hr
jaargang -23 - laatste artikel 25-4 18:00 - 74450 artikelen - nu online 27 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek


1 [2] 3 4 5

Mauro

29-10-11 12:34:57
nietmeer
DEvH: Dingen grof/klinisch brengen is mijn specialiteit, waarom lief verpakken als dit gewoon de keiharde waarheid is..

Het is gewoon allemaal stomme symboolpolitiek.

29-10-11 12:35:52
Davh11
Oudgediende

WMRindex: 2.175
OTindex: 6.417
Wnplts:  
het laatste wat we nodig hebben is een demissionair kabinet, niet in deze tijd! als het cda knalt dan knalt de rest ook.

29-10-11 12:36:29
nietmeer
@Kameleon: ik vind het gejank dat heel Nederland ineens "BOOS!" is omdat één persoon uitgezet wordt. Als een soort van symbool van media-geillerij van de moraalridders wordt Mauro straks op het vliegtuig gezet.

Ik wou het net zeggen banaal toen je begon over symboolpolitiek :P En mooi verpakken hoeft niet.

Davh11; mee eens...

29-10-11 12:37:42
Davh11
Oudgediende

WMRindex: 2.175
OTindex: 6.417
Wnplts:  
afbeelding

vele tranen zijn gelaten toen Mauro uit Nederland vertrok.

29-10-11 12:38:33
Kameleon
Oudgediende


WMRindex: 452
OTindex: 48.504
T S
Davh11: Ik mag hopen dat het CDA dinsdag knalt, het haalt een heleboel mensen uit de wurggreep van onze eigen geblondeerde minister van A&I.

DEvH: Ik word niet boos om die éne persoon die Mauro heet, maar om het hele beleid, je kunt niet mensen het land uitzetten die hier al een x aantal jaar wonen, beter Nederlands spreken dan mensen die hier al 40 jaar wonen en die ook nog eens willen werken en leren hier.
Die groep moet hier gewoon kunnen blijven zonder problemen.

29-10-11 12:40:02
nietmeer
@Kameleon: En diegene die heer van een uitkering komen genieten, wat gaan we daar mee doen?

29-10-11 12:40:10
Davh11
Oudgediende

WMRindex: 2.175
OTindex: 6.417
Wnplts:  
man, al spreek je zo goed nederlands dat je zelfs de grootste taalchauvinisten onder de tafel lult, geen verblijfsvergunning is oprotten!

Banaal Half Almelo zit in de bijstand, moeten we daar niet wat aan doen?

29-10-11 12:41:18
Mamsie
Oudgediende


WMRindex: 45.635
OTindex: 94.598
Hoeveel Mauro's zijn er hier in Nederland????

29-10-11 12:41:26
Kameleon
Oudgediende


WMRindex: 452
OTindex: 48.504
T S
Banaal: Daar snijdt voor mij het mes aan twee kanten, tbh.

Als je moeite hebt met het vinden van werk, vind ik dat er ook hulp moet komen van welke kant dan ook, of dat nu het UWV is of whatsoever.
Als je gewoon geen fuck uitvoert in dit land en een beetje van een uitkering profiteert, dan moet er ook gewoon duidelijk aangegeven worden dat het niet zo kan.

@Mamsie: Volgens mij heb ik gelezen dat er nog 75 soortgelijke personen zijn. :ja

29-10-11 12:41:54
nietmeer
Davh11: Ja die moeten we ook aan het werk trappen..

Maar ik bedoelde meer van, waar trek je de grens wat een "gewenste" asielzoeker is. Eentje die kan werken, en dan ben je toch aan het selecteren aan de poort, is dat dan wel etisch?

29-10-11 12:42:29
nietmeer
dan moet er dus een duidelijk en eenduidend beleid komen, maar ook na Mauro zal het kabinet achterover leunen en wachten op de volgende puppy-oogjes van de moraalridderskliek. En ondertussen tikt de inflatieklok door. En iedere dag groeit de staatsschuld. En iedere dag wordt Griekenland nijpender. En iedere dag stijgt de rente van Italië. En iedere dag lopen spanningen tussen Duitsland en Frankrijk op. En iedere dag daalt ijsland. En iedere dag is een dacht dichter bij een totaal faillissement van de grote banken.

Maar waar hebben wij het over? Over Mauro Want niemand wil immoreel lijken omdat zij zich tegen de moraalridderskliek keren.

29-10-11 12:43:15
ledi
Oudgediende


WMRindex: 47.811
OTindex: 23.036
S
@Kameleon: hoe triest ik die uitzetting ook vindt: als de normen die jij hierboven noemt richtlijnen zouden worden, dan gaan mensen al nederlands leren voor ze asielzoeker worden.
Er zijn vrouwen geweest die zwanger werden in een poiging om hier te mogen blijven.
Zo zijn er tig mogelijkheden om het te proberen, maar helaas Leers heeft in mijn ogen gelijk.

29-10-11 12:43:31
Kameleon
Oudgediende


WMRindex: 452
OTindex: 48.504
T S
DEvH: Alsof het allemaal draait om de euro, gaat toch heen, er zijn andere belangrijke dingen die nu voor ons niet inzichtelijk zijn omdat er alleen maar wordt gepraat over de euro.

@ledi: Ik zal vandaag eens proberen wat tijd vrij te maken om een beleid te creëren, gewoon eens voor de grap. :ja

29-10-11 12:44:53
Davh11
Oudgediende

WMRindex: 2.175
OTindex: 6.417
Wnplts:  
Economie? pff, niet belangrijk. laat die miljarden mensen die straks niets meer kunnen door inflatie maar stikken. Zolang Mauro er in Nederland van mee mag genieten.

29-10-11 12:45:50
nietmeer
Banaal: Asielzoekers zijn, ten tijde van gevaar of oorlog, niet gewenst hier maar gedoogd. Maar als de ellende over is, dan kan diegene weer terug. Het is dus toedels en doei voor Mauro en de andere 75 mensen die niet aanklopten bij Jank inc.

29-10-11 12:46:42
Kameleon
Oudgediende


WMRindex: 452
OTindex: 48.504
T S
Davh11: De euro die valt toch wel, onze Italiaanse pogo-stick zal niets uitvoeren, Griekenland heb ik nog wel vertrouwen in, maar toch, de euro gaat toch wel onderuit. Vroeg of laat, dan gaat de euro kapot, TENZIJ we stoppen met bezuinigen en gaan investeren in een solide en weerbare economie in Nederland en desnoods Europa.

29-10-11 12:47:33
Davh11
Oudgediende

WMRindex: 2.175
OTindex: 6.417
Wnplts:  
HAHAHAHAHAHA... wacht. Bezuinigen is nodig schat. We kunnen niet met geld gaan gooien dat er niet is.

29-10-11 12:47:38
nietmeer
@Kameleon: goh, die euro... Meh, niet belangrijk. We wachten wel tot die valt en dan kunnen we met z'n allen geen gas, olie of brood betalen. Dolletjes! En dan valt Heel Europa om, en dan valt dit handelsblok om. Als jij dat wilt, dan start je je eigen besloten commune om het uit te proberen.

Helaas hebben wij wegens een enorm begrotingstekort (66%) en geen cent te makken, dus investeren is een leuk initiatief. Als jij even het geld brengt? Daarnaast staan wij onder zeer streng toezicht van het IMF, omdat wij samen met een aantal andere "fortuinlijken " nog wel de landen kunne helpen die het lot bepalen van heel Europa. Maar ik heb dit al zo vaak herhaald...

29-10-11 12:49:01
Kameleon
Oudgediende


WMRindex: 452
OTindex: 48.504
T S
Davh11: Oh, dat kan wel, als we het ook weer terugverdienen. En dan val ik toch weer terug op Colijn, die wilde ook een staatsschuld van 0 gulden, waaraan de economie toen is bezweken.

Ik wens Rutte veel succes, maar het gaat hem niet lukken. :)

29-10-11 12:49:55
nietmeer
@Kameleon heeft wel een punt. DIt is het mauro topic, niet de schuldencrisis (hadden we er ook al een van, toch?)

29-10-11 12:50:10
Davh11
Oudgediende

WMRindex: 2.175
OTindex: 6.417
Wnplts:  
Colijn mag oprotten, dit is 2011, niet begin vorige eeuw. De wereld is even iets anders geworden in de tussentijd.

goed, punt is dat Mauro terug moet omdat dat al een hele tijd geleden besloten is. punt. kun je er nog zo boos om worden, hij moet gewoon terug.

29-10-11 12:50:58
Kameleon
Oudgediende


WMRindex: 452
OTindex: 48.504
T S
Banaal: Daar heb je gelijk in, excuses :P

Davh11: Dit is 2011, maar de economie draait nog steeds op dezelfde basis: schaarste.

29-10-11 12:51:24
nietmeer
dat heb ik nog niet uit zijn mond gehoord, Banaal.

@Kameleon; Knikker Mauro eruit, kunnen we weer echte dingen gaan bespreken.
@Kameleon; We hebben een vrijemarkt economie, vind het eigenlijke een hele goede economie waarin de markt bepaalt. En gebaseerd op schaarste inderdaad. Dat is kapitalisme, en we kunnen niet meer zonder kapitalisme. Of gaan we weer mercantilisme invoeren?

We zullen het hiermee moeten doen. En een oplossing moeten vinden. Maar het is wél een big deal.

29-10-11 12:55:07
Kameleon
Oudgediende


WMRindex: 452
OTindex: 48.504
T S
DEvH: Kapitalisme is misschien wel aan zijn eind gekomen, denk je niet? Er wordt met pensioengeld belegd op de beurzen en er worden nog steeds gouden handdrukken gegeven, ik pleit voor een nieuwe, moderne economie.

29-10-11 12:55:52
Davh11
Oudgediende

WMRindex: 2.175
OTindex: 6.417
Wnplts:  
@Kameleon ga jij die dan even in elkaar knutselen, praten wij wel verder over Mauro.

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 [2] 3 4 5

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven