hr
jaargang -23 - laatste artikel 29-3 14:00 - 74304 artikelen - nu online 21 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek


1 2 [3] 4 5

Te dom om te stemmen

15-09-12 17:09:29
Frostbite
Erelid


WMRindex: 472
OTindex: 3.311
Quote DEvH:

also: uit goede debatten komen vaak goede beslissingen.


Kijk maar naar onze abortusdiscussie ;)

@Retep: En ze kiezen daar nu zelf voor. Dus wat is het probleem? Mensen willen dit nu. Dus waarom vind jij het zo erg?

15-09-12 17:10:17
nietmeer
DEvH: En dan houden ze maar een miljoen euro over. :{ :P

15-09-12 17:11:09
Frostbite
Erelid


WMRindex: 472
OTindex: 3.311
Alev: Wat een zielige mensen zijn het, vind je niet? :{

15-09-12 17:11:10
nietmeer
@Frostbite: HEEL sterk punt Frostbite _O_

Quote:
Mensen willen dit nu. Dus waarom vind jij het zo erg?

En ja, die discussie was leuk! :D

En hij vindt het zo erg, omdat hij dat mag :P

15-09-12 17:11:39
Madarian
Oudgediende


WMRindex: 2.597
OTindex: 5.605
Quote DEvH:
@Kristel: @Madarian: Misbruikt? Als je weinig middelen hebt, is het in tegengaan van anarchie dan misbruik?

... Moet ik echt alles aan je uitleggen? Jammer dat je mag stemmen "-.-
Nee DEvH, jammer dat JIJ mag stemmen! Als 18 jarige denken dan je alles weet? Duik eens in de geschiedenisboeken! De inquisitie? De kruisvaarttochten? Al vergeten? Wanneer doe je jou oogkleppen eens af? Ik probeer ruimer te denken dan mezelf. Lukt vaak niet, maar ik probeer het wel. En als ik het niet met iemand eens ben, dan val ik de standpunten aan. Maar ja, jij speelt telkens op de man, en bent daarom in mijn ogen een klein jochie. Wil je volwassen overkomen? Val dan standpunten aan en niet de persoon!

15-09-12 17:12:13
Frostbite
Erelid


WMRindex: 472
OTindex: 3.311
Offtopic:
DEvH: Goede discussies zijn altijd leuk (A)

15-09-12 17:12:13
Retep
Senior lid


WMRindex: 190
OTindex: 1.046
Frostbite, vraag dat eens aan mensen wie in de verzorging werken. Het toch vrij rechts beleid van de afgelopen jaren, paars en zo daargelaten, dat was echt een ramp, heeft niet veel goeds opgebracht voor bewoners, waar daarentegen de bestuurders van een instelling een mooie moot zalm op tafel hadden.

15-09-12 17:12:58
nietmeer
@Madarian: Maleus malificarum? Ga maar weer in je Bench zitten Bello :ja
En ik heb geen zin om telkens hele boekdelen uit te moeten leggen omdat iemand niet geïnformeerd is over de zaken waar die over praat. Al helemaal niet als'ie doet alsof die er wat vanaf weet.

15-09-12 17:13:14
Frostbite
Erelid


WMRindex: 472
OTindex: 3.311
En die mensen hebben PvdA gestemd, en daarmee een (hoogst waarschijnlijk) plekje in het kabinet verworven. Dus ik zie nog steeds het probleem niet.

15-09-12 17:13:57
nietmeer
@Retep: De problemen in de zorg (te weinig handen aan het bed) komen volgens Zembla voornamelijk omdat geld dat (nota bene) extra beschikbaar gesteld was, gestopt werd in mooie gebouwen en kantoren.

Little known fact, dat was in de jaren 70 al zo.

15-09-12 17:14:08
Frostbite
Erelid


WMRindex: 472
OTindex: 3.311
@Madarian: In mijn discussies met DEvH hebben we nog nooit elkaar persoonlijk aangevallen. Misschien lees je te veel tussen de regels in *8

15-09-12 17:14:57
nietmeer
@Frostbite: Ik heb hem wel persoonlijk aangevallen, maar jij bent tenminste geïnformeerd en hebt degelijke standpunten.


Orgaanmaffia reken ik daar niet onder, @Madarian.

15-09-12 17:15:27
Retep
Senior lid


WMRindex: 190
OTindex: 1.046
DevH Het zou je sieren om netjes een gesprek aan te gaan en je niet als een god te gedragen. Wat mij betreft is enig zinvol gepraat met je onmogelijk omdat je je als een *geen woordenvoor* gedraagt. (ploink) En dat, dat is dat ik je vanaf nu negeer.

15-09-12 17:15:44
nietmeer
@Retep: Kun je inhoudelijk reageren?

15-09-12 17:16:21
Frostbite
Erelid


WMRindex: 472
OTindex: 3.311
Mensen negeren. Volwassen. :ja

Of nee, dat heet anders, toch? Dat noemde jij ''stoppen met de discussie aangaan omdat beide partijen een andere visie hebben en niet gaan veranderen.''

Gelul.

15-09-12 17:18:06
Retep
Senior lid


WMRindex: 190
OTindex: 1.046
Frostbite, als mensen zich zo arrogant opstellen, en daar heb ik niet lang voor nodig gehad om dat bij betreffend persoon op te merken, dan houdt het gewoon op. Het heeft dan geen zin om verder te praten want de persoon blijft toch doorgaan met zichzelf te bewijzen. Kinderlijk, ja. Gelul? Jouw visie, ik heb gewoon geen zin erin om me te bewijzen alsof ik een klein kind ben. Ik weet hoe ik er over denk, en daar kun je het oneens mee zijn, maar om dan als een pannekoek te gaan zagen van ongeïnformeerd zijn terwijl de persoon net droog achter de oren is dan heb ik zoiets van jong, doe zo voort, maar zeik mij niet af.

15-09-12 17:18:55
nietmeer
@Frostbite: hahaha, true :P

Kijk, ik ben heel goed bereid om in discussie te gaan met mensen, maar als zij moeite hebben met mij begrijpen omdat ze niet goed genoeg zichzelf ingelezen hebben in de stof, en ze bij elk stapje aan de hand meegenomen moeten worden, dan ben ik er vrij snel klaar mee.

Revolutie tegen hét democratische land van de hele wereld (serieus, elke 2/3 jaar verkiezingen het afgelopen decennium) is compleet van de pot gerukt. Een populistenpraatje. En dat ik dan een aantal lange reacties nodig heb om je überhaupt daarop te wijzen, tja. Jammer, @Retep.

*voelt droge oren*
tja. Droog of niet, oud of niet, ik ging ervan uit dat je gewoon slecht geïnformeerd was. Maar het ligt blijkbaar aan jou :P

15-09-12 17:22:00
Frostbite
Erelid


WMRindex: 472
OTindex: 3.311
@Retep: Dat betekend dus dat jouw standpunten niet overtuigend genoeg zijn, of jouw discussievermogen op zich misschien niet goed genoeg is om elkaar te naderen.

Je kunt niet verwachten dat iemand, die het niet eens is met jouw standpunt, dat ineens wel wordt. Dat is in wezen wat jij verwacht: dat mensen het met jou eens worden. Zo werkt het niet. Er is geen 'eens worden met', er is alleen 'compromis sluiten met'.

Misschien moet jij je eens verder voor andere opinies openstellen. Dat is immers wat je van anderen verwacht met jouw meningen te doen. Wel zo beleefd om consequent te zijn.

15-09-12 17:24:35
nietmeer
We kunnen dit gebruiken om te bepalen wie mag stemmen en wat niet O+ Ik stel mij beschikbaar als tester.

15-09-12 17:26:12
Frostbite
Erelid


WMRindex: 472
OTindex: 3.311
Er blijven nu eenmaal niet zo veel mensen over als er richtlijnen zouden komen voor wie wel, en wie niet, mogen stemmen. (A)

15-09-12 17:38:49
Retep
Senior lid


WMRindex: 190
OTindex: 1.046
Frostbite, nogmaals, ik ben er niet op uit om een ander te overtuigen. Zolang het niet beledigend wordt zoals DEvH het bracht dan maakt het me niet uit, wat het al niet deed.

15-09-12 17:41:24
Frostbite
Erelid


WMRindex: 472
OTindex: 3.311
Waarom begeef je jezelf dan in een discussietopic... Het enige nut van discussie is het overtuigen van anderen dat jouw standpunten ook gegrond zijn. Als dat je niet uitmaakt, dan moet je niet in deze topics posten.

15-09-12 17:43:28
Retep
Senior lid


WMRindex: 190
OTindex: 1.046
Als ik m'n mening geef dan geef ik die, wat je ermee doet is aan jou, kun je er wat mee, prima, kun je er niets mee ook goed. Maar ga dan niet op de man/vrouw spelen want dat is nog even iets minder slim.

15-09-12 17:47:42
nietmeer
@Retep: Ik ben er ook niet op uit om je te overtuigen. Ik wil je slechts informeren.
Dat is ook het enige wat ik doe, namelijk.

tweede reactie is irrelevant. "wat je ermee doet is aan jou"
Je gaat alsnog in discussie. Je zegt niet te geven om wat ermee gebeurt, maar dat doe je wel.

Enfin, naar het punt. Je begon over een revolutie tegen Nederland, en wat mij betreft is het arrogant om de veiligheid en integriteit van een land ondergeschikt aan je belangen te stellen.

15-09-12 17:52:37
Retep
Senior lid


WMRindex: 190
OTindex: 1.046
Kijk, dat is net even wat anders dan gelijk zeggen van je spoort niet dus je mag niet stemmen.

Heb je wel eens van revolutie door demonstratie gehoord? Ik dacht iets met "gekkies" van Occupy. Zo gek zijn die trouwens niet, ze zien in dat het systeem gewoon niet eerlijk is. Cohen had er nog iets mee, het moet eerlijker, maar ook die kreet was en is loos, zie meneer Kok met zijn sociale inborst en omslag naar asociaal tijdens zijn bewind.

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 [3] 4 5

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven