hr
jaargang -23 - laatste artikel 18-4 18:00 - 74417 artikelen - nu online 14 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek


[1] 2 3 4 5

Mauro

28-10-11 10:44:42
Kameleon
Oudgediende


WMRindex: 452
OTindex: 48.504
T S
Gisterenavond is het debat geweest over de Angolees Mauro. :ja
Nu lees ik net wel een leuk berichtje:

=====
Doordat de CDA-dissidenten Ferrier en Koppejan met de oppositie gaan meestemmen zal a.s. dinsdag het kabinet vallen.
Wilders zal zeggen "op deze manier wordt de poort opgezet voor alle 1000 Mauro's in Nederland en alle 10.000-en Mauro's die nog naar Nederland gaan komen". En dat spoort dan niet met de afspraak bij de kabinets formatie. Einde kabinet.
=====

Is het mogelijk dat dit gaat plaatsvinden? Is dit een realistisch beeld?

Ik denk van wel. :ja

28-10-11 11:09:53
Madarian
Oudgediende


WMRindex: 2.597
OTindex: 5.605
Mauro weet al lang dat hij het land uit moet. Er zijn regels gemaakt, en deze worden nu opgevolgd. Als men het daar niet mee eens is dan moeten de regels gewijzigd worden. Anders komen er inderdaad veel meer "Mauro's" deze kant op. Als het kabinet valt, dan ben ik benieuwd hoe de verhoudingen dan gaan worden. Geen CDA en geen PvdA meer? :P

28-10-11 11:16:19
Kameleon
Oudgediende


WMRindex: 452
OTindex: 48.504
T S
Madarian: En geen PVV meer, want wie gelooft er nou nog in die onzin?8-)

En ach, mocht het kabinet vallen, dan weet ik denk ik wel wat gebeuren gaat, dan komt er een links kabinet, haha. :P

28-10-11 11:56:46
Sto
Oudgediende


WMRindex: 6.021
OTindex: 14.071
@Kameleon: veels te veel mensen geloven nog steeds in die onzin :(
lijkt me trouwens onwaarschijnlijk dat het kabinet over dit valt :P

28-10-11 12:11:31
Kameleon
Oudgediende


WMRindex: 452
OTindex: 48.504
T S
@Sto: Anderhalf miljoen mensen teveel. :(
Om eerlijk te zijn hoop ik dat het dinsdag valt, liever een demissionair kabinet dan dit. :r :|

Nederland zou -als de PVV- er de stekker uittrekt uit een enorm sterke wurggreep zijn. :ja

28-10-11 21:14:52
Davh11
Oudgediende

WMRindex: 2.175
OTindex: 6.417
Wnplts:  
klik en lees.

28-10-11 22:25:46
ledi
Oudgediende


WMRindex: 47.811
OTindex: 23.036
S
@Davh11: Hij staat al sinds zijn aankomst hier op de lijst om er uit geknikkerd te worden -en met hem honderden anderen waar je nooit iets over hoort- maar pas met het eerste rechtse kabinet wordt hij naar voren geduwd door iedereen die wil laten zien hoe groot zijn/haar hart is.
----------------

Klopt helemaal! Als hier het kabinet over valt, heeft het nooit bestaansrecht gehad. 8)

28-10-11 22:28:07
Davh11
Oudgediende

WMRindex: 2.175
OTindex: 6.417
Wnplts:  
^ dat :P

29-10-11 01:23:29
nietmeer
En het kabinet dat valt over één puppy-oogjes angolees terwijl wij met demissionair kabiniet een stuk slechter af zijn, is natuurlijk volstrekt moreel verantwoord.

Want een demissionair hakt geen knopen door. Een demissionair zit achterover tot de verkiezingen komen. En die verkiezingen komen wel... na verloop van tijd. Maar om één mensenleven te bespreken terwijl wij het ook kunnen hebben over de economie van Nederland en (!) Europe en daarmee Amerika (!) Is toch wat belangrijker, vindt je niet?

... er wordt teveel adem gegeven aan één persoon.

29-10-11 09:27:44
ledi
Oudgediende


WMRindex: 47.811
OTindex: 23.036
S
Amen _O_

29-10-11 10:09:42
Kameleon
Oudgediende


WMRindex: 452
OTindex: 48.504
T S
DEvH: Het is niet één puppy-oogjes asielzoeker, als ik mij niet vergis zijn er 75 in dezelfde situatie als Mauro.
Mensen die hier zijn gekomen, al goed ingeburgerd zijn (Mauro spreekt beter Nederlands dan sommige inwoners die hier geboren zijn.) en die hier gewoon netjes een MBO 3 opleiding aan het doen is.

Het zou hypocriet zijn om ál die gevallen gewoon de deur te wijzen, want Nederland is toch hét land van de kennis? Laten we dan ook gebruik maken van elke kans die we krijgen.

Daarnaast hoop ik dat dinsdag dit gruwel-kabinet valt, liever demissionair dan dit 18 tegen 16 kabinet. En ik hoor trouwens ook weinig meer van de Tweede Kamer over dingen die níet over de Euro gaan.
Sorry dat ik het zeg, maar er zijn ook belangrijkere dingen op dit moment.

29-10-11 10:41:57
nietmeer
Als de euro valt, dan zitten wij met een hyperinflatie waar Zimbabwe trots op mag zijn. Als de euro valt, da valt de Europese afzetmarkt van onze goederen weg, onze belangrijkste bron van inkomen. Als de Euro valt, dan kan Amerika niet meer met ons handelen omdat hun valuta te sterk is. Dan daalt de dollar drastisch en hebben we 1930 all over again. Dus ik vind het wat belangrijker dan het lot van 75 mensen, want als de euro valt, dan gaat het een een paar miljard mensen. Ik wil niet mijn geld naar de bakker hoeven kuieren, en ik denk dat een heleboel mensen het met mij eens zijn.

Ik wil gewoon één duidelijk beleid zodat ze niet elke keer dit ongelooflijke gezeik krijgen. Dat ze eens over een langetermijn gaan nadenken in plaats van het individu. Want de mediageile Mauro-fanclub trekt teveel aandacht naar één persoon, en één persoon kan mij eigenlijk helemaal niets schelen. Het is ontzettend kut voor Mauro, maar het zal mijn nachtrust niet bederven.

29-10-11 10:48:21
Kristel
Oudgediende


WMRindex: 3.529
OTindex: 5.364
T S
DEvH:
Quote:
Ik wil gewoon één duidelijk beleid zodat ze niet elke keer dit ongelooflijke gezeik krijgen.

Zet mensen zonder goede opleiding op een post en of in de politiek en je houd dit. Politiek voeren is niet voor geïnteresseerden maar voor mensen die er daadwerkelijk de knowhow en opleiding voor hebben.

Geen arts zonder papieren geen minister zonder papieren.

29-10-11 10:50:45
ledi
Oudgediende


WMRindex: 47.811
OTindex: 23.036
S
@Kameleon: Hierboven schreef je: Wilders zal zeggen "op deze manier wordt de poort opgezet voor alle 1000 Mauro's in Nederland en alle 10.000-en Mauro's die nog naar Nederland gaan komen".

In dat opzicht moet ik helaas Wilders gelijk geven.
Hoe graag ik het Mauro ook gun om te blijven, dat is wel de realiteit.

29-10-11 11:22:39
Kameleon
Oudgediende


WMRindex: 452
OTindex: 48.504
T S
DEvH: Moet ik je herinneren aan Colijn, met zijn Gouden Standaard? Als we te ver doordrijven met de euro, maken we dezelfde fout.

De euro is een prachtig middel om onze westerse handel en zaken te voeren met minder belemmeringen, maar je kunt ook overdrijven, de Gouden Standaard ging kapot, de Euro zal ook kapot gaan.

29-10-11 12:16:48
nietmeer
@Kameleon; De euro is bedoeld als handelsfront tegen de sterker wordende NIC's (tijgerlanden) in Azië en tegen het Amerikaans massief. het belang dat wij hebben bij een sterke valuta, is denk ik niet helemaal tot je doorgedrongen. De internationale handel, waar wij de grootste inkomstenbron van hebben (Rotterdam en de binnenvaart) heeft er ook enorm veel belang bij. Even een scenario schetsen;

Griekenland valt --> Euro keldert omdat ondernemers en banken niet alleen meevallen maar ook hun vertrouwen verliezen --> Dollar wordt veel sterker --> Euro bereikt dieptepunt --> Handel met Amerika valt weg --> Handel met NIC's valt weg --> Hyperinflatie door de lage waarde --> ruilvoet-verslechtering --> blijvende verlies.

En zo gaat het voor heel Europa, handelsblokken worden te groot en te machtig, terwijl ons handelsblok compleet in elkaar stort.

Dan kan één persoon mij weinig boeien, eerlijk gezegd. En daar ben ik niet moreel minder om, niet een racist en geen harteloos persoon. Ik ben realist, en ik zie dat er andere belangrijkere problemen te bespreken zijn. Als dit de wetgeving is, dan is dit de wetgeving, ik maal er niet om.

29-10-11 12:22:05
Davh11
Oudgediende

WMRindex: 2.175
OTindex: 6.417
Wnplts:  
klik had je die nou al doorgelezen kammie?

29-10-11 12:28:03
Kameleon
Oudgediende


WMRindex: 452
OTindex: 48.504
T S
Davh11: Ik lees niets van GeenStijl, de naam zegt het al. Ik hou het op nu.nl en eventueel het AD, that's pretty much it. Ik vind dat te subjectief nieuws, daar kijk ik nooit naar.

DEvH: Oftewel, we moeten gewoon normaal doen met de euro. Het is Colijn niet gelukt, het zal nu ook niet lukken.

29-10-11 12:28:15
nietmeer
@Kristel: *8

volgens mij hebben de politici toch echt een opleiding genoten hoor.

@Kameleon; dat is ook jammer, want zij leggen het wél heel goed uit. Je hoeft het niet eens te zijn met hen, maar je kunt het wel lezen en een mening over het stuk en vooral de inhoud vormen. Vind het jammer dat je het niet leest.

De gouden standaard van colijn, zal mij even inlezen. Maar volgens mij is er nu geen sprake van een gouden standaard en heeft het niets van doen met de huidige situatie. We praten niet over een binnenlandse economie, maar om een Europese en globale. Dat is effe een tikkie anders dan één of andere hollandse kneuterpoliticus met een poging tot gouden standaard.

29-10-11 12:29:49
nietmeer
Dit is sowieso een grote kleuterpolitiek. Meer dan de helft van Nederland stemt rechts, er worden nu ook daadwerkelijk mensen uitgezet en dan is het weer sielug omdat een Angolees het land uit wordt gebonjourd

A) Stem gewoon niet op rechts als je dit niet wilt
B) Waarom maakt niemand zich druk over de andere die het land uit moeten?

Overdreven hypocriet allemaal, gewoon zonder pardon eruit tyfen en klaar.

29-10-11 12:31:25
Kameleon
Oudgediende


WMRindex: 452
OTindex: 48.504
T S
Banaal: Inderdaad, daar kan ik me ook in vinden, dan had je niet rechts moeten stemmen, inderdaad. :ja

En ik maak mij ook zorgen om de andere 75 volgens mij, die in dezelfde situatie als Mauro zitten, die moeten (vind ik) ook geholpen worden. :ja

DEvH: Het is meer een aantekening voor jou.

29-10-11 12:32:25
nietmeer
@Kameleon: Ja niemand doet het, dus ik vind het sowieso oneerlijk voor de andere.

29-10-11 12:33:27
nietmeer
Banaal: mee eens. Wat grof gezegd, maar mee eens. Mensen voelen zich moreel beter omdat zij "voor een mens zijn" terwijl het helaas gewoon het beleid is. Kun je weinig anders aan doen. Maar we voelen ons weer één onder 'het verschrikkelijke bewind des vaderlands' dat oh zo slecht iemand uit zet. En de politiek is kut, en gerd Leers moet deaudt, en alles en iedereen is slecht want MAURO moet eruit.


29-10-11 12:33:55
Kameleon
Oudgediende


WMRindex: 452
OTindex: 48.504
T S
Banaal: Het moet gewoon heel duidelijk worden gemaakt: Of iedereen in die situatie moet weg, of iedereen mag blijven. :ja

DEvH: Ik heb het even vluchtig gelezen, maar ook dit is weer in mijn ogen een waardeloos artikel zonder echte feiten en veel te veel gejank. :ja

29-10-11 12:34:32
Davh11
Oudgediende

WMRindex: 2.175
OTindex: 6.417
Wnplts:  
@Kameleon lees het nog een keer en nog een keer, dan snap je misschien dat ze wel gelijk hebben.
regels zijn regels, maar nu er een rechts kabinet is wordt 1 persoon door alle linkse partijen als troefkaart gebruikt. dat is per definitie fout..

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

[1] 2 3 4 5

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven