hr
jaargang -23 - laatste artikel 26-4 08:00 - 74451 artikelen - nu online 26 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek


1 [2] 3 4

Hoofdpunten regeerakkoord

29-10-12 21:36:00
nietmeer
@Harold: Er zullen heus wel veel manieren zijn die de boerka drager zelf wilt gebruiken om aan te tonen dat hijzelf die persoon is.

29-10-12 21:39:53
Kameleon
Oudgediende


WMRindex: 452
OTindex: 48.504
T S
Alev: Ik ben blij dat het boerkaverbod niet doorgaat, maar de identificatie moet wel zo makkelijk mogelijk zijn, vind ik.

29-10-12 21:47:06
nietmeer
@Kameleon: Tja, voor mijn part voeren ze dat verbod maar in. Ze hebben alleen zichzelf ermee. Er loopt heus niet bij iedere hoek een vrouw met boerka.
En áls een politie agent een vrouw met boerka ziet, moet hij haar dan aresteren. Misschien heeft ze wel kinderen bij zich.. Is ook niet fijn voor de agent.

29-10-12 21:51:33
nietmeer
kort samen gevat: We gaan met zijn allen naar de klote toe:ja

Want je moet meer betalen en je verdient minder8O
Deze hele crisis is veroorzaakt door het kabinet, ook dankzij de PvdA en VVD.
Die partijen hadden er in destijds voor gekozen om ons de Euro in de maag te splitsen.
Dat dat betekent dat dus de gehele europese unie (op Engeland en Zwitserland na) in de euro zone zou komen. Als er vervolgens een land naar de Filistijnen zou gaan, en daarmee dus alle andere landen mee zou trekken werd voor het gemak maar even vergeten:@
Een referendum vonden ze niet nodig. Want ach het is makkelijk als je niet hoeft te wisselen bij de grens.
Nou nou alsof dat nu echt het grootste probleem was8-)
Was altijd nog wel leuk om wat buitenlands geld in je handen te hebben en om dat dan om te gaan rekenen:ja

Maar nee dat was nu niet nodig meer.
En na 10 jaar Euro zitten we met zijn allen in een crisis, wat grotendeels nog de schuld is van de banken.
En wie mogen dat gaan op hoesten? Wij de arme burgers:@

Ik hoop daarom dat dit kabinet dan ook zeer snel te gronde gaat en dat er eindelijk eens echt een regering komt wat de problemen op gaat lossen en niet heeft meegeholpen aan dit gehele crisis project.

En om even naar dat regeer akkoord te kijken: Neem nu als voorbeeld de Zorg.
Daarmee word de zorg onbetaalbaar.

We gaan iets (ja IETS niet veel dus) minder betalen voor de premie, maar vervolgens word de zorg toeslag afgeschaft, en de eigen bijdrage word flink verhoogd. Van €200 nu naar €350 volgend jaar8O

Waar betaal ik dan nog premie voor?*8
Als ik het daarna toch alsnog zelf kan betalen? Om de rijke heren van de zorgverzekeraars rijker te gaan maken?
Ik dacht het niet.

De enige die daar beter van worden zijn de hoge heren Samson en Rutte en al die andere schijnheilige ministers. Die hebben in 4 jaar (als ze het volhouden) hun zakken gevuld en gaan vervolgens liggen luieren op Ibiza van onze centen.:@

Dit regeer akkoord stimuleert de economie niet, maar gaat het juist onderuit halen.:ja
Er komen meer werkelozen, die dan onderhouden moeten worden door ons, en waarschijnlijk gaan er daarvan ook nog een heleboel op plunderjacht of op moorden8O

je moet tenslotte ergens je centen vandaan zien te halen dus heel verrassend vind ik dat niet.:nee

29-10-12 21:53:02
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Wie een Burka draagt maakt het vinden van werk onmogelijk. Het is dan ook volstrekt logisch dat wij dat niet financieren en dus de uitkering/bijstand vervalt.

Zorgpremie naar inkomen is m.i. een belachelijk idee. De bakker vraagt toch ook niet naar inkomen omdat iemand die meer verdient ook meer moet betalen voor hetzelfde brood? Waarom bij zorg dan wel? Temeer daar de 10% topinkomens nu al 90% van de loonbelasting betalen en dus al onevenredig meebetalen aan de uitkeringen, toeslagen etc. van anderen.

En sinds wanneer is het eerlijk delen als iemand die met keihard werken wat meer verdiend dan iemand die met een uitslaapsubsidie lekker niets doet, ook nog eens meer moet (mee) betalen dan die uitslaper?

Het is gewoon een jaloezie taks en noem het dan ook zo

29-10-12 21:58:27
Kameleon
Oudgediende


WMRindex: 452
OTindex: 48.504
T S
Quote:
Want je moet meer betalen en je verdient minder8O

Je koopkracht stijgt met 0,2% dus dat is onzin, Taz.

Quote:
Een referendum vonden ze niet nodig. Want ach het is makkelijk als je niet hoeft te wisselen bij de grens.

De EU is een heel stuk meer dan dat, namelijk een unie gericht om vrij vervoer van producten en diensten mogelijk te maken, zodat er minder transactiekosten voortkomen die worden dorogerekend aan klanten.

Quote:
Dit regeer akkoord stimuleert de economie niet, maar gaat het juist onderuit halen

Dit stimuleert volgens mij juist de economie, omdat de banken wat strakker in het gareel moeten en niet meer zomaar gekke dingen mogen doen.

Er wordt ook gestart met het overstappen op een duurzame economie die in mijn ogen per definitie beter is.

Quote:
Er komen meer werkelozen, die dan onderhouden moeten worden door ons, en waarschijnlijk gaan er daarvan ook nog een heleboel op plunderjacht of op moorden

Die werklozen vallen bij de overheid, ja. Ambtenaren gaan eruit, omdat er een omvorming is qua ministeries.

Taz, lees je alsjeblieft beter in, want je hele tekst is nogal onzinnig, vind ik.

29-10-12 21:58:28
nietmeer
@Taz: Ik ben het niet met je eens. Wanneer consumenten hun vertrouwen in de economie verliezen, door bijvoorbeeld dalende waarden op de beurs, gaan zij minder investeren en houden ze het geld bij zich. Daardoor ontstaat er een crisis. Niet door politieke partijen.

@Invisible
Quote:
En sinds wanneer is het eerlijk delen als iemand die met keihard werken wat meer verdiend dan iemand die met een uitslaapsubsidie lekker niets doet, ook nog eens meer moet (mee) betalen dan die uitslaper?

Dit vind ik jammer. Je hebt natuurlijk van die rot mensen die alles doen om niet te hoeven werken. Maar je hebt een hele hoop mensen die steeds achter alles aanrennen om maar werk te kunnen krijgen, maar gewoon geweigerd worden vanwege hun "hoge" leeftijd of iets dergelijks.

29-10-12 22:05:22
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Het ging me om het algemene principe. ZIjn meer voorbeelden van: aanpak van scheefwonen. Mag ik verd... zelf beslissen waar ik wil wonen en wat ik aan wonen wil besteden? Waarom moet iemand die wat meer verdiend voor dezelfde woning ineens veel meer betalen?

Het regeeraccoord wordt door Wilders wel kabinet Samsom I genoemd en ik denk inderdaad dat PvdA meer gescoord heeft dan VVD. Waarbij Rutte ook nog eens de blunder heeft begaan van het kiezersbedrog met de Hypotheekrente aftrek. Mensen vertrouwen politiek toch al niet en dit soort verkwanselen is precies van het soort dat dit wantrouwen versterkt en niet vergeten wordt. Nivo kwartje van Kok.


29-10-12 22:06:03
beste-spellen
Senior lid

WMRindex: 11
OTindex: 270
S
Hé, de Ov chipkaart wordt een kortingskaart... ik voorzie veel lege treinen en oude fiatjes op de weg :D

Taz: de gulden terug is onverstandig, omdat:
- of de gulden zo populair wordt dat de waarde van de munt explosief stijgt, waardoor de gehele binnenlandse productie op z'n gat komt te liggen, immers importeren uit het buitenland is dan vele malen goedkoper. Extra accijnzen op alles uit het buitenland is in beperkte mate mogelijk omdat we toch een handelsland zijn.
- of de gulden wordt minder waard, waardoor alles uit het buitenland juist duurder wordt. Dit zou dan wel de binnenlandse economie kunnen stimuleren, maar lets face it: wat maken wij nou nog in Nederland, wat is er op dit moment in Nederlandse handen? Onze elektriciteit wordt geleverd door buitenlandse bedrijven, net als de pakketjes, telefonie wordt, op KPN na, ook vooral beheerd door buitenlandse (Europese) corporaties, en ga zo maar door.

Ach, mijn toekomstbeeld voorspelt dat heel Europa over een jaar of 10-20 volledig naar de klote is :D Zie wat er allemaal gebeurt in Azië op dit moment: oei oei oei, de economische groei in China is nog maar 9%!! Iets dichter bij huis: de Turkse economie groeit ook maar door.

Natuurlijk is bovenstaande een versimpelde weergave van de werkelijkheid (A)

Ohja, en over die Boerka's: wat maakt iedereen zich druk over die 12 mensen die zo nodig een boerka dragen? :P

29-10-12 22:06:43
Kameleon
Oudgediende


WMRindex: 452
OTindex: 48.504
T S
@Invisible: Nou ja, het lijkt mij dat mensen met een lager inkomen ook ergens moeten wonen en dat zij al helemaal geen bestaan meer hebben als zij in een koophuis moeten met een minimumloontje.

29-10-12 22:07:59
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
En daarom mag je mensen die ook laag begonnen zijn maar zich eruit hebben gewerkt wegtreiteren?

29-10-12 22:09:42
Kameleon
Oudgediende


WMRindex: 452
OTindex: 48.504
T S
@Invisible: Ik vind het erg jammer dat je alle lagere inkomens zo generaliseert. Mijn ouders zijn ook geen grootverdieners, ik woon ook in een huurhuis, mijn vader heeft nu ook een uitkering, maar komt niet meer aan het werk omdat hij al ver in de 50 is.

Moet hij dan maar op de straat gaan wonen? Moet ik dan maar schulden maken om mijn school af te sluiten?

29-10-12 22:16:26
Retep
Senior lid


WMRindex: 190
OTindex: 1.046
Scheefwonen, daarmee poetst Rutte 2 de HRA weg, makkelijker kunnen we het niet maken..

De zorg, ik denk er niet eens meer aan.

Onderwijs, van het zelfde laken een ongestreken pak, we zijn genaaid.

Het enige positieve wat ik zie, de aanpak van belastingvrije stinkdiesels, dit ten nadele van echte liefhebbers van klassieke automobielen. Dat dan weer wel :(

29-10-12 22:18:04
Kameleon
Oudgediende


WMRindex: 452
OTindex: 48.504
T S
De aangescherpte voetbalwet vind ik ook wel positief, Retep. ;)

29-10-12 22:21:26
Retep
Senior lid


WMRindex: 190
OTindex: 1.046
Ach, voetbal is oorlog, volgens mij mogen daar de regels flink op worden aangescherpt. Clubs draaien zelf op voor de ME en politie, relschoppers worden direct in het gevang gezet, geen geweld, gelijk oppakken, zo snel mogelijk en afvoeren, stuk voor stuk.

29-10-12 22:23:44
Kameleon
Oudgediende


WMRindex: 452
OTindex: 48.504
T S
@Retep: Vind ik oneerlijk om het op de clubs te verhalen, dan liever in de lijn dat de dader zelf dokt. ;)

29-10-12 22:25:47
Retep
Senior lid


WMRindex: 190
OTindex: 1.046
Kameleon, de dader is van nature een kale kip met geen haren op de kont, dus, de club krijgt veel geld via sponsors, ik ben dan niet de moeilijkste en zeg dan van kom op, ophoesten dat geld of je krijgt gewoon geen vergunning om te spelen.

29-10-12 22:26:29
Frostbite
Erelid


WMRindex: 472
OTindex: 3.311
Quote @Kameleon:
Alev: Je betaalt met de kortingskaart 40% van de rit. ;)


Ik moet toch voor elke rit naar school ongeveer 8 euro neertellen hoor (en dan ook weer terug natuurlijk!). Dat wordt nu dus nog door m'n OV betaald. Dit komt er hoe dan ook, aangezien ze een meerderheid hebben, dus dat houdt in dat ik dan meer dan 7 euro per dag kwijt ben aan reizen? Daar gaat m'n loon van m'n bijbaantje dan :(

29-10-12 22:27:01
Kameleon
Oudgediende


WMRindex: 452
OTindex: 48.504
T S
@Retep: Dan laat je de dader toch werken voor z'n geld?

29-10-12 22:29:00
nietmeer
@Frostbite: Als ze willen dat mensen stoppen met studeren, weten ze in ieder geval wel hoe ze dat kunnen doen.

29-10-12 22:32:06
Retep
Senior lid


WMRindex: 190
OTindex: 1.046
Kameleon, ik denk dat de dader dan levenslang de goudmijnen in moet.

29-10-12 22:37:12
nietmeer
Quote @Kameleon:
Quote:
Want je moet meer betalen en je verdient minder8O

Je koopkracht stijgt met 0,2% dus dat is onzin, Taz.


Dat is wat zij zeggen, maar de werkelijkheid is een heel stuk anders.
Die koopkracht is alleen gebasseerd op een boven modaal gemiddelde. Ja die rijke stinkers die gaan er op vooruit, maar jij en ik zullen ons te pletter moeten werken om de losse endjes aan elkaar te kunnen knopen.

Je salaris gaat niet omhoog, maar verder zal alles alleen maar steigen. Dus die 0.2% extra koopkracht, dat ga je verplicht moeten uitgeven. Je houdt geen geld over om even lekker op de bank te kunnen gaan luieren :nee

Nu woon ik gelukkig bij mijn expleegouders in dus ik zal zelf gelukkig niet veel merken van een huurverhoging, maar reken maar dat al die mensen die een huis huren of gekocht hebben het echt wel zwaar zullen gaan krijgen. De huren gaan namelijk flink omhoog, (dus niet met een paar tientjes, maar met een paar honderd Euro) Je gaat meer belasting moeten betalen voor je boodschappen, en je verzekeringen (De zorgverzekering en uitvaartverzekeringen uitgezondert), maar denk eens aan je inboedel verzekering, de verzekering van je auto of brommer en weet ik veel wat voor dingen meer.

Dus als jij nu eens zelf je es goed gaat verdiepen in plaats van dat akkoord te gaan steunen, dan zou dat al een heel eind helpen.

En wat die werkelozen betreft, de bazen krijgen het makkelijker om je zomaar te ontslaan als ze geen werk meer hebben.
Dus een vast contract, dat zegt niks over de vastigheid die je nu nog hebt.

En dan heb je nog het punt dat en ik citeer:
Quote:

De EU is een heel stuk meer dan dat, namelijk een unie gericht om vrij vervoer van producten en diensten mogelijk te maken, zodat er minder transactiekosten voortkomen die worden doorgerekend aan klanten.


Dat is echt je reinste oplichting. Want sinds de invoering van de Euro, zijn er alleen maar prijsafspraken gemaakt om de prijzen voor alles zo hoog mogelijk te houden. Zoiets noemen ze ook wel met een duur woord prijscartels. Misschien wel eens van gehoord?(A)
Sinds de invoering zijn de prijzen voor alles binnen 1 jaar met 200% verhoogd. En dat komt niet door afschaffing van die "transactie kosten".

De landen waar we eerst goedkope spullen van kochten verdienden gewoon in een keer een hele hoop meer aan ons, omdat de valuta indeling werd vast gesteld. Dus het ene land kon wat inleveren, en anderen gingen er op vooruit.
Daarna gingen die landen met dat extra geld lopen smijten, en tja omdat het nu een Eurogebied is (eigenlijk een beetje vergelijkbaar als Amerika) werd de gehele Eurozone daarin meegetrokken. Kijk maar naar Griekenland, Italië en Spanje. Zij hebben een crisis, en trekken de rest daarin mee.

Dat is hetzelfde als dat je in Amerika de Dollar hebt. De mensen aan de oostkust krijgen nu te maken met een orkaan (nou ja dat doen ze eigenlijk wel vrij vaak), en daarbij zullen ook veel schade meldingen komen kijken. De mensen in de Westkant hebben niks, maar zullen toch via de belastingen ed. mee moeten helpen betalen aan de wederopbouw. En dat dan verplicht, omdat het een gebied is waar men dezelfde munt eenheid gebruikt.

Zoiets kan zelfs een kind nog wel bedenken:ja

29-10-12 22:37:13
Frostbite
Erelid


WMRindex: 472
OTindex: 3.311
Alev: Ritje met de trein = 1 uur werken voor mij. Dan laat ik het wel hoor, dan ga ik alleen maar naar het hoognodige. :nee

29-10-12 22:39:58
nietmeer
@Frostbite: Dat leenstelsel vind ik ook belachelijk. Je moet de schulden ingaan, om te kunnen studeren? Wat..

29-10-12 22:41:38
Frostbite
Erelid


WMRindex: 472
OTindex: 3.311
Alev: What is this I don't even...

Wordt leuk voor m'n broer, die wil de pilotenopleiding in Groningen doen. Nou, die mag voor de rest van z'n leven in de schulden. :nee

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 [2] 3 4

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven