hr
jaargang -23 - laatste artikel 19-4 18:00 - 74423 artikelen - nu online 18 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek


[1] 2 3

Vrijheid van meningsuiting

30-09-12 22:11:53
pfft
Erelid


WMRindex: 647
OTindex: 1.017
Hoe ver vinden jullie dat vrijheid van meningsuiting mag gaan?

Ik vind dat iemand best mag zeggen dat hij/zij god een eikel vindt. Ik vind ook dat je mij een klootzak mag vinden. Zolang je beide maar goed kan onderbouwen. Ik vind het echter wel uit den boze dat mensen geweld gaan gebruiken of gelijk de straat op gaan bij het minste of geringste: denk aan de rellen na die film waarin De profeet negatief word afgebeeld, of fitna... Respecteer gewoon dat er mensen zijn die anders denken, die laten jóu ook gewoon rondlopen over straat en die laten jóu ook gewoon met rust.

30-09-12 22:13:43
nietmeer
Daarbij, op blogs sta je zelf in voor de consequenties. Ooit tegen mij gezegd door MuseMatt. Als ik het mij goed herinner. In ieder geval, iemand van de mods zei dat toen ik kwam klagen over de scheldpartijen.

Dus, nu is er gescholden op mijn blog. En als ik niet mag instaan voor de inhoud van mijn blogs, dan mag ik ook niet instaan voor de reacties erop.


30-09-12 22:30:52
pfft
Erelid


WMRindex: 647
OTindex: 1.017
DEvH: mensen zijn toch gewoon zelf verantwoordelijk voor hun gedrag neem ik aan. Als je zelf losgaat omdat je boos wordt, dan moet je ook instaan voor de gevolgen.

Maar goed, het gaat hier niet om de blogs hier, waar vrijheid van meningsuiting naar mijn mening niet door iedereen wordt gerespecteerd, maar dus ook in allerlei andere situaties wanneer mensen boos worden als er iets wordt gezegd wat tegen hun eigen mening en/of levenswijze ingaan.

30-09-12 22:37:50
Retep
Senior lid


WMRindex: 190
OTindex: 1.046
Zeg wat je wilt, hou alleen even een vorm van fatsoen aan.

30-09-12 22:39:43
Kameleon
Oudgediende


WMRindex: 452
OTindex: 48.504
T S
@pfft: Inderdaad, ben ik met je eens. Ik vind dat zo triest, dat ik bijvoorbeeld een blog moet verwijderen omdat anderen dat vinden.

Niet dus. Ik laat mijn blog staan, omdat het mijn mening en mijn keuze is.

Van mij mag de spreekwoordelijke bezem gepakt worden voor de ledendatabase.

30-09-12 22:48:56
Harold
Erelid


WMRindex: 1.767
OTindex: 206
Er is een verschil tussen vrijheid van meningsuiting en het bloggen van opzettelijk provocerende teksten waar velen zich aan storen.

Mijn vraag is Waarom doe je dit?

30-09-12 22:52:54
Davh11
Oudgediende

WMRindex: 2.175
OTindex: 6.417
Wnplts:  
@Harold om aan te tonen dat zeeotters over het algemeen een goede appetijt hebben. Wat denk je?

30-09-12 22:54:07
nietmeer
*Pakt popcorn*

30-09-12 22:55:14
Kameleon
Oudgediende


WMRindex: 452
OTindex: 48.504
T S
@Harold: En jij uit je vrijheid van meningsuiting door ons gehandicapten te noemen? Schaam je diep!

30-09-12 22:57:17
Harold
Erelid


WMRindex: 1.767
OTindex: 206
Quote @Kameleon:
@Harold: En jij uit je vrijheid van meningsuiting door ons gehandicapten te noemen? Schaam je diep!
Ik heb jou niet uitgescholden, maar soms ben ik er even helemaal klaar mee.

30-09-12 22:58:41
Kameleon
Oudgediende


WMRindex: 452
OTindex: 48.504
T S
@Harold: Nee, maar ik neem het op voor de mensen die een handicap hebben.

En ook al ben je er klaar mee, is het nog steeds compleet ontoelaatbaar om mensen uit te maken voor mongolen of gehandicapten.

30-09-12 22:59:05
nietmeer
@Harold: In de eerste comment al? Knap.

Maar is het niet jammer voor @pfft dat wij zijn topic gaan verzieken?

30-09-12 22:59:06
Retep
Senior lid


WMRindex: 190
OTindex: 1.046
Wat mij opvalt is dat sommigen vallen over het woord mongool maar niet vallen over het op de tenen staan van een ander. Leuke boel zo, gebeurt dit in het echte leven ook soms??

30-09-12 22:59:42
Davh11
Oudgediende

WMRindex: 2.175
OTindex: 6.417
Wnplts:  
@Harold je bent er dan wel heel erg snel klaar mee. Je windt je ongelooflijk op over niets, gaat dit vervolgens verdedigen waardoor je alleen maar bozer wordt, en je eindigt met scheldwoorden die ik hier niet ga herhalen. Ik heb de mailcontacten gelezen, en je hebt je echt niet van je beste kant laten zien. Als je dat "ik ben er even helemaal klaar mee" vind, dan weet ik niet of je nog normaal over straat kan zonder mensen de huid vol te schelden.

@Retep ja, dit gebeurt, en nee, je hebt geen aandeel in de discussie, of je moet weten wat net op DEvH z'n blog is voorgevallen en Harolds comments hebben gelezen voordat ze zijn verwijderd.

30-09-12 23:01:09
pfft
Erelid


WMRindex: 647
OTindex: 1.017
@Harold: met die reden die ik hierboven aan heb gegeven. En de druppel was wel hoe mensen reageren op het blog van @DevH. Dat hij zich niet mag uitdrukken op de manier, die hij het meest passend vindt en dus de manier waarmee de lading het best wordt gedekt. En daarnaast heb ik zelf hier ook wel vaker gemieter gehad omdat mensen het nou eenmaal niet altijd leuk vinden, als ik bepaalde dingen zeg. En dan gebruikte ik nog niet eens een scheldwoord ofzo.

Alev: dit is niet zo bedoeld. Het is een discussie, dus, kom maar met die bijdrage.

30-09-12 23:02:55
Retep
Senior lid


WMRindex: 190
OTindex: 1.046
Davh11 Nee, dat heb ik dan net gemist. Ik dacht dat die woorden alleen via email waren gewisseld.

30-09-12 23:02:56
Harold
Erelid


WMRindex: 1.767
OTindex: 206
Quote @Kameleon:
@Harold: Nee, maar ik neem het op voor de mensen die een handicap hebben.

En ook al ben je er klaar mee, is het nog steeds compleet ontoelaatbaar om mensen uit te maken voor mongolen of gehandicapten.

Moet je maar niet opzettelijk gaan provoceren, het is ook niet de eerste keer.

Ik begrijp niet waarom sommige mensen altijd iets moeten verpesten. Weet je wel hoeveel mensen er hier al weggepest zijn door je vriendjes.
Mailtjes van DEVH
Quote Devh:
Waarom ben je zo'n klootzak


Ik laat me niet uitschelden door een gefrustreerde puber.

30-09-12 23:04:47
nietmeer
Ik vind het ontzettend triest dat mensen moeilijk doen over wat iemand post in zijn eigen blog.
Daar is zo'n blog toch voor bedoeld? Het is een omgeving waar jij jezelf volledig kunt uiten. Als mensen hierover gaan zeiken en mods dingen gaan aanpassen, vind ik het ontzettend triest.
Als iets je niet aanstaat in die blog blijf je gewoon weg. Je gaat niet steeds posten op die blog, om vervolgens te gaan jammeren dat mensen gemeen tegen je zijn. Dan moet je niet voor meer terug komen.

@Harold: Och, gaan we wéér privé mails openbaar zetten?
Wat knap! Vooral als je één zin helemaal uit zijn context rukt, zodat het in jouw voordeel komt te staan.
Man, je bent 40 maar gedraagt je zoals mijn zusje van 10.
Gewoon niet op zijn blogs reageren. Dan reageert er niemand op jou.
Of je kunt niet zonder negatieve aandacht. Dat kan.

30-09-12 23:06:16
Davh11
Oudgediende

WMRindex: 2.175
OTindex: 6.417
Wnplts:  
@Harold dat zeg ik net, je maakt je boos en druk over niets. Het is echt niets waard, man. Helemaal niets. Een druppel op een lava-veld.

Ik zal je vertellen dat door mij drie mensen zijn geband, waaronder twee neo-nazi's. De rest is niet weggepest, maar kon het blijkbaar niet hebben dat mensen iets gebruikten genaamd "vrijheid van meningsuiting" iets wat heel basaal is in Nederland. Als je dat al niet kan hebben, wat heb je dan op het internet te zoeken? je zult hier altijd tegenspraak krijgen, en je zult je ideeën en woorden moeten verdedigen of accepteren dat je verkeerd zat. Dat laatste doe je niet, ook al zit je nog zo verkeerd.

30-09-12 23:06:27
pfft
Erelid


WMRindex: 647
OTindex: 1.017
Als jullie nou eens ontopic gaan reageren en jullie ruzies via de mail gaan uitvechten.

Daarbij: ik heb deze discussie nu juist opgestart, omdat ik vind dat het op dit moment juist relevant is en mensen misschien op een normale manier hun mening willen ventileren

30-09-12 23:07:30
Davh11
Oudgediende

WMRindex: 2.175
OTindex: 6.417
Wnplts:  
Quote @Harold:
Ik laat me niet uitschelden door een gefrustreerde puber.


goh, da's grappig. Je oordeelt nu over DEvH. Zeer volwassen.

@pfft zal ik me aan houden. Stuur me maar een mailtje @Harold als jij zo graag je gelijk wil bewijzen. Regels: ontopic blijven, niet uitschelden of beledigen, en vooral volwassen gedrag zoals je dat ook op straat zou doen. Ok? Anders weer een mailtje naar de mods. Die vinden het vast leuk om het zoveelste conflict omtrent jouw gedrag op te lossen ok

30-09-12 23:14:24
pfft
Erelid


WMRindex: 647
OTindex: 1.017
@Kameleon: om er even een recent nieuwsbericht bij te pakken: Directeur Brazilie opgepakt om filmpjes op YouTube, die volgens het hof de Braziliaanse kieswet schenden.

En dan is het de vraag of dit zomaar kan. Oorzaak in dit geval:
Quote:
Brazilië kent een strenge kieswet, die inperkt wat critici op radio, televisie en internet kunnen zeggen over mensen die deelnemen aan de verkiezingen.

Dus, als je het niet goed vindt dat iemand iets zegt, dan ga je naar de rechtbank en hebben die mensen een probleem.

Willen we zo toch niet? En precies hetzelfde gebeurt hier op WMR, weliswaar in een vorm met minder consequenties. En waarschijnlijk gebeurt het wel op nog meer plaatsen.

30-09-12 23:14:32
nietmeer
Je mag best je mening geven over wat dan ook. Maar ik kan er niet tegen als mensen maar wat gaan roepen onder de mom "Vrijheid van meningsuiting".

Zo was er een keer dat iemands eerste comment "Al die kutreligies moeten weg!!" of iets in de trend was.
Toen ik daar op reageerde was ík onredelijk.
Nou, als jij je eerste comment zo post zonder enige onderbouwing...

Je mag iets kut vinden. Maar met mate. :D

30-09-12 23:16:03
Harold
Erelid


WMRindex: 1.767
OTindex: 206
Oke Pfft: maar volgens mij mogen ze niet meer naar me mailen...

Ontopic: Een website als deze moet goddienst-neutraal zijn. Ik bedoel hiermee dat er geen enkele goddienstige uitingen moeten worden gedaan. Zeker niet als je van te voren weet dat je mensen hiermee beledigt.

Maar het is je gelukt!

DEVH: Ik ben weg hier.

30-09-12 23:18:39
Davh11
Oudgediende

WMRindex: 2.175
OTindex: 6.417
Wnplts:  
@Harold nee, de website biedt juist een platform om over allerlei onderwerpen te kunnen praten. Don't like it, don't look. Zo simpel is het.

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

[1] 2 3

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven