dat meerdere mensen minder gaan werken. Hebben ze minder lasten. Als we dachten dat de bankencrisis de economie om zeep helpt...

04-11-12 15:46:54
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Madarian:
dat kan heel veel problemen
uiteindelijk oplossen -
dat kan positiever uitpakken
dan je nu kunt overzien.

Wat kun je allemaal doen als je
minder [ hoeft ] te werken?

Voor veel mensen zal er een krimp
plaats vinden op materialistisch
niveau - misschien zal het een
groei zijn op een ander niveau.

of niet..

04-11-12 20:08:18
Madarian
Oudgediende


WMRindex: 2.597
OTindex: 5.605
@heraux: Het is eigenlijk niet wat de overheid wil, maar wat ze wel veroorzaken. Ze mogen zich nog een keertje goed achter de oren krabben. En Wilders dreigt al meteen met een motie van wantrouwen. Het zou een zeer grote stunt zijn als die motie meteen wordt aangenomen. Zou het dan de kortste regering ooit zijn? :P

07-11-12 20:36:10
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Tweede kamer zal motie niet aannemen. Eerste kamer daarentegen is vrijer en schiet het hopelijk wel af.

Ik begrijp ook niet waarom Pvd ARBEID iets wil wat 130.000 banen of meer gaat kosten.

08-11-12 22:41:43
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
ik vind het best grappig
hoe fel een bepaalde groep
op deze nieuwe regels
reageert.

Als een andere groep
toch al behoorlijk
minder bedeeld
zich vertoond
om te wijzen naar
de toch al drieste
situatie..

komen ze niet in beeld.

Voor deze groep wordt
snel een heroverweging
gepubliceerd
bang dat ze allemaal
gaan verhuizen
of erger..

nog beter de belasting
almanak gaan bestuderen.

Het is vreselijk kortzichtig
het kabinet te laten vallen
voor deze - het doorgaan van de
JSF - hoeveel bedrijven het ook
graag door had willen zien gaan,
is veeel erger.

Het is een bodemloze drainage
het trekt harder aan de buffer
dan alle werklozen ooit kunnen
doen.

Het wordt nog erger als de
overheid instemt om 40 toestellen
te kopen.

Een selecte groep profiteerd
het bedrijfsleven wordt er deels beter van
maar op korte termijn, zodra het apparaat
operationeel is - is deze alweer op de
lijst van te duur-te veel lawaai - te veel storing - te veel

Nederland, investeer in verkenning !

08-11-12 23:27:34
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Vandaag zit DE intelligenste bij PnW
'zorg gratis, dan gaan die laag betaalden NOG vaker naar de doktor' -

dit is HET bewijs voor onwetendheid bij de overheid - een nieuwe maat hoe we met elkaar omgaan - ZIJ gaan TE vaak naar de doktor - ZIJ veroorzaken dus die kosten - het is die onderklasse, de aardappel eters, de niets kunnende, niet bezittende, verachtelijke, de groep die eigenlijk onze vloeren moeten boenen en de kinderen eten moeten geven - VOC mentaliteit?

Rond pompen van geld is fout?

Nee het opzuigen van kapitaal
in een grote Dagobert bunker
en vervolgens de inbrengers
vertellen, sorry, de bunker is leeg
dat is het nieuwe verdien model.

ING ontslaat mensen
want die mensen kopen geen
levensverzekeringen meer
(kut opmerking #1)
want ze vertrouwen die leveranciers
(ING, NN, ABN etc)
niet meer.. woei.. hoe zou dat komen?

Nederland wordt steeds slimmer
en daarom stampen we nu mensen op straat
want te slimme mensen die trappen niet
meer in ons verdien model.

is het dat - boe tegen die opleidingen!

Er gaan meer mensen uit de zorg
gedwongen ontslagen zijn onvermijdelijk
want.. die zorg premie wordt niet betaald
door de middenklasse - de uberklasse
heeft niet voor niets "uber" status.

Die minderbetaalden gaan te vaak
naar de doktor - want, de kunst is
weggenoeid - theater te duur -
film niet meer zo leuk
en we hebben alles al binnen gestreamt.
Creatief doen en denken is te duur!
Het is begonnen met het wegwerken van de filosofie boeken uit de bibliotheken -
het vol proppen van deze ruimten
met romans.. Klassieke werken van
Bertrand Russell, Socrates, Seneca..
weg ermee..

Complete series eeuwen der filosofie..
naslagwerken van Nietzsche, Macchiavelli (die liggen in het torentje..)
Hegel naast Schopenhauer 0.0
Wittgenstein naast een kinderboek - geniaal.

Maar het is weg..

#7 rules!

Boekverbranding is IN !

08-11-12 23:50:43
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Verder krijgt de gemiddelde Bank rekening houder geen rente meer - effectief niets.
Omdat deze door de kosten voor/van de rekening, kaartje etc, weer worden ingehouden.

IK lever geld af.. en dan moet IK betalen - sorry, maar Nederland wordt steeds slimmer.

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 [3] 4

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven