hr
jaargang -23 - laatste artikel 19-4 10:00 - 74419 artikelen - nu online 47 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek


1 2 [3] 4 5 6 7

Einde van de euro

07-11-11 15:11:43
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
@sjonder: op het moment dat de Euro begon waren de Grieken al aan het sjoemelen en hadden ze er nooit ingemogen.

De euro is door verblinde politici in gevoerd uit hoogmoedswaanzin. de gewone burger wist toen al dat met al die zuidelijke landen erin het mis zou gaan. Had alleen verwacht dat dat eerder zou gebeuren...

07-11-11 16:39:03
nietmeer
De Euro vormt wel een sterke positie tegen de twee andere grote handelsblokken. Dat is het enorme voordeel. De valutawerking is ook minder turbulent. Geweest...


09-11-11 01:41:50
sjonder
Senior lid

WMRindex: 815
OTindex: 90
Wnplts: ergens op
@Invisible: Mee eens de Grieken hadden er niet in gemogen, maar dat komt enkel door de Ego's die ik al eerder benoemd heb die Europa besturen, want waar ze wel hun salaris goed uit kunnen rekenen, hebben ze niet de moeite niet genomen om de cijfers van Griekenland te controleren of ze wel op orde waren.

En nu als je ziet wat we allemaal ongecontroleerd nog meer krijgen de landen staan te dringen om mee te mogen doen met de Euro, enkel en alleen om zonder landelijk risico extreme financiële risico's te nemen.

09-11-11 16:44:01
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
De meeste euro munten zijn rond en daarmee oneindig..

Dit zal niet de eerste vuurdoop voor de Euro zijn en ook niet de laatste..

En verder vind ik de opmerkingen over Griekenland onzin.. maar dat snapt denk ik hier toch niemand.. want.. ze kunnen me nu al niet meer volgen.. dus laat ik de uitleg maar achterwegen..

ik vind het allemaal makkelijke retrospecie..

Wie beweerde 10 jaar geleden dat de Euro crisis zou uitbreken.. wie wie ??

Vertel eens lieve ingelichte mensen -

Niemand.. nobody.. er was geen krasje te zien..

dus..

09-11-11 16:52:29
Madarian
Oudgediende


WMRindex: 2.597
OTindex: 5.605
@heraux: iedere persoon die "Nee!" gestemd heeft in het referendum, waaronder ik! En dat was meer dan de helft van de stemmers.

10-11-11 08:41:46
Madarian
Oudgediende


WMRindex: 2.597
OTindex: 5.605
En nu is Italië aan de beurt. Berlusconi wil niet opstappen, maar wil verkiezingen houden. Voor de verandering hoop ik dat hij dat doorzet en nog even blijft zitten zodat de euro valt.

10-11-11 09:47:29
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Berlusconi zal de wetgeving voor hervormingen vertragen omdat hij af moet treden als die er door zijn. En dan niet meer immuniteit geniet voor d evele zaken tegen hem.

Hij laat zo liever heel Italie en Europa te gronde gaan dan zijn eigen ego een keer opzij te schuiven.

Het wordt tijd dat wij zelf uit de Euro stappen. Kost wat, maar levert veel meer op. Zeker als je meteen driekwart van alle regels en bemoeienissen uit Brussel mee weggooit.

10-11-11 10:54:40
Madarian
Oudgediende


WMRindex: 2.597
OTindex: 5.605
@Invisible: Qua regels en bodemloze geldputten: ja. Hoe het dan zit met de handel weet ik niet. Hebben diplomaten weer meer werk om goede handelsafspraken te maken. :P

10-11-11 13:27:47
FireStorm
Senior lid

WMRindex: 162
OTindex: 297
Hoop dat we gewoon weer lekker de gulden terugkrijgen. We hadden net als Groot Britannie gewoon onze eigen munt moeten houden.

10-11-11 13:34:09
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Mee eens. Al die huilverhalen dat we niet zonder Euro kunnen... alsof we voor de invoering in berenvellen liepen en in grotten woonden....

Gemiddeld doen de euroloze landen het beter dan de wel met de euro "gezegende" landen. Maar zolang politici liever ten hele dwalen dan ten halve keren wordt het niet wat.

10-11-11 15:54:00
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Laten we de euro-exit eens bestuderen
wat moet er dan allemaal veranderen.

- munten en papiergeld
- manier van rekenen (instellingen, banken, scholen)
- relaties met andere landen - manier van inkopen en verkopen
- er komt weer een valuta register met dagelijks veranderlijke waarden.
- aan de poort van belgië moet je weer met frank gaan betalen - daarna ergens weer met Lire of Escudo's
- Iedere internationale trukker loopt weer met een zak vreemd kleingeld rond of moet het dan maar opmaken.
- Banken lachen zich dan helemaal dubbel en verdienen NOG een keer aan de burger.
- De huizenmarkten vinden het ook leuk
- De grossier in voedsel vind het ook wel interessant..
- alles wordt duurder want de overgang van Euro naar VAR_LOCAL_COIN kost natuurlijk iedereen veeel geld.
Geld Controle apparatuur in Café en bedrijven, gokkasten, parkeerhavens, plastiekzakkenfeeders, tankstations...
Al die bedrijven moeten weer producten kopen, leveren - dat wordt allemaal verhaald op de burger.. koetje boe #1

Wellicht zijn er nog meer dingen die dan moeten veranderen.. maar de oude munt weer operationeel maken - betekend dat dan een nieuwe munt voor die landen of de oude munt.

En kunnen ze dat eigenlijk nog wel?

En die failliete landen, kunnen die dan nog wel hun oude munt terug toveren of wordt dan een Griekse Zloti van half-aluminium/zink?

En iedereen klaagt weer..
tis toch nooit goed.

10-11-11 16:02:44
Madarian
Oudgediende


WMRindex: 2.597
OTindex: 5.605
@heraux: Volgens mij is dat stukken goedkoper te regelen dan al die miljarden die nu in de bodemloze putten gegooid worden. Linksom of rechtsom, het kost bakken vol met geld.

11-11-11 01:18:59
sjonder
Senior lid

WMRindex: 815
OTindex: 90
Wnplts: ergens op
@heraux: De euro valt niet, dat is mijn mening en ook mijn overtuiging, ik heb dit al eerder uitgelegd.
Echter op de vraag, Wie beweerde 10 jaar geleden dat de Euro crisis zou uitbreken..
Kan niemand een positief antwoord geven, omdat doorgaans crisissen niet naar een munteenheid worden genoemd. En crisissen zijn eigenlijk zo normaal als de zon die opkomt!
Echter nu de crisis dankzij kredietbeoordelaars in leven word gehouden waardoor dus het zuidelijk deel van Europa de Euro pijn doet, noemen we hem de Eurocrisis.

De vergelijkbare crisis in 1930 was net als deze keer ontstaan in de USA, niet dat de USA er schuldig aan is, maar het heeft gezorgd voor meer inzage in banken en gelukkig ook regeringen.

Het enige waar we ons voor moeten hoeden is een zelfde vervolg als in de jaren 30 van de vorige eeuw!

11-11-11 09:21:18
Davh11
Oudgediende

WMRindex: 2.175
OTindex: 6.417
Wnplts:  
godwin inbound.

11-11-11 09:23:19
Madarian
Oudgediende


WMRindex: 2.597
OTindex: 5.605
@sjonder: Als de euro niet valt, dan is die munt binnenkort geen moer meer waard. Laat maar vallen. We moeten de euro het land uit schoppen.

11-11-11 10:21:55
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Sjonder : wie had 10 jaar geleden voorspeld . . . Wel, zo ongeveer iedereen die niet politiek verblind was. Zoals mn Italie en Spanje met hun munten omgingen, de enorme geldontwaardingen daar en het monetair beleid, de instelling... dat kon gewoon niet goed gaan. Maar de politici dramden door.

Zelf verwachte ik destijds dat Italie de eerste zou zijn en dat dat binnen 5 jaar zou gebeuren. Het heeft iets langer geduurd en Griekenland heeft "gewonnen", maar voor de rest....

Ik vind onderhand dat de politici die ons die euro door de strot hebben geduwd persoonlijk aangepakt dienen te worden. Zeker die Kok die zelf nu nergens last van heeft als volleerd zakkenvullende graaier.

En terug naar de gulden: doen wat PVV nu laat doen: kijken wat het kost en wat het vervolgens niet meer kost. Ik vermoed net als Madarian dat terug naar de gulden maar een fractie kost van de miljarden die we nu wegsmijten. Waarbij vermoedelijk de kosten vn een andere munt toch komen omdat de Euro sterft en we dus dubbelop betalen.

Als dat gebeurd moeten de huidige politici zeker persoonlijk aansprakelijk gesteld worden wegens wanbeleid.. .

11-11-11 11:04:26
Madarian
Oudgediende


WMRindex: 2.597
OTindex: 5.605
Als andere politici zich tegen dat euroonderzoek uitspreken, kom maar met bewijzen. Dit is wat de PVV nu probeert. Maak een totaal onafhankelijke kosten/baten analyse. Positief of negatief maakt niet uit, zolang er geen bewust valse aannames gedaan worden. Bewijs het tegendeel, blijf stil of wordt genadeloos afgebrand door alles en iedereen.

En ik vind het alleen dit keer jammer dat Berlusconi overstag gegaan is.

11-11-11 11:25:57
The-Enflamer
Erelid


WMRindex: 704
OTindex: 1.541

11-11-11 11:29:49
Madarian
Oudgediende


WMRindex: 2.597
OTindex: 5.605
@The-Enflamer: Helaas wel. Die partijen zijn euroblind.:(

11-11-11 11:34:31
The-Enflamer
Erelid


WMRindex: 704
OTindex: 1.541
@Madarian: de neuro de pleuro en de zeuro:P ik weet het ook niet meer als dat gezeur en gepraat. hopen dat het goed komt:D

11-11-11 11:43:48
Madarian
Oudgediende


WMRindex: 2.597
OTindex: 5.605
Quote:
'Hoe kan een verandering van ruilmiddel de onderliggende problemen van onze economie (overmoed, onbalans, overdaad) oplossen?'


Vooral uit dat stukje van de link van The-Enflamer blijkt maar weer dat ze erg blind zijn. Dat is heel simpel op te lossen. Laat die gasten/bedrijven/landen failliet gaan. Pluk ze kaal, als waarschuwing voor anderen. Hetzelfde behandelen als individuele personen die bankroet zijn. En wij zijn maar een klein landje. Het is aan de veroorzakers om het op te lossen of te verdrinken in de gevolgen. Willen ze hulp? Is goed, we willen wel helpen met meedenken. Maar de rekening moet betaald worden door de veroorzakers. En degene die dit toegelaten hebben, moeten meebloeden. Alleen dan heb je een 'zelfreinigend' systeem.

11-11-11 13:19:21
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Het probleemis vooral gelegen in ego en gezichsverlies. Altijd voor de Euro zijn geweest en die ondanks alles nu nog verdedigen... politici kunnen dan iet meer terug, want dat is gezichtsverlies en dat vinden ze erger dan het naar de knoppen helpen van het eigen land.....

11-11-11 14:07:00
Madarian
Oudgediende


WMRindex: 2.597
OTindex: 5.605
@Invisible: Die instelling is in mijn ogen een groter gezichtsverlies. De dingen werden rooskleuriger voorgesteld dan ze in werkelijkheid waren. Eigenlijk is het kabinet verkeerd ingelicht. En iedereen kan op een mening terugkomen, vooral als er nieuwe feiten boven water komen.

11-11-11 15:26:12
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Quote @Madarian:
En iedereen kan op een mening terugkomen, vooral als er nieuwe feiten boven water komen.


Jij en ik wel ja, politici en (beleids)ambtenaren per definitie niet.


11-11-11 15:33:31
Madarian
Oudgediende


WMRindex: 2.597
OTindex: 5.605
Een stukje op een internetkrant: "Rutte zou zelf niet zo'n onderzoek instellen. 'Maar het staat de PVV vrij om dat wel te doen. Het zou misschien wel kunnen helpen om de PVV weer achter het europabeleid van het kabinet te scharen', aldus de premier. 'Ik reageer daar ontspannen op.'"

Een hele goede instelling. Het onderzoek kan ook anders uitpakken dan Wilders denkt, hoewel ik me dat niet kan voorstellen. Misschien is het onderzoek wel goed om de ogen te openen van de andere politici. Met bewijs is het makkelijker om te discussieren dan met loze argumenten.

Edit: bron is de Volkskrant.

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 [3] 4 5 6 7

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven