hr
jaargang -23 - laatste artikel 29-3 14:00 - 74304 artikelen - nu online 37 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek


1 2 3 4 [5] 6 7

Einde van de euro

14-11-11 16:39:55
nietmeer
protesteren had toen gemoeten bedoel ik, ze hadden bij de invoer moeten protesteren :P Nu heeft het geen zin meer. Iedereen heeft het zijn beloop laten gaan en iedereen zal ervoor betalen.
En we vieren de 5de pagina!


14-11-11 17:19:02
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
De Eu en de Euro werden destijds breed gedragen door de politiek en ambtenarij. Niet door de gewone burger, maar die is slechts eenmaal per 4 jaar even belangrijk.

Het is er dus vrij makkelijk doorgeramd. Protesteren geen zin.

14-11-11 17:51:55
nietmeer
nou, protesteren geen zin... Ik denk dat als heel NL de straten was op gegaan, dat ze het iig in een referendum hadden geworpen. Maar dat is achteraf praten. Feit is wel dat het volk verbazingwekkend stil was, op de fora na.

15-11-11 07:55:30
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Naar aanleiding heirvan denk ik weleens: hoe zou NL eruit gezien hebben als we net als Zwitserland het beslissend referendum zouden kennen?

Ik kan wel stellen dat de Euro niet zou zijn ingevoerd. De Europese grondwet ook niet. Over asielzaken zullen we maar zwijgen gezien het onderwerp hier, maar helder is dat ook daar e.e.a. niet hetzelfde zou zijn.

We zouden dan net als de landen die zo verstandig waren hun eigen munt te houden nu nergens last van hebben gehad.

Overigens is het onderzoeksbureau dat PVV in wil schakelen bekend. Het bureau is al bekend omdat ze voor de Neuro zijn. Omdat het redden van de zuidelijke landen domweg niet kan. Ze zullen schulden blijven maken en vertikken om tering naar nering te zetten en dus betekent hulp nu alleen maar dat je de ondergang een paar maanden uitstelt. ten onder ga je dan alsnog, maar dan zonder al dat geld dat al in de put ligt.

Ik denk dat ze gelijk hebben en gezien zelfs Duitsland al onderzoek doet dnaar de Neuro denk ik dat ook de politici het diep in hun hart wel weten, maar ivm gezichtsverlies dat niet willen toegeven.

15-11-11 10:48:38
nietmeer
wij zijn een groot handelsland (grootste verse groenten exporteur van de wereld) en eenzelfde valuta als de afzetmarkt is zeer gunstig. Het heeft ons door wanbeleid helaas weinig opgeleverd, maar we hebben wel zeer voortvarende jaren gekend onder de euro.

He toegeven gaan ze nog wel doen, maar ze houden het weg van de beurzen.

15-11-11 11:57:50
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Quote DEvH:

He toegeven gaan ze nog wel doen, maar ze houden het weg van de beurzen.


Ze wachten net zo lang tot het redden van de troep het geld heeft opgemaakt. Dan gaan we alsnog, beurzen incluis, en vele malen dieper omdat inderdaad het geld op is.

In mei van dit jaar blogde ik al eens dat we Griekenland per direct failliet moesten verklaren. Hadden we dat toen inderdaad gedaan, waren er honderden miljarden bespaard. En zouden de beurzen ingestort zijn? Ik vermoed van niet omdat keihard aanpakken van zwakke broeders eerder vertrouwen geeft in een munt dan het gepap en nathouden wat nu gebeurd.......

en er toen nog geld genoeg was voor reddingsoperaties van eigen banken.

16-11-11 02:33:26
sjonder
Senior lid

WMRindex: 815
OTindex: 90
Wnplts: ergens op
Quote @Invisible:
of er komt uit dat ze de zaak belazeren en ons naar de afgrond leiden met hun geldsmijten naar failliete landen en dan kunnen we misschien nog ten halve keren ipv ten hele dwalen.


Dan gaan we even hypothetisch doen alsof de gulden goedkoper zou zijn in de uitslag!

Denk je dat de Euro dan ingeruild zou worden? het huidige kabinet doet dat sowieso niet!

16-11-11 10:56:20
Madarian
Oudgediende


WMRindex: 2.597
OTindex: 5.605
@sjonder: Kunnen we niet eerst afwachten wat het resultaat is van het onderzoek en daarna pas kijken wat ermee gedaan wordt? Beschuldigingen zijn makkelijker te uiten als er 'bewijs' is, evenals het verdedigen van standpunten.

17-11-11 02:20:42
sjonder
Senior lid

WMRindex: 815
OTindex: 90
Wnplts: ergens op
@Madarian: Waarom zou je wachten op resultaten en eventuele acties, wat wil je verdedigen als er geen beschuldiging ligt.

Je kan gewoon filosoferen over dit soort kwesties zonder dat het CircusTheater Binnenhof zijn standpunten naar buiten heeft gebracht! Daarom heet het ook hypothetisch ;)

18-11-11 16:47:04
Madarian
Oudgediende


WMRindex: 2.597
OTindex: 5.605
@sjonder: Blijkbaar was ik niet wakker genoeg, en heb over het woord hypothetisch gelezen.

Wordt de euro dan ingeruild? Ja. Zodra dat onderzoek bevestigd is, nadat het huidige kabinet gevallen is en er tig demonstraties en stakingen komen waardoor het hele land plat ligt.

En dat laatste is nou net wat meestal niet gebeurt.:(

20-11-11 17:26:27
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
we kiezen voor de meuro..
dat is de munt die je
ook in Angola kunt
gebruiken..

22-11-11 02:01:32
sjonder
Senior lid

WMRindex: 815
OTindex: 90
Wnplts: ergens op
@Madarian: Dus kortweg, je denkt eigenlijk ook niet dat de euro weer ingeruild zal gaan worden?

Het nadeel van de internet-generatie is dat men denkt dat een lullige petitie om de "ik wil mijn kwartje van Kok terug" te ondertekenen voldoende is want dat wordt toch door de webbeheerder naar de betrokken minister gestuurd!

Zolang de mensen niet echt keihard getroffen worden, zal er ook geen massale betogingen meer plaatsvinden. Niet dat men het moe is, maar wel dat je om de haverklap allerlei stumperds ziet die op verzoek van de PvdD tegen "bontjas dragende vossen in overvolle legbatterijen" protesteert. Juist al die onnozele betogingen dus ook die van Turkse Koerden in Den Haag en Turkse Turken tegen Turkse Koerden ... en ga zo maar door!

Als je die beelden ziet, dan denk je bij jezelf ik ben toch geen debiel om te gaan demonstreren!

Back to de Euro.....

De roep om een Neuro en een Zeuro word zelfs Europees groter, hoe zien jullie die optie?

22-11-11 09:39:44
Madarian
Oudgediende


WMRindex: 2.597
OTindex: 5.605
Zelfs als de euro geen cent meer waard is hoor je zat morrende personen, maar zullen landelijke demonstraties waarschijnlijk uitblijven. :(

En de neuro en de zeuro zie ik ook niet zitten. De politici hebben teveel landen te snel toegelaten bij de euro, en daarom is die munt gekelderd. Dit gaat ook voor die munten gebeuren, tenzij er keiharde maatregelen genomen worden, inclusief landen failliet laten gaan, waardoor ze onder curatele moeten komen.

22-11-11 20:03:30
nietmeer
Zolang ik met mijn geld een lekker broodje frikandel kan kopen op het station en gitaren niet opeens dubbel zo duur word vind ik het niet zo erg.

Net als met het Griekenland geldnood gebeuren, het geld dat Nederland gaf was toch al van ons belasting gestolen, dat zouden we toch niet meer terug krijgen.

Ik vertrouw op de 2e kamer, zul je zien dat ze er dan een gestuntel van maken omdat het een keer betalen word voor de hoge pieten.

22-11-11 22:01:54
nietmeer
@marcooooow: och, als je een nu een kruiwagen koopt, dan kun je die later gebruiken om je frikandelletje te halen :P

Het geld was niet gestolen, het geld was geïnd.

vertrouwen op een tweede kamer met een schreeuwende wilders op kop en een stijfkoppige VVD is toch een kunst...

23-11-11 10:06:09
Madarian
Oudgediende


WMRindex: 2.597
OTindex: 5.605
DEvH en marcooooow: Ik vertrouw absoluut op de politiek om van de euro en europa een flinke failliete rotzooi te maken. :ja

23-11-11 19:29:41
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
[/!\] PAS OP een GODWIN [/!\]
_______________________________________
De volgende tekst is alleen geschikt voor die genen die het concept GODWIN niet kennen
_______________________________________

En zolang het mij niet raakt is er niets aan de hand.. als het me wel raakt is het de schuld van mijn buurman - is die toevallig op vakantie dan lopen we de hele straat af totdat we een makkelijk doelwit hebben gevonden in de vorm van een arbeidsongeschikte, homostel, uitgeprocedeerde maar ingeburgerde Nederlander, een pedofiel of priester
(daar maar de media toch al geen verschil meer in), een afvallige burgemeester, klei-kunsteraar (op de N is zwaar bezuinigd), oplichter in opleiding* en als laatste een kliekje bankiers met WW affectie.

Lukt dat allemaal niet
dan zijn er nog duizende mensen die
eerlijk zijn geweest over hun beperkingen en tekortkomingen die hebben dan ook hun A status netjes op hun schouder gestikt - allemaal aanstellers en simulanten.. hup.. eruit ( ik denk australië, wat dat lijkt dictionair het meest op autist)

Als we die dan gevonden hebben gieten we alle financieële shit in een grote pot en dat moeten die dan maar leeg drinken..

En vervolgens draaien we aan de PimPamPetter en kiezen het eerste beste land dat begint met de gevonden letter..

En vergoederen we, zonder gebruik te maken van historisch opvallend vervoer, het echtpaar, priester, arbeitslose, kinderkietelaar whatever.. die kant op.

Mocht de NS de authentieke goederen wagons nog kunnen in gebruik nemen zijn er zeker weten van wel een paar Nederlanders die dat uit historische authenticiteit veel passender vinden om ze daarmee naar ergens anders te verkassen.

Oversteken met rails lukt nog niet helemaal - dat wordt een roeibootje van de Nederlandse Marine..
(laatste model - met opblaas ventiel)

GODWIN GODWIN GODWIN GODWIN GODWIN

24-11-11 20:46:05
nietmeer
@heraux; de gedachte dat een zondebok gevonden wordt is goed en fout. Als autist voel ik mij niet beschuldigd van enig kwaad, wel als PGB'er.

Het idee dat een zondebok in deze tijd naarstig gezocht wordt, ben ik het wel weer mee eens.
Maar dit dan met de situatie van voor de tweede wereldoorlog te vergelijken. Dat vind ik te ver gaan. We hebben nu geen overhangend nationalisme, militarisme en een versailles-document of iets gelijkends. We hebben nu een pseudostaat die om zijn omvang en kreupele ambtenarij, gecombineerd nochtans met een slecht financieel beleid, op vallen staat.

Dat is iets heel anders.

25-11-11 05:41:38
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
De staat geeft het slechtste signaal af..
en verwacht (echt niet) dat bedrijven, burgers en instellingen daarin niet zullen volgen..

geef het goede voorbeeld

investeer.. en laat iedereen daarin participeren. zoek je een baan, de overheid werkt aan het spoor, het water.

Als burgers nu meer inspraak, ideeën, concepten mochten aanbieden - in hun eigen omgeving te overschotten, te korten kan benoemen. Moderne media kan helpende hand zijn.

Het geluid dat multi-culturele samenleving heeft gefaald is onzin.. wat gefaald heeft is het begrip respect voor elkaar daadwerkelijk te laten gelden.
Hoe lands-leiders het in hun hoofd halen om een groep zodanig in de koude te plaatsen - alsof het om een meute falend volk gaat.

De MCS is onderdeel van elk modern land - je kunt niet zonder - en ja het komt van alle kanten (non-excluded).

25-11-11 14:17:21
nietmeer
@heraux; we zijn het stadium voorbij voor investeringen, als we het geld niet hebben. De infrastructuur functioneert, de werkloosheidscijfers zijn niet zorgwekkend. Ik ben het wel met je eens als je zegt dat de burgers meer inspraak moeten krijgen, ook al ben ik zelf tegen een democratie. Maak het dan ook geen directe democratie, want het volk is wispelturig en makkelijk te bewegen, onwetendheid telt flink aan.

Ik denk dat de multi-culturele samenleving faalde toen verschillende partijen met veel geweld aplomb maakten en polarisatie optrad, met alle vooroordelen en "zie je nou wel" die daarbij hoort. Bah. Maar voor zover de sociaal-politieke zienswijze, dit was een zijpad.

Economisch gezien moeten wij nu eerst bezuinigen, en koste wat het kost de koopkracht omhoog houden. De inflatie bestrijden, en de rente voor Europa (wat andere landen als Italië dreigt te nekken) laag houden, omdat die nu al laag is. (2, zoveel procent). Banen koste wat het kost behouden, want zonder koopkracht valt een land als een dominospel samen met de banken. En dan hebben we beurskrach 2.0.

25-11-11 14:31:11
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
@DevH: tegen een democratie..
want wat zijn mensen toch vervelende
dingen als het om keuzes gaat.

Go golden gun: kies dan een dictatuur

Het klinkt als.. voelt als.. een herhaling
en nu mag dat niet genoemd zijn vanwege de heilige non-godwin princype.

Wie heeft je de kul verkocht van bezuinigen?
Hoe snel ging je dat geloven -

De grote econo-killer is de beurs
Op dit moment en vanaf het begin van
de Euroshow.. is er geld verdient
aan een verlies, mogelijk verlies, winst
en mogelijke winst.

De enige echte verliezers zijn die mensen die effectief het werk moeten verrichten - zoals dat goed gedocumenteerd eerder was vermeld en beargumenteerd.

Arbeid moet weer gewaardeerd worden
en de kapitaalstromen moeten meer naar binnen wijzen zonder een overdreven protectionisme.
Systemen uithollen veroorzaakt meer systeem stress met alle lange termijn problemen van dien - de kosten op het systeem worden vooral gehaald aan de fysieke kant.
Het wordt nu ook tijd de niet-fysieke kant aan te spreken tegen de wind-of-change in.

Alle fysieke activiteit wordt als debiel gezien en dus te duur - want wie met zijn handen werkt heeft niet gestudeerd en die kun je dan ook pakken en uitkleden.
Iemand die wel gestudeerd heeft die zal dat niet pikken - wettelijk gezien hebben niet alle burgers de zelfde rechten (effectief, aan het einde van de rit).

Deze scheef lijkt me ongezond - maar daar vind de afdeling overhead iets op.

25-11-11 16:55:46
Madarian
Oudgediende


WMRindex: 2.597
OTindex: 5.605
'Failliet Italië is einde van de euro' vond ik net op een internetkrant. Wie kan het faillisement aanvragen? Graag z.s.m. doen. Liever vandaag alles weg, zodat eindelijk al die negatieve verhalen eerder ophouden. Al dat pappen en nathouden...

25-11-11 17:00:26
nietmeer
@Madarian; zelfs Griekenland is niet failliet verklaard en die zit letterlijk één graadje erboven. Het zal nog wel even duren voor Italië failliet verklaard wordt...

25-11-11 17:15:43
stora
Oudgediende


WMRindex: 18.714
OTindex: 2.861
Ik denk dat de crisis gecreeerd wordt.
Door de politiek en de media helpt klakkeloos ,mee om dat te vermelden.
Want op deze manier kan de politiek er vele dingen doordrukken die ze anders nooit voor elkaar hadden gekregen.

Neem bv de banken die "gered" zijn, daar zitten opeens wel eigen mensen aan het roer en verder is er weinig gebeurd.
Ze doen nog steeds hetzelfde, kijk maar naar de bonus cultuur.
Ze ontslaan her en der wat personeel zodat het lijkt dat ze wat doen.

Als ik elke dag meld dat ik me niet lekker voel dan zal ik me ook doodziek gaan voelen.
En zo werkt het bij de crisis ook.

27-11-11 10:38:03
nietmeer
Het schijnt dat ze in Litouwen nu een enorme bank-run hebben, daar zullen de banken het erg moeilijk gaan krijgen.

zeg wie klopt daar kind'ren, zeg wie klopt daar kind'ren, tis de inflatie van het geld...

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 4 [5] 6 7

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven