hr
jaargang -23 - laatste artikel 24-4 12:00 - 74446 artikelen - nu online 27 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek


1 2 3 4 [5]

Mauro

01-11-11 19:18:43 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
@Kameleon;? Die ken ik niet nee. Maar dat is het punt niet.

01-11-11 19:48:50 - Quote! - @stormzoeker
stormzoeker
Erelid


WMRindex: 2.784
OTindex: 1.845
@Kameleon
Funny dat je Alleen op de Wereld aanhaalt. Ken je het boek eigenlijk wel? Met Remí kwam alles op het laatst prima in orde: terug bij zijn eigen moeder in Engeland (hey, hij startte als een verschoppeling in frankrijk) in het huis van zijn voorouders en gelukkig getrouwd.

Ik ken Mauro niet, net als ik al die andere mensen niet ken die dagelijks uit Nederland moeten vertrekken. Allemaal met hun eigen verhaal.

De schoonheidsprijs verdient deze situatie niet. Maar wie heeft dat nu veroorzaakt? De politiek? Ach die PvdA toch.... hou in je achterhoofd dat het de PvdA was die deze situatie in eerste instantie gecreerd heeft jaren geleden en nu de vermoorde onschuld speelt. De oppositie gebruikt Mauro om in een goed licht te komen. Mauro is een bliksemafleider geworden en een welkome afwisseling van slecht economisch nieuws. En dat gun ik Mauro niet.

Dat zijn omgeving het niet leuk vind: kan ik me helemaal voorstellen. Maar de directe omgeving kan niet zeggen dat ze dit niet zagen aankomen. Acht jaar geleden al! Er waren geen toezeggingen, Mauro had geen verblijfsstatus in Nederland en dat zou betekenen dat hij op zijn 18e het land uit moet. En die tijd is nu daar.

En al die andere mensen die roepen dat hij moet blijven? Laten jullie je even mooi gebruiken. Waar waren jullie bij al die andere 'schrijnende' gevallen. Toen was er een oorverdovende stilte. Enig idee hoeveel andere mensen gisteren, vandaag en morgen het land verlaten? Stuk voor stuk met een eigen verhaal.

Er is wetgeving in dit land. Die is er niet voor niets. Je gaat de wet niet aanpassen voor één geval. Er is al meer naar deze zaak gekeken dan naar de meeste andere zaken en heeft de belastingbetaler weer geld gekost. Nederland zou failliet gaan als we dit voor iedere illegale vreemdeling zouden gaan doen.

01-11-11 19:54:36 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
@stormzoeker; helemaal mee eens.

02-11-11 19:11:25 - Quote! - @Invisible
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Het meest hypocriet in deze kwestie is Albayrak: niet die van het COA, maar kamerlid van de PvdA en in een vorig kabinet staatssecretaris die vluchtelingen deed. Nu stemde ze tegen uitzetting, waar ze als staatssecretaris meermaals Mauro heeft laten weten dat hij met 18 uitgezet zou worden , ze geen gebruik wilde maken van haar discretionaire bevoegdheid, en vond dat Mauro Nederland moest verlaten. En ook twijfels had bij een studievisum...........

Ze had toch minstens het fatsoen kunnen opbrengen door blanco of niet te stemmen...

02-11-11 19:58:19 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
Deze "kwestie", wat al een te groot woord is voor een storm in een glas water, maakt duidelijk van wat voor hypocrisie en eigenbelang de politiek verweven is. En de mensen die hem vanwege een misplaatst eigenbelang hier willen houden. En dan heb ik het niet over de mensen om hem heen, maar over de mensen die zo vriendelijk zijn om hem te "steunen" of eigenlijk hun eigen goede gevoel moeten waarborgen.

De jongen moet er ondanks de puppy-oogjes en het sbs6 gedrang uit, omdat dat nu eenmaal het beleid is. Ga dan met z'n allen tegen het beleid staan en het beleid bespreken. Maar nee, we gaan het over Mauro hebben. Want Mauro is een geval apart. Want mauro komt met z'n kop en z'n tranen overal op tv.

Nee, ik vind het belachelijk. In een tijd van economische crisis en op de rand van totale vernietiging van 10 jaar economische vooruitgang moet dit ineens als een soort malafide showpolitiek erdoorheen komen? Bah.

02-11-11 20:29:39 - Quote! - @pietjevlip
pietjevlip
Oudgediende


WMRindex: 2.358
OTindex: 21.468
Nu toelaten zet de deur open voor...

Tja, voor wat eigenlijk? 10000-en gelukzoekers? Welnee.

En toch zet het absoluut een deur open. Twee zelfs: Allereerst de deur naar een samenleving waar het rechtssysteem het niet meer voor het zeggen heeft maar de media, die via "sociale" druk gebruik van een discretionaire bevoegdheid af kan dwingen. Als het niet zo tries was geweest was het hilarisch: Die hele media-rel die het geworden is heeft de kansen voor deze illegale alleen maar verkleind. Het zijn momenten als deze dat ik twijfel of we er wel wijs aan gedaan hebben om censuur in het geheel af te schaffen. "Het kabinet denkt alleen maar aan de letter van de wet, denk ook eens aan deze jongen!", roept de oppositie. Een oppositie die zelf ook niets om deze jongen geeft, maar wel handig weet in te spelen op de spanning die dit in het kabinet oplevert. Een klein balletje in de klauwen van een stel wilde katten (+1 poedel) die allemaal uit zijn op politiek danwel financiëel gewin.

Als we kinderen niet uit mogen zetten maar moeten wachten tot ze volwassen zijn, en als ze dan volwassen zijn mogen ze niet uitgezet worden omdat ze er al zo lang zijn, dan kan er nooit iemand uitgezet worden. Conclusie: De tweede deur die opengezet wordt is de deur naar een strenger asielbeleid. Hoe streng? Heel streng. Drie maanden in Nederland en je papieren niet rond? Eerstvolgende vliegtuig is voor jou, we moeten tenslotte voorkomen dat je hier langer bent, anders ben je teveel gehecht. Wat zeg je, ben je pas acht? Niets mee te maken, als we wachten krijgen we de media weer op ons dak.

Kort gezegd: Een groter politiek wisselgeld dan deze ene illegale in Nederland laten kan de PVV zich niet wensen. Lichtelijk hilarisch dat nou net de overtuigend linkse media zo de PVV in de kaart spelen. Als het niet zo triest was.

En dan heb ik het nog niet eens over het mediageld dat hiervoor beschikbaar is gesteld. Een duidelijkere indicatie dat men ondanks aangekondigde bezuiningingen nog geld teveel heeft bij de publieke omroepen lijkt me moeilijk te vinden.

02-11-11 21:31:33 - Quote! - @Invisible
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Ik sluit me bij vorige sprekers aan . . :ja

02-11-11 21:50:29 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
(A) sprekerS nog wel, dan voel ik mij ook aangesproken :$

@pietjevlip zegt het heel erg mooi vind ik :ja

03-11-11 01:31:22 - Quote! - @sjonder
sjonder
Senior lid

WMRindex: 815
OTindex: 90
Wnplts: ergens op
Mediacircus .... net als 13 jaar geleden een Turkse kleermaker, toen was er een regering met Kok (PVDA) als MP en een halsstarrige staatsecretais Elisabeth Schmitz (PVDA) die ondanks alle mediacircus en protesten van o.a. bijna de gehele PVDA de kleermaker gewoon het land uitgooide, met als boodschap. Als ik hem toelaat dan moet ik er meer toelaten.

Nu staat de PVDA geheel aan de zijlijn en roepen ze het hardst van allemaal.

Ik vind het maar een raar zooitje aan het worden in Den Haag.

Gerd Leers die zich als burgemeester juist tegen de Haagse kliek keerde en zijn eigen beleid in zijn stad bepaalde, weigert nu ineens te doen wat hij altijd deed voordat hij op het binnenhof kwam te werken.

Het zal mij een biet wezen, ik weet een ding zeker over 2 maanden weet niemand meer wie Mauro is tot het moment dat hij klaar is met zijn eventuele studie of het moment dat hij echt zijn biezen moet pakken.

Politiek is een spel, waarbij het volk mag toekijken hoe hoog-mis-plaatste figuren van onze belastingcentjes een soap van maximaal 4 jaar mogen opvoeren. Na 4 jaar vallen er Hoogmisplaatste figuren af en komen er nieuwe bij, zij die weggaan krijgen minimaal 4X4 pensioenjaren en wachtgeld, zij die blijven kosten ons nog meer geld, en bereiden de nieuwe show voor!

Soms wil ik wel eens weten welke kamer van Joop van den Ende is op het Binnenhof.

03-11-11 08:01:10 - Quote! - @Invisible
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Quote DEvH:
(A) sprekerS nog wel, dan voel ik mij ook aangesproken :$


Klopt. En voeg Sjonder ook maar aan het rijtje toe.

05-11-11 10:46:29 - Quote! - @Davh11
Davh11
Oudgediende

WMRindex: 2.175
OTindex: 6.417
Wnplts:  

05-11-11 14:41:50 - Quote! - @stormzoeker
stormzoeker
Erelid


WMRindex: 2.784
OTindex: 1.845
@Davh11
Ohhhhhhhhhhhhhhhh een dame dit keer. Wat, zelfs twee voor de prijs van één... inclusief een broertje. Dat gaat nog veel beter op de emoties werken <zucht>

05-11-11 16:43:56 - Quote! - @Davh11
Davh11
Oudgediende

WMRindex: 2.175
OTindex: 6.417
Wnplts:  
en dames huilen sneller, leuk voor de foto's.

11-11-11 10:26:42 - Quote! - @Invisible
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Persoonlijk vind ik in zijn algemeenheid dat een ieder die fel tegen het uitzetten van asielzoekers is, verplicht moet worden die asielzoekers een tijd te huisvesten en te voeden. Of toch minimaal toestaan dat een stel opgevangen wordt in hun eigen voortuin.

Praten vanuit de veilige woning ergens in een luxe buurt kan iedereen wel....Ik heb het idee dat bij velen de opvattingen niet geheel stand zullen houden ...

03-12-11 09:29:01 - Quote! - @stormzoeker
stormzoeker
Erelid


WMRindex: 2.784
OTindex: 1.845

05-12-11 13:15:59 - Quote! - @ladekast
ladekast
Oudgediende


WMRindex: 1.797
OTindex: 75.671
Gewoon eruit gooien, het kosten verdomme GOUDEN BELASTINGCENTEN dat gedoe bij elk figuur dat er niet uit wil, dan moet je hier ook niet heen komen of gaan trouwen of zo maar dat gedoe elke keer ....

En wij met zijn allen maar lekker blijven betalen ... :r

05-12-11 13:35:23 - Quote! - @pfft
pfft
Erelid


WMRindex: 647
OTindex: 1.017
@ladekast: Trap dan iedereen eruit, zonder procedure. Gewoon klap weg. Dat uitzoeken kost ook klauwen met geld. Maar ja, dat gaat niet.

05-12-11 13:37:25 - Quote! - @ladekast
ladekast
Oudgediende


WMRindex: 1.797
OTindex: 75.671
@pfft: gewoon de normale procedure volgen en dan klaar, dat gedram kost ons klauwen met geld :-:

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 4 [5]

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven